Dagens utflukt – Hot Springs

 

God dag alle sammen! I dag har vi kjørt helt opp til fjellene og sett både det ene og det andre. Elsker dager som denne hvor jeg føler jeg har sett og vært med på aboslutt ALT! Jeg har knipset langt over 600 bilder i dag jeg.. Sånn er det når man går berserk bare man ser en fin blomst eller en fargerik bille.

Aller først vil jeg fortelle om vårt lille “Hot springs” besøk. Når man kommer litt opp i fjellene her i Chiang Mai finner man en nydelig park som består av varme naturkilder. Gjennom hele parken går det en liten elv med kjempevarmt kildevann som turister og innfødte kan bade eller dyppe føttene i. Hehe, jeg som til og med dusjer i kaldt vann, klarte vel og merke ingen av delene. -Men vannet brukes ikke bare til å bade i! Parken hadde også et eget “basseng” med kildevann som omtrent var på kokepunktet, og dette brukte man til å koke egg i! Man kunne kjøpe slike søte, små stråkurver med både store og små egg, for så og prøve å koke dem i det  varme vannet. Klart VI måtte teste! Vi kjøpte intet mindre enn tre kurver.

 

 

Tro det eller ei.. Jeg smakte på disse “måke-eggene” og de var nydelige!
For en fantastisk dag det har vært! Tenk nå har jeg bare en uke igjen.

36 kommentarer
    1. LOTTE: Tusen takk Lotte. Så hyggelig å høre 🙂 Bloggingen blir litt enklere når vi ligger fem timer forann dere hjemme i Norge. Da får jeg oppleve ting og slappe av på dagen og blogge om alt på kvelden. Dere står jo nesten ikke opp før solen har gått ned her Thailand 😀

    2. Du har kanskje skrevet det før eller fått spørsmål om det, jeg vet ikke. Men er du i slekt med han lille gutten? Er han lillebroren din liksom? 🙂

    3. så utrolig koselig :)) <3 vet at dette kommer litt ut av det blå, men hvor har du kjøpt alle jeffrey campbellskoa dine? jeg har kjempe lyst på et parr, men jeg vil liksom ikke betale 1600 kr for et parr liksom.. det er litt vell dyrt 🙁
      si ifra hvis du har noen tips 🙂

    4. Vilde: Jeg kjøpte alle Jeffrey skoene mine på DNA og hos Nelly. Der koster de også mellom 1299 og 1599 kroner. De er dessverre dyre! :/ Men to av parene kjøpte jeg i Oslo på 30%. Plutselig en dag hadde de 30% på DNA og da var det jo bare å slå til da. 😀 Jeg tror ikke du finner JC sko som er stort billigere enn det med mindre du reiser til USA og kjøper dem der. Nastygal.com selger dem mulig også litt billigere, men der får du både toll og momsregning utenom så det vil ikke hjelpe. Følg heller godt med i butikkene. Er det salg en dag så hold pengene klare! 😀

    5. Camilla: Forholdet med oss er bare fint det! 🙂 Jeg ser dem ikke så ofte som jeg skulle ønske, men når vi sees så er det alltid bare fryd og gammen. Hehe, pappa og jeg er veldig like. 🙂 Erik har jeg ikke truffet så mange ganger, men vi er blitt veldig godt kjent på den lille tiden vi har hatt sammen og det er ikke siste gang jeg kommer på besøk til Chiang Mai 🙂

    6. Natalie Glesnes: Tusen takk! Å det er bare en fryd å blogge for denne gladgjengen. Jeg får jo så vanvittig mange gode tilbakemeldinger igjen for det. Det er herlig å blogge på ferie 😀 Ønsker deg en kjempefin kveld Natalie.

    7. må bare si det. for en sjarmør av en lillebror du har, gud så herlig 🙂 så ut som en fantastisk dag dere hadde hatt, og mange nye opplevelser. virker så utrolig gøy å være der nede for du opplever så masse nye ting der 🙂

    8. kan du lage et eget innlegg om din fars familie , om hvor de bor og sån, har helt ikke fått med meg det… gjerne noen bilder av din bror, far og stemor

    9. Såååå gøy!! Har også spist sånne mini egg, smaker egentlig bare som vanlig men bare lettere å spise:D På edet første bildet var du nydelig, og så klart på de andre bildene…. En stor fan av deg, hadde vært kjempe gald om jeg kunne få møtt deg en gang i byen… Kommer fra Kristiansand jeg også!! Kos deg mye i hjemmelandet mitt!

    10. Fy søren du er så sykt heldig altså! Å ha noen som er kjent i Thailand også, da blir det sikkert så mye bedre da de veit om de beste stedene! Kos deg!!

    11. Ser ut som du har hatt en super reise hittil! Du tar helt fantastiske bilder, og er til stor inspirasjon❤ Også lurer jeg på en ting, han Erik du snakker om, er det han lille gutten som er med på bildene, og er det han som du kaller lillebror? Du er helt fantastisk vakker Marthe, stå på vidre❤

    12. Om det er sånn at han er lillebroren din ble det litt feil når jeg skrev «kaller for lillebror», men jeg håper du skjønner;)

    13. Litt mye kommentarer fra meg nå, men jeg leste noen kommentarer oppover og fikk med meg at han var halvbroren din, altså samme pappa:)

    14. Sofia: Tusen takk for en herlig kommentar Sofia. 🙂 Kanskje vi sees en dag? Hvem vet? Sannsynligheten er ihvertfall stor for at du finner meg på sørlandssenteret. Hehe 😀 Heldig du er som er fra dette fine fine landet.

    15. anonym: Det skal jeg gjøre! 🙂 Jeg får så utrolig mange spørsmål angående pappa og lillebror at jeg bare må se å få laget et slikt innlegg i en fei! <3 Hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg