Frembringer sjarmerende minner

God morgen Norge! -Og god morgen til dere fra alle andre land. Hehe. Her stråler solen og jeg skal ut og legge meg ved bassengkanten hvert øyeblikk. -Men først må jeg ønske mine kjære lesere en riktig god helg. Dette skal bli den beste helgen på lenge! I morgen er det nemlig tid for å besøke Chiang Mai Zoo, og på søndag skal vi oppi fjellene og besøke noe helt annet! Jeg gleder meg SÅNN.

Disse bildene får frem noen svært så sjarmerende minner fra forrige Thailandtur. For seks år siden tok pappa meg med på ferie i Pattaya, og en dag bestemte han seg for å ta meg med på en egen, nydelig øy. Til denne utflukten hadde vi leid inn en scooter som vi skulle kjøre øya rundt på og jeg fikk kjøre mens pappa satt bakpå.. Ingen god idè! Vel, la oss bare komme til poenget.. Jeg kjørte oss begge i grøfta og pappa måtte betale 10 000 bath i erstatning for scooteren. Jeg gikk med bandasjer på knærene resten av ferien, var på legevakten hver morgen for å bytte plaster, og kunne ikke bade før alle sår var grodd. Haha, it was a good day. <3 Senere tok jeg scooterlappen, men jeg fikk meg aldri noen scooter.

Jeg gikk ned mot legevakten i bare bikini og hjelm. Blod rant fra knær og tårer rant fra øyne. Så hørte jeg en innfødt brøle “HEY BEAUTIFUL, I LOVE YOU!”. Vel, da kunne verken pappa eller jeg annet enn å le.

29 kommentarer
    1. Tenkte at det ikke var rart at du kræsjet med de skoene før jeg fikk med meg at det var for seks år siden. Haha! 🙂

    2. Åee, høres ut som du har en fantastisk helg i vente, kos deg masse!! <3 Jeg synes det er kjempe fint at du forteller om opplevelser som du har opplevd før, for eksempel scooter historien, jeg synes det er kjempe fint fordi da får jeg bare enda mer lyst til at du skal blogge enda mer!! <3 Jeg leser bloggen din hver dag, Marthe! 🙂 Keep up the good work! 🙂

    3. Hei Marthe!
      Ser ut som du har det helt topp, og det er deilig å se. Nyt!
      Jeg vil også bare takke deg for at du svarte på spørsmålene mine ang. skoleoppgaven for en månedstid siden. Sensuren falt i dag og jeg fikk en A. Det kunne jeg ikke klart hvis ikke du hadde vært med på å svare, da hadde jeg ikke hatt noe materiale. Så tusen takk!
      Ha en fin helg! 🙂
      Klem

    4. Cathrine T Pettersen: ÅÅ! Nå ble jeg glad. Herlighet også en A! Det er virkelig helt knall Cathrine! Bare hyggelig å være til hjelp! 😀 Da må du se å komme deg ut for å feire i helgen. Hehe! Klem <3

    5. Anna: Å <3 Tusen takk for en kjempeflott kommentar. Blir så glad av å høre at noen lesere setter så stor pris på blogginnleggene mine. Jeg har ingen planer om å gi meg på bloggfronten enda, så jeg håper du fortsetter å følge meg i lange tider fremover. <3 Setter stor pris på lesere som deg Anna 🙂

    6. Blir så glad av å se på alle innleggene dine, det sprer virkelig en liten følelse om at det snart er ferie og sommer for meg også! Men må si det frister noe helt forferdelig her jeg sitter midt opp i norsk muntlig eksamen, pensum fra 1600-1900-tallet vg2 og vg3 pensum… Jaja! Du får ihvertfall ha en fin helg! Kos deg masse 🙂

    7. hahah, gud som jeg lo! Stakkars deg. Kunne ønske jeg var i Thailand nå istedenfor kalde Norge 🙂
      men jeg lurte på, hvor er det fine hvite skjørte ditt ifra? falt pladask for det!

    8. Gjett om jeg skal! 😀 Kos deg masse videre, men det ser det ut som du gjør også 🙂 Klem <3

    9. emilie torsvik: Haha 😀 Det gikk heldigvis bra til slutt! Skjørtet kjøpte jeg i Thailand for 40 kroner. Fant meg en billig bod og der solgte de mange søte plagg til under femti kroner. Elsker dette stedet! 😀

    10. Hanna: Tusen takk! Huff <3 Da misunner jeg deg ikke. Du får bare stå på Hanna. Det er heldigvis ikke lenge igjen til sommer og ferie for deg heller! Masse lykke til på eksamen! *Krysser fingrene for deg* 🙂 Klem!

    11. åhr, må få mamma og de til å ta meg med dit en gang, virker fantastisk! Kos deg masse der borte 🙂

    12. motorsykkelbabe!! du kledde virkelig den sykkelen, og det er nesten sånn at du må vurdere å kjøpe deg en nå 🙂 tenk å kult å se deg kjøre rundt i kristiansand med en sånn der da! du skal ikke ta en ny tur på sykkelen i år, og satse på at det går bedre denne gang? elelr kanskje lurere å la faren din kjøre? 🙂

    13. Nyt ferien! Men zoo… Uff noe så grusomt! Jeg er ikke spesielt glad i dyr, men etter jeg var i Afrika og så de ville dyrene bestemte jeg meg for å aldri besøke en dyrehage igjen. Hvordan greier du det? Har ikke du vært i Afrika selv? Jeg skjønte hvertfall at uansett om dyrene blir behandlet aldri så bra i dyrehagen, så skal de ikke være i et bur eller en innhengning.

    14. Anonym: Hehehe. Nei nå er det kun Pappa som kjører! Vi prøvde den senest i går kveld, men jeg satt bakpå. Aldri mer sjåfør for lett motorsykkel. Hehe! 😀

    15. marthe: Tusen takk Marthe! Jeg har Nikon D3000 kamera med portrettlinsen Nikon 50 mm 1,4. Det er portrettlinsen som sørger for de klare fargene og at jeg står i fokus mens bakgrunn blir “skurrete”. Elsker denne linsen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg