Todays DIY – Sunglasses

 

Første gang jeg fikk øye på disse brillene var på Rihanna under Victoria Secret Show 2013. Fy søren så rå! Jeg har aldri sett noe lignende i Norges butikker, men jeg har hørt mye om at man kan få tak i dem på Ebay. Selv handler jeg ikke stort fra ebay, og derfor gikk jeg i stede for noen selvlagde briller! Hvorfor ikke? Alt man behøver er jo et par solbriller, noen hvite oerler og litt superlim? Det aller flotteste er jo om man bruker et par veldig runde briller, men bruk det du har. Omtrent alt vil i dette tilfelle bli bra.

Du trenger:
Et par solbriller
En superlim – Som tørker superfort
Hvite perler – Helst på trå

Slik gjør du:
1.
Jeg valgte å starte med midten av solbrillene. Legg 2-3 perler mellom glassene og lim. Sørg for at superlimen du bruker tørker bare på sekunder så du slipper å stå og holde på hver perle i flere minutter. Min superlim kjøpte jeg på Panduro og den tørket på ca 10 sekund. Genial lim til denne type prosjekt!
2. Nå legger du bare perlene rundt glassene og limer dem på. Det aller beste er om du får tak i perler på trå, slik som jeg har brukt. Da vil du nemlig få rettest mulig resultat. Jeg kjøpte mine på Panduro. Pris varierer på perlestørrelsen, men nøyaktig de to remsene jeg brukte kostet 39 kroner per stykk.
3. Når remsen perler er limt på solbrillene er det bare å vente til det sitter 100% fast!

 
 

Vips så har du noen splitter nye Rihanna-solbriller!

 

Arh, de ville passet perfekt til gårsdagens antrekk!
Dere må forresten gjerne like siden min på facebook HER

47 kommentarer
    1. Hei Marthe!
      For noen inspirerende og flotte disse DIY innleggene dine er. Blir like imponert hver gang. Jeg lurer på om du kanskje kunne lage et DIY innlegg om hvordan man lager sånn “blomsterkrans” hårbånd? Jeg har lenge lett etter det i butikk, men finner det ingen steder. Kanskje det går ann å lage et selv, og hvordan få det til å bli fint?
      Hadde vært superkult om du ville prøvd det ut 😀

    2. Hei, jeg lurte på om du kan vise hvordan man gjør om en gammel slitt olabukse til en moderne og fin shorts. Sånn med “frynser” og hull osv 🙂 ?

    3. Sunniva: Heisann Sunniva! Jeg har ingen gammel olabukse, men hvis jeg kommer over en billig på en butikk så skal jeg definitivt ta den med hjem og eksperimentere 😀 Jeg kan ihvertfall vise hvordan man gjør en “ny” shorts “gammel” med frynser, hull osv 🙂

    4. Så utrolig kule!! De ble jo helt rå. Du er jo dødsflink! Utrolig morsomt med disse DIY innleggene, jeg får masse inspo! 🙂
      Ellers liker jeg utrolig godt bloggen din Marthe, du fortjener en plass høyere opp på listen! 🙂

    5. åååå så nydelig, nå vet jeg hva jeg skal drive med til helgen!! men har du trekket vinneren av den neglelakk konkuransen? elsker dine diy tips har laget noen singletter å t-shorter med sånn kles maling spray ble dødskult det også!! elsker inspirasjonen din<3<3 hadde vert koselig med en kommentar tilbake<3

    6. Råstilige! 😀 Disse må jeg jo bare lage selv 😀 For min del tror jeg såppas store perler blir litt for mye, så jeg går sikkert for solbriller med smalere ramme og mindre perler. Men ærlig talt.. du er jo råflott ut i ALT! 😀 Flotta <3

    7. Utrolig kult, du er så kreativ Marthe!!! Hvor er solbrillene du brukte fra? Må garantert prøve dette 😀 😀

    8. Hei, Marthe! Jeg er en 17 år gammel jente som har fulgt bloggen din helt siden du var platinablond og blogget på kristinabe.blogg.no (?). Vanligvis er jeg ikke den som kommenterer mest på blogger, med mindre det gjelder noe som engasjerer meg eller jeg føler at jeg kan tilføye noe nyttig.. Nå følte jeg bare at det var min tur til å skrive noen fine ord til deg, jenta som kanskje fortjener det mest! For du har nemlig en utrolig inspirerende og fin blogg, om ikke en tilsvarende personlighet, som fortjener lassevis med skryt. I alle årene jeg har fulgt bloggen din har du utviklet deg en hel del, og det er til det positive! Må bare få sagt at du er utrolig flink til å sette sammen outfit, shoppe til en rimelig penge, skrive på en morsom og positiv måte, blogge ofte og rett og slett bare være et forbilde! Fortsett slik 🙂 Ønsker deg alt godt, og vil du skal vite at det finnes folk som meg, som ser at du jobber utrolig hardt med bloggen, og som nyter hver eneste lille bit av resultatet etter all jobbingen! Skjønner ikke hvordan du ikke kan sprenge alt av skalaer på bloggtopplistene.. Uansett, masse lykke til fremover (selv om du ikke skal noe sted? eller jo, til Thailand.. God tur!) 🙂

    9. Elsker bloggen din!! Du kommer alltid med noe nytt og spennende, blir aldri kjedelig å lese bloggen din:) skjønner ikke hvorfor du ikke er nummer 1 på blogg.no, håper du aldri slutter og fortsett å være så unik som du er ;* !!

    10. Anne.L: Heisann! Ønsket ditt er notert ned Anne. Jeg skal jobbe som en helt og skrive flere forhåndsskrevne innlegg til Thailand turen min og da kan jeg ha et lite “klisseinnlegg” om kjærlighet og det å være i et forhold 🙂 Tusen takk for bloggtips. Det trengs om dagen! 😀

    11. Marte G: Hei Marte! For en HERLIG kommentar. Tusen tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen denne. Slike tilbakemeldinger settes stor stor pris på. 🙂 Det er så godt å høre at noen lesere setter så uendelig stor pris på bloggingen min. Det er jo som du sier en jobb. Jeg har det utrolig gøy med bloggingen, men det er mye jobb med det og utrolig mange av døgnets tider går til planlegging, fotografering, redigering og publisering 🙂 Da er det ekstra fint å se at så mange setter pris på innleggene mine og at dere får noe ut av dem! <3 Tusen takk igjen, for gode og oppmuntrende ord. Gleder meg til å oppdatere dere fra varmere strøk 😀

    12. Ingrid Karoline: Tusen takk! Glad du likte det 😀 Kjempehyggelig å høre. <3 Vinnerne av neglelakkkonkurransen er trukket! Det er Maybelline som trekker dem og kontakter vinnerne på mail 🙂

    13. du er helt fantastisk til å inspirere meg, fysøren. du fortjener en stor takk og oppmerksomehet for alle diy prosjektene dine – GUD SÅ FLINK DU ER 🙂 jeg skal prøve ut så mye av det du gjør, for du er så flink til å skrive fremgangsmåte osv så jeg forstår det. er mye gøyere å følge dine fremgangsmåter enn å se det på youtube.. haha, skjønner ikke hvor du har all inspirasjonen fra, er helt sykt at du kommer på alt dette. men jeg setter så utrolig stor pris på det for alt du lager blir helt fantastisk 😀

    14. helene: Ååå så hyggelig å høre at du likte innlegget Helene! 😀 Tuusen tusen takk for gode, oppmuntrende ord. Du er som alltid RÅ på tilbakemeldinger og gir meg tonnevis av motivasjon 😀 Takk! Stor klem fra meg. <3

    15. Slike har jeg faktisk tenkt på å lage meg de siste ukene, så der kom du meg jaggu i forkjøpet! 😉 Du lager så utrolig mye fint! Elsker DIY-ene dine! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg