Det var en gang en BarbieBorge

Gud hjelpe meg. Dette var meg for bare to år siden. Jeg leste gjennom “russetid” kategorien min sent i går kveld og var ikke treg med å slette den etterpå. Det.Var.For.Flaut. Alt jeg kunne finne på å publisere på denne bloggen! Hadde jeg ingen grenser? Enhver tullete handling ble dokumentert, og lange samtaler uten mål og mening ble publisert som såkalte “gullkorn”. Haha, nei i går kveld døde jeg litt av skam.

Tro det eller ei.. Jeg var en over gjennomsnittet snill russ som nesten ikke deltok på noe som helst og som nesten ikke drakk før selveste 17 mai. Ikke hadde jeg russebil, og ikke likte jeg å delta på russetreff. Jeg hatet å drikke meg full flere dager etter hverandre, og å sove i kalde biler var heller ikke noe jeg skrev høyt på ønskelisten. Jeg var frøken BarbieBorge og levde enkelt opp til mitt navn.

 
 
 
 

Jeg tok de enkleste russeknutene og gikk hjem og la meg med min kjære etter enhver fest. På Tryvann la jeg meg klokken elleve og høydepunktet med turen var den bakte poteten jeg spiste før jeg pakket meg inn i soveposen. Jeg hadde mye morro med den gode jentegjengen, men jeg var slett ingen villdyr.  

Kjære russ.. Kos dere en hel masse! Det er bare 17 dager igjen av galskapen. Om to og tre år kommer dere til å tenke tilbake på russetiden, se på gamle bilder, le dere ihjel og tenke;”var jeg virkelig så gal?”.

Ønsker alle jenter og gutter en fin russefeiring!

21 kommentarer
    1. Hei marte! leste litt om at du ville bli dyrlege, men man kan jo gå på dyrepleien:) det er ca mellom 45-55 poeng, avhengig av hvor du søker og når, eller om det er på førstegangsvitnemålet (som varer til du er fylte 22), men som sagt er det varierende snitt, men du får jo jobbe med dyr 🙂

    2. det er 1 og et halvt år til jeg begynner på russekroene osv, gleder meg som bare det!! skal bli høydepunktet i livet mitt og jeg ser så frem til det. skal uten tvil drikke med måte og være bevist på hva jeg gjør, for jeg vet om så mye tull som har skjedd på de russetreffene. men jeg er også sånn som liker best å gå hjem å legge meg i en seng og sove der, istedenfor å havne i grøfta. en god egenskap, ja 😀

    3. helene: Du kommer nok til å ha en herlig russetid Helene. Du vet nok hvordan du skal ha det så morro som overhode mulig uten å miste alle hjernecellene 😀 Hehe! Jeg hadde nok litt for mange hjerneceller igjen etter min feiring. Russetiden har man jo bare en gang i livet! 🙂

    4. Ingrid: Heisann Ingrid! Nå er vel søkefristen ute, men vet du hvor man søker på dyrepleier studie? Jeg søkte opp alt som var med dyr og veterinær, men fant ikke denne typen studie da jeg skulle søke skole tidligere i april. <3

    5. Skulle ønske jeg gjorde mye mer ut av russetiden, jeg:p Følte jeg ikke gjorde noe spesielt, tok fire knuter eller noe, haha :p

    6. Haha, er så glad jeg for lenge siden satt å leste gjennom bloggen din, også denne kategorien, før du slettet den 😀 Det var mye moro å finne der, skal jeg si deg! Men du er like skjønn i alle anledninger, så der har du ingenting å være redd for iallefall 😀 Jeg skulle egentlig ha blitt russ akkurat nå, men jeg ombestemte meg. Ser ikke helt vitsen i det, i tillegg ville jeg blitt “aleneruss” i klassen, siden alle de andre skal ta studiekompetanse og ikke blir russ i år. Er ikke helt den partyløva jeg heller, men tar meg gjerne en fest en gang i blant 😀 Blir morsomt å se hva årets russ finner på!

    7. Haha, tro meg. Man trenger ikke mer enn 1 år, før man innser hva man gjorde. Tok meg ca 6 mnd, før det gikk opp for meg at jeg hadde vært en ustyrlig drittunge som dro russetiden fullt ut. Spesielt idag sitter jeg og tenker på all den galskapen jeg og mine bussjenter fant på. Ler meg fortsatt til døde!

    8. jeg som akkurat hadde tenkt å se gjennom dine russeinnlegg! for en timing!
      Jeg er heller ikke glad i å drikke meg full, mer brisen. Slik at russetiden min i år blir nok ikke like galskap som enkelte andre. Får vell bare skaffe meg en kjære jeg og, som jeg kan gå hjem til mens andre feirer! haha.
      blir vell koselig likevel da 🙂

    9. Kan du ikke skrive et innlegg om de russe-knutene du tok? hadde vært veldig moro! <3 elske deg å bloggen! du er perfekt og et forbilde for meg! 😀

    10. Er russ nå, skal til skal reise til landstreffet i stavanger i morgen, 8 timer med tog fra oslo. Vanen vår er død… men skal prøve å ha det gøy 🙂 er heller ikke særlig vill, men har venner som er det da (:

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg