Dagens Lunsj – Jonas sin spesial


Da var jeg kommet vel frem til fine Stavanger. Åh, så godt det er å være her igjen. Skulle tro det var ti år siden sist, og ikke bare et par uker.. I kveld har jeg lyst til å dele Jonas sin spesial-rett med dere! Jonas har i grunn mange spesialretter, men dette er noe han ofte lager til lunsj. Det er veldig enkelt, og passer perfekt både som frokost og lunsj. Sunt? Not so much.. -Men det er godt, og det metter!

Er du så lei av tørre brødskiver at du skipper både frokost og lunsj så er det på tide å prøve ut dette! Det er ingenting som er verre enn å traske rundt på tom mage enten du er på skole, jobb eller hjemme.. 

Du trenger:
2 poser ris
3 egg
Bacon/Skinke skåret i biter
1 boks mais
Sweet chilli
Salt/pepper

 
 

Slik gjør du:
1. Start med å sette på risen. Risen skal koke til den er myk, men pass på å ikke overkoke den. 
2. Kutt oppbaconskivene hvis du ikke har kjøpt ferdig oppkuttet og stek dette i en panne.
3. Sett baconbitene til sides og stek de tre eggene. Eggene hakkes opp i småbiter når de er stekte.
4. Hell over den ferdig kokte risen, og tilsett en boks mais sammen med baconbitene. 
5. Bland godt og stek alt sammen i noen minutt. Til slutt krydrer du GODT med både salt og pepper. 

 

Jonas foretrekker lunsjen sin uten sweet chilli.. Jeg må ha med.
Supersunne oppskrifter får vi ta en annen dag dere!

27 kommentarer
    1. risotto han har laget eller? :p
      så drit godt ut. aldri smakt det selv men har hørt om det og nå må jeg prøve det ut!! NOMNOM!

    2. Går også an å bruke soyasaus, og annet tips! Har man rester etter ris fra dagen før er det greit å spare det til lunsj/frokost dagen etter, ris som har stått i kjøleskapet litt er enda bedre, fordi da får man en litt sprø smak over det hele!

    3. Det så godt ut! Og det er faktisk ikke så altfor gale usunt! Egg, mais, skinke og ris er alle matvarer som regnes som relativt sunne. Kos deg Marthe! 😀

    4. Her hos oss er dette pyttipanne 😛 Utrolig kresne barn så akkurat dette pleier vi å ha til MIDDAG.!.

    5. Dette er jo absolutt ikke noe usunt heller Marthe! 😀 Det er jo faktisk ganske så næringsrik og sunt. Må huske og tenke alt med måte vet du 😉 Derfor går det fint ann å ha slike lunsjer som dette i ny og ne, så lenge det ikke blir hver dag og til alle måltider! 😉 Du er virkelig en inspirerende jente, som jeg ser opp til <3 Og jeg må si, at forrige oppskrift du la ut, var rett og slett himmelsk G-O-D!! 😀 Nammis!

    6. Ser kjempegodt ut! Pleier å lage noe lignende til middag av og til:) Men det er jo ikke så usunt??;)

    7. Ida: Åå så hyggelig å høre Ida! Herlighet for en oppmuntrende kommentar å lese på morgenkvisten 🙂 Tusen takk. <3 Godt å høre at du fikk til den forrige oppskriften også og at resultatet ble like bra hos deg. Da blir jeg glad vet du 😀

    8. Camilla: Nei, det er ikke så usunt! Jeg kunne ikke brydd meg mindre selv, men det er jo noen som er livredde for mais, ris, og bacon. I hvert fall kombinasjonen av alle tre sammen. Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som gir blaffen 😀 Så lenge man trener jevnlig, synes jeg man skal få spise nøyaktig hva man vil. <3

    9. Så virkelig veldig fristende ut, må prøves ut en gang!
      Det her er en av de sjeldne gangene jeg velger å kommentere. Jeg er virkelig så glad for at du blogger så jevnt og trutt som du gjør. Hos flere er det ikke mer å finne enn et par innlegg i uka, mens du oppdaterer oss rikelig gjennom dagen. Det jeg også syntes er fint er at du ikke virker overfladisk som de fleste andre. Det virker som du er den jenta du viser fram på bloggen. Du er bestandig blid og kan få opp humøret mitt på sekunder! Du er i tillegg så innmari pen!
      Så håper jeg virkelig du fortsetter med bokanmeldelser, virkelig kjekt for meg som er litt av en lesehest og sliter til tider med å finne noe å lese. Kanskje i fremtiden du kunne ha anbefalt noen filmer?
      Ha en fin dag, og stå på videre! Digger både deg og bloggen 🙂

    10. Er ikke det værste man kan spise dette!! er jo super godt! men hva skjedde med treningen din? fikk ikke du mye treningsklær sponset fra getsporty og skulle bli sunn og sprek? hehe, du er veldig flink uansett!

    11. Hei!
      Først må jeg bare si at det så kjempegodt ut! Jeg er en av de som er lei av tørre knekkebrød… så dette må jeg prøve:)
      Så vil jeg bare si at jeg har sendt deg en mail, som jeg hadde blitt utrooooooolig glad om du hadde hatt tid til å svare på. Det ville bare tatt noen få minutter av din tid, men ville betydd uendelig mye for meg.
      Håper du kan hjelpe!
      Klem Cathrine

    12. Hei! 🙂
      Har lest bloggen din i litt over ett år nå, så tenkte kanskje det var på tide å legge igjen en kommentar? :p En av de tingene jeg virkelig elsker med deg og bloggen din er at du er et godt forbilde! Selv har jeg nok vokst fra det å bry meg så alt for mye om hvordan jeg ser ut, hva jeg spiser osv. Men jeg vet jo at det er så alt for mange jenter som blir veldig lett påvirket. Og denne nye trenden med at man skal trene så mye og spise så sunt, syns jeg er like ille som det å oppmuntre til slanking. Derfor syns jeg bloggen din er så bra, det virker som du spiser det du vil, sunne og næringsrike måltider og kake og godteri når du føler for det! Du skriver ikke så mye om trening, men nevner det i blandt, og det mener jeg er perfekt. Du er virkelig et godt forbilde, Marthe! Stå på, du er kjempeflink!

    13. det der så faktisk himmelsk ut, rett og slett 🙂 er mange ganger jeg kommer hjem fra skolen og er dødssulten, og dette virka som et lett og bra alternativ. jeg som suger på kjøkkenet trenger noe som ikke er så altfor vanskelig å lage, å det kan ikke være så vanskelig å lage dette 🙂 skal hvertfall prøve det ut!

    14. Dette har jeg nettopp laget, og var fantastisk godt!! Ikke siste gang jeg lager det for å si det sånn! UTROLIG DIGG, bare at jeg bruker sweet&sour saus, nesten det samme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg