Visste du dette?

1. Jeg heter Marthe Karin Borge. Navnet Marthe har jeg fra oldermoren min Martha, og Karin har jeg fra bestemor som også heter Karin. Kanskje er det er derfor bestemor og jeg er soulmates?

2. Jeg skulle egentlig hete Vilde, men ettersom tante og jeg er født på samme dag og tante heter Hilde, ble ting litt for likt.

Hadde jeg kledd å hete Vilde?

3. Jeg farget håret for første gang på ungdomskolen. Jeg kjørte brunt (som ble sort), og hovedårsaken til mitt ønske om hårfargeskifte var at bestevenninnen min Annika ble så mye flottere med brunt hår. Vel, det ble ikke tilfelle hos meg. Noen år senere tok jeg avfargig, ble rødhåret, så platinablond, så hårløs. Ihvertfall nesten. Jeg hadde superlangt og ikke minst tykt hår på videregående og vips der forsvant drømmehåret. Èn avfarging var det som skulle til.

4. Første gang Jonas og jeg var på date hadde jeg pyntet meg som bare det. Jonas møtte opp i joggebukse, lue og hettegenser. Vi skulle riktig nok bare ha filmkveld, men jeg var mildt sagt skuffet over anstrengelsesnivået Jonas hadde på badet denne kvelden. Hehe, likevel lever paret i dag sine lykkeligste dager. <3

5. Da jeg var 16 år festet jeg og en venninne sammen med guttene fra Black eyed peas. Jeg hadde like lite peiling på musikk den gang som jeg har i dag og visste ikke engang hvem mannfolka var da venninnen min løp bort for å få autograf. Jeg ville selvfølgelig også ha og fikk fort forklart at dette var guttene bak gruppen Black eyed peas. Vi gikk begge i litt for korte kjoler og ble spurt om å bli med guttene på nattklubb. Ingen av oss var gamle nok, men hvem spør Black eyed peas sine “venner” om legetimasjon? Vi gled rett inn på VIP og sang “good night” med Black eyed peas i ca 20 minutt.. Deretter ble vi oppdaget og kastet på hodet og rumpen ut. Det ble likevel en minnerik kveld! Vi kjørte maksitaxi med Black eyed peas, og da en av sangene deres kom på radioen var det som å bli plassert midt i en musikkvideo.

6. Jeg hater kaffe. Jeg forstår ikke hvordan dere får det ned. I min munn smaker det gift.

7. Jeg har i dag 148 032 registrerte kommentarer på www.martheborge.blogg.no. Tenk nesten 150 000 kommentarer, og jeg er sikker på at 99 % av dem har vært gode ord. Dere er bare fantastiske.

8. Jeg har publisert 2061 blogginnlegg hvorav 437 av dem er antrekk. 29 822 bilder er blitt postet på denne bloggen siden oppstart for 2 år siden. Dere kan jo tenke dere hvor mange bilder min stakkars hardisk har i dag. Hoho, det er rett og slett umulig å holde system i mappene.   

Noe her du ikke visste?
Nå drar jeg på jobb, men vi skrives igjen i kveld. Ha en kjempefin dag!

64 kommentarer
    1. Kjære Marthe, jeg leser bloggen din daglig…og den er kjempebra. Du er veldig kreativ og du ser ut som en glad jente<3 Du må begynne med noe innen mote, det passer deg kjempebra...

    2. Flotte jenta og flotte brunfarge!!
      isnpirerandes klesstil!
      btw hvor kjøpte duu den stripete buksa? 😀

    3. Særr, dødskult at du har festa me Black eyed peas!! E ikkje alle som har jort dæ!
      Btw, Du vil ha kledd Vilde veldig godt! Dæ e et rolig og fint navn, akkurat som deg! Å ikkje ta dæ negativt, dæ å ha en rolig fasade e jo bære positivt :))

    4. Å før i gammle dager så pleide du å eg å sovna kver gang me satte på en film:) haha fantastisk blogg:)

    5. Wow, festing med Black Eyed Peas! Kjempeartig å få høre om slike ting. Hadde ikke peiling på noe av dette. Og helt enig, kaffe er virkelig ikke godt. Hverken kaffe eller Milkshake med kaffesmak eller iskaffe, takler det ikke jeg heller. Du er ikke alene!
      Elsker bloggen din virkelig, du er så inspirerende og positiv, du kommer alltid til å være min favorittblogg 😀 <3
      Ha en fin dag!

    6. Jeg heter Vilde selv, men skulle ønske navnet mitt var Vilja, som moren min egentlig hadde tenkt å kalle meg 🙂 Navnet Vilja høres vel egentlig ut som en bortskjemt unge, men jeg synes det er kjempe fint og spesielt siden det er lite brukt 🙂

    7. Hei marthe! Stor fan og har lest bloggen din i mange år:) Jeg heter også vilde<3 jeg visste noen av tingene du skrev.Jeg kommer fra klepp og det er ikke langt unna stavanger!

    8. Hahaha så morsomt! Visste ingen ting av dette fra før av! Kjempemorsomt innlegg! Det men Black eye pice må jo ha vært supergøy! Hærreguuud for en opplavelse det må ha vært!

    9. Utrolig kult at du er oppkalt etter begge! 🙂 Stilen din er såå utrolig kul! Du har såå tøffe antrekk! Hvordan klarer du å sette sammen alle antrekkene? Alle blir jo så kule! Stå på! Elsker bloggen din, og de fantastiske innleggene! Du er så kul! Jeg ser opp til deg!! <3 🙂

    10. Åhh!! Elsker bloggen din! Du har så utrolige nydelige stiler. Og elsker måten du kler deg på. Ha en fin dag du å 😀

    11. Jeg visste ingenting av det jeg 😛 Men har ikke lest bloggen din så lenge da… Kos deg videre på jobb! 🙂

    12. Haha, masse morsomt om deg jeg ikke visste! Du hadde kledd å hete Vilde, men Marthe passer best! Så mange fine bilder – du er så flott 🙂

    13. Åj! Jeg visste faktisk ingen av delene, haha! Det at du har festet med black eyed peace er sjuukt kult 🙂
      Tror jeg går inn på bloggen din fem ganger om dagen, det er så inspirerende å lese bloggen din! Får alltid tips til klesstil og DIY prosjekter ogallting:-D Stå på!

    14. Lurte på om du kunne lage et innlegg med akvariet igjen snart? Hvordan det går med fiskene og hvilke erfaringer dere har gjort dere ved å eie et akvarium. Hadde satt stor pris på det! Ha en fortsatt god kveld! 🙂

    15. en del her jeg ikke visste, men visste en del også! synes sånne innlegg er dødsgøy, og det er så gøy å høre mange ting som man kanskje ikke vet om deg 🙂 dette må du fortsette med! sykt gøy at dere har festa med gutta i black eyed peas, det er faktisk dødsstas og noe du kan skryte over lenge. også 16 år og greier, haha helt fantastisk. håper du hadde en fantastisk dag på jobb, fineste <3

    16. Ja du hadde passet til Vilde,men liker veldig godt Marthe fordi det er ikke så vanlig og kanskje litt tøffere enn Vilde?
      Menn asså……..pyntegreier og de og date 😛

    17. Hei! Jeg er en fast leser og er innom bloggen din sikkert ihvertfall fem ganger om dagen, hehe! Din blogg er den eneste jeg leser hver eneste dag. Jeg mener ikke å være kritisk til deg ellernoe nå, men jeg hadde håpet på at du hadde blitt litt flinkere til å oppdatere oss! Da hadde jeg blitt kjempe glad!

    18. Hei! Du har sååå fin hud 🙂 Lurte på om du bruker noe spesielt eller kan skrive hva du til daglig bruker, og ellers dersom du får kviseutbrudd, hehe? 😀

    19. Må bare spørre, hvordan fikk du håret ditt til å bli sunt igjen? Haha… Jeg bleket mitt for litt over ett år siden, og har siden da farget det (mørkere brunt) to ganger. Det er krøllete, og da snakker vi korketrekkere, slitt og rekker meg ikke lenger enn til skuldrene… Jeg vet at jeg burde klippe det, fordi det er utrolig slitt, men fordi jeg har såpass med krøller vil det bli veldig stygt. Jeg har ALDRI hatt lenger hår enn til skuldrene. Aldri 🙁

    20. Ida: Heisann! Tusen takk Ida. Jeg er nok heldig med huden min, men jeg har mine utbrudd jeg også og nå om dagen kommer de jammen meg ofte! Jeg har dessverre ingen triks for å få bort kvisene når de kommer. Annet enn å prøve å tørke dem ut. Får jeg et lite kviseutbrudd i panneområdet foreksempel så prøver jeg å vaske ansiktet med vann, skrubbe litt og tørke huden godt uten å smøre på noe fuktighetskrem etterpå. Da forsvinner de ihvertfall raskere! 🙂

    21. Nora: Jeg har bare måttet kure håret som bare fyy! Jeg bruker Loreal absolut repair serien og håret mitt er totalt avhengig av disse produktene. Det er ingenting annet som kan redde håret mitt fra torturen det har vært gjennom. Hehe! Håret mitt blir heller aldri så langt som jeg en gang hadde, men det vokser ihvertfall og det jeg har av hår er sunt så lenge jeg kurer det godt! 🙂

    22. Du er rett og slett helt fantastisk! Ikke rart du kun får positive kommentarer, fordi du vet hvordan du skal fremstille deg for andre! Du er ikke ute etter å gjøre andre sjalue på deg eller vise kroppen din! Du er tvers igjennom bra du, Marthe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg