Bestemors kalenderhjørne

 

Hei og hopp! I dag har jeg lyst til å vise dere bestemors gigantiske kalendersamling. Som jeg har fortalt utallige ganger før, så lager jeg hver jul en hjemmelaget kalender for det kommende året. Dette har jeg holdt på med helt siden jeg var 9 år gammel. Bestemor fikk sin første kalender i 2001 og utviklingen fra første til siste har vært vanvittig stor. Det er så koselig å sette seg ned og bla gjennom de aller første kalenderne. De er tynne som stilker i forhold til de tykke, kreativitetsbombene fra de to siste årene.

Jeg har fått en del kommentarer hvor jeg får spørsmål om jeg ikke kan legge ut nøyaktig hvordan man setter sammen en slik kalender. Det ville tatt meg et halvt år å lage en slik oppskrift ettersom jeg ikke har noen hemninger. Jeg kjøper en tom kalender hos Elite Foto og bruker alt jeg kommer over av dilldall som pynt. Bruk din egen, ustoppelige fantasi og resultatet blir garantert flott.




Under ser dere et bilde av den første og den siste kalenderen. Litt av en forskjell på tykkelsen!



Dere finner flere innlegg om disse hjemmelagde kalenderne HER, og HER.
Jeg stemmer for at ALLE lager en slik i år!

28 kommentarer
    1. Åh, disse er bare SÅ fine! 😀 Og så utrolig kreativt! Garantert noe en bestemor blir glad for. Jeg hadde skikkelig sansen for scrapping før, og lagde kort i hytt og pine, men nå er det lite. Siden jeg tar så mye bilder setter jeg sammen fotokalender til mamma og pappa hvert år, som jeg lager i iPhoto og bestiller via Apple! De er kjempefine 😀
      Misunner deg virkelig for kreativiteten din! Og så flink som du er 😀 <3

    2. Er utrolig herlig med sånne tradisjoner! Kan tro de blir glade for å få sånne fine kalendere hvert år av deg – Du er flink!!

    3. så utrolig fin tradisjon. Bestemødre/mødre setter alltid pris på slike ting.
      Jeg har bare brukt å lime på bilder, ikke noe kult stasj du som har!
      men det fungerer jo det også! og min mor vil ha det hvert år.
      Og aller best er barnebarna. Det er forsåvidt greit for meg, så slipper jeg og mitt ufotogene ansikt å pryde en eller annen måned
      Elsker kreativiteten din!
      jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jeg aner ikke for du får tiden din fra, rekke alt du vil å skal! du er super woman

    4. Digger når du legger slike DIY innlegg! Utrolig inspirerende og det er det som skiller deg fra andre bloggere. Andre lager bare dipdye og nagler, mens du lager det+ scrapbook og mat!
      Kan du ha videoblogg? Eller blogge om trening og sunt kosthold osv? Det er morsomt å lese om nå som sommeren nærmer seg!

    5. Jeg så bildet av deg og hesten på kalenderen, og søkte derfor på navnet ditt på horsepro.no, og du har jo til og med startet litt sprang jo! Hva med å vise oss noen bilder fra den gangen da du red? Haha, det hadde vært artig å se;)

    6. Ingvild: Ja det stemmer det 😀 Hehe, jeg har lagt ut nesten alle bilder jeg har på pcen av meg og min gamle hest allerede! Dette finner du nok under “spørsmålsrunde” kategorien i sidemargen til høyre her på bloggen. Jeg skal ha besvart en egen “heste-spørrerunde” for lenge siden 😀

    7. Hanne: Tusen takk for en kjempefin kommentar Hanne! Jeg må bli flinkere spesielt til å legge ut sunne oppskrifter både på middagsretter og desserter. Det skal jeg huske på nå som vi nærmer oss sommersesong og folk flest vil komme i form. Hehe! 🙂 Hvilken video ønsker du deg Hanne? <3

    8. Anonym: Tusen takk for gode ord. En helt enkel kalender med bilder er noe enhver både mor og bestemor setter pris på enten den er selvlaget eller laget gjennom Elite Foto sine nettsider. Har du lite tid så er det genialt å bare lage kalenderen over nett også! Det er bare jeg som har fått kalenderlagingen som en julehobby 😀

    9. Frida Bringslimark: Det blir de nok superglade for Frida! Du er god. <3 Godt å høre at det er flere som lager slike kalendere. Det er jo en så personlig og fin gave! 🙂

    10. Marthe, hvordan redigerer du bildene slik at de får en slik kan rundt? sykt kult. Kjempe fine kalendere du har laget, heldig dame det der:)

    11. Solveig Øksendal: Rammene mine setter jeg bare på i http://www.pixlr.com 🙂 Et gratis, superenkelt redigeringsprogram! Gå inn på Pixlr.com, så pixlr o matic og last opp bilde du vil redigere. Så trykker du på pilen nederst til høyre to ganger til du kommer til rammene. Kjeeempelett! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg