En stusselig sommerfugl

Det er en del av dere som spør om den lille tatoveringen min om dagen! Kanskje jeg har lagt ut ekstra mange bilder hvor den faktisk vises de siste ukene? Jeg tror jeg har skrevet noen ord om den tidligere, men det er så lenge siden at jeg godt kan forstå hvorfor spørsmålene enda tikker inn. Her kommer et innlegg som forhåpentligvis kan besvare noen av spørsmålene deres. Har dere flere spørsmål på lur, så er det bare å slenge dem inn i kommentarfeltet under her. Jeg prøver å svare på absolutt alt dere lurer på.

 

Hvorfor valgte du akkurat en sommerfugl bak øret?
Det er ingen betydning bak sommerfuglen min overhode. Hehe, må alt ha en betydning da? En sommerfugl står for frihet, men det fant jeg ikke ut før noen år senere. Jeg var 16 år gammel da jeg tok den og hadde ikke tenkt særlig nøye gjennom det. Jeg så for meg at tatoveringer kanskje var noe jeg ville ha flere av, og ville starte med en liten sommerfugl bak øret. Jeg er veldig glad for at jeg tok den akkurat der så jeg kan skjule den når som helst, og så jeg slipper å se på den hele tiden. Spør noen om jeg har tatoveringer så hender det faktisk at jeg sier nei! Jeg glemmer rett og slett at jeg har en.

Angrer du på at du tok den?
Hadde jeg fått velge igjen så ville jeg ikke tatt den, men jeg kan ikke si at jeg angrer. Gjort er gjort! Jeg elsker sommerfugler, og den lille stusselige sommerfuglen min er på et merkelig vis blitt en del av meg! På nært hold er den ikke særlig pen, men jeg synes ikke det gjør noe jeg! Jeg ønsket meg ingen perfekt formet sommerfugl med fargerike vinger, og jeg har selv heller aldri ønsket å være perfekt. Perfekt er kjedelig! Eller hva dere?

Gjorde det vondt?
Nei det gjorde absolutt ikke vondt. Det tok fem minutt og kjentes som om noen klorte meg litt bak øret.

Hvilken salong tok du den på? Var de flinke?
Jeg tok den på Tattoonation i Kristiansand hos en som het Øystein. Sett bortifra at mannen kom to timer for sent så var han flink!

Hvor mye kostet tatoveringen din?
Min bittelille sommerfugl som tok tatovøren 5 minutt å sette, kostet egentlig 800 kroner, men da tatovøren kom to timer for sent fikk jeg den for halve prisen. Så må man alltids ha diverse kremer som skal smøres på de første timene/dagene(?).

Kommer du til å ta flere tatoveringer?
Nei. For meg så holder det med den lille jeg har.

Nå vil jeg høre om dere har noen tatoveringer!
Hva har DU tatovert og hvorfor valgte du som du gjorde?

87 kommentarer
    1. Den var jo sykt dårlig gjort da så vet jo ikke om jeg ville kalt mannen som gjorde den flink, med mindre det var meninga at det skulle være veldig skjeve linjer?

    2. den var søt da =) jeg har to. Jeg har to mm`er på ryggen, for meg og storesøstra mi, og for 2 uker siden ca. tok jeg en tattovering på høyre underarm der det er en sommerfugl, ordene fight, dream, hope, love og ett hjerte. den står for livet og hva jeg øsnker å leve etter for å få positive ting ut av livet, har en fortid med å bli mye mobbet og dratt ned og har i de siste årene innsett at jeg må jobbe med meg selv for å kunne være den jeg ønsker å være uten å tenke at alle tenker negativt om meg, for det gjør dem jo egentlig ikke, selv om jeg har brukt mye tid på å tenke det.

    3. Har en M på innsiden av handleddet, fordi alle mine tre småsøsken bar navn som starter på M.
      Har også “Min vei blir til mens eg går” i nakken. Det er tatovert i mamma sin håndskrift, og er en setning fra Kaizers Orchestra sin sang “veterans klage”. Elsker Kaizers, og driver nå å planlegger å ta en til kaizersrelatert tatovering 🙂

    4. Etter jeg har blitt 18, som bare er om 8 dager (!!!), skal jeg ta en tattovering. Jeg har tenkt på denne siden sommerferien og gleder meg kjempe masse til å ta den og kunne vise den frem. Jeg skal ta to fugler på håndleddet, som representerer mamma & pappa! ♥

    5. Jeg har et kompass på leggen. Det står for reise, veivalg og et helt spesielt minne: nemlig min beste veninne som døde av malaria i høst, da vi var på studietur i afrika.
      Søt og chabby sommerfugl!

    6. tiggerlilly: Herlighet så fint. <3 Tatoveringen din høres kjempefin ut og med en så stor betydning bak blir den helt spesiell. Man kan ikke hele tiden tenke på og bry seg om hva alle andre synes. En må bare konsentrere seg om seg selv og når man først klarer det, så får man det så vanvittig mye bedre. <3

    7. Jeg har en g-nøkkel i nakken 🙂 Farfaren min døde når jeg var liten og alt jeg husker ved han var musikk, piano og noter. Jeg husker jeg var så fascinert over hvordan tegnet var formet og jeg slet lenge med å klare å tegne den selv. Den er tattovert rett fra stensilen jeg tegnet når jeg endelig var fornøyd med å ha klart det perfekt 🙂 Oldefar var poet og levde for å være musiker og skribent. Pappa er musiker, begge mine onkler er musikere og jeg klarer meg ikke uten musikk. G-nøkkelen er jo starten på tonene, og jeg håper jeg en dag kan lære meg å spille noe selv 🙂

    8. Eg har ein på venstre underarm, der det står:
      “You must be the change you wish to see in the world”.
      Eg syns det er eit fantastisk sitat, og meinar det er noko alle burde følge 🙂 Gandhi var ein veldig smart mann!

    9. Søt sommerfugl – helt enig; Er ikke nødvendig at alt er perfekt – mye og mange er tvert i mot mer sjarmerende når det ikke er det! Så flott at du tar til orde for slike verdier, Marthe:)
      God klem, og ha en fortsatt fin dag:)

    10. Min første tattovering tok jeg når jeg var 16 – det er noen stjerner og krusseduller som begynner på ankelen og går til midt på leggen cirka. tok den i minne til min morfar som jeg var veldig nære, og som døde noen år tidligere. min andre tattovering tok jeg når jeg ble 18, i 45årsgave til mamma. det står “Turn your wounds into wisdom” etterfulgt av mamma sin fødselsdag. tanken bak den var å tattovere det viktigste hun har lært meg, og det var at om man ikke lærer av det vonde man går gjennom, ville det vært forgjeves. elsker begge to, siden de betyr så mye for meg:)

    11. Syne en sånn liten tatovering er både søtt og pent! Skal selv da fem blomster og fem stjerner på venstre underarm den 6 april, som da skal være for foreldra mine og mine tre brødre, så lenge dem betyr så mye for meg! :))
      Ha en fin dag videre :))

    12. Jeg har et sitat av Albert Einstein på ribbeina 🙂 “if at first the idea is not absurd, then there is no hope for it” også har jeg signaturen hans under 🙂 jeg valgte akkurat det fordi jeg ikke er så flink til å stole på mine ideer, fordi de ofte er anderledes og kanskje litt rare! Men denne tatoveringen skal minne meg på at det er de dumme ideene som er bra 🙂 jeg synes det gjorde helt sykt vondt! Jeg klarte nesten ikke å holde ut i de ti minuttene tatovøren holdt på! Jeg har egentlig lyst på mange flere tatoveringer, men vet rett og slett ikke om jeg orker eller tørr å bli utsatt for den smerten igjen. Det skal sies at ribbeina er det værste stedet å ta tatovering!

    13. Øystein er en av pappaen min sine bestevenner. Veldig snill pappa har mange tattoveringer og har fått alle unatt to gratise ( han har 23 )

    14. Til Fredag skal jeg tatovere ” Te amo abuela ” Som betyr glad i deg bestemor. Jeg er enda 16 år,og derfor velger jeg en tattoo som betyr noe, som jeg forhåpentligvis ikke vil angre når jeg blir eldre. Bestemoren min sto meg veldig nært, moren min var ofte ute på kjøre,brukte stoffer,og drakk veldig mye. Jeg ble ofte plassert til bestemoren min,hvor jeg kunne være i en uke før moren min ringte igjen. Etter noen år ble moren min bedre,og jeg begynte og bo hjemme. En helg ringte bestemoren min, tror det var 4? ganger på en fredag,jeg orket ikke å ta den,fordi hun ringte meg hele tiden. Jeg var ung og dum.. På lørdag hadde hun ringt meg 2 ganger før jeg tok den, hun spurte hvordan det gikk,og om jeg var opptatt,så frekk som jeg var sa jeg at jeg var opptatt,og ho skulle ringe meg opp igjen imorgen.. Neste dag kom det ingen telefon fra henne, det var fra moren min som fortalte at bestemor var død. Jeg angrer på det,jeg tenker på det hver dag.. Derfor vil jeg tatovere noe som minner meg om bestemor.

    15. Synes tattoveringen din har en skikkelig sjarm til seg jeg! Og jeg synes plasseringen er utrolig fin!
      Jeg har en tattovering i nakken som er et minne for morfar, farfar og farmor. Hadde planlagt lenge før jeg ble 18 å tattovere et helt enkelt kors i nakken min, etter å ha sett veldig mange som hadde det og jeg falt for den med en gang..
      Men så tok det nok litt lang tid før jeg fikk fingen ut, og ettersom tiden gikk, begynte jeg å tenke mer over det, og ville gjøre den mer personlig. Så jeg valgte å ha teksten “Tears in Heaven” under, fordi den representerer de som har gått bort og er en sang som jeg har hørt siden barndommen pga. Erik Clapton er pappas favoritt artist. Så jeg følte det passet.
      Desverre gikk jeg til en tattovør som var veldig gira på å få det på sin “måte” istedenfor å høre på meg, og jeg var såpass nervøs at jeg bare ga opp til slutt å lot han gjøre det han ville. Så det enkle korset ble gjort om til et “gotisk”-kors, med tagger i tuppene, og skriften ble mer dramatisk, istedenfor feminin sånn som jeg ville ha den i utgangspunktet.
      Jeg angrer på ingen måte, men hadde jeg gjort det om igjen så hadde jeg gått en annen plass og ikke minst presisert at måten jeg ville ha den på er sånn den skulle bli fordi den skal være på min kropp. Heldigvis så har den en dyp mening, som betyr veldig mye for meg og den ligger i nakken, så jeg ser den ikke og kan skjule den hvis jeg vil.

    16. Jeg har 3 tatoveringer (egentlig 4).. Har tre stjerner bak øret slik som du har. Den tok jeg rett og slett fordi jeg elsker stjerner, og sitte å se å drømme meg bort i stjernene. Har også en som jeg tok selv som snart er borte. En venninne kjøpte tattomaskin, så jeg skrev navnet mitt under tåa, heh……

    17. Den er jo fin på sin egen måte syntes nå jeg! Jeg har halfsleeve på venstre arm med japansk tema (geisha, cherryblossom og div blomster), samt en rosenkranslenke nedover samme arm som stopper mellom tommel og pekefinger! Har også englevinger på ryggen, stjernetegnet mitt bak øret der du har (min første!) og et rødt hjerte under trusekanten, alle mine er i sort hvit, bortsett fra hjertet! Elsker alle og angrer ikke på noen! Startet når jeg var 16, og er nå 20, og fortsetter å bygge! Alle mine er veldig feminine siden jeg er det, så det speiler jo litt meg og:-) noen med betydning og noen uten! Hihi.

    18. Jeg tok min tatovering når jeg var 20 år. (Nå er jeg 27). Jeg har navnet mitt rett over “trusekanten” ved hoften. Veldig fornøyd! En feminin liten tatovering som kan skjules hvis jeg ønsker det:) Har lyst på en med navnet til datteren min også, men vet ikke hvor enda.

    19. nei, jeg har ingen i og med at jeg er 3, hahahh! Men pappa har en tatovering på underarmen der det står “Elise Julie” Under hverandre (navnet på meg og søsteren min) så det er skikkelig søtt! : D

    20. Skjønner hva du mener med at du glemmer tatoveringen din enkelte ganger. Jeg gjør det selv, helt til noen spør om jeg har.
      Tro det eller ei – men for snart to år siden tatoverte jeg ikke navnelogoen til Michael Jackson. Det er en M og en J i en og samme bokstav. Ganske fin og enkel og den tok ikke mer en 20 minutter å “risse” inn. Jeg var ganske fornøyd, og det er jeg fortsatt. Selv om jeg ikke er like blodfan av MJ som jeg var den gangen, så er den likevel blitt en del av meg. Det er jo et minne for livet. Nå skulle den også være som en slags hyllest til MJ også da, så jeg kan ikke akkurat si at jeg angrer. Jeg har den på skulderbladet mitt, så jeg glemmer at jeg har den. Haha.
      Om pengene strekker til, så har jeg planer om å tatovere inn et minnesmerke for stefaren min som døde av kreft ifjor sommer. Ser foreløpig for meg at det skal bli to englevinger med navnet og fødselsdatoen hans. Tror det kan bli veldig fint. 😀 Han betydde ekstremt mye for meg, så denne vil jeg hvertfall ikke komme til å angre på.

    21. Jeg fikk tattoovert “love” på ringfingeren for nesten to uker siden.Det var ganske spontant der og da,men har lenge hatt lyst på det! Broren min sa en gang til meg at han trur han har funnet ut hva meningen med livet er…kjærlighet 🙂 litt av grunnen hvorfor! Angrer ikke i det hele,og har definitivt lyst på fler!

    22. Har en tatovering av en måne og noen stjerner, som jeg har på ankelen 🙂 lite gjennomtenkt når jeg var yngre! Den andre tok jeg i sommer etter at jeg fikk sønnen min, det er håndavtrykket, navnet og fødselsdatoen hans som jeg har på underarmen 😀 kjempe fornøyd med den og har fått masse skryt for den 🙂

    23. jeg har 4 stykker..
      tok en tribal tattoo på høyre skulder når jeg var 16, salamander på venstre legg da jeg ble 17 tror jeg, når jeg var 18 tok jeg 3 stjerner og “one step closer” på høyre fot, skriften nedover på fotbladet og når jeg var 20 tok jeg en løvetann med frøene som flyr av sted. Den siste tok jeg fordi jeg mistet noen jeg var glad i , og syntes den representerte det og være sterk, men samtidlig kunne slippe taket innimellom på en måte.. de andre jeg har betyr ikke så mye, men har fortsatt lyst på fler :p

    24. Jeg har en ganske stor tatovering må magen. Den representerer familien min og meg selv. Tok den for 2 og et halvt år siden i Thailand. Er kjempefornøyd med den:) Du kan se den her. Er et gammelt innlegg 🙂

    25. Supert at du skrev om tatoveringen din. Jeg var litt nyskjerrig om jeg skal være ærlig 🙂 Jeg har 2 selv, og skal ta den tredje i England i helja. Jeg har en på håndleddet (på ytre siden) hvor det står “Respect de l’indiviu” som for meg betyr å respektere det levende, gjeldene både mennesker og dyr. Også har jeg en fjær på ribbeina som jeg tok på Tattoonation faktisk. Den har ingen spesiell betydning, bare enn at det er en påminnelse om friheten jeg er heldig som har, sånn egentlig :))

    26. Jeg har ingen tatoveringer jeg :p
      Har ikke så veldig lyst å ta det heller egentlig, jeg mener det er jo fint på noen og stilig, men nå man blir eldre er det liksom ikke så kult med svære tatoveringer :p
      Har egentlig aldri vært sån keen på slikt, det holder lenge med hull i ørene for min del :p

    27. Synes din tatovering var kjempesøt jeg! 🙂
      Jeg tatoverte meg for bare en uke siden faktisk! Har to sommerfugler bak på den ene skuldra (de er noe større enn den du har). Er veldig fornøyd, og håper ikke jeg noen gang kommer til å angre! Hehe 🙂

    28. Jeg tok min 2 tatovering etter lange baktanker og laget skisser på hvordan jeg ville ha det. En middels grei str på en sommerfulg med et slags blad lenke nedover festet på “beinet” til sommerfuglen, der første bokstav og første bokstav i mellom navnet til min kjære bestefar, morfar, oldefar og tante. Min baktanke var et minnesmerke for mine kjære som falt vekk og betydningen av sommerfulgen. Har denne på ryggen og gleder meg til å få inn min bestemor på det 🙂

    29. Jeg har fem sommerfugler på ribbeina for meg og mine søsken 🙂 har også lyst til å ta en til på foten der det skal stå “go the distance”. Det er fra hercules som er en av mine favoritt disneyfilmer. Synes også de ordene er veldig fine og forteller at jeg alltid må fortsette og ikke gi meg, og at jeg faktisk kan klare det 🙂

    30. Åh, NÅ er jeg klar til å bombadere deg med kommentarer! hihi 😀 Ferdig med teorien (bestått!), tentamen og alt som er før påske 😀 Hurra!
      Elsker den lille sommerfuglen din! Den er så søt og så liten 😀 Passer perfekt bak øret! Jeg har en tatovering på pekefingeren som jeg tok for to år siden, der står det smile, slik at når jeg trykker på utløseren på kamera så sier fingeren min smile, haha! Når jeg blir 18 om to uker har jeg bestilt ny time for å tatovere en blenderåpning formet som et hjerte i nakken! Gleder meg kjempemye til det 😀

    31. jeg har ingen tattoveringer men mamma har en som betyr utrolig mye. Hun tatoverte de små babyføttene til min døde lillesøster på undersiden av håndleddet. Hun ble døfødt og føttene hennes var utrolig små. Det er en utrolig fin tattovering synes jeg og den betyr så utrolig mye! Kjempe søt sommerfugl 🙂

    32. Jeg har vel kroppen full om noen år tenker jeg, haha :p Men hittil har jeg en på ankelen (navnet til ene hunden min), en på hvert håndledd (“Stay” på venstre og “Strong” på høyre), en i nakken (brand of sacrifice), en på underarmen hvor det står “Family comes first”, en på innsiden av den andre overarmen som er et infinity-merke med teksten “iflu” som min beste venninne også har, også har jeg dekt hele ryggen med en løvetann, løvetannfrø og fugler som flyr over skulderbladet og med teksten “Make a wish” som står for samboeren min (veeel, som ble tatt uka etter jeg møtte ham, lenge før han visste at jeg hadde følelser for ham!) 🙂 Og ja, en skorpion på skulderbladet =) Love it!
      ♥ Lizbethosnes.com, mitt liv som gravid ? og ellers litt utenom det vanlige.

    33. Syns den tatoveringen din er fin jeg 🙂
      Jeg har tatovert fem små stjerner nesten ved hoftene og er veldig fornøyd med det! Tatoverte dette da jeg var 16 år. Den tatoveringen har ikke noen særlig betydning, men jeg selv mener heller ikke at alle tatoveringer må ha en betydning. Men når jeg fyller 18 i desember skal jeg ta flere tatoveringer, så det gleder jeg meg til 🙂

    34. Jeg har to stykker 🙂 En sommerfugltribal på korsryggen som jeg tok når jeg var 20 – tattoveringen har stor betydning for meg. Også har har jeg en “forever” tatovering på leggen som jeg tok i 2008 sammen med min kjære på ettårsdagen vår – han tatoverte we og jeg tatoverte forever.

    35. Jeg har teksten “The memories stays with me” og to svaler på venstre skulder. Jeg valgte å ha den der får det ligger nærmt hjerte, hadde blitt litt rart å ha den på puppen.. Den er til minne om mine besteforeldrer 🙂

    36. den er veldig fin! synes det er så fint med slike små tattoveringer, og plasseringa er også dritfin 🙂 du trafff midt i blinken du!!

    37. Har lyst på en sommerfugl bak øre selv, men har 3 fugler på venstre skulder! 🙂 Den står for en historie om oppveksten min og den betyr mye for meg! Tok den da jeg var 15 år 🙂

    38. Eg har tatovering på bægge arman, en fuggel me en nøkkel på eine og et åpent fuglebur på det andre, det står førr frihet og representere litt fra barndommen min og sånn. 🙂

    39. Jeg har et evighetssymbol på venstre håndledd, og i selve symbolet står det “love”. Symbolet står for kjærligheten for familien min, og familien har vi jo så lenge vi lever ♡

    40. Litt lyst på ein tatto der det er ein tekst som betyr noko, har vert ein del sjuk, og har diagnosen ME..
      Sommerfugelen var litt sjarmerande på ein måte! 🙂
      Men korleis fekk du ta den når du var 16år i noreg? Er jo 18års grense..

    41. Jeg har to, en g-nøkkel på ankelen fordi jeg ikke kan leve uten musikk, spiller i korps og har alltid headsett med meg!
      Og så har jeg et hjerte på ribbeina, hvor navnene til mamma, pappa, søstrene mine og meg former hjertet 🙂

    42. Har symbolene til tro, håp å kjærlighet på underarmen koblet sammen i ringer, akkurat som ett smykke jeg har brukt i 4 år. Syns symbolene er veldig fine, og den betyr veldig mye for meg. Har man tro, håp og kjærlighet kan man komme gjennom alle livets nedturer!

    43. Jeg har akkuratt tatt min første tattovering med teksten; “a smooth sea never made a skilled sailor”. Som en minne tattovering for min avdøde farfar. Han brukte alltid sin fritid med båten, og når han måtte gi tap på kampen mot kreften så var det veldig tungt for meg og jeg bestemte meg for at jeg ville ha noe som ville stå i minne for han på kroppen. Å når jeg fant den setningen så skjønte jeg med en gang at det var det jeg ville ha for han. Så min tattovering ligger på venstre skulderblad og har en betydning som jeg alltid vil sette veldig høyt.

    44. Tok en tatovering rett etter jeg fylte 18. “Heal the world” øverst på ryggen/nedenfor nakken, en sang av Michael Jackson som jeg har stoor respekt for:) Hender faktisk noen ganger selv at jeg glemmer at jeg har en tatovering siden jeg omtrent aldri ser den:)

    45. Jeg har en på underarmen, tok den når jeg var 19 år. Det står ” Fortitude” som betyr heltemot/sjelstyrke. Som vil si at man har evne til og skal møte motgang med styrke. Og det er noe jeg føler jeg kan leve opp til, og hver gang jeg møter motgang kan jeg se på tatoveringen min og huske på betydningen. Har allerede begynt å tenke på flere : )

    46. Har tattovert “fullfør” på siden av håndledet. Mest for å minne meg selv på at selv om ting er vanskelige, eller at jeg aller helst ville sluppet å gjort dem, er det alltid godt å bare fullføre. Alt trenger ikke være perfekt. 🙂

    47. syntes sommerfuglen var fin som den var! ingenting er perfekt 🙂
      for et år siden tok jeg en rose på skulderbladet, som ikke er en helt vanlig rose..den er vel såvidt vanlig men det er to usprukne roser (knopper) på rosen som da skal symbolisere mamma og pappa som alltid er der for meg, og den store sprukne rosen er meg 🙂 også er det da tagger på stilken som symboliserer at du kan stikke deg på livet litt vanskelig å forklare, men at livet kan være vanskelig.. har også skygge rundt den som jeg uheldigvis er missfornøyd med som jeg skal fikse på, altså å bygge på tatoveringen, og jeg tenker da å ta en lilla blomst som symboliserer mormor som betyr mye for meg 🙂 tenker også å ta en tatovering på underarmen, en setning ” All our dreams can come true if we have the courage to pursue them” som også betyr mye for meg fordi jeg enda er så ung og kan gjøre så mye ut av livet 🙂

    48. Har 2 stk selv 🙂 Et sitat i nakken/mellom skulderbladene; Vivere Senza Rimpianti, som betyr lev uten å angre på italiensk. Også har jeg en spar på håndleddet som jeg tok da jeg var i tyrkia i fjor sommer. Vi var 4 som reiste sammen, og den ene kvelden satt vi å snakket om at det var en av de beste tidene i alles liv og at det burde foreviges på ordentlig. Det endte da opp med at alle tok hver sitt kortstokksymbol 🙂 Begge betyr veldig mye for meg 🙂

    49. Jeg har to. Den første tok jeg da jeg var 15, det er to stjerner i forskjellig størrelse, og i den største er det en bølge inni. Den betyr ikke noe spesielt.
      Den andre står det stay strong, den betyr mye for meg i og med at jeg har vært svært syk med lidelsen panikkangst i to år nå. Går heldigvis bedre nå, men jeg har fortsatt en lang vei igjen.

    50. Nå har jeg lest bloggen din i over to år, og jeg har aldri lagt merke til tatoveringen din… Så den syns ikke akkurat godt nei =)

    51. Jeg har også en lite gjennomtenkt sommerfugl i nakken, den ble tatt for 6 år siden, og jeg kunne gjerne vert for uten. Men som du sier så har den nå blitt en del av meg 🙂 Jeg har også et kompass/fjærpenn på venstre underarm. Den har litt mer betydning for meg og symboliserer livet jeg hadde som reiseleder 🙂 Det kommer nok til å bli flere med tiden 😀

    52. Jeg har to, en på hver fot. Den første er en sommerfugl jeg har oppå høyre fotblad. Sommerfuglen representerer, som du sa, frihet.
      Den andre går langs innsiden av venstre fot og det står “mitt lille land”.denne tok jeg da jeg gledet meg stort til å komme hjem etter ett år i utlandet, og jeg kom hjem 22.juli 2011. Den betyr utrolig mye for meg!
      Jeg har valgt å plassere begge steder som kan gjemmes v sokker, men som er fine v pumps.
      Liker ikke når man skal styles opp også stikker en halv tatovering frem. Også tenkt gjennom tyngdekraften som kommer om 50års tid, hehe.

    53. Jeg har en tatovering på underarmen hvor det står “Gi aldri opp” . Jeg tok den i Ayia Napa i 2011, edru vel og merke siste dagen. I og med at den er på underarmen ser jeg den hver dag, og den minner meg på at jeg aldri skal gi opp de drømmene og målene jeg har. Uansett hvor tungte tider man kan komme inn i, vet jeg at jeg alltid kan komme meg gjennom det fordi jeg er sterk.

    54. for en skjønn sommerfugl! syntes den er kjempefin jeg 🙂 har ikke tattovering, men har veldig lyst på da jeg blir atten! Har lyst på noen fugler, som for meg symboliserer frihet og styrke. har hatt en vanskelig barndom og til slutt klarte jeg å komme meg på beina igjen 🙂 har lyst på den tattoveringen for meg selv, slik at jeg kan huske på å alltid være sterk uansett hva man opplever i livet!

    55. eg har en stor blomst med to sommerfugler og en snegle på undersiden, nede på armen, hvis du skjønner. Den går fra albuen og ned til håndleddet ca. Tok den i 2010 fordi jeg hadde lyst på en tatovering. Hadde lyst på en sommerfugl, men klarte ikke å bestemme meg for hvordan jeg ville ha den, med vingene ut eller med vingene sammen, så jeg fikk begge + litt til. Til tross for at den ikke er supert laget er jeg veldig fornøyd med den. Han som tok den heter Max, en kompis av ex-en min som var tattoo lærling. Betalte 1500-2000 for den.
      Så tok jeg faktisk nummer 2 for to dager siden. En svale på høyre side av brystet (oppe med gragebeinet). Den er kjempefin! Den har en betydning, men ikke en jeg vil dele med verden. Tatt av en som heter Paulo på Liding Light i Bergen 🙂

    56. Jeg har en tatovering på armen. Det står “Ohana”, som betyr familie på hawaiisk, og så er det 5 små fugler attmed som er for mine foreldre og 3 søsken 🙂 Angrer ikke i det hele tatt, denne var godt gjennomtenkt og jeg tok den så fort jeg ble 18 🙂

    57. Jeg har to.
      En som jeg er litt mindre stolt av, som jeg tok full i russetiden. En stjerne hvor det står SBO inni. Forbokstavene i navnet mitt.
      Og en som jeg er litt mer stolt av 🙂 En rosa sløyfe som er bak øret. Ved å ta den gikk halvparten av det jeg betalte til kampen mot brystkreft.

    58. Kjempesøt tattoo, Marthe!
      Har selv en tatovering på ribbeina, hvor det står “battle on”. Det er en forkortelse av en setning fra Harry Potter; “we must not sink beneath our anguish, Harry, but battle on”. Den har jeg tatt for å minne meg selv på at uansett hva jeg går igjennom, så er det viktigste å ikke gi opp, men fortsette å kjempe. Hver prøvelse vil komme til en ende bare jeg aldri gir opp. (Og selvsagt fordi jeg diigger hp!)

    59. Så søt tatovering! 🙂 Jeg har faktisk tatovert to noter på samme sted som deg, bare på høyre side av hodet. Jeg valgte disse notene fordi en venninne av meg sa i 9. klasse at hun hadde lyst til å ta det, også har jeg gått rundt siden og tenkt at “skal jeg kanskje gjøre det?”. For det første gjorde jeg det til slutt fordi jeg er veldig glad i musikk, for det andre så hører man jo musikk med ørene! Og for det tredje fant jeg ut at de kan representere moren og faren min, samt min bror 🙂 Så jeg tok den fordi den var litt spesiell og betydde noe for meg, hehe. Og som du sa, det var ikke vondt i det hele tatt! Gikk fort og jeg er veldig fornøyd 🙂 Ser den så og si aldri, så da blir man ikke lei den heller!
      Du har forresten en kjempe fin blogg, og jeg er innom hver eneste dag siden jeg oppdaget den. Keep up the good work!! 🙂

    60. Jeg har tatoveringen “believe” bak i nakken. Jeg tok den mest fordi det jeg syns det er viktig og tro på at ting f.eks kommer til
      Og bli bedre, tro at ting kan skje, rett og slett ha troen på
      Ting og mennekser. Jeg også glemmer at jeg har den til tider.. Hehe, men likte sommerfugelen din 🙂

    61. En tattis er jo ikke nødt å ha en betydning, men de fleste av mine venner gikk fort lei sine fordi de tok den når de var yngre og bare syns det var kult med tatovering. Det er bra du fortsatt er fornøyd med din selv om det ikke ligger noe spesiell betydning bak, kanskje den vil få en betydning en dag? 🙂 Jeg har fire svarte ravner (overvinnelse av det onde) på skrått over ribbeina. For min mor,far og søster. Vi har vært gjennom veldig tøffe perioder, så den symboliserer oss og hvordan vi fortsatt holdt sammen gjennom de periodene. Jeg kommer alltid til å sette pris på den!! Er stolt over at jeg klarte å ta den i forhold til min syke nåleskrekk!! hihi

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg