Pai med pesto

For en stund tilbake så klarte jeg ved et uhell å slette paioppskriften som jeg hadde publisert her på bloggen. Det var det flere som ikke ble glade for! I dag har jeg laget oss pai til middag igjen, og denne gang prøvde jeg en pestovri! Jonas skrøt middagen opp i skyene, så dette tror jeg flere vil like..


Du trenger – Paideig:
150g fint speltmel
3 ss kaldt vann
1/2 ts salt
75 g smør

Slik gjør du – Paideig:
1. Bland sammen mel, salt og smør til paideigen. Smuldre dette godt opp med hendene.
2. Tilsett vannet når dette er oppsmuldret, og du får en fast og fin deigklump.
3. Kjevle ut deigen og legg den så i en smurt paiform. Stek på 200 grader i ca 12 minutt.

Du trenger – Paifyll:
Pesto
Ost revet eller i skiver
Skinke eller bacon
Brokkoli revet i biter
Mais
Tomat skåret i to
Olivenolje
Salt/pepper


Slik gjør du – Paifyll:
1. Ta ut paien etter 12 minutt og skru ovnen opp på 225 grader.
2. Smør grønn pesto på den halvstekte paibunnen, og legg deretter ost oppå. Dette vil smelte inn.
3. Legg på brokkoli, skinke, bacon og alt av ønsket tilbehør.
4. Hell over litt olivenolje på toppen, krydre med salt og pepper og stek på 225g i nye 20 min.
5. Lag salat og/eller dressing som tilbehør!

Så det ikke godt ut? Jonas og jeg spiste opp hele paien!

27 kommentarer

Siste innlegg