Antrekk – 120313

VI ER BLITT FORELDRE! Wuhuu! Jeg skulle stille meg forann akvariet og utføre mitt daglige “stirre på de fine fiskene” rituale, da jeg plutselig fikk øye på to nye øyne. Guppyfisken vår hadde født åtte bittesmå fisker. Hurra! Jeg hadde ikke engang rukket å kjøpe et “fødekar” som jeg så fint kaller det, så jeg måtte bare flytte babyfiskene over til en egen bolle. Ellers vil de bli spist av de store fiskene. Heldigvis så tror jeg at jeg klarte å redde alle sammen! Nå skal de få vokse seg store og sterke :’D *Stolt mor av åtte fisk, lurer på om hun må ut i mammapermisjon*. 

 

 
Bukse fra New Yorker, Genser fra Bikbok, Sko fra Bershka, Veske fra H&M, Briller fra Gina Tricot

Ville bare dele denne gledelige nyheten med dere!
Ønsker dere alle en flott tirsdag.

47 kommentarer
    1. Åh, haha så gøy! Du er bare så søt, Marthe 😀 Aldri sett noen bli så glad for å bli “mamma” til småfisk, hihi! Jeg blir så lei meg for jeg får nesten aldri tid til å kommentere på bloggen din 🙁 Massevis å gjøre, skolearbeid, lappen, jobb og huttimegtu! Men som vanlig er bloggen din det store lyspunktet! 😀 Du er så flink 😀 Som jeg sa sist du hadde på deg buksa, så bare elsker jeg den! Den er knallfin og den sitter perfekt på deg. Og så heldige dere er med finværet 😀 Håper også vi får se noen bilder av de nye familiemedlemmene!

    2. herlig antrekk! ser ut som dere har sommer jo! 😀 haha gratulerer med fiskebebiser 🙂 våre fisker må være typ fødemaskiner, alltid noen nye! var en stund vi hadde noen helt skjeve noen, ryggen gikk som en ”S” liksom, haha! vet ikke helt hva slags rase det var… 😀

    3. Åhh, så gøy, gratulerer:) Jeg ønsker meg også fisk, men siden vi mest sannsynlig flytter til høsten så får det vente!
      Nydelig antrekk også, SOM ALLTID <3
      Ps: Just LOVE your hair!
      Ha en fortsatt fin dag:)

    4. ADVRSEL!!
      Guppyfiskene føder hele tiden og akvariet ditt vil bli fort fult! …. Ikke for å være grotesk, men våre fisker fikk være sammen hele tiden, for hvis de store ikke får spise noen av de små, vil du være nødt til å kjøpe et større akvarium om ikke lenge! :-p
      Ps. SUPERFINT hår! 😀

    5. Haha, du er så søt “stirre på de fine fiskene” rituale og “mammapermisjon” 😉 kjempe fint antrekk, ble super fresht med den gule vesken, men jeg vil også se flere bilder av fiskene!! 😀

    6. ååå, så skjønt! så du skreiv til jonas: “du må komme hjem!! vi er blitt foreldre” haha. tenkte med en gang på om fisken deres hadde født for du hadde jo skrevet at den ene var gravid. men godt du fikk reddet dem alle sammen, kan tenke meg dette var kjempestas og gøy, fisker er jo faktisk sinnsykt skjønne. men hvis vi ikke ser deg på vero moda på et par mnd så vet vi hvertfall hvorfor 🙂 ikke ta deg så lang mammapermisjon da, haha!

    7. Da jeg leste den første setningen i uthevet skrift tenkte jeg “ Hæ , har hun blitt gravid“ men så viste det seg at det var fiskene og ikke du , hehe 😛

    8. helene: Hihi, døds gøy! 😀 Neida, jeg skal sørge for at mammapermisjonen blir så kort som overhode mulig 😀 Hehehe!

      linda: Jeg tror dessverre ikke det! :/ De har kun butikk i Stavanger under arkaden. <3

      Ingrid: Tusen takk Ingrid! Blir det mange flere fiskebabyer så får jeg selvfølgelig bare la alle bo i samme akvarium, men åtte fisker til har vi plass til 😀 Hihi!

      Emilie: Jeg hadde krøller i går så jeg har egentlig bare prøvd å gre krøllene ut. Da får håret et veldig volum og litt bølger 🙂

      Frida: Tusen takk Frida! Ikke stresse med å måtte kommentere! <3 Stå på med ditt du Frida. Jeg er bare glad for at du klikker deg innom jeg 😀 Bilde av fiskene kommer om litt! De må bare få vokse litt først. Akkurat nå er de for små til at kamera klarer å fokusere på dem. Hehe! Men de har allerede blitt en del større bare på et døgn så dette går fort 😀 Klem!

      Til alle som spør om å få se babyfiskene: Jeg klarer ikke å ta bilde av dem helt enda. De er så små at kamera ikke klarer å finne ut hva det skal fokusere på. Hehe, men så fort de vokser seg bittelitt større så skal jeg prøve å få knipset noen bilder av dem! De har vokst ganske mye bare på en dag så dette går nok fort 🙂

    9. Oi, så gøy! Gratulerer med nybakte foreldre, hehe! Gleder meg masse til å se de i den nærmeste fremtiden 😀 elsker outfiten din også, guud som du kler den buksa. sitter helt fantastisk på deg!

    10. Du er så herlig, Marthe! Jeg elsker bloggen din, og ser på deg som min største inspirasjon! Ha en super fin dag <3

    11. Det går helt fint å ha de i akvariet sammen med de andre 🙂 vi har mange guppier som får unger, og jeg har telt dem, og de var 14 stykker, og alle er der enda etter 3 uker 🙂 Men man kan jo aldri være sikker da hehe 🙂

    12. Ville bare fortelle deg hvor mye du gir meg gjennom bloggen din! Jeg har aldrig vert borti noen som ser så positivt på livet som deg. Du kan glede deg over den minste ting, og det er noe du har lært meg! Jeg setter mye mer pris på ting rundt meg, og jeg tar dagen som oftest med et stort smil. Du gir meg SÅÅÅ mye inspirasjon og så mye selvtillit. Så det jeg sier er, TAKK! Takk for at du er den du er, og for at du deler det med oss!
      Stor klem fra en som har lest bloggen din i mange år, og som heier på deg, Marthe! 🙂

    13. Anne Sofie: Åå <3 For en herlig tilbakemelding Anne Sofie. Tusen tusen takk for gode ord. Åh, slike kommentarer gir meg masse! Kjempehyggelig å høre at du får både inspirasjon og selvtillit av å klikke deg innom bloggen min. Det gleder meg å høre! 🙂 Håper du følger meg i lang tid fremover. Lesere som deg settes stor pris på. Klem! <3

    14. Husk at kampfisk (den går opp til overflaten å “henter” luft) er den eneste fisken som kan leve uten pumpe. Ergo du må enten kjøpe pumpe til bollen, eller fødekar og legge bebisene i karet med de andre. Med mindre du vil at bebbifisken skal kveles, da..

    15. Hei Marthe! Jeg må bare si at jeg elsker bloggen din og du gir meg så utrolig mye inspirasjon <3 men jeg bare lurte på hvor det finnes New Yorker? Eller finnes det i Norge og hvor er det nærmeste til Kristiansand? (Kommer selv fra Grimstad skjønner du) håper du tar deg tid til å svare 😉 klem Kristina

    16. Du, bare kom til å tenke på.. Om fiskene som i utgangspunktet var der var barna dine, vil ikke disse babyfiskene da bli barnebarna dine? 😉 Det er uansett lov å ta seg mormorpermisjon, bare så du vet det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg