Thailand, here i come!


JADA! Endelig er neste reisedestinansjon i boks! 31 mai drar pappa og jeg til Thailand. Det er fem år siden sist, og denne gang drar vi til Nord! Pappa har et kjempefint hus i Chiang Mai og der skal jeg bo de to første ukene av juni. Det blir ingen badeferie. Strender eksisterer ikke i nord, men et digert basseng ligger rett utenfor pappas hus så skulle jeg ønske å ligge på latsiden, så har jeg muligheten til det også. Ellers kommer det til å bli en helt fantastisk reise med masse inntrykk og opplevelser! Jeg får se hvordan pappa bor i Thailand, og jeg få treffe lillebror Erik igjen! Åh, nei jeg gleder meg halvt ihjel.. 

Hvis noen av dere har vært i Chiang Mai og har litt tips og erfaringer fra ting som kan sees og oppleves her, så må dere gjerne legge igjen en kommentar! Jeg reiser med verdens beste reiseleder som kjenner Thailand inn og ut, men man vet jo aldri om dere kan ha noen ekstra tips på lur?

 
 

Jammen er det ikke så alt for lenge til heller! WUHUU!

64 kommentarer
    1. Jeg skal også til Thailand i sommer, reiser 15 juni!
      Har aldri vært i Nord-Thailand, men er ofte i Thailand, mer på badeferie, eller så besøker jeg familien min, er nemlig fra Thailand! 😀

    2. Åhh var i Thailand for et par år siden og det skal deffinitivt gjentas.
      Har du tenkt å ta med deg Jonas til Thailand en gang? 🙂

    3. Jeg har vært i shang mai, men jeg var bare 5 år, så husker det nesten ikke, men det er ihvertfall helt fantastisk fint der borte! <3

    4. Caroline: Åh, så deilig. Da må også du ha god tur 😀 Jeg var i både Bangkok og i Phuket sist jeg var der, og det var helt fantastisk. Denne gang blir det en litt annerledes ferie 🙂

    5. Jeg lurer på om du har en “privat” profil på facebook der du ikke har noen av dine blogglesere som venner? Og heller ikke legger ut noen linker til bloggen? Jeg bare lurer:)

    6. Du MÅ MÅ MÅ ha et par dager i Bangkok!!! Central world er shopping himmelen. Og siam paragon, selger ekte jeffery cambell til halve prisen hjemme. Har vært i new York, London og Paris og Bangkok er bedre enn alle tre til sammen.

    7. Okei, for jeg søkte opp “Marthe Borge” og da kom det opp to profiler med deg som profilbilde, og dinebilder osv men jeg kan ikke finne den lenger.. Så jeg bare lurte 🙂

    8. Er litt enig med Silje oppe her. Det eneste minuset erat i Bangkok er det nesten ikke luft i det hele tatt. Det er forferdelig mye jallashapper i gatene pg folk roper for å overdøve hverandre liksom. De hadde veldig mye fint i jallabodene men vi måtte bare skynne oss inn på shoppingsentrene for å få luft og unngå så mye kaos. Det var så trangt i gatene at man nesten ikke skulle kommet seg frem

    9. Jeg har vært i Chiang mai 🙂 Guidet tur og elefant riding er virkelig det jeg anbefaler på det høyeste!

    10. Søstra mi er i Chiang Mai! Hun skal være i tre mnd, dro i januar. Hun er der med et kanadisk program, Friends of Asia. Hun har vært lærer for munker, og skal nå være med barn på barnehjem den siste tiden. Sjekk ut bloggen hennes tronderithailand.blogg.no! Hun har opplevd kjempemasse, blant annet badet med elefanter! 😀
      Du får det sikkert veldig bra der 🙂

    11. Fins det kun styrtrike bloggere.hus i Thailand .,.. Føler meg fattig av lese blogger alt dere gjør er reise hvor dere vil og shoppe dyre ting andre har råd shoppe en gang i livet er noe dere kan kjøpe hver dag,snakker om ulik verden….

    12. De har et ganske stort kjøpesenter der som heter airport plaza eller noe i den duren.
      Natt markedet er verdt å sjekke ut.
      Utenfor Chiang mai et sted er det et helt nydelig tempel, er utrolig stort sted husker desverre ikke hva det het der. Men alt er i hvitt på en måte, vanskelig å forklare. Mulig det heter white temple.
      God tur 🙂

    13. koh samui, bo på hotellet imperial samui, det er kjempe fint der og man kan dra på båttur til koh tao som er et paradis!!!!!!!

    14. Så gøy 😀 Men håper ikke du har tenkt til å støtte alle de attraksjonene som inneholder dyremishandling. De har alt mulig fælt i Thailand, både aper i bånd, elefantridning og så videre.

    15. Jeg var i Thailand for fem år siden og igjen for ett år siden, og det er helt fantastisk der! Jeg har vært både i nord og i sør og jeg elsker begge deler! Men, ikke undervurder de små skura av noen restauranter! Det er faktisk mye tryggere og spise der! Jeg spiste kun på slike steder den første ferien min og ble ikke syk i det hele tatt! Men på den andre ferien var jeg mer turist å spiste på de litt finere stedene som prøvde å lage mat på en måte vi turistene likte det. Da fikk jeg salmonella og brukte halve ferien min på badet!

    16. hei! jeg lurte på om du kunne ha linkerunde hvor du linker f.eks. 3 bloggere som fortjener mer oppmerksomhet, ettersom du har en så stor og pen blogg!

    17. ååå, du er verdens heldigste som skal til thailand. det er så sinnsykt fint der og er en skikkelig drømmeferie 🙂 du kommer sikkert til å kose deg halvt ihjel og ha den fineste ferien noensinne. gjerne ta meg med, thailand er mitt nummer 1 sted å reise til etter jeg har fylt 18 😀 hihi, er misunneliiig<3

    18. åå, jeg og vil til thailand igjen!!
      Var i phuket, kamala beach for et par månder siden, så har nok ikke noen tips til der du skal! Men kan hende det er noen av de samme utflukt greiene som var i phuket.. så da anbefaler jeg den 7timers tuktuk turen, der du bestemmer hvor du vil innom, og sjåføren kjører deg/dere der dere vil!

    19. Reiser til Thailand igjen den 18 mars!! Gleder meg sykt! Skal til krabi vi da. Samme sted som sist. Er et fantastisk land!! God tur:)

    20. Hvorfor bor han i Thailand? Snakker han thai da eller? Broren din bor også der å går på skole? 🙂

    21. Jeg drar faktisk til thailand nå om bare 11 dager faktisk. Gleder meg kjempe masse. Har bare vært der en gang før i 2010, så blir godt komme tilbake =)

    22. Grete: Han jobber en måned på og en måned av i Norge og måneden han har fri så bor han i huset sitt i thailand 🙂 Broren min går på privatskole der ja 🙂 Pappa har lært seg Thai så han snakker også flytende Thai. 🙂

    23. Åh, jeg er halvt thailandsk og har vært der mange ganger:) det er kjempe fint der! Elsker den herlige nature. Og lukta og alt! Så kos deg i Thailand!:)

    24. Jeg er fra thailand! OG jeg har vært der mange ganger! I Chiang mai er det kjent for sine fine naturen! Hvis du er interesert i å se om hvordan vi buddhister “be”, så anbefaler jeg å dra til et tempel. I Chiang mai er det mange fine templer, og ellers vil jeg anbefale deg Phu chee fah, det ligger i Chiang rai, nabobyen til Chiang mai. Veldig romantisk plass. Der kan du se soloppgangen med tåk rundt hele deg. Anbefale deg virkelig, Marthe! Skal dit selv på slutten av Juni 😀

    25. om det eksisterer i nord anbefaler jeg virkelig FantaSea, det er et spektakulært innendørs show der nydelige elefanter tas flittig i bruk i et flott skuespill. Utrolig hva slike elefanter kan få til, det ser så majestetisk ut med den kroppsbeherskelsen de har i alle “triksene” sine! anbefales på det sterkeste! den gangen jeg skal til Thailand igjen, reiser jeg ikke derfra før jeg har vært på et slikt show! Kos deg masse i Thailand! 😀

    26. Chaing Mai tiger temple må virklig oppleves 🙂
      En utrolig opplevelse der du får ta bilder med tigere! Synd at de doper ned tigerne, men tanken på at du sitter ved siden av en levende og vill tiger er helt utrolig..
      Kos deg masse, Thailand er et fint land! 🙂
      Klem emilie

    27. Kult, jeg er halvt thailandsk! Har kun vært i Chiang Mai en gang, og det er fantastisk. Når jeg var der besøkte jeg Thailand’s høyeste punkt – Doi Inthanon. Det var også et helt fantastisk tempel der oppe i høyden. Ellers er det shopping walking street(som jeg ikke husker det riktige navnet på), som er et natt/kveldsmarked hvor du kan gjøre mange kupp 😀

    28. Husk at de strandbildene du har postet ikke er fra Chiang Mai; der er det ikke strender siden det ligger i innlandet. Vært litt rundt forbi ellers i Thailand. Phuket,Koh Yao Yai, Krabi, Koh Lanta, Koh Samui, Hua Hin, Bangkok… Krabi er favoritten, drar alltid innom der om jeg har sjansen. Ellers er shoppingen på Paragon i Bangkok syk, om du har penger. Ellers er Bangkok SLUM!

    29. Doi suthep , fint tempel i høyden med “view point” over chiang mai på veien. Wat chedi luang (anbefales!) utroolig fint sted i the old city, der har de også “munk chat” (du kan spørre munkene om det du vil, og de får øvd på engelsken sin). Sunday market , eller bare night marked..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg