DIY – En gensers makeover

Først må jeg bare si tusen tusen takk for alle de fantastiske tipsene dere kom med under gårsdagens DIY innlegg. Jeg fikk så mange geniale tips at jeg er helt overveldet! Et av dem ble faktisk testet ut allerede i dag tidlig og resultatet ble kjempefint! Det synes ihvertfall jeg! Jeg behøvde ikke å gå til innkjøp av noe som helst og prosjektet tok 10 minutt av morgenen min. Har du lim og en gammel genser så har du muligheten til å starte et prosjekt som både er gratis, morro og superduper enkelt.

Du trenger:
1. En genser, en t skjorte eller en singlet. Du bestemmer!
2. En saks.
3. Lim.

Slik gjør du:
1. Klipp av en liten del av genserens nedre del for å gjøre den kortere. Dette stoffet skal brukes etterpå!
2. Legg gjerne et blad, eller et ark inni genseren for å skille fremsiden fra baksiden.
3. Klipp så snitt på ryggen med litt mellomrom mellom hvert av dem. Jeg lagde tre snitt.
4. Finn frem det avklippede stoffet fra nederste del av genseren og klipp små stoffremser av dette.
5. Klem stoffet mellom snittene sammen og bind med en stoffremse. Surr remsen rundt og lim.   


1.


2.


3.


4


5.

RESULTAT..

Hva synes dere?

76 kommentarer

Siste innlegg