Gjør det selv – Har DU noen tanker?


Er det noe jeg har skjønt som toppblogger, så er det at alle elsker DIY prosjekter. Jeg elsker dem selv og skulle gjerne testet ut noe nytt hver dag, men SÅ mye kreativitet har jeg dessverre ikke! Derfor spør jeg nå om deres hjelp! Har dere lesere noen DIY idèer som dere gjerne skulle å ha sett blitt testet ut? Det kan være prosjekter med klær, sko, smykker, interiør, hjemmelagde gaver.. Hva som helst! Jeg hadde satt vanvittig stor pris på om dere ville dele noen tanker med meg! Legg igjen en kommentar med et ønske eller en idè til DIY prosjekt, så går jeg til innkjøp av utstyr og tester det ut! Det bør selvfølgelig ikke være superavansert ettersom jeg vil at alle leserne mine skal kunne få det til!  




Har du noen gode idèer på lur? Del dem gjerne videre!

77 kommentarer
    1. Du må jo skjønne at folk reagerer og spør..
      du har jo ikke blogget om moren din på kjempe lenge, og når folk spør har du jo bare oversett det. Da må jeg forstå at folk begynner å lure, når du plutselig ikke har kontakt med moren din etter at du flyttet for deg selv og det med den tidligere bloggkameraten kristinabe.
      Ikke noe slemt imot deg, for jeg synes du har den beste bloggen og jeg leser den hver dag. Du inspirrerer på alle måter 🙂 Ha en fin dag!

    2. DIY telefon deksler, DIY jeans vest av gammel jeans jakke (arvet av far), det samme har jeg gjort med store hettegensere som jeg har arvet av storebror, utrolig kult! Til sommer ifjor kuttet jeg flere streker i tskjorten min på baksiden og satte det sammen så det ble sløyfer, vanskelig å forklare, men alt dette fant jeg på youtube! DIY bilderammer og kollager.. Du får masse inspirasjon på youtube! 🙂 lykke til!! 🙂

    3. Anbefaler deg å ta en tur innom diverse DIY-blogger! Der har jeg hentet såå mye inspirasjon 🙂 honestlywtf.com og stripesandsequins.com er mine favoritter. De har alt fra smykker til klær til interiør. Anbefales 🙂

    4. smykker, ringer, øredobber, armbånd, hårpynt osv
      kort, scrapbooking osv
      sko, dongryvester, hettevester, hettegensrer osv
      pynt, interiør osv
      jeg elsker DIY og har likt alle du har hatt sålangt! synes det er kjempegøy! 🙂

    5. Sarah: Kjempefint at du deler dine egne diy prosjekter med meg! Jeg får masse inspirasjon bare av å høre hva andre har gjort. Jeg har tittet litt på youtube tidligere, men ikke så mye som jeg skulle ha gjort! Jeg fant flest superavanserte prosjekter som ikke jeg engang orket å sette meg inn i. Har du noen gode linker til meg så blir jeg veldig glad for det! 🙂

    6. Jeg bruker Ipad atm, og har ikke mulighet til å kopiere linker, men den jeg blir mest inspirert av er: popsugartvfab og macbarbie07 på youtube. Gå inn på kanalen og søk “DIY” så finner du enkle og billige ideer! 🙂 lykke til! Gleder meg til å se dine fremtidige prosjekter 🙂 om jeg kommer meg til en pc, skal jeg prøve å finne flere linker! 🙂 kos deg og lykke tiil!

    7. Sette nagler på converse, lage blomsterkrans som pannebånd/hårbøyle med fake blomster:) den blomsterkrans ideen kan du feks ta et silkebånd som er bredt? 🙂 hadde blitt glad for flere diy 🙂

    8. Jeg har en del ideer, en del har jeg alt lagt ut på bloggen min, under “kreativ”. Jeg elsker slike ting. men synes det blir feil når enkelte blogger tar bilder fra andre og tar æren for det… 🙁 Sett en del slike…

    9. Lage sin egen interiør stige av pinner og maling! Jeg ska straks sette i gang med å lage bord av paller! Det er nydelig! Google det å se selv 🙂

    10. Hvis du søker på macbarbie07 på Youtube finner du noen diy prosjekter! Hun lager blandt annet “bow’s” på t-shjorte, du kutter hull i ryggen av toppen og fester de sammen på en måte. Hun lager også en kul neglevideo, der du lager kult mønster i VANN. Du drypper neglakk i en bolle med vann og stikker fingeren nedi, så henger det igjen på fingeren 😀

    11. vis hvordan man kan lage denim-vest av en gammel dongerijakke og sell noen nagler o.l. på kragen elller noe 😉

    12. DU ER SÅ FLINK OG KREATIV!! føler jeg får nye ideer hver gang jeg er innom bloggen din, så mye du finner på 🙂 det er faktisk veldig fet å feste nagler eller lignende på sko. har sett noen gjort det på converse og det ble drifet!! også mange som pleier å klippe sånn mønster i ryggen på en hvit tskjorte, det ser skikkelig bra ut på sommeren når man er tæn 😀

    13. ÅÅ jeg elsker DIY prosjekter!!
      De tingene som jeg blant annet har laget og har planer om å lage er shortser av gamle bukser, klorvaske ulike klesplagg, male på plagg eks et kors med galaxy print, hårbånd med blomster, iphone deksel hvor du bruker maling eller perler, goldmine smykke, klesstativ av en grein du har funnet i skogen og malt hvit deretter hengt den ned fra taket, lage din egen interiør stige av greiner som du evnt maler, earcufs, makeup organiser av gamle lysestaker.
      om du går inn på instagrammen min: emiliegab , så kan du se noen av de DIY prosjektene jeg har laget!

    14. kjempekoselig lys i tekopp!
      Ta veken og fest den med teip til koppen (lag hull i midten av teipen og fest den på tvers av koppen og tre veken igjennom hullet.) Du smelter stearinlys i en gryte og heller det oppi tekoppen. Du kan også dekorere koppen. Sett det i kjøleskapet til det tørker eller over natten.
      Det går også ann å ha litt farge i stearinen! 😉

    15. Du kan for eksempel bruke en av dine “gamle” jeans og bruke sånn “tekstil farge” eller noe sånt (må vere sånn farge som ikke farger av) til å lage mønster på buksene 🙂
      Du kan kanskje prøve å etterligne denne buksa her: http://www.hm.com/no/product/07865?article=07865-A
      Eller du kan gå inn på andre nettsider og finne noen bukser med fint mønster du vil prøve å etterligne 🙂

    16. Du burde kjøpe Sy om, boka til Jenny Skavlan! Genial dame 🙂 Løp og kjøp, masse gode ideer og inspo!

    17. kunne du satt på ett annet tøy, som f.eks militærmøster på dongri skjorter og andre skjorter? på lommene, ytterst på armene osv. 🙂

    18. Hadde likt å se forskjellige ting du kan gjøre med syltetøyglassting av glass.
      Driver med det selv.
      Elsker denne bloggen<3

    19. Søk på “diy” eller doityourself” på instagram (både bruker og tagger) kanskje du finner noe inspirasjon?

    20. Jeg har laget noen bilder på lerret som jeg syns ble fine:) jeg brukte lerret/stoff/blonder fra panduro. Kan sees på instagram: leneathene ..første gangen gikk greit .. Gøy:) neste prosjekt er å prøve å lage en lommebok av stoff med glidelås.. Time Will show hvordan det blir;)

    21. Du kan f. eks feste “diamanter” og “juveler på skuldrene til en strikkegenser eller en annen gemser. Jeg har laget en “ny” topp ved å klippe et dødningshodet bak. Du kan jo også klippe et kors eller lignende. 🙂 Lykke til!

    22. Pinterest har utrolig mange kjekke DIY-prosjekter 🙂 har laget masse derifra som er blitt en suksess! 🙂

    23. Hvis jeg har noen litt kjedelige lys så pleier jeg å ta lim på de og pynte dem med decor sand;)
      Det kan bli ganske fint:) men jeg bare har noen spørsmål: du vet den kalenderen du lagde til jul til besteforeldrene dine, en sånn kalender er den bare å få kjøpt på elite fot, eller vet du om det er andre steder man kan kjøpe den også??
      Tror du kan lage et eget innlegg om hvordan du lagde den, litt nærmere sånn akkurat hvordan du gjorde det?? ( hvis du har lagd innlegg om det, kan du vise meg link) eller ihvertfall svare på kommentaren og forklare NØYE hvordan du gjorde det??
      Synes den var så fin og kreativ og har tenkt til å lage en sånn til besteforeldrene mine nå i vinterferien, kjempefint hvis du kan svare meg!<3
      Klæm fast bloggleser❤

    24. Hei!
      jeg har laget noe ordentlig kult av en gammel hettegenser og en skjorte jeg ikke bruker lenger!
      * jeg klippet av armene på skjorta
      * jeg klippet så av hetta på genseren
      * så sydde jeg hetta fast på skjorta!
      har gjort dette på to skjorter å jeg elsker det!! har fått så mye skryt for det og det er så enkelt! jeg digger de! og bruker de ofte! er kjempe kult med en vanlig hvit eller svart genser under men også en rocka topp 😀

    25. Anbefaler deg siden ispydiy.com!!! Hun er kjempeflink og utrolig kreativ! 😀 Enkle forklaringer med bilder og overkommelige prosjekter;)

    26. Jeg har siklet litt på disse lampene de har hengende overalt inne på loven i Hver gang vi møtes. Syltetøyglass med pærer inni, hadde vært utrolig koselig ute på verandaen i sommer!

    27. fest nagler på en skinnjakke! har gjort det selv med min, og nå elsker jeg den mer enn jeg gjorde før!
      Jeg har også festet nagler på en av dongerishortsene mine (tok på halve), og for øyeblikket holder jeg på med en tskjorte 🙂
      elsker slike DIY prosjekter, og det var faktisk du som inspirerte meg til å gjøre det 😀
      tips: dritbillig med nagler på http://www.chiquelle.se!

    28. Er du glad i DIY prosjeker så er Pinterest.com er vanvittig bra side!!
      Der får du inspirasjon alt fra mat, klær, hjem, drinker, sminke, hår og masse mer. Og der har de en egen DIY mappe med bilder som folk fra verden rundt som poster. Masse kule neglelakk triks, ting til hjemmet, klær ++
      Anbefaler det for inspirasjon! Jeg har selv fått inspirasjon til et hengeklesap derifra.
      http://pinterest.com/pin/108367934755424438/

    29. Kanskje du kunne lage noen fine hjemmelagde kort, f.eks. bursdagskort 🙂 Synes det er kjempe koselig å få fine kort fra gode venninner til bursdagen selv, så jeg vil gjerne bli flinkere til å lage søte og koselige kort. Det er så mye koseligere med et personlig kort, så hadde vært kjempe fint med litt inspirasjon! Panduro, hvor jeg vet du kjøper mye av materialet til DIY prosjektene dine, har masse fine papir og søte detaljer til å sette på kort 😀

    30. Har du en denim skjorte, og en tskjorte med mønster(USA flagg, leopard mønster) klipp ut hele ryggen på denim skjorten, og sy inn tskjorten(klipp tskjorten slik at den passer til den delen du har klippet bort fra denim tskjorten) Blir utrolig kult til sommeren 😉

    31. Jeg er veldig glad i nagler, så det er ganske ofte jeg er innom panduro og kjøper nagler som kan festes på klær og tåler vask! Har sydd om en del store band t-skjorter til topper, laga hull i noen dongeribukser, klipt ut sjablonger og sprayet forskjellige mønster, bland annet leopardmønster, på shortser og bukser.. Søstra mi lagde kjole av et gammelt dynetrekk. Har og laga åpen rygg på enkelte topper!:) Har hatt lim på høyhela sko som jeg er lei av og rulla/smurt det i glitter! Så god som nye. Har og festa hvite blonder på et par svarte sko:) Kan gjøre veldig mye rart ut av ingenting!

    32. Jeg hadde en gammel dongryjakke liggende, klippet av armene, skrapte litt med saksen og bak på ryggen sydde jeg på stoff av noen gamle “romantiske” gardiner. Ble veldig kul! Sikkert blitt enda bedre med litt nagler, og kanskje pappas gamle, ikke min egen! Det var veldig enkelt, og utfallet ble bra 😀

    33. En litt oversized dongrijakke, klipp av motivet til en t-skjorte som passer inn på ryggen til jakken, det blir dødskult! Og gjerne nagler på skuldrene, bakpå ryggen osv.
      Eller dipdye-bukser/shorts! Vet ikke helt hva du skal bruke til å farge, men det er kjempekult!

    34. Jeg elsker å sitte å jobbe med DIY prosjekt, og har delt en god del av mine prosjekt på bloggen min. Du må ikke tenke at du ikke er kreativ, for det er du! Du må bare bruke kreativiteten din på andre måter enn når du setter sammen klær til antrekk! 🙂
      Ha en fin dag!

    35. TUSEN tusen takk for alle de geniale tipsene dere har kommet med her! Dette var jo helt overveldende 😀 Dere har gitt meg en hel haug av inspirasjon og ideer til nye DIY prosjekter! Tusen tusen takk til dere alle! <3 Jeg får ikke svart på enhver kommentar, men jeg setter stor stor pris på dem og har allerede tatt i bruk et av tipsene deres i dag morges 😀 Mer om det får dere straks! <3

    36. Postet link her, til et prosjekt jeg laget, for noen dager siden, men den ble sperret… Meen, prøver på ny 😀
      Det var ihvertfall en open back t-shirt. Syns de er ganske fine, spesielt nå frem mot sommeren!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg