HISTORIEN om PI

Pi er en indisk gutt på 16 år, født og oppvokst i pappas dyrehage. Til tross for at hele familien er ikke-religiøse, vil han selv være både muslim, hindu og kristen. Pi sine foreldre ser seg selv som svært moderne og får lite igjen for sitt harde arbeid med dyrehagen. En dag får de nok, og bestemmer seg for å flytte utenlands for en ny og bedre start. Reisen går til Canada, og hele dyrehagen skal bli med. Dyrene skal selges så fort de kommer frem, og for pengene skal et nytt liv bygges. Slik lød ihvertfall planen! Det digre lasteskipet blir utsatt for et kraftig uvær og synker. Pi klarer å kapre seg en livbåt, men blir sittende å se det store skipet med familien og alle dyrene han har vokst opp med, synke.

I livbåten sitter ikke bare 16 år gamle Pi. Nei, her gjemmer det seg både en sulten hyene, en orangutang, en zebra med et brukket bein, og en fullvoksen bengaltiger. Pi får to harde valg:

Valg 1. Kaste seg til sjøs, drukne eller bli spist av hai. 
Valg 2. Lære å leve sammen med en 200 kilos tiger. 

Valget faller på sistnevnte og mens han finner ut hvordan, bygger han seg en flåte som blir hengende etter den store livbåten. En kald, søvnløs natt blir til mange, og det utrolige eventyret er i gang.

Her snakker vi tidenes eventyr fullt av spenning og fantasi!  
Historien kan dere nå også få på film. Den gikk, eller går enda(?) på kino.

                Vi skrives igjen etter jobb i kveld!

34 kommentarer
    1. Nikshitha: Ja, jeg så også filmen først og fikk fryktelig lyst til å lese boka etterpå. Gikk kjempefint det! 😀 Var like spennende i boka selv om jeg visste hva som skulle skje 🙂

    2. Jeg har ikke hatt tid til å se den på kino, så må nok kjøpe boka! Ofte er bøkene bedre enn filmen/filmene også. 🙂
      Ha en fin dag, nydelige deg!

    3. hei Marthe jeg lurer på om at du kan lage et innlegg om tips til og overrbevise foreldre eller hva kan man gjøre for at de er mer villig til og få en familieehund? Jeg har veldig lyst på chihuahua russian toy. Men mamma sier d er vanskelig med småe barn på 4 år. Men jeg kan jo hjelpe til eller gjøre slik at de ser jeg kan ha en hund og… Men kan du lage noen tips man kan gjør???? D hadde jeg settet stooooor pris på.???????????? Beklager at jeg bruker dette bkoinnlegget til dette. Men dette var det nyeste så regner med at d er større sjangs for at du svarer eller ser dette. Setter stor pris på om du svarer. Men jeg tviler ikke på det heller 🙂

    4. Har sett filmen, det er utrolig bra. Har drit lyst på boka også, det er jo alltid morsommere å lese boka til den filmen du har sett. Sånn som Harry Potter for eksempel, boka er mye bedre enn filmene. 🙂 Gleder meg til å lese historien om pi, på den måten du skrev om den på, fikk den jo hvertfall til å virke kjempebra!

    5. oii den hørtes spennende ut! du er såå flink til å skrive <3
      Finner du boken overalt? altså i alle bokhandlere, eller?? <3

    6. Vet du, Tom og jeg så filmen i går på kino. For en fantastisk film, altså! Den rørte meg skikkelig.

    7. Flimen er veldig bra,,men har lyst å lese boka også! 🙂
      Ville også si at twitter la ut et bilde av deg på “befitmotivation” 😀 det var et bilde der du viste hvordan du trener magen 🙂

    8. 23.02.2013 kl.10:46
      hei Marthe jeg lurer på om at du kan lage et innlegg om tips til og overrbevise foreldre eller hva kan man gjøre for at de er mer villig til og få en familieehund? Jeg har veldig lyst på chihuahua russian toy. Men mamma sier d er vanskelig med småe barn på 4 år. Men jeg kan jo hjelpe til eller gjøre slik at de ser jeg kan ha en hund og… Men kan du lage noen tips man kan gjør???? D hadde jeg settet stooooor pris på.???????????? Beklager at jeg bruker dette bkoinnlegget til dette. Men dette var det nyeste så regner med at d er større sjangs for at du svarer eller ser dette. Setter stor pris på om du svarer. Men jeg tviler ikke på det heller 🙂

    9. jeg som hater bøker synes faktisk den her hørtes dødspennende ut 😀 kanskje jeg må få lest den? er altfor lenge siden jeg har lest en bok, og det er jo faktisk veldig gøy om man bare har den rette boka.

    10. Du er utrolig god til å skrive bokanmeldelser! Det må du absolutt fortsette med 🙂 Skal uten tvil kjøpe boka!

    11. Det er en helt nydelig film! anbefales på det sterkeste, spesielt hvis du kan se den med 3d på kino, men helt fantastisk uansett!

    12. Har sett den på kino (Ja, den går enda) og måtte bare løpe for å kjøpe boken etterpå. Elsker sånne bøker der man kan drømme seg bort i en annens virkelighet som er så langt fra sin egen at man helt glemmer hvor man lever. Håper boka er like bra som forventningene mine vil at den skal være…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg