Hairstyle of the day

Hoho! Jeg må bare le av meg selv. Jeg har prøvd meg på en slags rotflette i dag, men failet fullstendig. Likevel deler jeg noen bilder av resultatet med dere. Alle får lov til å le! Eller ihvertfall trekke på smilebåndene. Jeg tror jeg må legge inn noen timers fletteøving før jeg prøver meg på noe lignende igjen.

Dette var vanskelig altså! Fletten ble jo bare helt skammelig stygg, men det var noe sjarmerende med den syntes jeg. Kanskje historien bak den. Dere skulle sett meg på badet i dag tidlig. “Jonas hold disse hårtustene for meg. Nei ikke så hardt! ÅH nå blir det bustete igjen, vi får ta det på nytt”. Tror Jonas ville satt pris på om jeg gikk for vanlige hestehaler heretter. Den gutten er jammen en knupp!

Kan nesten ikke se fletten engang jo! 
Rotflette eksperter, noen tips?

32 kommentarer
    1. Syntes det var kjempe fint 🙂
      Det er ganske lett å ta på seg selv hvis du klarer å komme inn i rytmen! Tenk at du deler det inn i 3 på toppen. så tar du annen hver side og legger over den midterste. Uten å flette med fingrene siden det er vanskelig når du gjør det på deg selv:) så da bare ” legger” du delene over den midterste så blir det en rotflette 🙂

    2. du har det fineste håret jeg har sett! elsker hår med mye spill i, og det har du 🙂 nydelig!! fletta var jo dødsfin, flink som klarte det. og flinke jonas som hjalp til 🙂

    3. Hva er rotteflette? Er det det som kalles “rotflette”? (siden den er flettet helt inn til røttene i hodebunnen) Eller er det som noen nevner over, fiskebeinflette?

    4. Hei!
      tips? fletter meg så si vær dag er så fint!
      tips:
      lag en vanlig flette begynn på toppen og ta meg det litt og litt hår sånn at det ikke er noe hår på sidene om du skjønner? lykke til!
      Vet du at Marthe moland har fått en nydelig jente, Leona?
      klem

    5. Synes det ble utrolig tøft! Bare kult når det ikke er helt perfekt;)
      Men et spørsmål, hvordan fester du hestehalen når du bruker håret som “strikk” sånn som du har gjort her?
      Setter veldig pris på svar, har prøvd flere ganger selv, men jeg får det ikke til å sitte eller bli noe fint…

    6. Litt bolkete, men den ble faktisk ganske fin altså! 🙂 Jeg hadde ikke klart det så bra, haha 🙂
      Kjempebra blogg! <3

    7. ilovehair: Å du er god! Det var faktisk denne videoen jeg ble inspirert av. Jeg forsto på en måte hva hun gjorde for denne dama er vanvittig flink til å forklare, men jeg fikk det bare ikke til med mitt eget hår! Hehe, det var så mye å holde og fikle med med fingrene 😀 Men neste gang skal jeg få det til vet du 😀
      Madde: Vi har allerede fått inn en hel hau nye vår varer og det kommer noe nytt nå hver dag fremover. Vi har blant annet fått inn utallige jakker og overdeler. 😀
      Kaia: Da lager jeg bare en vanlig hestehale og fester den med et vanlig strikk. Så tar jeg en liten bit av håret under hestehalen og surrer rundt strikket slik at det blir skjult av håret. Så stikker jeg bare en spenne inn i hestehalen slik at den lille hårtusten sitter fast 🙂
      Kamilla: Nei det er ingen mening med den. Hehe, jeg tok den bare fordi den var søt 🙂 Men jeg er jammen blitt litt glad i den også med årene <3
      Julie: Tusen takk! Ja det er klart jeg har fått med meg det 😀 Jonas har allerede vært på besøk og sett den lille <3
      Lene: Dette er en rotflette ja 🙂 Fiskebensflette er noe annet. Det kan jeg også vise i et innlegg en gang! <3
      Sanne: Nei det er noe annet igjen. Kan vise det i et annet innlegg! 🙂

    8. Mitt tips til å få til denne fletta er å ha ganske bløtt hår når du skal flette, da slipper du at håret sklir så mye, og det er lettere å gå tilbake, altså flette opp om du gjør feil.
      Ei veninne av meg forklarte at når hun skulle lære seg det satt hun i sofaen etter at hun hadde dysjet og så på tv, og fletta på forskjellige måter. Ingen har samme teknikk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg