Helt perfekt

I dag begynner det spreke liv. 09.00 sto alarmen på, og 09.08 var jeg ute. Det kraftige slaget av iskald luft dro fort frem fristelsen om å krype inn i varmen igjen, men heldigvis klarte jeg å stå imot. Jeg løp i 45 minutt. Elsker å bo på landet! Her svermer jeg i perfekte løpeløyper. Deretter kjørte jeg en kjempefin styrketrening på mage og armer hjemme i stuen. Alt for mange situps, alt for mange armhevninger og 2 små minutter med plankeøvelsen. En perfekt, start på mitt nye, spreke 2013.

Jeg lovet meg selv at jeg skulle ta bedre vare på kroppen min så fort det nye året startet, men hodet mitt behøver å tenke på trening før jeg faktisk klarer å starte på den. Nå har jeg syket meg opp mentalt i flere dager, og lysten til både å spise sunnere og trene mer er større enn noen sinne. Dette blir GØY!

Etter dagens treningsøkt dro jeg rett på butikken for å handle inn masse sunt og GODT! Særdeles viktig at maten er det sistnevnte. Frokosten min skal fremover ikke bestå i sjokoladeboller, middagsrester eller ingenting. Den skal bestå i sunne frokostblandinger, rug sprø knekkebrød med sunne, men gode pålegg og youghurter med frukt og bær. Åh, så masse godt. Man kan jo umulig unngå å bli fristet?

Jonas lå fremdeles og snorket da jeg kom hjem fra butikken. Dermed bestemte jeg meg for å lage frokost på sengen til han. Det ble hvert vårt knekkebrød med blåbærsyltetøy og hver vår skål med youghurt og MASSE frukt. Vi ble så mette at vi ikke orket halve skålen engang. For en perfekt start på dagen!


Så det ikke deilig ut? Han ble SÅ glad!

40 kommentarer
    1. Hmm.. Nå er jo ikke yoghurt eller de corn flakesene veldig sunne da, men resten så bra ut! Gi litt treningsmotivasjon til oss lesere og da 😀

    2. Så flink du er! Vil bare tipse om at det er veldig mye sukker i mange frokostblandinger, for eksempel fitness, så det er lurere å velge feks. havregryn 🙂

    3. Jeg bare må spørre, har lurt på dette en stund? Er Jonas underbitt? Han er i allefall verdens skjønneste når han smiler, underbitt eller ikke

    4. Så flink! Men til deg som allerede er så slank ville jeg heller trent mer styrke først, og så lett cardio rett etter styrketrening. Ved masse løping blir du bare en mindre, “slappere” varsjon av deg selv, ettersom du brenner både muskler og fett.. Hvis du vil bli fast og ha former, må du trene knebøy, markløft, benkpress (armhevinger og planke er kjempebra!) ++ og du kan avslutte med 10-15 min lett cardio for å forbrenne fett også. Det er dette prinsippet som går igjen i mange treningsprogram. Du er så jo slank og ser nok muskelresultater på null komma niks! Cardio vil ikke gjøre mye for deg, annet å holde deg slik du er 🙂 Alt etter hvilke mål du har, selvsagt.
      Sjekk ut disse her hvis du ikke skjønner hva jeg mener http://www.youtube.com/watch?v=-O9H9aVTETg

    5. Ps Masse fruktsukker i frukt, så vær forsiktig. Bedre å starte dagen med kjøtt/kylling og grønnsaker, og ta karbohydrater nærmere kvelden.

    6. Det så kjempe deilig ut!! Du må jo bare være verdens beste kjæreste, Marthe! 🙂 Hvor langt løp du, og hvor lenge varte styrkeøvelsene dine?

    7. Anonym: Tusen takk for tips! Jeg gjør bare det som jeg alltid har gjort jeg, så tips til hvordan jeg kan trene litt annerledes og få bedre og gjerne raskere resultater er heltopp! Det er musklene jeg er ute etter som du sier, ikke å bli syltynn, så da skal jeg ta til meg rådene dine 🙂

    8. Hei 🙂
      Dette så supergodt ut!!
      Masse sundt og godt øverst oppe der, men ta jordbærbiola istedenfor bringebærbiola.. Bringebærbiola er like usundt som cola, så vær forsiktig med den..
      Ellers så elsker jeg bloggen din!!

    9. så utrolig skjønt gjort av deg, kan godt skjønne han ble glad 🙂 har også begynt å trene og spise sunt. har kjøpt kort på nytt treningssenter så der skal jeg gå masse! løping og styrke blir det kjørt masse i 🙂 men heldigivs er motivasjonen på topp, så gleder meg til å fortsette!

    10. Hei Marthe! Så ut som en fantastisk frokost, men ser ut som om du spiste dette etter trening, du trener vel ikke på tom mage? Men uansett er det en fantastisk start på året, og jeg håper motivasjonen din holdes oppe, det er jo så kjekt å trene 🙂

    11. Måtte bare nevne en ting til, og det er at om du trener magen – bør du også trene ryggen, dette sier hvertfall treneren min, og at det er for en slags “balanse” og for å få bedre holdning. Når jeg trener ryggen tar jeg enkelt og greit rygg-ups. Så f.eks. 3*12 situps, 3*12 ryggups og 3*12 armhevinger. Har også lært at det er smart å heller ta flere repetisjoner en alle på en gang, og at man bør heller gjøre få skikkelige av en øvelse, enn mange halvveis. Lykke til med treningen, da!

    12. ikke så lenge siden jeg hørte at fitness osv er like usunt som alle andre frokostblandinger. kolesterolet skyter til himmels hvis du spise det til frokost.

    13. Så flink du er, kjempebra start på året jo 😀 trener masse selv og er enig i at senga virker mer fristende noen dager, men så fort man kommer seg på trening er det ikke så ille lenger! lykke til med treninga og gleder meg til å følge deg videre 🙂

    14. Du er kjempeflink, men en liten ting; Det er ganske mye sukker i de meieriproduktene du har kjøpt. Kjøp heller kesam og/eller cottage cheese. Mer protein og mindre sukker 😀
      Stå på!

    15. Mye bra, men du burde heller forsøke å lage dine egne knekkebrød og egen frokostblanding for å bli kvitt alt sukkeret og tullet. Bare et godt og mye, mye sunnere tips 😉

    16. Hvis du driver med styrketrening hjemme kan jeg anbefale deg å laste ned den gratis appen “daily training”. Her er det 10 ulike ølvelser for mage, ben, rumpe, armer, kondisjon eller en blanding av alle, og du kan velge mellom økter på 5, 7,5 og 10 minutter. Effektivt, variert, og motiverende! 🙂

    17. Du har en helt fantastisk kropp! Kunne du lagt ut et innlegg om maten du spiser eller om noen super sunne oppskrifter som er både godt og billig? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg