Mitt 2012 – Del 2

 
 

JULI
Jonas dro på safarfierie til Sør Afrika. Faktisk vår eneste ferie sammen i 2012. Som vi koste oss! Vi bodde på en helt nydelig lodge med utsikt rett mot Crocodile River. Tenk å kunne sitte og se rett ned på krokodiller og flodhester mens frokosten inntas! Vi dro på safari til fots mitt i bushen, bilsafari, båtsatari, nattsafari.. You name it! Vi fikk besøkt en gård med syke eller skadde sørafrikanske villdyr, en gård med 100 både hvite og svarte neshorn, og vi fikk besøkt Kruger parken som vi kun hadde sett gjennom tvskjermen på Discovery Chanel. Ja så fikk ri på afrikanske elefanter! Aldri sett så store dyr i mitt liv. 

 
 

 
  

AUGUST
Jeg dro til Rhodos på solferie med Kristine, og som vi koste oss! Det ble masse soling, spising av god mat, shopping og litt festing. En ordentlig vellykket jentetur. August ble også måneden hvor jeg fylte 20 år. Jonas og jeg rakk også både å dra på hyttetur og båtturer før studiene mine startet.

 
 

 

 
  


 

SEPTEMBER/OKTOBER
Jeg dro på min aller første store reise helt alene. Jeg dro til Zimbabwe i Afrika for å jobbe med løver i to hele uker! Jeg bodde på en stusselig lodge hvor rommet mitt bokstavelig talt var et rom som jeg måtte dele med en eldre dame. For å være ærlig ble jeg ganske sjokkert da jeg så hvor jeg skulle bo og leve de neste to ukene. MEN turen skulle vise seg å bli en av mine beste noen sinne. Jeg klarer nesten ikke å se på bildene under, så mye savner jeg både dyrene, stedet og menneskene der nede. Jeg fikk gå lionwalks morgen og kveld, jeg fikk lage løvemiddag, og hjelpe de afrikanske med daglige arbeidsoppgaver. Det var tungt, men vanvittig lærerikt og meningsfylt. Jeg fikk også besøkt et barnehjem i området og var med på å glede over femti barn med mat og lek den dagen. Ellers ble jeg kjent med noen fantastiske andre frivillige som jeg i løpet av turen fant på vanvittig mye morro med.

 
 

 
 

NOVEMBER
Etter at alle 2012 reisene var overstått, kunne jeg endelig begynne å jobbe ordentlig! Jeg fikk bli kjent med Vero Moda og alle de fine ansatte. Det var også i november jeg lurte dere ved å si at jeg skulle treffe min gamle flamme i Stavanger, som senere viste seg å være en hest. Åh, som jeg savner det stabeistet!

 
 

DESEMBER
Julemåneden! Åh, desembereventyret 2012 er enda ikke avsluttet, men jeg må bare si at jeg har hatt en helt fantastisk måned hittil. Vi fikk snø første desember, noe som gledet mitt hjertet stort! Jeg har bakt og lagt ut masse juleoppskrifter, skrevet masse om julestemning, julegavetips, vist bilder av vårt eget juledekorerte hus, og handlet massivt med julegaver. Julemåneden i år har mildt sagt vært fantastisk.


 
 

Nå må jeg skynde meg avgårde på jobb hvor jeg blir hele dagen.
Jeg har ikke skrevet på forhåndskrevne innlegg i ferien, men jeg er tilbake for fullt i morgen!

41 kommentarer

Siste innlegg