ANSWERS

Er det noe med deg selv som du ønsker å endre på?
Jeg skulle ønske jeg ikke var så forsiktig og tok flere sjanser. Så skulle jeg ønske at jeg var strengere med meg selv på treningsfronten! Trening blir alltid nedprioritert. Shame, shame.

Vil du ha barn og gifte deg når du blir eldre?
Jeg har ingen behov for noen av delene akkurat nå, men jeg håper dette endrer seg med årene. Jeg synes bryllup høres dyrt og stressende ut, men er Jonas og jeg lykkelige samboere også om tre år så gifter jeg meg gjerne om det er det Jonas vil. Synet på barn håper jeg også endrer seg med årene. Jeg vet ikke hva det er med meg, men jeg tror bare ikke jeg vil passe som mamma. Jeg elsker dyr og gamle mennesker, men barn er jeg bare ikke flink med. Håper og tror at dette vil endre seg med årene.

Hvordan er det og bo for seg selv?
Kjempefint! Når man endelig flytter sammen med kjæresten så finner man fort ut om man virkelig passer sammen eller ikke. Enten går det veldig veldig bra, eller så skjer det motsatte. Man lærer herandre å kjenne på en helt ny måte. Jonas og jeg har det mye bedre nå som vi bor sammen og kan gjøre akkurat som vi vil. Vi står begge like mye for matlaging og rengjøring og da er det ingenting å krangle om!

Hvilket kamera har du og hvor redigerer du bildene dine?
Jeg har Nikon D 3000, og portrettlinsen Nikon 50mm 1,4. Jeg har mer utstyr enn dette, men det er disse to jeg bruker til nesten alt bloggrelatert. Antrekksbilder.. Innkjøp, matinnlegg osv. Til redigering bruker jeg bare redigeringsprogrammet Windows live gallery som fulgte med på dataen min da jeg kjøpte den. Har du ikke dette programmet allerede så kan det lastes ned gratis på nettet. Det eneste jeg gjør med bildene mine er å forsterke kontrasten så fargene blir litt sterkere. Er det dårlig lys så forsterker jeg også litt på lysstyrken. Ellers setter jeg av og til på effekter og rammer i www.pixlr.com. Også en gratis side!

Er det andre reiser du ville tenke deg å dra på enn de du har vært på så langt?
Jeg vil først og fremst ta en billigtur til Egypt. Så vil jeg tilbake til Mexico ooog Maldivene. Dette er mine tre første mål for reiser i 2013.

Får du ofte frekke kommentarer fra lesere? Hvis ja, om hva?
Nei det gjør jeg ikke. Nesten aldri! Får jeg en stygg kommentar så er det som regel på utseende eller bloggmetoden. Jeg blogger for dårlig eller ser for ditt eller datt ut. “Du er for blek, har for mye sminke, for stort hår, for mye ettervekst, for rare klær”. Noe i den duren tenker jeg. Da er det bare å la være å svare eller takke pent for den viktige leserens mening. Hehe.

Får du noen ganger kommentarer om at du er for tynn?
Nei, det er svært sjeldent. Det er noen som slenger igjen en “spis mer!” kommentar en gang i blant, men jeg tror ikke at det er så mange som ser på meg som for tynn. Jeg er tynn, men ikke unormal. 🙂

Er du fornøyd med livet ditt?
Jeg er SÅ fornøyd. Jeg har en kjempeflott familie, verdens beste kjæreste med hans herlige familie og en vennekrets som er akkurat passe stor. Jeg bor i mitt lille drømmehjem, og har to jobber som jeg elsker.

Hvem tar bildene dine?
Jonas er min hellige fotograf. Er han bortreist så blir det ingen antrekksbilder. Det er bare han som er tålmodig nok. Også har han blitt så flink. Han kommer stadig med nye ideer til hvordan bildene skal tas.

Hvis det er en ting du vil si til Marthe Borge på 70 år, hva ville du ha sagt?
Don’t worry, be happy! Nyt livet og spar ikke en krone til barnebarna! Haha, nei jeg bare tuller. Men jeg håper jeg har levd et liv jeg fornøyd kan se tilbake til (med mindre jeg har alzeimer), og klarer å nyte livet til siste slutt.

Blir du sur hvis noen “kopierer” antrekk og innlegg av deg?
Nei, nei, nei! Her i gården kan dere kopiere så mye dere vil.

Er det mange som spørr om å ta bilde med deg? Siden jeg så deg på flyplassen i Kristiansand da du kom hjem fra Afrika og hadde veldig lyst til å gå bort til deg, men turte ikke.
Det kommer lesere bort nesten hver dag, og jeg synes det er like hyggelig hver eneste gang enten leseren vil ta noen bilder eller bare prate. Spesielt nå som jeg ofte skriver at jeg skal på Vero Moda, kommer det veldig mange søte mennesker innom for å hilse på! Det er kjempehyggelig å se hvem dere lesere er. Så nå håper jeg du tør neste gang 😀

 
Du møtte din gamle flamme for ikke så lenge siden, og du sa vi skulle få se bilde av han!

Hehehe. Det var bare min gamle hest, Billy!

Skal dere kjøpe leilighet snart? Kaster jo penger ut av vinduet på å leie.
Jeg synes ikke det er å kaste penger ut av vinduet. Jeg nyter hver eneste dag i denne drømmeleiligheten min på 40 kvadrat. Vi betaler 3250kr hver i måneden og det er den virkelig verdt. Skal man kjøpe noe eget i dag så holder det ikke med en egenandel på 50 000 kroner. Jeg ville i tilfelle kjøpt noe litt stort, fint og ferdig oppusset, og da behøver man fort 300 000 i egenandel og vel så det. Dette er ikke noe verken jeg eller Jonas kan spare opp på et år. Jeg tror vi begge er veldig fornøyde med å leie foreløpig.

Kan du vide oss bilder fra huset ditt INNVENDIG?

 
 


Hva gjør du for å klare å ha så godt humør hele tida?
Jeg gjør ting jeg liker å gjøre og omgås stort sett bare glade og fornøyde mennesker. Da blir man glad selv! Også må jeg si at jeg føler meg ekstremt heldig som har jobber som gjør meg glad! Det er så vanvittig mange som kommer slitne og sure hjem fra en lang dag på jobb. Jeg kommer også hjem med vonde ben og et litt slitent sinn, men jeg blir veldig glad av å føle at jeg har vært til nytte. Jeg har aldri skjønt dette med at trening gir energi, men jobb har denne effekten på meg. Jeg har mye mer energi til blogging og mailsvaring etter en åttetimers arbeidsdag, enn etter seks timers daffing på sofaen. Det er tv-titting jeg blir sliten, sur og trøtt av. Ja så blir jeg fort sur og lei hvis jeg omgås gretne mennesker. Folk som konstant har noe å klage på eller alltid er i dårlig humør, klarer jeg ikke.

 
Hvilken Vero Moda butikk jobber du i? Er det i sentrum? Har så lyst å komme og hilse på deg!
Nei jeg jobber på Vero Moda på Sørlandssenteret. Rett over H&M. KOM, KOM!

Hvor sansynelig tror du det er at dere skaffer dere en hund i løpet av 2013?
Altså hvis ikke jeg får hund i løpet av 2013 så vet jeg jammen ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Nå har jeg vært så heldig å få låne en stor, litt vill unghund i nesten halve desember, så da skal både Jonas og jeg settes litt på prøve. Gleder meg SÅ til å ha en hund på besøk i 2 uker! Det skal bli såå MORRO.


Hunden jeg skal passe i desember, tror jeg aldri dere har sett før! Men gjett om han skal vises frem!

Når du jobber på vero moda, og ser noen som godt kan ha lest/leser bloggen din, tenker du mye på det liksom eller er du helt inni jobben?
Hvis ikke dere sier hei på en fnisete måte eller gliser fra øre til øre så aner jeg ikke at dere er blogglesere. Jeg tror jeg kan være litt “blind” på det. Er jeg på jobb så jobber jeg, smiler, hjelper og er hyggelig med alle kunder, men jeg glaner ikke på alle sammen og vurderer om det kan være en bloggleser eller ikke. Hehe, da tror jeg ikke at jeg ville fått gjort noe som helst. Jeg blir like overrasket hver gang jeg hører navnet mitt og får fine komplimenter. Herlighet så koselig det er.

Skal du og jonas feire julaften sammen i år? Hvor skal den feires?
Nei det gjør vi nok ikke før en eventuell forlovelse eller barn kommer inn i bildet. Jeg feirer jul i Stavanger og Jonas med familien sin i Kristiansand.

Har du noen spesielle juletradisjoner?
Jeg spiser alltid pinnekjøtt på selveste julaften med riskrem og MASSE julekaker til dessert. Første eller andre juledag spiser jeg ribbe hos farmor og farfar. Jeg liker begge disse julemiddagene like godt så jeg er SÅ takknemlig for å få litt av begge deler hvert år!

Skal du ha julekalender på bloggen?
I år blir det dessverre ingen julekalender, men jeg lover mange spennende konkurranser likevel! Forrige jul ble det en forferdelig jobb med sending av gaver og fryktelig mange mail. Plutselig gidder ikke en av samarbeidspartnerene å sende premien til vinneren og da får jeg store problemer. Så det styret vil jeg prøve å styre unna i år, men som sagt. Konkurranser blir det! Bare ikke hver eneste dag.

Oi, oi, oi, nå nærmer julen seg med stormskritt!

55 kommentarer
    1. Du er rå! Og så nevner du jo ofte hvor heldig du er som har Jonas, men han er Jammen meg heldig som har deg også.

    2. Kult å vite mer om deg. Elsker bloggen din!!!! Du er så pen! Du er så glad! Du er flink med mote og sminke, mener VELDIG FLINK!!!!! Og du for meg i jule stemning 😀 Forsett videre med den fantastiske bloggen din. Og glem de frekke kommentarene, folk er bare sjalu, rett og slett.

    3. Hei:-) kan du lage et innlegg om klesskapet ditt? Hvor du har kjøpt delene og hvordan og størrelse på den og priser?:-)

    4. er så gøy når du har spørsmålsrunde. for er så mange som bare svarer ja og nei og en liten setning, mens du tar deg skikkelig tiden og svarer bra og langt 🙂 kos deg kjempemasse i dag, marthe!

    5. helene: Tusen takk! Jeg prøvde å beherske meg litt også denne gangen. Hehe, noen ganger svarer jeg alt for mye og da blir det fort kjedelig igjen 🙂
      Mathilde: Alt fra klesrommet er fra Ikea bortsett fra skohyllen som er fra Europris. Det er tre hyller som er satt oppå hverandre 🙂 Hva skapene heter og koster husker jeg ikke helt, men det kan jeg finne ut av! 🙂
      Thea: Hei Thea! Jeg prøver å handle mest mulig sminke på Body Shop som ikke dyretester, og solpudderet mitt er i H&M merket som heller ikke dyertester, men jeg vet ikke hvilke mascaraer som ikke dyretester. Til nå har jeg bare brukt Maxfactor, men har du noe å anbefale meg her så blir jeg veldig glad! 🙂
      Christina i London: Å <3 Tusen takk Christina. Kjempehyggelig!
      Nina: Tusen tusen takk for fine ord 🙂 Heldigvis dukker det sjeldent opp noen av disse andre kommentarene. Litt må vi jo tåle 😀
      ck: Den er fra Europris 🙂
      Hanna: Aww <3 Tusen takk for det 😀

    6. – snakker du stavanger dialekt?
      – kommer du fra tasta i stavanger?
      elsker bloggen din!! du er også utrolig flink til å blogge! <3<3

    7. Kjempe bra svart 🙂 Gleder meg til å se hvilke konkurranser som kommer i desember 😀 og ikke minst alle “jule” antrekkene.. 😀

    8. du må være verdens vakreste! og uansett om du ikke har barnefølelse nå tror jeg det endrer seg med en gang du først får et:) og jonas virker jo fantastisk med barn! good lørdag videre:)

    9. Du virker så utrolig snill og søt 😀 Vil også skryte av hvor flink du har blitt til å blogge det siste året! Den er utrolig gjennomført, hvert eneste innlegg 😀

    10. bra svart 🙂
      elsker du jeffrey campbells? du kler dem bedre enn noen andre!
      får du kler billigere fra vero moda siden du jobber der? 🙂

    11. Bra svart, Marthe! 🙂
      men jeg lurer, hva er grunnen til at dere ikke feirer juleaften sammen? før evt barn eller forlovelse.. :/
      Selv skal jeg feire juleaften med kjæresten for første gang i år og vi har vært sammen i 2 år. Dette ser jeg på som naturlig 🙂

    12. Du burde virkelig takke Gud, for at du er så fornøyd 🙂
      Alhamdullah for alt, Alhamdullah for alt.
      – stor fan!

    13. Tro meg, det med barn kommer. Hadde NULL interesse i å få barn selv, kunne ikke fordra de….. Helt til april. Da ble jeg tante, og barn ble plutselig litt bedre. Nå gleder jeg meg kjempemasse til å få barn etter å ha fått øvd litt! Selvfølgelig er jeg for ung enda, men lysten er der i det minste. Du og Jonas kommer til å bli flotte foreldre 🙂

    14. Hvor har du kjøpt den kalenderen hvor du bytter på mnd (bilde nr 7) på bilder fra leiligheten 🙂
      Elsker bloggen din, utrolig inspirerende!

    15. Hei! Elsker bloggen din!
      Men kunne du ha laget en videoblogg en gang? Lurer så på hvordan stemmen din høres ut!!
      Også en ting til, tulla du? Eller feirer du ikke jul med Jonas?

    16. Gina: Å <3 Nå ble jeg glad 🙂 Tusen takk Gina!
      Heihei!: Jeg har laget videoblogger tidligere. Har du sett disse? De ligger i videoblogg kategorien i sidemargen til høyre 🙂 Om jeg tullet om hvor jeg skulle feire jul tenker du? Nei jeg gjorde ikke det.. 🙂
      Celine: Den kjøpte jeg på den franske landsstil i Stavanger. En interiørbutikk på Madla Amfi 🙂
      Karoline: Tusen takk Karoline! Jeg håper det blir tilfelle 🙂
      Kine: Takk! 🙂 Jeg vil feire jul med familien min og Jonas vil feire med sin, og da ser ingen av oss noen grunn til å gjøre noe annet egentlig 🙂 En kveld uten hverandre skal vi klare. Hehe!
      Ariane: Tusen takk! Jeg får 50% 🙂 Kjempegøy!
      Spørsmålsjenta: Jeg snakker både Stavangersk og sørlandsk 🙂 Kan skifte om etter hvem jeg prater med. Veldig morro å kunne begge deler 😀 Jeg kommer fra Tasta ja 🙂
      <3: Jeg jobber på Vero Moda, også har jeg bloggen 🙂
      Tusen tusen takk for alle de hyggelige kommentarene dere har lagt igjen her. Her var det jammen maaange fine ord og tilbakemeldinger <3 Tusen takk!

    17. Anonym: Nei det kunne jeg ikke. Det var over 500 spørsmål, men jeg har svart på veldig mye av det tidligere. Har du sett i spørsmålsrunde kategorien i sidemargen til høyre? Der finner du alle mine tidligere svar 🙂 Det er veldig mye som går igjen!

    18. hei 🙂 lurte på hvor du har kjøpt det geniale skohylle systemet dere har på soverommet? fin blogg

    19. har du fått deg instagram? jeg fant en bruker som het Marthe Borge, men er ikke sikker på om den er ekte eller ikke. Men hvis du ikke har så må du lage!:)

    20. Nå håper jeg for guds skyld du IKKE får deg hund løpet av 2013 hvis dere planlegger å bo i samme leiligheten. Det er ikke sunt for en hund å ha så lite plass å boltre seg på, med mindre dere har tenkt å gå timeslange turer HVER dag. Selv om dere har hundebesøk av og til og det går fint, vil det ikke være nok plass for en hund over lengre TID 🙂

    21. hei marthe , lurer på det samme som kristine jeg 😛 hvor har du kjøpt skohylle systemet … du har ikke kjøpt det på ikea for der finner jeg ikke 🙁 pleas svar . vil gjerne ha en sånn har letta så lenge etter det 😛 stå på digger deg 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg