Oppskrift – Kakemenn

Hurra! Kakemennene mine ble akkurat like bra som jeg hadde håpt. Den gode oppskriften fikk jeg av min godeste svigermor, men av og til hjelper det ikke om oppskriften er god. Jeg og baking går ikke alltid like godt sammen skjønner dere! Baking behøver jo tålmodighet, og det har jeg lite av på kjøkkenet. Jeg elsker å lage mat, men jeg ser helst at det går litt kjapt! Derfor ble kakemennene mine mer sjarmerende enn pene. Hihi, men godt smakte de ihvertfal! Oppskriften må deles med mine flotte lesere.

 

1. Smelt 100g margarin sammen med 300g sukker og 2 dl melk i en gryte. La det avkjøles litt.
2. Bland sammen 500g hvetemel og 2 ts hornsalt.
3. Når første blanding er avkjølt, blander du begge blandinger sammen og rører godt.
4. Sett deigen i kjøleskapet i 3 timer. Helst et døgn! (det tok jeg meg ikke tid til).


5. Dekk kjøkkenbenken og kjevlen godt med mel. Deigen er ganske seig!


6. Kjevle deigen ut og legg på formene. Stek kakemennene midt i ovnen på 200g i ca 10 minutt.

SÅ deilig å dyppe i melk!

38 kommentarer

Siste innlegg