Lett som en fjær!

 

DEILIG! Jeg føler meg lett som en fjær etter dagens treningsøkt. Det er så lenge siden jeg var i form at jeg helt hadde glemt hvordan kroppen kjennes ut etter en løpetur i frisk luft. Hadde vi bare hatt en hund nå så ville alt vært perfekt. Mange av dere ber meg om treningstips. Jeg må dessverre si at jeg virkelig ikke er den rette å spørre! Jeg har funnet en form for trening som fungerer ypperlig for min kropp, men jeg tror det er viktig at dere prøver dere litt frem og finner treningsmetoder som passer dere best. Noen liker å variere masse, andre liker å følge en fast rutine. Noen liker å løpe, mens andre hater det. Hos meg går det mest i løping, situps, plankeøvelsen og armhevninger. Jeg prøver selvfølgelig å komme meg på treningsenter en gang i blant og variere styrkeøvelsene, men stort sett er det det det går i og dette kan jo gjøres hjemme!

Da jeg spurte etter motivasjonstips fra dere lesere forrige uke, fikk jeg inn vanvittig mange gode kommentarer! Hvis det er av interesse så kan jeg godt skrive et motivasjonsinnlegg med noen av tipsene jeg fikk fra dere? Nå som kulden har slått inn her i landet, sliter kanskje flere med motivasjonen?

 

Jonas: Ååårh, hoppebilde nå igjen?
Jeg: JA KOM IGJEN! Hopp!

57 kommentarer
    1. Ann-Iren: Tusen takk Ann Iren! Du må ha en super kveld du også 🙂
      Katrin: Okei, en som er for motivasjonsinnlegg! 🙂
      Silje: Tusen tusen takk for det! 😀
      Natalie: Ja det var det perfekte været for å jogge utendørs i dag. Ingen unnskyldning for å ikke trene da 😀

    2. Serriøst! du ser bra ut uansett hva du skal du?! skulle jeg reist ut på jogge tur, hadde jeg sett ut som en gris!HAHA, men du! Vakker<3

    3. Kan du ikke ha “Ukens spørsmål” som mange andre bloggere har? Det er faktisk de innleggene jeg gleder meg mest til når jeg går inn på blogger.. Hadde vært så fint om du kunne hatt det, isteden for store spm runder annenhver mnd.. Dette er selvfølgelig hvis du orker da, men det hadde ihvertfall vært supert! Du kan jo spørre om det er flere som ønsker det 😉

    4. hehe, dere ser veldig spreke ut begge to:)
      jeg har også jogga i dag med beste vennen min 🙂 har dårlig kondis skjønner du, så tenkte det var på tide å begynne å jogge, haha. Hvor ofte jogger du? 🙂

    5. Har nettopp kommet hjem fra en 45 min lang løpetur selv etterfulgt av en halvtime styrke! Føles herlig 🙂 Gjerne kom med motivasjon tips, min motivasjon er iallefall at man har en kropp man har lyst å ha altså at man vil se slik og slik ut,det er også stor motivasjon og se resultater! Men jeg lurte på hvor langt og hvor lenge du jogger?

    6. du og jonas har drømmeforholdet, det er det ingen tvil om. tenk å deilig det er å kunne ta en løpetur med kjæresten sin og at han pusher deg litt da, så koselig 🙂 føler meg også alltid mye lettere og får mer energi etter en trening, grunn nr.1 til at jeg elsker å trene så høyt!

    7. Eg bare lure på et sykt random spørsmål egentlig, men snakke du stavanger dialekt? Haha, kan godt hende du har svart på det før, men eg har bare lest bloggen din i rundt et år nå og kan ikkje huske å ha lest noe om det! 🙂
      Og ja, hadde vært supert med motivasjonsinnlegg! Slide me å dra meg bort på Elixia kjenne eg, nå som det e mye koseligere å ligge under dynen med en god film i disse kalde dagene.. Ha en fin kveld, Marthe! <3

    8. Ja, et motivasjons innlegg for trening er akkurat det jeg trenger.. jeg sliter veldig med motivasjonen til å trene, og siden du alltid motiverer meg her på bloggen, vil det innlegget sikkert hjelpe veldig. 🙂 Herlig å se deg og Jonas trene sammen. Dere er herlige sammen <3

    9. Hæli 🙂 eg danse zumba kvar mårra, mandag – fredag.. hjæmme da, har sånn DVDsætt korr man har 5 trænera me instruksjonsvideo og alt, og detta har eg jort sia eg fikk dvdsamlinga førr snart 1 år sia, det e kjæmpedeili og det finnes masse variasjona innaførr dansinga så man bli ikke lei + det finnes økte på alt fra 2 tima tell 20 min! 😉
      Men har jo sedd magen din allerede på bilda før fra Syden og sånn, og den e jo to die for!

    10. Ja, kom med inspirasjonsinnlegg! Trenger det veldig nå, og er sikker på at jeg ikke er alene om den! 🙂

    11. JOBBET DU MED HEST FØR EN GANG I TIDEN? KUNNE DU LAGE ET INNLEGG OM HAM EN GANG, HVIS DU HAR VIDEOER DER DU RIR HAN KUNNE DU LAGT DET UT PÅ BLOGGEN DA. OM DU HADDE EN EGEN HEST FØR DA.

    12. amalie: Ja det gjorde jeg 🙂 Jeg har skrevet en del om hestene mine før og du finner mest sannsynlig en del om dette i kategorien “spørsmålsrunde”. Jeg vet ihvertfall at jeg hadde en egen spørrerunde rundt hestetiden min. 🙂 Videoer har jeg dessverre ingen av. Kjempetrist!
      Kristin: Å herlighet nå ga du meg en ide til noe jeg kan ønske meg til jul 😀 Genialt Kristin!
      Elise: Hei Elise 🙂 Ja jeg kan snakke både Stavanger dialekt og sørlandsk. Jeg bytter om etter hvem jeg prater med 🙂 Motivasjonsinnlegg skal bli! Ha en super kveld selv 😀
      Eirin: Da blir det et motivasjonsinnlegg! Det virket som flere ville ha dette 🙂 Angående løpingen min så er jeg ikke helt sikker på hvor langt jeg løper nå. Tidligere løp jeg en løype på 8 km, men i dag løp jeg ikke mer enn 5. Hvis jeg begynner for hardt så mister jeg lysten på å trene igjen, så vi begynner rolig 😀
      hannestava: Aww <3 Tusen takk! Ja det må vi. Mangler bare den hunden nå <3
      Hannah: Det skal bli! 🙂 Tuusen takk!
      Nora: Takk! Det er så koselig med en treningspartner 🙂 Jeg har ikke løpt på måneder, men før løp jeg minst 3 ganger i uken. Før en sydenreise kunne jeg løpe nesten hver dag. Det er da min motivasjon er på topp 😀
      Helene: Jo det kan jeg godt ha, men hvordan fungerer det? Lager jeg et innlegg hvor dere kan legge igjen spørsmål eller skal jeg bare plukke et spørsmål ut fra kommentarene fra hele uken? 🙂

    13. JA! Hadde vært supert med et slikt motivasjonsinnlegg! Jeg har ikke trent på to måneder fordi det er så kaldt ute!Kunne virkelig trenge litt motivasjon akkurat nå. Føler at alle musklene mine bare faller sammen nå. Jeg trenger å trene snart! 😀

    14. Fantastisk! Trening er så bra, å gøy! jeg har dessverre en kropp som ikke tåler trening, men jeg blir kjempe glad når jer ser at andre er så aktive og flike til dette! 😀

    15. Jeg trener 4-7 dager i uka, og det gjør virkelig noe med humøret! Man blir mer våken, gladere, og ikke minst, du føler deg fin og vell med kroppen din! Det gjør jo også mye med humøret! Men det virker som om allerede humøret ditt er på topp!:D
      Et lite tips er å drive med en lagsport, som for eksempel håndball. Da har man liksom en ekstra grunn til å trene mye, og man trener jo aldri alene! Jeg kunne skrevet en bok om trening og håndball, det er så fantastisk! Å drive med håndball er utrolig god trening, man må ha god kondis, være sterk, løpe fort, og de indre musklene må være godt trent for å forhindre skader. Det er jo også kjempe sosialt! Man knytter seg virkelig til lagveninnene sine, og man trener kanskje sammen hver dag, reiser på treningsleirer til utlandet (som laget mitt har gjort et parr ganger, utrolig gøy og spennende! Man er i et fint og varmt land og trener med sine beste venner. Kan det bli bedre?), drar på cuper og møter masse nye lag og mennesker, og så masse mer gøy!
      Det er jo ikke sikkert du har interesse for håndball, men hvis noen andre som har tenkt tanken, ta dere en tur på trening! Ingen er kjempegode i begynnelsen, men jeg lover at det går fremover hvis man virkelig vil! Til tider blir man utrolig lei, men slitet er verdt det! 🙂
      Digger bloggen din Marthe! Jeg er fast leser, har vært det en stund, og kommer til å være det så lenge du blogger! Du er virkelig et fantastisk menneske, og et stort forbilde for meg!

    16. Jm og J: Jeg vet ikke helt hva de heter men Jonas kjøpte de til meg i gave fra XXL en gang i tiden. De begynner å bli litt gamle nå. Tror de er 2 år gamle 🙂
      Helene: Aha! Det var jammen ikke dumt 😀 Det må jeg da få til! 🙂
      Mia: Tusen tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen denne kommentaren. Her var det mye som kan tilføyes i “motivasjonsinnlegget” jeg har planer om å få ut denne uken. Du høres ut som en spreking med motivasjon i massevis! Tusen takk for at du ville dele litt med meg også 😀 Dette vil jeg få bruk for. 🙂 Og tusen tusen takk for fine, oppmuntrende ord Mia. Jeg setter stor stor pris på kommentarer som denne 🙂 Klem!

    17. JA til motivasjonsinnlegg! sitt alt for masse inne, så treng virkelig litt motivasjon så æ kan bynne å trene! treng masse dosa motivasjon, så æ kan bli litt mer fornøyd me kroppen min! e ikke det no, men e for lat til å gjøre nåkka me det.. så JA til motivasjonsinnlegg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg