Doña Maria

Dona Maria er en eldre kvinne som bor i et herskapshus på Cuba. Familien hennes forlot Cuba da hun var yngre, men Dona Maria sørget for å miste flyet da hun heller ville bli igjen og ta vare på nevøen, Ernesto. I dag er Ernesto en flott velutdannet mann som Dona Maria elsker mer enn livet selv. Det hun ikke vet er at Ernesto bærer på en stor hemmelighet. Dona Maria venter stolt på at nevøen skal vende tilbake fra utlandet, men i virkeligheten sitter allerede Ernesto på Cuba under grusomme forhold i fengselet.

Hans kone nektes gang på gang å besøke ham og gjennom hele boken får vi høre hvordan de fengselsbetjente misshandler, sulter og slår ihjel de innsatte. Ikke en dag går forbi uten tortur. Ernesto er sammen med de aller fleste andre helt uskyldig, og hans kone gjør alt i sin makt for å få han frisatt.

Konene, døtrene og mødrene til de uskyldige mennene samler seg og begynner hver søndag å gå i tog. De kler seg i hvitt, bærer roser og protesterer mot regjeringen og fengslingen av uskyldige menn. Frihetsbevegelsen “Kvinner i hvitt” er født og skaper stor oppsikt blant utenlandske journalister.

Forventningene til boken var skyhøye ettersom forfatteren er Cecilia Samartin. Jeg elsker bøkene hennes mer enn noen andres. Boken var bra og språket godt, men jeg ble ikke like revet med som av de tidligere historiene. Kanske ikke så overraskende da jeg heller ikke likte den forrige boken hennes om Cuba like godt som de andre. “Drømmehjertet” som alle snakker så fint om, falt ikke like godt i smak hos meg.

Terningskast 4 fra meg! Den fås kjøpt HER (affiliateslenke)
Noen av dere som har lest boken?

10 kommentarer
    1. Jeg elsker bøkene hennes! hun skriver så vakkert 🙂 helt utrolig historier! Har ikke lest denne enda, men skal definitivt lese den! Likte Drømmehjerte utrolig godt også 🙂

    2. har ikke lest den, nei. er ikke så stor fan av bøker, men det er mange av de bøkene du har lagt ut her jeg kunne tenkt meg å lese 🙂 må bare si at du er en utrolig stor inspirasjon for meg! helt siden jeg begynte å lese bloggen din har jeg måtte sjekke den hver dag og hvis jeg er på ferie noe sted så er det første jeg gjør når jeg kommer hjem å lese alle innleggene :)du blogger så utrolig bra og du er nesten den eneste bloggen jeg kommenterer. kjempegøy at vi kommer fra samme by i tillegg, men kjedelig at jeg aldri har sett deg før 🙁 også må jeg bare si at jeg elsker stilen din, den er så utrooolig fin!<3

    3. hvordan går det med Fifty shades? har du fått lest den?? hva syntes du om den???
      Jeg personlig elsker den boka, alle tre for å være helt ærlig. hehe <3

    4. Har nettopp lest Beth Hoffmann si debut bok, CeeCee honeycutts reddende engler, og eg har lest C.Samartin bøkene og dei er på ein måte veldig like, så vil anbefale CeeCee honeycutts reddende engler!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg