Marthe tester – Raske retter!

Her kommer noen et godt tips til middagsretter som selv et barn kan få til å lage! Raske retter er en nyhet på markedet som foreløpig selges hos Coop, Ica og Meny. Jeg har vært så heldig å få tilsendt hele fire av variantene i posten og har planer om å prøvesmake alle sammen denne uken. I dag fikk vi testet første rett, og for en positiv overraskelse. Kylling Madras kan jeg garantere at vi kommer til å lage igjen.

Du trenger – 2/3 personer: 
2 Kyllingfileter
1 dl matfløte
1 dl vann
2 ss olje
1 pose ris
Cherrytomater


1. Kok ris og del opp kyllingen i strimler. Stek den gjennomstekt i en stekepanne.


2. Bland kryddermiks 1 fra Raske retter posen med 2 ss olje. Hell dette over den stekte kyllingen.


3. Bland så kryddermiks 2 sammen med 1 dl matfløte og 1 dl vann. La det koke med kyllingen i 5 min.



OG FERDIG! Vi hadde også litt nanbrød til. Jum jum jum! Ikke bare blir middagen vår denne uken både billig, god og enkel, men raske retter er også økologisk og fri for alle tilsetningsstoffer.

Hva skal vi prøve i morgen tro? 
Dere kan lese mer om raskeretter HER. 

              Annonse

26 kommentarer
    1. Wææh! Beste annonseinnlegget ever! Jeg eer heelt ute av middagsidèer. Og så er det gratis, det varmer studenthjertet mitt! TUSEN TAKK 🙂

    2. Hei, jeg så akkurat på noen av videoene dine og de var kjempegøye!! Men jeg lurte bare på hvordan du klarer å redigere videoene slik at du får sang og tekst i videoen??

    3. Kult ! men må vi betale for frakt ? 😛 har ofte sett sånn gratis prøveting, men da fyller de alltid me en giro på frakt :/ utrolig irriterende ! 😛

    4. Vil gjerne ha litt mer informasjon om gratisprøvene. Må man betale frakt, blir man videre en del av et eller annet abonnement som skal følges opp eller avbrytes osv.? Regner også med at når du skriver at du har fått tilsendt fire varianter, gjelder dette bare for kryddermiksen. 😉

    5. Martha: Hvis jeg sier at det er helt gratis så er det helt gratis 🙂 Ingen frakt eller den slags. Er det et eller annet abbonement som følger med dette så er det også noe jeg ville informert om 🙂 Det siste skjønte jeg ikke helt tror jeg. Fire varianter betyr fire varianter av Raske retter som ER kryddermikser i ulike smaker. 🙂 Jeg har ikke fått tilsendt fisk, spagetti og kjøttdeig hvis det var det du tenkte på? 🙂
      Stine Mari: Du må kjøpe fisk til fiskeretten og kylling til kyllingretten. Det er bare raskeretter posen som vi får tilsendt og den inneholder bare denne kryddermiksen 🙂
      Johanna: Ingen frakt her 🙂
      Caroline: Åå så bra at det var til hjelp i matveien. Jeg vet akkurat hvordan det er når hodet er tomt for ideer til billige, enkle og gode middagsretter. Her har du ihvertfall 10 nye retter du kan prøve 😀
      Mia: Du det vet jeg ikke, men det kan jeg finne ut av neste gang jeg er på Ica, coop eller meny. Jeg tror ikke det er mye en sånn pakke koster 🙂 Håper ihvertfall ikke det for slike skal jeg hamstre!
      anonym: Hmm, det må være da jeg begynte som kokk i dyreparken på en restaurant der. Der lærte jeg mye og det var vel der jeg begynte i det små å lage mat selv. Jeg var vel 15-16 år gammel tror jeg 🙂 Og siden har jeg vært på litt ulike matkurs, kjøpt kokebøker og bare prøvd meg litt frem. 😀
      Randi Elin: Denne oppskriften kom fra baksiden av Raske retter pakken 😀 Hehe! Kjempegreit når man får det så enkelt servert 😀

    6. Hei.
      Jeg har også laget denne i dag, og den var himla god. Smaken av curryblandinga og søte cherrytomater var nærmest full klaff!
      Men man får mer smak ut av krydrene om man gjør som det står bakpå pakken. Bland sammen olje og krydderpose 1, varm deretter den blandingen i ei steikepanne før du steiker kyllingen i den.
      Det som gjør at man får veldig fyldige kryddersmaker i indisk mat er nettopp dette med å “steike” krydderet i olje før man tilsetter kjøtt/fisk og andre ingredienser.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg