This crappy weather

Nå forteller Stavangerværet meg at høsten virkelig er på vei. Utenfor plasker regnet, og vinden blåser iskaldt. Merker at jeg på langt nær er klar for de stikkende minusgradene enda. Men på en annen side får man jo gjort så mye fornuftig innendørs på slike regnværsdager. I dag har jeg foreksempel fått unnagjort en hel hau papirarbeid. Jeg har laget et system på alle viktige papirer til firmaet, og nå har det blitt så systematisk at jeg til og med synes det er morro å holde på med! Føles nytt, men skjønt å ha kontroll!

Ellers drar jeg til Zimbabwe i Afrika om bare 10 dager, og vet dere hva? Ikke hadde jeg ordnet meg reiseforsikring, ikke hadde jeg tatt en eneste vaksine og ikke hadde jeg ordnet med alle flyopplysninger jeg behøvde. Jeg har hatt så mye annet å styre med! Heldigvis har jeg en bestefar som aldri i livet sender meg av gårde før han har sørget for at alt er i orden. Hoho. Egentlig må vaksinene tas minst to uker før avreise, men det gikk heldigvis i orden! Puh. I morgen skal jeg altså til vaksinasjonskontoret med min gode farfar og få både det ene og det andre innsprøytet i min stakkarslige kropp.

Utsikten hos farmor og farfar er den beste selv med drittvær som dette..

Håper at regnet kan gi seg så vi får tatt noen antrekksbilder til dere!

35 kommentarer
    1. Masse lykke til med sprøytene i morgen! 🙂
      I Bergen regner det også.. Er så kjedelig med dette drittværet!

    2. Anna: Tusen takk for det 😀 Hehe. Ja, de første kraftige regnværsdagene er morro, for da får man gjort så vanvittig mye fornuftig innendørs, men etter den førtiende regnværsdagen, er det ikke like morro mer. HØST <3

    3. Her er det surt og kaldt også, duskregn også…:S
      Håper været tillater antrekksbilder! Trenger inspirasjon på en regnværsdag;)

    4. Heidu:-) Ja det regner noe fælt her i stavanger.. Men slik er det egentlig alltid, regn og vind! Men det blir du vandt med! Hvor er det besteforeldrene dine bor egentlig?

    5. Hei, jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske nå, men kom akkurat til å tenkte på at du egentlig ikke nevner foreldrene dine? du snakker kjempevarmt om onkler, tanter og besteforeldre, men kan ikke minnes at det har vært noe slikt om foreldre… Kan godt være at jeg bare ikke husker det akkurat nå, siden det er snakk om besteforeldre i dette innlegget, men jeg bare lurer litt på det ? 🙂 Om de er her?

    6. ELSKER bloggen din! Men haloo, jeg kan nesten se huset mitt fra det nederste bildet ditt!! Og vi har hytte på Stangenes ikke langt fra tømmerstø 😀

    7. Leste tidligere om at du skulle til Zimbawe.. Men husker ikke hva du skulle der.. Men det var noe frivillig arbeid? Det er forresten kaldt i Oslo og.. 😉 Ikke at høsten egentlig er velkommen, men sommeren har jo heller ikke vært den beste!

    8. Misunner deg for den reisen! Kommer sikkert til å bli en opplevelse for livet..deilig å komme vekk fra det været her også..

    9. Reiser selv med x-plore den 16, men skal til Antelope park (der Elise Bahia var), og fikk ordnet siste rest idag tror jeg, malariatabeletter, klær som dekker skuldre og knær, myggnett og alle sånne kjedelige ting man trenger 😛

    10. Mariell: Åja, hvordan jeg skal kle meg har jeg ikke engang tenkt på enda! Hehe, men er det ikke 30 varmegrader der nå da? Trodde vi skulle kle oss litt lett jeg da. 🙂 Til kveldene selvfølgelig. Og jeg trodde Elise hadde vært i Vic Falls også jeg.
      Reiseglad: Ja jeg skal arbeide som frivillig med løvebabyer. Jeg skal opp hver dag klokken seks og gå på Lion walks, gi babyløvene mat, kose med dem, gjøre rent innhegningene og alt sammen 😀 Gleder meg som en gal!
      Mathilde: Å så koselig! <3 Så morro. 😀
      anonym: Foreldrene mine er her de 🙂 Pappa sitter i stuen i dette øyeblikk! Hehe, bilde av han kommer mest sannsynlig i neste innlegg 😀
      Line: Besteforeldrene mine bor på Tasta i Stavanger 🙂 Det gjør farmor og farfar også 🙂
      Ragni: Tusen takk! Flyet var fryktelig dyrt med alle mellomlandingene. Disse billettene kom på til sammen 12 000 kroner. Ellers koster oppholdet i Zimbabwe rundt 11 000 kroner, men jeg fikk litt rabbatt ettersom jeg skal blogge fra reisen 🙂

    11. Godt mulig hun har vært der og 🙂 Tror du kan kle deg hvordan du vil på selve området, men blant befolkningen må man kle seg litt mer respektfullt 😛

    12. Mariell: Aha! Det skal jeg huske på 🙂 Takk!
      Shopaholic11: Ja, vi skal jo egentlig ikke klage med tanke på dere lengre opp i nord som har det konstant kaldt! Huff, jeg skjønner ikke hvordan dere holder ut jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg