Svar – Del 1

Kan du fortelle litt om hva du studerer og hvorfor du studerer dette?


Jeg har akkurat startet på opplevelsesbasert reiseliv på UIA. Ikke fordi jeg nødvendigvis vil arbeide som noe innen dette, men for å prøve noe annerledes, samle studiepoeng og bli kjent med litt nye fjes! Jeg kommer til å skrive et innlegg om studie etterhvert som jeg har fått satt meg litt mer inn i det, og vet mer om timeplanen, pensum, eksamner og lignende.

Har du instagram?
Nei det har jeg dessverre ikke! Jeg skal snart få skaffet meg en ny, fancy nok mobil slik at jeg også kan hive meg på trenden. Jeg er vel den eneste bloggeren på jord uten instagram.

Hvor lenge skal du fortsette å blogge?
Jeg blogger så lenge jeg har lesere som interesserer seg for meg og min hverdag. Hva jeg driver med og antrekkene jeg daglig prøver å dele med dere.

Hva var den største forandringen når du fløtta ilag med kjæresten?
Ingen mer krangling! Vi har ikke lengre bare et rom å sitte på med en seng og en tv skjerm. Det er begrenset med ting man kan finne på på et soverom. Det gikk stort sett i å spise eller se på film og det ble veldig ensformig i lengden. Derfor ble det en del småkrangling. Ellers må man jo passe på ting som å rydde nok, eller å være stille nok når man bor sammen med en forelder. Man kan ikke sitte og se på film med volumet så høyt man bare måtte ønske, skravle, ha latterkrampe eller spontant finne ut at middag fristet klokken tre om natten! Nå gjør vi akkurat som vi vil, og stortrives i hverandres selskap.  

Kan vi få se noen gamle bilder av deg?
Jeg har faktisk ikke så mange gamle bilder av meg på dataen! Jeg har vist de fleste allerede.




Meg og min første hest som jeg hadde sammen med >Annika< på helfor i et år.

Hvordan traff du jonas? Kan du fortelle alt som har med det å gjøre?
Jeg var ikke mer enn 13-14 år gammel første gang jeg så Joans. Venninnen min viste meg han på nettby, og jeg ble småforelsket. Jeg husker jeg syntes han var så kjekk, men ettersom han var et år eldre tenkte jeg at jeg ikke hadde noe sjanse i havet. Jeg fikk meg en annen kjæreste som jeg var stupforelsket i, og sammen med i et år. Deretter hadde jeg en periode hvor jeg utforsket og ble kjent med litt for mange gutter. Da jeg var 17 år møtte jeg Jonas igjen. Jonas skulle i utgangspunktet bare bli en liten flørt. Det samme tror jeg Jonas tenkte om meg, men slik ble det altså ikke. Han inviterte på filmkveld en dag i september 2009, og en måned senere var vi kjærester!


Slik så jeg ut da vi møttes. Er det ikke rart han ikke ble vettskremt?


Og nærmest med en gang vi ble sammen, tok jeg avfarging og ble jeg ginger.

Har du hatt fler kjærester enn jonas?
Jeg har hatt tre seriøse forhold.

Hvordan renser du huden?
Jeg fjerner sminken med en sminkeserviett hver kveld og vasker lett ansiktet med lunket vann etterpå. Av og til smører jeg meg også med litt fuktighetskrem. Ellers gjør jeg ingenting. Jeg bruker ingen renseprodukter eller den slags. Jeg tror bare det er viktig å ikke bruke for mye i ansiktet.

Vil du kalle deg selv en belieber? Bruker du mye av tiden din på å stalke jb?
Jeg hadde min periode hvor jeg alvorlig talt satte hele dagen og så på youtube videoer av ham, men hvis det er det som må til for å kunne kalle seg en belieber, går jeg ikke under den kategorien. Jeg hører på musikken hans, glaner på musikkvideoene, men det er stort sett det. Han er en herlig gutt, men jeg bruker ikke hele fritiden min på å stalke han.

Hva er ditt store mål i livet?
Å være lykkelig.

Hadde du ville gitt 15.000 for ei veske?
En eksklusiv, opplevelsesrik reise ja. En veske, aldri i livet! 

Beste kjøp?
Runwaydreamz vesten! Uten tvil. Skinnjakken jeg nettopp kjøpte er jeg også storfornøyd med.

 

Tjener du så bra at du kan leve av bloggen hvis du hadde villet det?
Jeg har gjort det i et helt år allerede. Bloggen er i dag ikke lengre bare en blogg, men et firma. Likevel ønsket seg sterkt en liten ekstrahjelpsjobb hos Vero Moda for å få litt arbeidserfaring, bli kjent med nye og selvfølgelig jobbe med det jeg liker aller best.. Klær.  

Hvordan overser man negative kommentarer?
I starten er det alltid vanskelig med negative kommentarer. Får man en kommentar på at håret ser grusomt ut, så bare man se på de siste bildene som ble lagt ut for å se om det kanskje stemmer. Etterhvert som bloggen vokser, vokser også antallet med “haters”, eller bare mennesker som ikke er fornøyde med seg selv og som derfor intenst prøver å finne feil ved andre. Etter et visst antall stygge kommentarer, greier man å bare la det gli rett ut igjen. Når jeg ser en direkte stygg kommentar i dag, så gidder jeg ikke engang å lese den ut. Jeg leser heller alle de fine tilbakemeldingene og fokuserer på å svare de menneskene som har brukt tiden sin på å komme med fine ord eller spørsmål.

Bruker du noe spesielt for håret av hårkurer osv og retter du det mye?
Jeg retter aldri håret. Jeg er ikke så fan av stritt hår jeg. Jeg har naturlig stritt hår som klistrer seg totalt til hodebunen, men jeg liker mye bedre litt fall, volum, naturlige bølger, eller helt crazy krøller. Alt annet enn stritt hår ihvertfall. Hehe, er det ikke typisk?  

Hvilke blogger leser du?
Jeg må daglig innom fotballfrue, ulrikkelund, og nettenestea av norske bloggere. Ellers leser jeg Angelica Blick, og Kenzas en gang i blant.

Har du lyst på barn? Hvor mange, og når?
Tro det eller ei, men akkurat nå har jeg ikke lyst på barn overhodet. Verken nå eller i fremtiden. Men jeg regner med at dette endrer seg med tiden. Jeg håper ihvertfall det! Jonas elsker jo barn og skulle gjerne hatt et helt fotballlag løpende rundt i huset allerede. Hoho!

Hvor kjøper du buksene dine? Jeg er omtrent 156 cm, og alle bukser er alt for store i lengden.
Alle buksene mine har en halv meter å gå på i lengden, men nå de er så stramme så synes jeg bare det er fint når det “krøller seg” litt på bunnen. For korte bukser er det styggeste jeg ser. Jeg har tre favorittbukser hvor to av dem er kjøpt i utlandet. De eneste buksene jeg har fra Norge som jeg liker veldig godt er buksene fra Bikbok. Ikke dongeribuksene, men disse buksene som de selger nå i et slags etterlignet skinn. De har dem i blant annet sort, mørkeblå, rødvinsrød og militærgrønn. Jeg har dem i først og sistnevnte. Fantastisk gode, pene og billige.


Mine favorittbukser fra Bikbok. Jeghar dem også i militærgrønn.

Hvor mye betalte du for leiligheten til deg og Jonas?
Vi har ikke kjøpt noen leilighet. Vi bare leier. Leien koster 6500kr i måneden og billigere får man det nærmest ikke. Vi deler selvfølgelig denne summen og må ikke ut med mer enn 3250 kroner hver.  Det synes jeg det så absolutt er verdt. Vi har jo aldri hatt det bedre.

Hvilken dato skulle du på Justin Bieber konsert? Og har dere dimond eller golden?
Vi har Diamond circle til konserten i Oslo, men konserten i Danmark har vi vanlige billetter til. Men nøyaktig dato husker jeg ikke. Det er Annika som har ordnet alt for oss til begge konserter. Jeg vet bare at jeg skal se Justin Bieber i midten av april neste år. Wuhuuu!

Har du silikon?
Nei, men jeg tar det som et kompliment at du lurer!

Siden du reiste så mye i sommer, hvorfor valgte du ikke å reise til London eller Paris?
Planen var egentlig å reise til London nå i høst en helg, men jeg tror faktisk jeg sparer de pengene. Nå har jeg så mye annet på planen!

Har du crush på en kjendis? Hvem i så fall?
Akkurat nå ELSKER jeg Ryan Gosling.



Hvordan var det å begynne på skolen?
Dag 1 var en av de kleineste opplevelsene i mitt liv. Nå har jeg ikke akkruat blitt kjent med så veldig mange enda heller, men jeg har fått pratet litt med de fleste og de virker alle sammen veldig hyggelige! Jeg blir ikke kjent med mennesker over to dager. Jeg synes det er kjempehyggelig å prate, men jeg bruker litt mer tid enn det. -Men det skal nok ikke bli noe problem med en sånn gladgjeng.   

Kan du si alle utenlandsreisene du har hatt i år?
Jeg har vært i Egypt, Mexico, Palmanova, Sør-Afrika og Rhodos. Det tror jeg var det hele.

Er Jonas støttende ovenfor bloggen din?
Han er en kjempestor støtte! Har dere merket hvor mye bedre antrekksbildene er hos de toppbloggerne som har kjæreste? Hehe. Av og til er kamerastativ eneste utvei, men har man en kjæreste som støtter bloggen, vet hvor viktig den er for oss og er behjelpelige med bilder, så blir kvaliteten så utrolig mye bedre. Jeg prøver jo å belønne han med litt sponsorgaver en gang i blant, spesielt i form av klær og sko, men det er ikke bare derfor han hjelper meg. Han vet også at humøret mitt blir bånn, om jeg ikke får den kvaliteten jeg ønsker på blogginnleggene mine. Da velger han heller å sette av de ti minuttene det tar å ta gode bilder av meg, og få et ordentlig glis etterpå.

Hva tror du du hadde drevet med hvis du aldri hadde begynt å blogge?
Da hadde jeg antagelig allerede jobbet et år. Jeg hadde ikke hatt halvparten av de klærene jeg har i dag og jeg hadde heller ikke brukt en tiendel av de pengene jeg har brukt det siste året. Rett og slett fordi jeg ikke hadde hatt dem! Jeg hadde antagelig ikke vært på mer enn en reise, og jeg hadde aldri i livet lært meg å lage så mye god mat som jeg har gjort det siste året. Jeg hadde ikke hatt råd til den gode maten, og jeg hadde ikke hatt råd til de fantastiske reisene jeg har vært på. Med en blogg betyr et nytt plagg et nytt innlegg å publisere. Dermed blir også shoppingforbruket ganske ekstremt. Finner jeg ingenting inspirerende å gå med en dag, så drar jeg på shopping for å finne noe. Uten bloggen, ville jeg antagelig kastet på joggebuksen og brydd meg nada. Nå høres det jo ut som bloggen bare har gjort at jeg har brukt unødvendige penger, men det synes jeg så absolutt ikke. Bloggen har gitt meg vanvittig mye. Jeg har lært mye om meg selv og jeg har blitt flinkere til å skrive. Jeg har lært meg å lage vanvittig mye god mat for å få oppdatert matkategorien, og jeg har opplevd helt fantastiske ting.

Ellers har jeg lært mye om klær, hår og sminke dette året. Jeg har fremdeles mye å lære, men for en forandring jeg har hatt bare på et år! Bildene over er tatt i 2011. Tenk, det er bare et år siden og i dag omkommer jeg nærmest av å se på dem. Og hei! Det er noen av de fineste bildene fra starten av 2011..

Nå må jeg se å få kommet meg til frisøren og få håret i denne fargen igjen!

43 kommentarer
    1. Er du og Kristinabe.blogg.no venner?
      Dere brukte den bloggen før, men så skjedde det noe.
      Elsker bloggen din Marthe♥

    2. Jeg har et lite spørsmål å komme med, som jeg håper du tar deg tid til å svare på:
      Hva heter skrifttypen i innleggene dine?
      Jeg har vært på jakt etter denne skrifttypen lenge, og setter stor pris på at du svarer. Takk på forhånd!

    3. Åeee! Tusen takk for at du tar deg tid til å svare på spørsmålene! Jeg elsker å lese bloggen din og jeg håper du aldri slutter å blogge!!

    4. herlig jente med en herlig blogg! gøy at du tok deg tid til å svare så godt og utfyllende på alle spørsmål 🙂 håper du får det bra på skolen!

    5. Jeg synes faktisk du er utrolig fin med stritt hår! Det er virkelig noe med det at man ofte passer det man har fått “delt ut” hehe. Men jeg skjønner også den typiske: har du stritt hår vil du ha mer fall og krøller også omvendt.
      Vi er også to om å ikke ha instagram! Skjønner ikke greia, haha.

    6. Det var bra svar! Du er en inspirasjonskilde for mange, blant annet meg:)
      Tenkte forresten bare å fortelle deg at bildet av deg i den runwaysvesten er lagt ut på instagram på runways sin profil. Så vet du det!:)

    7. jeg er en av dine nye lesere og digger deg allerede! Blir fast leser. Gikk gjennom desemeber arkivet og du hadde en utrolig fin og koselig jul og jeg lurte på om du kanskje kunne skrive om hvor du har lært å lage den kalenderen du lagde ?

    8. synes det er så gøy med spm runder på bloggen din. du svarer så utfyllende og bra 😀 men 2 spørsmål. du er så flink med klær ogsånn. har du noen tips hva man kan gå med til en vinrød bukse? 🙂 og spørsmål nummer 2. du hadde dødsfin hårfarge i 2011, var du fornøyd med den og hvordan fikk du håret i den fargen? og hvordan sier du at håret ditt skal være sånn som det er nå? elsker sånn som håret ditt er nå og har lyst på samme farge men heter den noe spesielt?

    9. Kjempegode svar! 🙂
      Men det er en ting jeg lurer på, i bildene under spørsmålet ”Kan du si alle utenlandsreisene du har hatt i år? ”, på hvilken reise var det? Hvor var det?

    10. Dina: Ja det glemte jeg å skrive på. Alle bildene til og med salamandersaken er fra Mexico, og de tre nederste bildene er fra Egypt Hurghada 🙂
      helene: Tusen takk for en kjempehyggelig kommentar Helene! Når jeg går til frisøren for å få den fargen som er på de nederste bildene, så sier jeg at jeg vil stripe hele håret med veldig mange tynne striper i tre ulike farger. Farge nr.1: Den mildeste blekefargen som finnes. Farge nr.2: Brun. Ikke for lys og ikke for mørk, og farge nr.3 en slags sandfarge. Men ettersom sandfargen og blondfargen blir to lyse farger mot den brune, så ber jeg alltid frisøren ta ekstra mye av den brune. Da får du dette resultatet med veldig mye spill som jeg bare elsker! 🙂 Hårfargen jeg hadde som blond fikk jeg bare ved å bleke det med striper enormt mange ganger. Først måtte jeg ta avfarging og bli ginger før jeg kunne begynne på et veldig dyrt stripeprosjekt. Med en gang jeg fikk den blondfargen jeg ville ha så farget jeg det mørkt igjen.. Typisk. 🙂
      puuus: Jeg har laget slike kalendere i 10 år jeg 😀 Man lærer av seg selv bare ved å prøve seg litt frem. Kjøp noen kule sakser, litt klister, stempler og litt dill til så blir det bra 😀 Det er ikke så mye som skal til for å få et bra resultat. Jeg har ikke gått på noe kurs eller noe av den slags 🙂
      Moniqe: Ja jeg så det 😀 Kjempemorro!
      flammekroken: Av og til sender sponsorer mail til meg og av og til sender jeg mail til dem. Finner du noe du har lyst på i en nettbutikk så er det bare å sende dem en mail og høre om dere kan få til et samarbeid. Det er silk det starter 🙂
      anonym: Jeg har laget en videoblogg som viser det faktisk. 🙂 Hvis du ser i videoblogg kategorien så finner du den 🙂
      Sandra: Jeg skulle gjerne sagt det til deg, men jeg vet ikke hvor jeg finner det ut. Vet du hvor jeg kan sjekke hva skrifttypen min heter? Det er ikke jeg som ordner med design og slik ser du. Hehe 🙂
      Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger! Kjempestas med så mange hyggelige kommentarer. Glad dere likte svarene 🙂

    11. Du har forandret deg masse på få år, men det er på en positiv måte da. Du har alltid vært pen du, og jeg misunner deg hel sykt! Aldri ta deg nær av noen negative kommentarer i det hele tatt, du er kjempepen, virker hyggelig, er søt og farlig nært perfekt.

    12. wow, utrolig herige svar! elsker bare alt ved deg egentlig, stilen, hvordan du svarer, lever og alt! forbilde virkelig! men jeg har et spørsmål jeg lurte på om du kunne svare på!
      vite ikke at du var en “ex-hestejente” kan du ikke fortelle noe om det? er hestejente selv, og er jo utrolig moro at en toppblogger kan fortelle litt om det! helfor og greier, heldigeee! så siste bloggen din om den hesten ,du er jo sykt flink hestefotograf også, herlig!
      og bildene var rett og slett nydelige, kos deg vidre og lykketil vidre med å studere! 🙂

    13. du fortjener 1. plass på blogg.no !!!
      lurte på noen ting; hvordan får du penger til alle klæra, skoa, sydenturene/utlandsreiser, ting til huset osv.? Du handler utrolig mye og ofte, så er veldig nysgjerrig på det !
      Hvor mye tjener du i mnd?

    14. Jeg har også vært på Grand Resort i Hurghada i år!
      omg, det er så syyyykt fint der!!
      hahah, du er sykt pen og jeg bare elsker personligheten din(sikkert den Jonas falt for)
      Stå på, Marthe!

    15. Charlotte: Den er fra H&M 🙂
      anonym: Ikke vet jeg 🙂 Finnes det en studieretning som heter bare reiseliv?
      amanda: Aw <3 Tusen takk for det Amanda. Ja det hotellet er veldig fint. Koste oss masse der 🙂
      Maria: Ja det gjør jeg 😀 Sees vi?
      Stine: De har bare en størrelsen i den tror jeg, og det er S/M 🙂
      Marie: Den kjøpte jeg på http://www.runwaydreamz.com 🙂
      Navn: Tusen takk! 🙂 Det varierer veldig, men leiligheten er jo ikke så veldig dyr og reisene sparer jeg til noen måneder før jeg bestiller. Jeg har ikke penger til å betale 10 000 på en reise hver måned for å si det sånn 🙂 Jeg shopper mye, men billige klær. Det går ikke i chanel vesker her i gården 🙂
      Lise: Tusen takk for en kjempehyggelig kommentar Lise 🙂 Det stemmer at jeg jeg var en liten hestejente tidligere ja 😀 Jeg hadde to egne heste selv, men først hadde jeg altså denne x traveren på helfor. Hehe, hun var helt herlig. Kunne ingenting, men var verdens snilleste. Du kan se flere bilder fra denne tiden under kategorien “spørsmålsrunder” i sidemargen til høyre. Der står det også en del om denne hestetiden 🙂

    16. Marthe, jeg vet ikke om jeg klarer å beskrive hvor fantastisk jeg synes du er. Du er en stor inspirasjon for meg på mange måter, ikke bare mote, mat og interiør, men også dine meninger og holdninger. Du har den beste bloggen jeg noen gang har lest. Jeg leser hvert eneste inlegg du skriver, og jeg liker alle, selv om jeg aldri har kommentert en eneste kommentar, før nå.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg