HABANITA

Habanita er en kjærlighetsroman hvor vi blir kjent med den kubanske kvinnen, Marisol. Marisol flytter til Miami og glemmer mye av oppveksten sin på Cuba. Ikke bryr hun seg stort om sitt opphav heller før hun med årene begynner å engasjere seg i det kubanske flyktningsmiljøet. Marisol har akkurat fullført studiene når bestemoren som stort sett alene oppdro henne, dør. Det er nå det store savnet etter Cuba dukker opp. Marisol føler en tomhet og en lengsel etter å vite sannheten om sin egen fortid.

Habanita er en fin roman hvor vi får følge Marisol på hennes livs reise. Hun skriver dikt og drar verden over for å studere og finne inspirasjon. Hun er svak for menn og under reisene sine møter hun flere kjekke mannfolk som raskt blir hennes elskere. For min del ble det for lite spenning og for mye kjærlighetsaffærer. Marisol’s nye elskere dukker opp i hvert eneste kapittel og de første 150 sidene følte jeg ikke at jeg leste om annet. Jeg behøver noe mer, og derfor får denne boken et lavere terningskast.

Terningskast 3 fra meg.
Boken kan dere få kjøpt HER (affiliateslenke)

13 kommentarer
    1. elsker at du vurderer bøker! Syns du denne boken er verdt å kjøpe? Jeg er veldig glad i å lese, men liker best Krim og mye spenning.

    2. Setter stor pris på at du gir enkelte av bøkene lavere terningkast til tross for at det er affiateslenker! Det gjør at jeg faktisk stoler på bokannmeldelsene dine! Og ikke føler at det bare er kjøpt og betalt! 😀
      KLEM!

    3. Du må prøve boken “Jeg tenker nok at du skjønner det sjøl” Tårevåt bok, basert på sann historie om en gutt som ble misshandlet av stefaren sin, virkelig verdt å prøve den ut! :- )

    4. Heihei 🙂
      Har bare ett spørsmål…
      …Jeg så deg på sørlandssenteret her om dagen, og da så du skikkelig sur ut. Så jeg lurer bare på om du klistrer på et fake smil på bloggen, eller om du bare så sur ut der og da?

    5. Hei Marthe 🙂 Lurte på hvilket kamera du bruker? du har alltid så utrolig fine og tydlige bilder. bruker du redigeringsprogram?
      Åå du anonym! Selv om man er en blogger så trenger man vell ikke gå å smile hele tiden ? Jeg er selv ei gla’jente som smiler konstant, men kan ofte se skikkelig sur ut om jeg er alvorlig. Og alle har ulike grunner til å være alvorlig ? Som når man er stresset, om man ikke har en god dag, irritert på servicen i en av butikkene eller andre eksempler. Se deg selv i speilet, du smiler nok ikke 24/7 du heller …

    6. Kjøpte denne boken for en stund siden, og ble veldig skuffet. Klarte faktisk ikke fullføre den, fordi den var for kjedelig for meg.. 🙂

    7. Hei marte. jeg har en bok annbefaling til deg. Du må lese tilbake til tall oaks, jeg tror utifra det du har blogget om her at du kommer til å elske den boken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg