Jeg har fått hund!

Vel, ihvertfall på besøk! Hehe.. Jeg har vært så heldig å få passe nydelige, lille Charlie til mandag eller tirsdag neste uke. Endelig skal jeg få ha hund i ihvertfall noen dager! Hun er så nydelig. Herlighet, til og med Jonas er blitt litt forelsket tror jeg. Han var ikke superbegeistret over å ha hunden i sengen i natt, men jeg tror jammen han er blitt litt glad i Charlie han også. Får jeg overtalt han, så er det bare de vi leier leiligheten av igjen, som må overtales. Jeg har så lyst på hund!

 
 

Hvorfor skal det være så vanskelig?
En dalmatiner står øverst på min ønskeliste!

52 kommentarer
    1. Så søt!
      Strihåret dachs er kansje en hunderase for deg? De røyter ikke, er små, kjempesnille, er glad i kos, liker turer i skogen, de er rolige og er glad i barn. Jeg har en strihåret dachs, og jeg kunne ALDRI fått en bedre hund 🙂

    2. Ææ,jeg er døds redd for dalmatinere pga flere av mine bekjente har blitt bitt av dalmatinere.., men jeg er jo redd for omtrent alle hunder så, hehe 🙂

    3. Koselig med hund, men dalmantinere er ikke kosehunder som vist på filmen.
      Det er krevende hunder, både på plass og håndtering.

    4. søskenbarnet mitt bestemte seg for å kjøpe dalmatiner, etter hun hadde sett de filmene.. men det var jo en helt annen hund! en dalmatiner er krevende, trenger masse tid og trening. de er store, og kan også være agressive! har man en dalmatiner, er det ikke å bare etterlate den en plass og reise på ferie. søskenbarnet mitt klarte ikke å håndtere den, eller gå med den i bånd. en slik hund passer heller ikke å bo i leilighet, men på gård. hunden ble til slutt alt for krevende for familien, at de måtte avlive den..
      så jeg bruker alltid å råde folk til å ikke kjøpe dalmatiner, selv om kanskje ikke alle er slik da! rett og slett fordi de er så krevende å ha!

    5. Å så skjønn liten hund!
      Og, må bare si at jeg har hatt dalmantiner selv, og de er helt nydelig! De er så vennlige og snille. Vår hete Layka, og ble veldig fort tam, og kom med en gang vi sa navnet hennes! En dalmantiner er til å anbefale på det sterkeste! Men husk de har stor personlighet 🙂

    6. Jeg anbefaler eurasiere på det sterkeste! De blir passe store, og knytter seg veldig fort til folk. I tillegg lærer de fort, noe som er kjempegøy! 😀 De røyter bare to ganger i året, når de skifter pels. Ellers synes jeg franske pitbuller er fantastisk søte. Dalmatinere blir så store! 😮

    7. jeg har hatt en hund før som døde for en måned siden og fikk ny en uke siden ca fordi vi elsker hund! den er såååå trofast og du blir glad når du kommer hjem for da møter den deg med en så stor lykke at det går nesten ikke an!
      men det er veldig krevende med valp for den må ut på do hver time og sove mye. Du må også stå opp klokken sju for å gå ut med den så gi den mat og så må den sove. men når den blir større er den så herlig og det er fantastisk med hund!

    8. Jeg anbefaler west higland white terrier fordi jeg har en og han er gutt.
      De har sykt fin og morsom personlighet og øynene er helt nydelige.
      Mange sier at småe hunder gneldrer og bjeffer men det er hva du lærer hunden din til og ikke.
      Han jeg har gjør ikke det 🙂

    9. Cavalier King Charles spaniel er de fineste hundene! Hvis du er ute etter en skikkelig kosehund som elsker å ligge på fanget er dette rasen! Jeg har en som er 6 år gammel, han elsker barn, han har aldri glefset eller bitt noen! Også er de så utroolige fine, spesielt de i fargen blendheim! Dalmatinere har ett litt annerledes lynne, de er ikke like ”stabile” (av mangel på et mer passende ord). Humøret skifter raskt, de krever mer mosjon (minst en times tur hver dag), noe som kan bli vanskelig å holde i et par år 🙂 Hvis større hunder ikke får den mosjonen de trenger vil de finne andre måter å få ut energien på i form av bjeffing, slåssing og herjing. Dette er en av hoved-grunnene til at hunder biter. En fin regel er jo at kosehunder som ikke krever mer enn et par lufteturer daglig er de små, mens store hunder har mer energi som de trenger å kvitte seg med i løpet av dagen. Dere ser jo godt selv hva som passer best!
      http://4.bp.blogspot.com/-eyiKAwLjfyk/Toku-aXb1UI/AAAAAAAAAkQ/RTWFOjwBL-g/s1600/cavalier_king_charles_spaniel-13617.jpg

    10. Nydelig hund! Men skulle jeg hatt en hund i en leilighet, hadde jeg gått for en mye mindre en 🙂 jeg har en langhåret dvergdachs, og han er verdens skjønneste. I tillegg syns jeg bichon havanaise er veldig fine!

    11. Så søt hund! Jeg/ vi har hatt Leonberger i 4 år i august og vi elsker de 4 vi har:) Men en hund trenger virkelig mye oppmerksomhet og kos. Hvis du vil ha en stor hund er Leonberger å anbefale! Leonbergeren er en nydelig hund å ha i hus, de tar ikke mye plass selv om de er store. Den er familievennlig, barnevennlig og ikke minst super nydelig:)

    12. Odil: Åh, det er uten tvil drømmehunden! Hadde det ikke vært for den lange pelsen så hadde jeg allerede hatt syv av dem 😀 Hehe.
      anonym: Takk for at du tok deg tid til å legge igjen denne kommentaren. Der var det mye som gav mening. Det er så vanskelig med hund. Man skulle jo tro at jeg ville hatt tid til det nå som jeg ikke går på skole og jobber hjemmenifra, men så reiser jeg jo så forferdelig mye at det ikke blir så lett likevel. Reising måtte jeg i så fall nedprioritert så fort en hund hadde kommet inn i bildet 🙂 1 times tur daglig skulle jeg nok fått til nå, men jeg har jo planer om å begynne å studere en gang og da blir det ikke like lett igjen. Vanskelig det der!
      Tuva: Haha, helt enig i det sitatet! 😀
      Marthe K: Åh, det visste jeg ikke! Enda en ting vi har til felles eller? Haha, herlig 😀
      anonym: Ojda.. Ja det er ikke bare bare med disse litt større rasene. Noen ganger er det slett ikke bare bare med de små heller. Skal jeg ha hund, så skal jeg sørge for å ha tid til å virkelig sette meg inn i oppdragelse av den, kunne trimme den så mye som behøves og sørge for at jeg har noen til å passe den om jeg skulle måtte reise bort. Foreløpig har jeg ikke det 🙂
      birthe: Jeg vet faktisk ikke. Jeg visste ikke engang om det var ei jente eller en gutt før vi var på tur i dag morges og jeg så hvordan hun tisset. Haha! 😀

    13. åhh, nydeliig hund! håper du skjønner alt som må gjøres når man har hund! siden du bor i leilighet anbefales kanskje en litt mindre ig familievennlig hund 🙂 men det å ha hund anbefales på det sterkeste!! finnes ikke noe kosligere enn å ligge med en liten tass i armkroken om kveldene! :))

    14. for en herlig hund!! virker stress i og med at du må opp så tidlig med den, og jeg elsker å sove 🙂 haha men søt var den, heldig som skal ha den til over helga

    15. Anbefales å ha hund! Har hund selv, og vi har en gutt på 9 måneder. Odin heter han og er av rasen Cavalier king charles spaniel, en kjempe fin og herlig rase. Så dersom du vil ha hund anbefaler jeg virkelig å sjekke ut den rasen! Og størrelsen er perfekt synes jeg 🙂 Akkuratt passe stor, og en rase som elsker både mennesker og dyr:)

    16. Du vet at dalmatinere har utrolig mye energi og det anbefales å lufte den minst 2 timer hver dag?
      En chihuahua eller en yorkie hadde sikkert passet deg! Søte er de også!
      Btw: Du er utrolig peeeen!

    17. Haha, jo kanskje en gang får du en nydelig dalmatiner! de trenger nok desverre mer mosjon og plass enn dere har tid/kan tilby nå 😀

    18. Jeg anbefaler cavalier king charles spaniel på det sterkeste!! Har en selv som heter Nala som nærmer seg 5 mnd. Rasen er en selskapshund, de er vennlige og snille og krever ikke mye styr, de er lette å lære også er de utrolig søte. Min hund er i fargen blenheim som er en brun og hvit. Nala er verdens fineste og beste hund,kunne ikke tenkt meg en annen. Hvis du vil ha en større rase så ville jeg sett på Labrador, åå de er så fine og ikke minst utrolig snille !!

    19. vil virkelig anbefale deg å lese litt om forskjellige typer hunderaser før du bestemmer deg, dalmatinere er ofte agresive og vanskelig å oppdra. selvfølgelig ikke alle 🙂 også blir de jo veldig stor!

    20. jeg har hatt 3 forskjellige dalmantinere på 10 år, og det er virkelig IKKE en rase jeg anbefaler til dere når dere har et så lite hjem. En dalmatiner er så energiske at de må luftest minst 2 timer, helst to-tre ganger daglig, de tygger på ALT, og jeg det er en rase som røyter ufattelig mye. Du kan tenke deg små-mini hvite hår som fester seg til alle sofaer, klær, senger og stikker noe helt forferdelig. Dalmantinere blir også veldig store, og er utrolig vanskelig å oppdra/dressere fordi de vil leke/springe hele tiden og de liker best selskap med andre hunder.
      Jeg annbefaler vertfall ikke en dalmantiner så lenge dere har leilighet, fordi de ødelegger så utrolig mye. Bord, stoler, u name it. Vent heller til dere har kjøpt dere hus, så kan du kjøpe deg en stor dalmantiner.
      Hellerr kjøp deg en mindre hund nå som dere har leilighet 🙂

    21. Dalmatiner anbefaler jeg på det sterkeste!! Vi hadde verdens vakreste dalmatiner, heelt fantastisk var hun. Hun var helt seriøst en av mine beste venner! Hvis jeg var lei meg, så merket hun det og kom bort og koste med meg, og når jeg kom hjem, smilte hun fra øre til øre fordi hun var så glad for å se meg! Hun ble desverre veldig syk, og måtte avlives, dette er to og ett halv år siden tror jeg. Begynner enda å gråte av å tenke på henne!
      Det som er kjipt med dalmatinere da, er at de røyter noe inni granskauen(fint uttrykk, du har kanskje hørt det før siden du har slekt i Stavanger), du finne hår over aalt etter dem! Men gud så snille de er!

    22. hei hei 🙂
      hør ikke på de andre om dalmatinere. jeg har dalmatiner og det er den mest fantastiske hunden. dalmatinere er best.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg