Spørsmål til Safariferien?

Ettersom jeg ikke fikk tid til å svare på så mange kommentarer under oppholdet i Sør Afrika, har jeg nå lyst til å kjøre i gang en liten spørsmålsrunde til alle dere som har spørsmål relatert til ferien vår! Jeg har fått utrolig mange spørsmål angående turen som jeg enda ikke har fått svart på, men som jeg også kommer til å svare på i kommentarfeltene snarest. -Men for å forsikre meg om at alle får svar på det dere lurer på, vil jeg gjerne at dere legger igjen en kommentar under med absolutt alt dere har på hjertet! Så lover jeg å svare på alt sammen med bilder så fort som mulig.

Har dere spørsmål angående foreksempel været i Sør Afrika, bestilling, reiseselskap, pris, vaksiner som må tas, malaria, giftige innsekter, safariturene, språk, valuta eller den slags. Spør i vei! Jeg er blitt en liten ekspert nemlig! Hoho.. Jeg lovte også å vise bilder både fra Spa området og bassenget vi oppholdt oss rundt siste dag. Dette finner dere under.

SPA-AVDELINGEN..

Har dere noen spørsmål? Kjør på!

51 kommentarer
    1. måtte dere ta mange vaksiner?
      var det mye insekter der?
      hvor dyr var reisen? (med hotell, flyreisen og safarien)
      var de som jobbet på hotellet, og guidene god i engelsk?
      hva var det beste du opplevde på turen?

    2. var du redd for å sove om nettene?
      Hvor i sør-afrika var dere?
      savnet du norge mens du var der nede?
      tenker du på å ta flere sånne turer?

    3. Hva var den var den varmeste tempraturen der?
      Kan du lage et innlegg om Jonas? Om hvordan han er, alder, interesser!?
      Kos dere videre <33

    4. Hvor mye betallte dere for ALT til sammen? Reisen, oppholdet, fly osv.
      Hva var det du likte mest der nede, og hva likte du minst?
      Var det slik at dere måtte bare følge med veilederen deres, eller kunne dere gå litt fritt også?
      Hva var det kaldeste og hva var det varmeste av temperaturen?
      Fikk dere klappe/kose med noen av dyrene?
      Hvordan var følelsen din når du såg ville dyr på den måten?
      Håper dere koste dere masse! 🙂

    5. Hvilket reiseselskap reiste dere med?
      Hvor mye kostet det per person?
      Hvordan var maten der?
      Var det veldig varmt? Nesten altfor varmt?
      Hvilke dyr så dere?

    6. 1. Hvordan var det med vaksiner? måtte de taes enn viss tid før dere reiste?
      2. Hvordan bestilte dere safarien?
      3. Var alt inkludert, eller måtte de ekstrabestille turer osv?
      4. Hva koster en slik safari tur, ca?

    7. 1. Hvordan er været og temperaturen der nede? Og hvordan er det generelt i året?
      2. Hvor mye kostet det, ca?
      3. Hva var sjansen for matforgiftning?
      4. Fikk dere se mye vondt? Feks mennesker og dyr som virkelig ikke har det godt?
      5. Var det som du hadde forestilt deg?
      6. Hva er det beste minnet med hele turen?
      ♥ Lizbethosnes.com -Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    8. Hvilke malariatabeletter tok dere? Og fikk dere noen bivirkninger av tablettene? 🙂
      Skal på safari i Afrika i januar selv!! Gleder meg såå mye

    9. Hvordan vaksiner og tabletter må/er det lurt å ta?
      Hva var prisen for hele oppholdet deres med mat og alt?
      Var det utholdelig varmt?
      Vil du anbefale hotellet til andre?

    10. Hvordan er det med sikkerhet der dere befant dere? Har hørt om folk som har vært i Sør-Afrika på ferie og hatt ubehagelige opplevelser med kriminelle/pågående fra befolkningen. Opplevde dere noe slikt?
      Hva må man regne med av kostnader til en slik tur? Hvis man inkluderer litt opplevelser som safari, spa, osv 🙂

    11. Hvor lenge var dere der nede?
      Bestilte dere turen en god vei i forveien? (med tanke på planlegging og kostnader)
      På turen til Sør-Afrika, hvor mange fly måtte dere ta?
      Vil du kalle det en chartertur?
      Kan du anbefale turen til andre? Isåfall, hvorfor?

    12. 1. Vet at du har skrevet hva dere har gjort, men kan du ramse opp hva dere gjorde hver dag og linke til innlegget der du har skrevet mer utfyldene.
      F.eks dag 1. Bushwalk i soloppgang osv.
      2. Hva var det beste med turen?
      3. Trenger man lommepenger på turen, eller er alt inkl?
      4. Kommer du noen gang til å reise tilbake dit?

    13. Har såå lyst å reise til Afrika! Det ser så spennendes ut 🙂 Anbefaler du for en familie å reise der til? Hvor varmt var det når dere var der? Vet du hvor varmt det er om sommeren der nede? Digger bloggen din, også har du så mange fine klær <3

    14. – Var det syden varme der liksom? Så ikke sånn ut, i og med du gikk med genser, hadde på pledd osv, men jeg trodde det var varmt der jeg! Hihi
      – Hvor mye betalte dere tilsammen? Høres og ser dyrt uuuuut
      – Hva var det beste og det ‘verste’ med turen? (angrepet av aper? hahah…)

    15. Utrolig fint hotell. Skal passe på at det er det eller et lignende hotell jeg skal bo på dersom jeg reiser til Sør-Afrika 🙂
      Elsker designet! Det er inspirerende og veldig min stil 🙂
      Elsker ferievalget deres, kreativt!

    16. Ser ut som du har hatt en fantastisk tur! Kjenner at jeg virkelig savner stedet ved å se på alle bildene dine, Sør-Afrika er helt klart noe for seg selv!:) tar nok turen dit igjen en gang!

    17. Hvilket reiseselskap reiste dere med?
      Hvilket hotell bodde dere på?
      Vill du anbefale å reise til Afrika?

    18. Hei! Er ikke spm om turen, men lurte på om du ikke svarer på e-post? :p har sendt deg en mail men har ikke fått svar. Setter pris på svar da ialefall hehe!:)

    19. Hvordan var luften der? Var den frisk, eller var den ”tung”?
      Var du ikke redd for at dyrene skulle gå til ‘angrep’ på deg? ( leste om apene, men jeg menter sånn som de andre litt større dyrene..)
      Var menneskene hyggelige?

    20. Hei, Marthe! Det ser ut som at du og Jonas har storkost dere i Afrika! Jeg var selv på safari i Kenya (Masai mara) og 10 dager på Zanzibar i fjor, det var fantastisk! Men jeg kunne godt tenkt meg å gjøre det igjen, men da i et annet land. Sør-Afrika ser fantastisk ut, så jeg lurer på hvilket reiseselskap dere reiste med og ca pris? Fortsatt god sommer!

    21. Var det opplegg under hele turen? Reiste dere med et norskt byrå, og var det andre norske sammen med dere ? Hvor mye kostet turen ? 🙂

    22. jeg har lurt veldig på dette..-
      -skulle ikke dere egentlig reise ned for å hjelpe med kattedyr ( løver,tigere, osv..)??
      -snakket dere engelsk eller lærte dere noe nytt språk??
      klem meg :D:D

    23. Hvor mye kostet ALT sammen? fly, hotell, guide osv?
      Brukte du høye hæler når du var på safari?? Eller var det bare på bilder?
      Hva spiste dere der?
      Tok dere sprøyter? Hvilke(n)?
      Hvor lang tid tok flyturen?
      hvilket reiseselskap hadde dere? Og hvilket fly?
      Hvor ligger flyplassen i forhold til hotellet?
      Hva var maks vekt for kofferten?
      Så ut som dere hadde det veldig fint!! 🙂

    24. Er det farlig når dere kjører i jungelen? Eller har de sikret bilen, og har våpen i bilen og sånn? Virker bare veldig skummelt når det kretser løver og elefanter utenfor bilen!

    25. -Kan du ta en oppsummering av alt dere gjorde? : )
      -Hvor mye kostet det?
      -Var utfluktene med i prisen? : )

    26. Hvordan/hvor bestilte dere turen?
      Hva lå prisen på, inkludert alt dere brukte på ekstra turer osv?
      Hvilke sprøyter må man ta?
      Og hva anbefaler dere at man må se når man er der?

    27. på en skala fra 1-10 hvor fornøyd er du med turen med tanke på hotellet, utfluktene, personalet på hotellet, spisesteder og egentlig hele turen i seg selv?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg