Panorama..

I går var vi på en panoramatur hvor vi kjørte i to timer for å komme opp på noen utrolige utsiktsplasser. Vi stoppet flere ganger på veien ved store afrikanske markeder hvor både Jonas og jeg fikk handlet litt så turen gikk veldig fort. Jeg tror vi var på fire forskjellige utsiktsplasser hvor vi virkelig fikk et inblikk av hva Sør afrika’s natur har å by på. Vi fikk se flotte fossefall, digre afrikanske fjell, og en utsikt fra så høyt oppe at vi kunne se helt til nabolandet langt langt borte. Denne siste plassen hadde fått navnet “God’s window” ettersom afrikanerne mente gud holdt til her og hadde oversikt over hele dalen. Utrolig flott! Jeg tror alvorlig talt jeg kunne bodd i Sør afrika jeg, hadde det ikke vært for det trege nettet. Å jobbe som guide i bushen må være drømmen! Hadde det ikke vært for Jonas og at lønningen er så liten at jeg ikke engang ville hatt råd til å besøke venner og familie i Norge, så hadde jeg vurdert det. Lønningene på disse guidene ligger på 4000 rand i måneden. Det er ikke mer enn 3500 norske kroner så å få råd til èn flybilett ville sikkert tatt meg et år.    


Her hadde de virkelig all slags!


Se hvem som har fått seg armbånd!

LITT BILDER FRA UTSIKTSPLASSENE..

 
 


Haha, DE pøblene!

Etter siste stopp, dro vi til en restaurant hvor de selger verdensberømte pannekaker for en slikk og ingenting. Her hadde vi en nydelig lunsj bestående av pannekaker med banan, is, hjemmelaget karamelsaus, sukker og kanel, med hver vår både milkshake og brus til under 100kroner totalt. Herlighet! Dette stedet er virkelig å anbefale. Her hadde de også en sjokoladebutikk hvor de solgte verdensberømt sjokolade. Min nye bergenservenninne Linn og jeg måtte selvsagt ha oss et glass rennende, varm melkesjokolade for 15 norske kroner. JUMMY FOR THE TUMMY!

En helt fantastisk dag!

44 kommentarer

Siste innlegg