Hvor sikker er din nettleser?

Tenker du noe over hvor sikker nettleseren din er og hvor utsatt du er mot trusler på nett? Jeg har selv aldri tenkt særlig mye over dette, men å sørge for at nettleseren har høy sikkerhet kan spare meg for mange problemer. Det er nå laget en test i samarbeid med en rekke forskere og organisasjoner for nettsikkerhet. Denne gjør at man kan sjekke sikkerheten av sin egen nettleser veldig enkelt selv! Dere gjør det kjapt og greit >HER< Jeg måtte selvfølgelig ta denne testen og ble veldig glad da favorittnettleseren Internet Explorer fikk full pott med 4 av 4 mulige poeng. Ingen grunn til panikk her!



Hvilken poengsum fikk du på din sjekk?
Last ned Internet Explorer 9 >HER< og vær sikker på at du surfer sikkert på nett!

               Annonse

17 kommentarer
    1. Hmm.. kanskje jeg skal bytte til Internet Explorer igjen siden jeg har Google Chrome 🙂 Jeg synes egentlig at google chrome har vært bedre enn internet explorer før, men siden den nå er forbedret så kanskje jeg prøve:) Og sikkerheten er jo også veldig viktig!

    2. Bullshit. Internett explorer ligger fremdeles godt bak flere av de andre nettleserne.
      Microsoft er desperate nå som de for første gang i historien har mistet 1.plassen som verdens mest brukte nettleser til Google Chrome. Internett explorer har vært størst frem til nå kun fordi den har hatt enerett som eneste forhåndsinstallerte nettleser i alle windows-maskiner på denne jord.
      Nå er Microsoft så nødne at de til og med setter bloggere i sving for å redde stumpene. Og så lenge bloggerne får betalt for noe så lyver de gjerne de faste leserne sine rett opp i trynet uten betenkeligheter.

    3. Wow, var da veldig med sponsor innlegg i de siste, noen som trenger litt lommpenger og penger til reise? 🙂

    4. anonym: Hehehe. Du har din favoritt leser og jeg har min. 🙂 Mener du at google chrome er det beste, så skal du få mene det uten at jeg stempler dine meninger som bullshit. Det blir for dumt. særlig av en anonym 🙂
      Elise: Jeg deler ikke inntekten min med 17 000 mennesker.
      Cassandra & Marte: Tusen takk for det! 🙂

    5. Synes det blir så feil når man leser igjennom en rekke store bloggere, og samtlige av dere har skrevet så og si nøyaktig det samme om Explorer 9. De fleste skjønner det nok at det ikke er dere som har vært innom den siden for å sjekke, men dere har fått beskjed om å sjekke den, for så å blogge om det.
      Synes det er synd at en så fin blogg som du har blir ødelagt med sånn sponsing/reklame. Hold deg heller til fine, koselig updates om klær, hverdagen din og mat! Må nesten si at jeg savner hvordan bloggen din var før, uten all reklame og sponsing. Men det er bare mine meninger da 🙂

    6. Explorer har vel aldri vært spesielt bra i mine øyne, selvom det var alltid den nettleseren jeg brukte i starten hjemme. Men, overskriften spør “tenker du noengang over din sikkerhet på nett?” og ja, det gjør jeg faktisk nesten hele tiden, for jeg bor med kjæresten min og han kan mer enn de fleste om data, servere, switcher og hosting osv.
      Så jeg tenker mye på hva som foregår på nett.. også med tanke på at flere bloggere både store, og mindre legger ut etternavnet sitt på nett, og det er overhodet ikke sikkert. Så nettleseren kan kanskje hjelpe med å ikke utsette dataen for virus osv så
      mye, men det finnes sikkerhet utenfor dataen også som vi alle burde tenke over 🙂

    7. Vet du at du opptrer feil presseetisk? Ikke noe vondt ment, men er du klar over det selv? At når du tar betalt for at det du skriver skal få redaksjonell omtale, så strider det med presseetikken? Jeg regner med du ikke hadde skrevet om dette hvis du ikke hadde fått betalt, og dette er feil. Selv om du opplyser at det er reklame, så er ikke det godt nok. Leserne vet ikke hva de får når du har fått betalt for å skrive om det. For det blir jo fort vanskeligere å skrive negativt om produktet da?

    8. interessant at flere bloggere reklamerer for internet explorer, da det først og fremst er helt elendig, men også at de fleste av dere er mac-brukere, og Internet Explorer ikke finnes i en nyere versjon enn 5.5 for Mac OS X…. it’s all about the money? isn’t it?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg