www.Pixlr.com – Henger jeg etter?

Jeg har fått utrolig mye tilbakemeldinger på bildene mine de siste dagene. Mange kommenterer at kvaliteten er blitt mye bedre og lurer på om jeg har fått nytt kamera. Det kan jeg informere om at jeg ikke har, men jeg har oppdaget et nytt, gratis redigeringsprogram på nett! Alle toppbloggerne har sikkert brukt dette programmet i alle år, men jeg henger som vanlig etter. www.pixlr.com er altså en nettside hvor man helt gratis kan redigere bildene med utallige forskjellige, stilige effekter. Jeg er som sagt enda litt nybegynner, men jeg tenkte ihvertfall jeg kunne vise dere litt bildeforskjeller!

  
 
Øverst – HAGRID EFFEKT
Nederst – VANLIG


VANLIG


HAGRID EFFEKT

 

Venstre – VANLIG
Høyre – ALADIN EFFEKT


VANLIG


ALADIN EFFEKT

 
Venstre – VANLIG
Høyre – JOSH EFFEKT

 
Venstre – VANLIG
Høyre – MELISSA EFFEKT

 
  
Venstre – VANLIG
Høyre – PETER EFFEKT


Slik finner dere frem til effektene:
1. Klikk dere inn på www.pixlr.com.
2. Klikk så på knappen “pixl-o-matic” i menyen.
3. Du vil da kunne laste opp et hvilket som helst bilde fra dataen.
4. Så fort bildet du har valgt er lastet opp, kommer alle effektene frem!

 

Jeg har Nikon D3000 kamera med portrettlinsen Nikon 50 mm 1,4 til dere som lurer på det!
Håper dette var til hjelp for noen!

46 kommentarer
    1. Fint, men syntes dessverre det ble veldig mye “støy” i mange av de redigerte bildene. Akkurat som om du skulle fotografert med veldig høy ISO! :/

    2. Du henger virkelig ikke etter hehe… Da vet jeg hvordan man får sånne fantastiske redigeringer 🙂 Bildene dine er veldig fine uten redigeringer også <3

    3. Marthe! Jeg bare lurer på en liten ting, hva slags hudkrem bruker du til beina dine osvv? De var veldig fine og shiny:) Hvis du bruker noe da, 🙂

    4. Orinta: Ja, det kan jeg selvfølgelig fortelle 🙂 Jeg bruker et body butter fra Body shop i duften Mango. Det ser ut som en vanlig bodylotion bare i boks og den er ganske diger. Varer i evigheter 🙂 Jeg bruker ingenting annet enn denne da jeg er helt frelst. Hehe!

    5. Hvordan får du bildene ved siden av hverandre slik som på det øverste bildet? 😉
      Hadde satt såååå stor pris på om du svarte <3
      Digger bloggen din, er innom den flere ganger om dagen!

    6. Haha, den siden har jeg brukt lenge! Men jeg blir ikke lei, den er kjempe smart! Er det bare meg som synes den outfiten du hadde i dag, det med skjørtet og den store genseren var litt rart, alle i kommentarfeltet synes visst den var så fin, men synes at kroppen din ble så rar bakfra, så ut som du hadde en stor rumpe, og det har du jo ikke, du har jo sagt at du bar en liten rumpe, haha 🙂

    7. Marte Sunde: Det er klart jeg skal svare! Jeg laster alle bloggbildene opp i størrelse 700, så halverer jeg bildene slik at de får plass ved siden av hverandre slik som vist flere ganger i dette innlegget 🙂 Har du mindre blogg med mindre plass til innlegg, må du gjerne laste dem opp i 500 og halvere dem deretter 🙂

    8. Ida: Det er helt sikkert ikke bare du som misslikte antrekket, men de som ikke liker det de ser på bloggen pleier ikke å kommentere 🙂 Så det er nok mange som ikke liker noen av antrekkene mine, men de kommenterer heller det de liker 🙂

    9. Hei! Jeg har et ganske likt spørsmål som Marte Sunde har stilt tidligere over her. Jeg ser du svarer at du laster opp bildene dine i 700, for så å halvere dem slik at de får plass ved siden av hverandre. Det jeg lurer på er hva du mener med å halvere? Har googlet etter collage programmer, hvordan å stille bilder ved siden av hverandre og alt som har med dette å gjøre i over en time nå. Kan du prøve å gi en grundig forklaring på hvordan du gjør det? Tusen takk på forhånd! 🙂

    10. Bruker det programmet av og til selv, og er kjempefornøyd 🙂
      Men lurte litt på en ting, kunne du lagt ut bilde av leiligheten din? rom for rom, er litt spent på hvordan det ser ut. Driver selv og flytter, så tenkte j kunne få litt ideer :))

    11. Christina Aranja: Heisann! Ja det skal jeg prøve på 🙂 Når du har lastet opp bilde i foreksempel 700, så trykker du på det. Da kommer det seks små firkanter på ulike steder på bildet. To oppe på hver side av kantene, to på hver side i midten og to nede på hver side av kantene. Ta pila på en av de fire firkantene som er på kantene av bildet og dra bildet mindre. Du må holde pila inne mens du drar det mindre. Sørg for at ikke bilde blir mer dratt på den ene siden enn den andre slik at det som er avbildet blir for bredt eller for smalt. 🙂 Skjønte du dette? <3

    12. Ah, nå skjønner jeg! Problemet mitt er at det ikke kommer opp små firkanter for å justere størrelsen rundt bildet. Lurer på om dette kan ha noe med at jeg bruker Mac å gjøre.. Bruker du Windows? Isåfall kan jeg ikke skjønne annet enn at det er der forklaringen ligger. Veldig dumt isåfall 🙁

    13. Hahah, du henge nok litt etter ja, men det er jo berre søtt 🙂 Synst bilda dine er fantastiske uten redigering så du har ikkje akkurat gått glipp av noke sånn sett 🙂

    14. Har visst om dette redigeringsprogrammet lenge og bruker det selv litt. Men for å være helt ærlig, så liker jeg bildene dine mye bedre i en helt vanlig redigeringsmodus. Jeg syns bildene dine blir “kornete” og i dårlig kvalitet med den redigeringa der. Jeg tenkte jeg ville bare si ifra, men det er min mening 🙂

    15. syykt fine sko og innmari fine bilder. jeg syntes du er helt sjukt pen og du er veldig tøff som tør å gå med alle de forskjellige klærne i outfit innleggene. du er en innmari flink blogger, men kan du legge ut flere videoer og konkurranser, selv om jeg vet at det er vanskelig å få til noen ganger og jeg vet at du har det ganske ofte.
      kan du sjekke ut bloggen min? og kommentere?

    16. haha, visst jeg hadde visst du ikke hadde hørt om dette programmet før hadde jeg tipsa deg om det med en gang. har brukt det kjempelenge og redigerer nesten alle bildene mine i det 🙂

    17. Så mye fint man kan gjøre med pixlr 😀 Liker det bilderedigeringsprogrammet utrolig godt, så er det jo utrolig moro som blogger å gjøre noe annet med bloggbildene 😀

    18. Bra bilder! 😀 Men må nok si at jeg liker bildene best originale, fordi da får de bedre farger 🙂 Men likte hagrid effekten, den gjorde bildet mye skarpere og fargene mye sterkere, så anbefaler nok det til det, det var det jeg likte best 😀

    19. det er nok du som henger litt etter 😉 pixlr har vært “ute” en stund nå. Lastet ned en pixlr-app på iphonen så jeg kan redigere bildene hvis jeg vil før de havner på f.eks instagram! Kjempegreit 😀

    20. Hei Marte! Har nylig prøvd Picmonkey.com som vistnok skal være en type etterfølger av picnik.com som er lagt ned 🙂 Kan hende du kan få bruk for det også! Bare et lite tips,hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg