Marthe tipser – Mangosalat!

Som dagens første oppdatering, har jeg lyst til å komme med et lite tips til middagstilbehør. Jeg smakte denne mangosalaten for ikke lenge siden og har hatt fryktelig lyst til å prøve meg på den selv! Så i dag slo jeg til, og resultatet ble himmelsk. Jeg gjorde som vanlig noen små forandringer på oppskriften, og det smakte nydelig. Dette må dere prøve! Et kjempeenkelt og godt tips til middagstilbehør.

Du trenger – Dressing
0,5 dl olivenolje
4 ts sukker
salt/pepper
Saften av 4 lime


1.
Del fire lime i to.


2. Press saften ut av dem i en tom skål.


3. Kast restene.


4. Hell 4 ts sukker i limesaften.


5. Og 0,5 dl olivenolje i blandingen.


6. Smak til med litt salt og pepper, så er det klart!

Du trenger – Mangosalat
2 modne mangoer
2 paprika gul og rød
1 båt hvitløk
1 chilli


1.
Hakk opp paprika i små biter. Jeg brukte gul og rød. Anbefaler å ta grønn også for mer farge!


2. Kutt så opp de to mangoene i større biter.


3. Tilsett 1 grovhakket chilli. Da blir salaten middels/ganske sterk. Ta mindre om du vil ha den mildere.


4. Knus 1 båt hvitløk og ha i. Liker dere rødløk så ta dette også i.


5. Til slutt heller du den ferdige dressingen over salaten og blander alt godt sammen.


6. Det er lurt å sette blandingen i kjøleskapet en stund for at smakene skal trekkes godt inni hverandre.

Det ble frokost tilbehør for min del.. SUPERGODT!

22 kommentarer

Siste innlegg