Vi ombestemte oss!

>Annika< og jeg har ombestemt oss! Vi trodde vi virkelig hadde funnet drømmestedet, men destinasjonen for juni blir hit i stedet! Vi skal fremdeles til Mallorca så alle tips dere kom med på forrige reiseinnlegg kommer fremdeles kjempegodt med, men nå drar vi altså til Palma Nova! Åh, som jeg gleder meg. Forrige destinasjon skulle verken ha shopping eller uteliv å tilby, men det skal Palma Nova ha. Nå er ikke vi de største festløvene noen av oss, men shopping må vi ha! Spanske Bershka og den hellige skobutikken Marypaz. JIPPI! Kan nesten ikke vente..   

 
 

Hotellet heter Nova og avreise er fremdeles 16 juni!
Turen koster nå 2698kr per person HER.

– Marthe <3

49 kommentarer
    1. Hei! Bare lurte på om du kunne lage et innlegg hvor du viser tips til 17.Mai kjoler på budsjett? 🙂 sliter veldig med å finne ut hva jeg skal gå i, siden jeg ikke har bunad ..

    2. Solgunn: Vi blir i 8 dager 🙂
      Skøyatstrek: Åh, eksamen er ikke så viktig! Hehe, nei. Vi får ta det igjen! 😀
      Rebecca: Åå, da gleder vi oss 😀
      Lotte: Det skal jeg gjøre snarest! I løpet av uken 🙂

    3. I palma nova er det ikke så mye shopping. da må du t magaluf.men det er gåavstand.:-) anbefaler dere å ta turen til palma for shopping.:-) når det kommer til mat så er det fantastisk god mat. det er en restaurant i palma nova spm ligger helt med stranda.husker ikke helt hva den heter men
      noe med telt i navnet. hehe beste maten eg har fått i syden noen gang.:-) ellers er gudfaren veldig god mat på.:-)

    4. Åh, herlighet ! Det så syyykt hærlig ut der ! : ) Har veldig lyst til å reise til syden, men blir nok ikke denne sommeren ;( Håper at det blir til neste år, det finnes rett og slett ikke noe bedre enn å leve kun med bekymringer som hvilke sko man skal velge idag ! : ) hehe, elsker det ! Å kjenne sola varme mens du ligger på stranda å drikker en kald brus ! åh, nå må jeg slutte å skrive før jeg pakker kofferten å reiser med en gang ! : ) hehe, håper at dere får en fantastisk tur, tenker, at du gleder deg ! Og deg skjønner jeg ! : ) Elsker bloggen din, er blitt fast leser ! : ) Stå på! : p

    5. Å dra til palma er et must!! 🙂 der har de zara og mange andre gøye butikker 😉 1 time med buss ca. Kalles tross alt lille barcelona 😉 palma nova kan ikke sammenlignes…

    6. Jeg skal i nærheten av der i august 🙂 i Palma sentrum skal det visst være utrolig bra shopping, både kjedebutikkene som Zara og Bershka, men også blant annet min favoritt Louis Vuitton! Verdt en tur innom, hehe 😀

    7. Gled dere 😀 var selv i magaluf i fjor sommer. Helt fantastisk partysted:D anbefaler dere til å ta turen til det store senteret Palma. Veldig mange flotte butikker. Jeg er såååå misunnelig. Vil tilbake. Hehe.

    8. haha her har eg OGSÅ vært!! 😀 et helt nydelig sted,med en enda bedre STRAND! Og ja,skobutikkene er great! KOS dere masse <3

    9. Var i palma nova og magaluf i to uker sommeren som var, det er kun festing og ikke noe shopping 😛 drit kjipt

    10. Er palma nova og magaluf samme sted? Wæææ. Vil ikke til Magaluf! Tusen takk for tips dere. Nå er planen å ta buss en liten time for å komme til “lille Barcelona” hvor shoppingen er alle tiders 😀 Åh, gleder meg til Bershka, Zara og Marypaz! Må nesten reise med tom koffert jeg for å få med alt hjem <3

    11. vi var 8 jenter som bodde på det hotellet forrige sommer, og det er helt ok:-) hotellet ligger i magaluf da, så er FULLT med ungdommer der som fester! veldig bra hvis det er festing dere er ute etter:-)

    12. Palma Nova og Magaluf ligger rett ved hverandre 🙂 Kanskje dere skulle reist til Alcudia alikevel? Hehe 🙂

    13. Hehe, ja palma nova og magaluf er nok det samme! det vil si at de ligger hvertfall rett ved siden av hverandre, og du merker egentlig ikke noe forskjell mellom palma nova og magaluf. Var der sommeren 2010 og det ble masse festing ja, men dette er jo noe du velger selv… vil absolutt anbefale baren “blue moon”, ligger ved siden av casablanca eller ka det no heter (der har de noe som heter slingshotten, en sånn strikk du sitter i og blir skutt opp i luften, må prøves!), uansett på blue moon er det en kjempe grei eldre spanjol med svensk kone som er eieren, han snakker derfor svensk og er kjempesøt. De har VERDENS BESTE strawberry daiquiri der, og hjemmelaget tyrkisk pepper som også er kjempegod! Baren har også magalufs fineste og reneste doer! 😉
      anyway… stranden er helt jævlig, masse søppel og dritt på stranden, og søppel, matrester og brukte kondomer i vannet. ekstremt lite digg, så vil anbefale å gå på leit etter en litt avsidesliggende strand, eller bruke bassenget på hotellet! 🙂
      håper turen blir bra 🙂 – Susanne

    14. Susanne: Å huff!! Planen var ikke å dra til et skikkelig festested, men et rolig sted som også har muligheten til “fest”. Vi er ikke noe festmennesker noen av oss, så vi kommer nok ikke til å dra på disse ville utestedene jeg har hørt Magaluf har å by på. Håper det går ann å få en avslapningsferie i Palma Nova også. Det virket ihvertfall slik på siden til Startour om hotellet vi har bestilt og betalt for. Visste ikke engang at Magaluf lå på Mallorca jeg! Da skal vi nok finne en fin, liten strand for oss selv. Søppel og dritt på stranden er vi lite fan av 🙂 Tusen takk for at du delte dine erfaringer her. Slikt setter vi pris på 🙂

    15. Jeg tror vi får satse på at det ikke er fullt så mange ungdommer der når vi skal! Vi drar jo litt før sommerferien egentlig har begynt og kommer hjem når de fleste starter ferien sin. Vi vil jo ha ungdommer altså, men ikke gale, bråkete festere. Hehe. <3

    16. Om du drar helt i enden av palmanova( fra magaluf) er det to små strender der det er ganske rolig:-) eg var der i fjor.:-) me låg på ponentmar og rett nedforbi der var det to rolige strender.:-) det er i selve magaluf alle ungdommene er og festingen.:-) det er heilt grett i mallorca.men fantastisk mat.:-):-)

    17. Jeg drar ditt 9 juni og blir til 17 juni 🙂 Haha, vi har akkuratt samme hotel!..:) Men jeg har hørt på palma nova er det blanding av barnefamilier og ungdommer. Og jeg vet om mange som har vært der, og de tok buss fra palma nova for å havne på fest sted :)! (Valgte og dra ditt, fordi jeg ikke skal feste noe særlig)! Mange som sa at det var det perfekte sted 🙂

    18. Det går fint å ha “avslappnings” ferie i Palma Nova 🙂 ! Man kan velge mellom fest, og avslapping.
      Shopping er det ikke mye av i Palma Nova, uten om turist-sjapper. Men i Palma er det bra shopping med butikker som Zara, Berskha, Marypaz, Pimkie, New Yorker osv. ! Gode bussforbindelser er det også.
      Gled deg ! Fantastisk sted!
      Skal selv til Mallorca 20 juni, til Playa de Palma (10min fra Palma) !

    19. Pusset med dette hotellet er at det er meir ett familie hotell enn et fest hotell, det merka eg når eg var der ifjor. Det er ikkje like fint som på bildene men det er heilt greit:-) eg syns ikkje stranda var dårlig som nåken andre her oppe seier, stranda var kjempe fin men bassengområdet på hotellet likte e ikkje like godt. Det er ein resturang som heter blue bar eller noke sånn som ligg i enden av stranda, der har dei døds god mat:-)
      Hotellet ligg og veldig nærme bar street, men det er eit stykke å reise til shopping muligheter… Men ein veldig fin plass og ikkje nåke stress om du ikkje vill feste for det er mest i gatene ned fra hotellet det skjer:-) god tur! No fikk eg skikkelig lyst tilbake dit:-)

    20. Hvis du virkelig vil shoppe ville jeg anbefale å reise inn til Palma, det er heller ikke langt borte fra Palma Nova.
      Er du klar for fest, må du til Magaluf! Der er de beste festene på hele Mallorca. Var der i sommer og det var virkelig liv. Men kos deg på ferie.

    21. Har vert der 🙂 Så viss dikka e keen på uteliv er de berre 5-10 min å gå til bargatene på magaluf 🙂 Anbefaller deg å eta på ein resturang som heiten fantastic, Kjempegod mat ! 🙂

    22. Det er få muligheter for shopping i Palma Nova. Vi tok bussen inn til Palma (tar ca 30 min), der var det MYE mulighet for shopping. Der har de store kjøpesentre, flere rett vedsiden av hverandre faktisk. Ja, det er gå avstand til Magaluf, der var det litt mer shopping muligheter enn det var i Palma Nova, men jeg anbefaler dere heller å gå til Magaluf dersom dere heller har lyst til å ta dere en skikkelig fest 🙂

    23. Så veldig fint ut 🙂 Jeg reiser alltid til Alcudia siden moren min sin jobb eier en leilighet PÅ stranda i Alcudia, og jeg stortrives der! Så jeg kommer nok ikke til å feriere andre steder i Mallorca med det første :p Men selve Mallorca og alt er helt fantastisk! Gled deg 😀

    24. Jeg var på kjersteferie i Palma Nova for en del år tilbake. Palma Nova er en liten by. Det er rolig, få butikker (men det er noen) og en del resturanger. Bra strand og ellers rolig. Det er ett lite senter der også. Bussen går derfra til Palma (gikk ofte så vidt jeg husker).
      Det er ca 3km mellom Palma Nova og Magaluf. Så vil du kan du gå frem og tilbake. Vi gjorde det hver dag. Det er butikker hele veien, så er en del å se på. Resturangene er bedre i Magaluf en Palma Nova. Men det var en kina resturang i 2 etg ett sted midt i palma Nova som de hadde super god mat.
      Ellers bør dere shoppe i Palma, det er å ett digert Outlett sendter ca 20 min unna Palma, dit går det gratis busser fra buss stasjonen i Palma. Anbefalles.
      Ellers er det en vann park i Magaluf og en delfin osv park ret før du komemr til palma, altså ikek fult så langt som til Palma. Mener Palma ligger ca 30 min med buss unna Palma Nova.
      God tur, dere kommer til å kose dere :)))

    25. Hvis du var ute etter en avslappingsferie med fin strand var det bom å bytte til Palma Nova, ettersom det ikke er noe særlig shopping muligheter der heller, man kan fint ta buss fra Alcudia til Palma hvor det er fantatisk fint og mye å shoppe! Selv er jeg stor fan av Magaluf/Palma nova fordi jeg er et fest menneske og fint kan feste 14 dager sammenhengende, men hvis man ikke har planer om det vil jeg se for meg at man irriterer seg over rotete strand og bråk på kveldene, hvis man ikke bor ganske langt utenfor utelivet og er heldig og finner en roligere strand e.c. Mallorca er uansett paradis på jord, herlig mat, koselige folk, fantastik stemning, fine sandstrender, musikk fra alle kanter, kunne fortsatt en evighet:) God tur!

    26. Håper at jeg ikke skuffer deg nå bby, men Palma Nova er så og si i Magaluf, aka tidenes partyplass! Om du skal ha shopping må man dra inn til Palma, som er en helt nydelig by. Hehe, kjenner jeg er sjalu for at du skal til Palma Nova. ELSKER magaluf, haha :-))

    27. Tusen tusen takk for tips! Her var det mye nyttig informasjon å ta inn 🙂 Godt å høre at det er fult mulig med en avslapningsferie til tross for at det ligger såpass nære Magaluf. Håper vi får en fin tur med masse soling og shopping. Har skjønt at vi må ta buss 30-60 minutt for å komme til de helt store shoppingstedene men det skal vi nok greie 😀 Bershka here i come! Hoho <3

    28. Hei!
      Vil bare si det som flere har sagt Palma Nova og Magaluf ligger så godt som oppå hverandre. Men det er på en måte to sider av en “øy”. Men Palma Nova siden er litt mer stille en Magaluf siden. Og det er ca 10 min gå avstand mellom stedene. Så det går fint å ha en rolig ferie på Palma Nova siden. Og shopping er i Palma by og det er ca 20 minutter med taxi og koster 10-15 euro. Men det går også busser, men vil faktisk anbefale taxi da det er bedre og enklere. Senteret i Palma by er kjempe stort og du har også havn og andre fasiliteter 🙂

    29. Tror det er et godt valg – på det innlegget du viste hotellet i Alcudia så skrev jeg en ganske lang, litt negativ kommentar (har vært på det hotellet selv) men internetten klikket så jeg fikk ikke publisert den… Men jeg var altså ikke fornøyd der i Alcudia, ganske lite å finne på der som hotellet ligger. Langt til shopping og alt, kommer ikke til å dra tilbake dit. Nå har jeg ikke vært i Palma Nova, men jeg håper det er bedre der 🙂

    30. Anbefaler virkelig Palma Nova! Vært der selv 4-5 ganger 🙂 sist jeg var der for 2 år siden var det ikke noe særlig med festing der, men det er ikke langt du skal gå før du er over på magaluf, men det er helt greit 🙂 fint hotell dere skal være på, og den stranda der er herlig!! GOD TUR 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg