DET BLE SPANIA!

Vi fant ut av det til slutt! Det ble en laaang, men hysterisk morsom kveld i går. Herlighet som vi lo. Når man har reist til så mange flotte steder, blir man til slutt litt prippen av seg. Tre stjerners hotell er ikke lenger bra nok og den ene kilometeren til sentrum er plutselig veldig lang. Det tok oss tre timer å finne et brukbart hotell i går og samtalene gikk i denne duren..

>Annika<: Oi det så fint ut!
Marthe: Oransje sengetøy?
Annika: Ånei! Kryss ut..

Annika: Dette hotellet har to typer rom da! Et med rutete sengetøy, og et med hvitt.
Marthe: Skal vi bare håpe på at vi får det hvite?
Annika: Nei. Kan ikke risikere å få rutete sengetøy.
Marthe: Nei, kryss.

 

Kanskje vi bare skulle tatt med eget sengetøy? Vi lo så vi grein da vi skjønte hva vi satt og diskuterte. Sengetøy? Da er man prippen! Ikke bare forventer vi hvitt sengetøy og 10 meter til både strand og shopping. Vi vil også helst at oppholdet skal koste oss under 3000 kroner. Hehe, da står man ikke igjen med så mange alternativer. Men vi fant noe til slutt og destinasjonen ble Spania, Alcùdia. Et rolig og pent hotell rett ved Playa de Muro stranden. Avreise er 16 juni, om alt går som planlagt!

 
 

Hotellet og områdene rundt ser dere på bildene over.
Var det ikke nydelig?

– Marthe <3

83 kommentarer
    1. Nå ble jeg bare liitt misunnelig! Av alle sydensteder jeg har vært er det ingenting som slår Alcudia! Mer nydelig sandstrand skal man lete lenge etter, og selvom det er varmt er det allikvel ikke alt for trykkende, og stemningen er helt fantastisk! Dette hotellet så også helt supert ut så jammen meg må du glede deg til tur:D

    2. Vært der 1 gang! Var ikke noe party sted akkurat så synes det var ganske kjedelig der :p Men hvis det ikke er det du er ute etter er det et ok sted 🙂 Var veldig rolig og avslappende i hvertfall! Men ikke et sted jeg kommer til å reise tilbake til.

    3. Alcudia er virkelig en fin plass;) Har vært der 4 ganger og stranden er super, rolig område, mye koslige spisesteder, koslige shoppinggater;) Er veldig mye barnefamilier og veldig turiststed men er virkelig et koslig sted allikevel;) Vi leide bil, for øya er jo ikke så stor så går fint ann og komme seg rundt hele på 2 dager;)
      Ha en fin fin tur da;) carina 25

    4. Hei Marthe!
      Jeg var der i fjor i August! Helt fantastisk plass, herlig hotell og veldig god mat. Anbefaler pasta carbonaraen de serverer, den er nydelig. Er jo et veldig familievennlig hotell, så er underholdning hver kveld med mye synging og dansing. Men det jeg vil anbefale deg å sjekke litt opp før du drar er hvis du skal til “sentrum”, fordi vi spurte de på hotellet og de som kjørte taxi om de kunne kjøre oss til sentrum. Vi endte så og si opp på et “slum” område, ingen bra resturanter og butikker. Så siste kvelden så dro vi til motsatt side, og der var det den flotte strandpromenaden med mange barer, resturanter og butikker. Er veldig sikker på at det het C’an Picafort. Vi dro også i badeparken, Hidropark, det var veldig gøy og være dær:D Her fikk du litt tips!
      ha en fin ferie når du reiser.
      Hilsen Cathrine

    5. Det hotellet der har jeg vært på 😀 det er nydelig 🙂 Alcudia er verdens herligste sydensted 🙂

    6. Håper det er greit jeg svarer for deg Marthe 😀
      Sigris Mannes: Vi fant den gjennom Finn.no, og reiseselskapet er Startour:) Den kostet rett under 4000 per person 🙂

    7. heter hoteler alcudia pins? isåfall har jeg vært der. Det er døds fint der. Du kan gå rett til ned til stranden, den er mange basseng der, en butikk rett uten for hotellet, masse koselige resturanter sverger dra dit!

    8. tviler på at dette koster under 3000. da regner jeg med at fly er utenom. har vært i alcudia, utrolig fint der. anbefaler dere å ta en tur til gamlebyen, det koster ikke mye med taxi. det er så fint i gamlebyen med smale gater på kryss og tvers med folk som bor der og vi ser hvordan de bor. barn som leker i gatene. og så er det mange spisesteder der og butikker

    9. En ven av meg skal åsså dit da, hun håper på å kome med på blogen:) Hade vert hygelig av dei om du kune tat kontakt med hene om du ser en blond jente der, eler om du skriver en hilsen til hene på blogen og kansje osså leger ut bilde. Dete er hemlig, ike si jeg har sagt dete.

    10. Såå fint hotell ! 🙂
      Jeg var på Alcùdia i fjor, det er kjempe fint der, men shoppingen der er ganske så dårlig dessverre 🙂 Skal nedover i år også, men anbefaler dere å ta bussen til Palma, der har de alle de gode butikkene som Zara, Stradivarius, H&M, bershka, osv! Det tar en time med buss, men virkelig verd det, det er en veldig stor by så anbefaler dere å sette av en hel dag der 🙂 Det er også et veldig bra marked to ganger i uken på Alcùdia, der selger de masse fine smykker, vesker, sko, klær, osv!
      De har masse god mat der, og jeg elsker blant annet kinaresturanten Shanghai. Der har de buffee med masse god kinamat, det er både sushi, kylling i karri, osvosv. Hehe!
      Dere må kose dere masse! 🙂

    11. ja, sånn er det vel å være toppblogger. man vil ha det beste og blir kresen. helst vil vel dere bo på et slott

    12. haha! det er morsomt at du sier det, for jeg gjorde nett det samme når jeg bestilte:) men då ville jeg heller ikke ha stripete solsenger! nei, fysjåfy! hehe! merkelig hva man henger seg opp i 🙂 Jeg skal faktisk til alcudia selv, men reiser ikke før 7.juli.. men vi skal bo mye nærmere havnen, der selve sentrum er.. skjer ikke så mye helt der ute som dere skal bo, men det er både buss og taxi, så det blir nok ikke gale 🙂 veldig fint hotell! håper dere får det strålende! 🙂

    13. Åh, for et sammentreff, skal dit jeg også! Men bare en måned senere da, håper du kommer med mye oppdateringer så jeg kan se hva man kan gjøre der, gleder meg sånn!

    14. Du er så heldig som får reise så mye! Jeg får “bare” en ferie i året, jeg. I år skal jeg til to da, Frankrike og NYC!!!!
      God tur til Spania!!!! 😀

    15. Heldig ! jeg var der i fjor sommer, å vurderer sterkt å reise ned i år også 🙂 Du som er så glad i mat burde prøve ut den bakte poteten de har på resturangen Lunas, virkelig å anbefale 😀 God tur til dere begge ! 🙂

    16. JEG SKAL DIT 19.JUNI!!! tror vertfall det er dit, hotellet ligner veldig på det du viser på bildene og jeg skal også til Alcudia! ååååhh, blir såå glad om jeg ser deg! <3
      hilsen amanda på 12år (straks 13) som sikkert ikke tør å si hei til deg uansett, hahah.

    17. kommenterte her for noen dager siden at du er den bloggeren jeg liker best og ikke har noe i mot.. vell, det snudde seg nå. Du kan ikke ha det hotellet siden det var orange sengetøy? Å herregud, så snobbete du er. Hadde du ikke hatt bloggen så hadde du aldri hatt råd til det, så lær deg og sett pris på ting. Nei, respekten for deg ble borte nå gitt.

    18. Kjempefint i Alcudia. Heter det hotellet på bildene viva bahia eller noe i den duren? 🙂 tror nemlig jeg har bodd akkurat der også! ..isåfall, så er det kjempefint der:)

    19. Åh, Alcudia! Fineste stranda, hyggeligste menneskene, herligste vannet! ELSKER det stedet og skal heldigvis på to ukers tur dit til sommerferien igjen 🙂 herlig!

    20. Har vært innom der når jeg var i “puerto de polensa”, det var veldig langgrundt så ikke enkelt å bade. Men det var veldig fint da!
      God reise, håper dere får en fin tur!

    21. Skjønner forsatt ikke hvordan du har råd…Du jobber ikke, men du shopper flere ganger i uka og reiser hver måned. Ja, du tjener på bloggingen, men bør du ikke tenkt litt over hva slags bilde du gir av deg selv når du ikke kan dra et sted p.g.a sengetøyet? Du har blitt ganske fin på det…

    22. ÅÅÅH sjalu! Var i Alcudia i oktober, en helt fantastisk plass med herlig strand og badevann 😀 Ambefaler resturanten Roma inne i sentrum, god mat og veeeldig bra service og koselige mennesker 🙂 Kos dere masse der!

    23. ÅÅÅÅ! Det er det fineste hotellet jeg har vært på! Utrolig koselig og stranden befinner seg nesten rett utenfor hotellrommet! Er også utrolig nærme ¨byen¨der!
      Du burde glede deg kjempe masse! 😀

    24. Vært på både alcudia pins og La dorada, kjempefine hotell begge to! Dra til can picafort på kveldene (masse butikker som er flinke på sminke, faktisk. type 1 euro for bra øyenskygger, mascara osv), og dra til gamlebyen på marked tirsdager og torsdager!

    25. aah! Alcudia er såå fint! har vært der to ganger selv :))
      og det er en så fin restaurant der, dessverre husker jeg ikke hva den heter.. men desserten! aah, nydelig ♥ det er en is med jordbær og sirup og kjeks, og…. herlighet, NAM!♥ hahaha, følte meg litt dum her som snakker om en dessert..
      jeg prøvde også ut paraseiling der, det er mange tilbud om sånne type ting! det kom veldig spontant og var veldig gøy! 😀 det bør dere prøve 🙂 men uansett..! det så veldig fint ut og blir sikkert en super tur! ♥

    26. Har vert på Alcudia to ganger før, på Viva Bahia, nabohotellet til der dere skal bo! Jeg kan love deg en ting å det er at du har virkelig noe å glede deg til! Det ligger perfekt til og er utrolig avslappende å være der! Misunner deg helt ekstremt og kunne virkelig tenkt meg enda en tur til Alcudia 😀 God tur <3

    27. HOTELLET HETER BLUE VILLAGE PINSE til dere som lurer på det 🙂 Men nå har det seg slik at Annika og jeg jammen har greid å ombestemme oss. Hehe! Destinasjonen blir fremdeles Mallorca, men et litt annet hotell. Kommer tilbake til hvor senere 😀
      Sigrid og mia: Humor much? :/
      Tusen takk for alle tips og reiseerfaringer dere kommer med. Det kommer fremdeles kjempegodt med da vi skal til Mallorca og ikke egentlig har så mye peiling på øya. Hehe! Tusen takk for at dere tar dere tid til å skrive om erfaringer og slikt. Det gjør at vi gleder oss enda mer 😀
      Ulrikke: Vi drar med Startour denne gang 🙂
      Ingunn: Hehe, ikke sant! Skal det være fint så skal det være fint 😀 Da må du kose deg masse på din egen ferie. 🙂
      Jeg får ikke svart alle med en gang da det er litt opp og ned med internett her, men jeg lover å ta alt igjen så fort jeg er hjemme. Uansett, tusen takk for alle fine kommentarer og for tips dere kommer med angående Mallorca 😀 Det setter vi stor pris på.

    28. Alcudia pins er det fineste stedet jeg noen gang har vært! var der når jeg var yngre, og det er den beste ferien jeg har hatt 🙂

    29. Alcudia er fantastisk, hva het hotellet? Ligner på et jeg var på! Andbefaler og dra til Palma, masse fine butikker ogsånt!

    30. Heei.
      Jeg var på dette hotellet sommeren 2010, veldig synd at dere ombestemte dere. Dette er en av det fineste hotellet jeg har vært på. De hadde spesielt en resturant på hotellet jeg forelsket meg helt i, nemmelig tak resturanten. De som jobbet det var veldig hyggelige. Skulle man inn til sentrum kunne man bare ta en 20 mknutters buss tur til et nydelig sentrum 🙂

    31. Alcudia Pins ? var der i fjor. Vi leide en bil (men du kan ta buss) så dro vi til Marineland og så på delfinshow sjøløver apekatter, pappegøyer og mye mer. Det er absolutt verdt et besøk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg