Slik påfører jeg rouge!

Jeg har i det siste begynt å bruke rouge! Et fenomen jeg tidligere ikke har hatt ork til å styre med om morgenen. -Men nå som jeg altså har begynt å ta det i bruk, ser jeg jo at det gir en helt annen glød til ansiktet. Jeg har knipset noen bilder av rougen min til dere. Det er fra Body shop og koster rundt 200kr om ikke jeg husker feil. Jeg er veldig glad i en litt mørk farge og kler ikke disse lys rosa nyansene.  

Viktig å ta frem trutemunnen når rougen skal påføres! Hoho..

SLIK PÅFØRER JEG ROUGE..
1. Jeg starter med å legge fargen parallelt med øyekroken.  
2. Så følger jeg kinnbenene ned til midten av pupillen.
3. Og duser ut om fargen blir for voldsom.  

 
 

Så langt er jeg storfornøyd med body shop rougen! 
Har dere noen gode rougetips til meg?

– Marthe <3

62 kommentarer
    1. Søta! 🙂 Jeg bruker ikke rouge, så jeg har nok ikke tips til det nei =) Men bruker solpudder på omtrent samme måte som det du bruker rouge 🙂
      Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Min hverdag med mine interesser, og lidelsen anoreksi. Lizbethosnes.com.

    2. Jeg bruker bare id sin Warmth 🙂 jeg kler heller ikke disse lyserosa nyansene, kan ha en mørkrød eple farge en gang i blandt, om jeg bruker fks rød leppestift..men bortsett fra det går det i Warmth fra ID 🙂 men jeg påfører alltid i en hjerteform , begynner i kinna, og fra midten av bryna og rundt, for så og duse det ut.. lærte det på makeupskolen, da får man en jevn farge i hele ansiktet,samt litt mindre duset i kinnene, så man får fargen man vil ha :):)

    3. Kan ikkje du fortelle litt mer om hvilken sminke du bruker? 😀
      Om du bruker fundation eller pudder, og hvordan du tar på all sminken du bruker på hverdager? 🙂
      Syns det er så stressende å sminke seg om morgenen før skulen, og i tillegg få det fint og naturlig, og uten den skillen mellom ansiktet og halsen, for da kan eg ikke bruke hestehale for da viser den…
      Har en fundation fra loreal, men syns de blir så kladdete ut bare etter en liten stund, noe som ikke er fint, men vet ikke helt hvordan eg skal påføre pudder på en jamn måte.. Håper du kan skrive en del om dette 😀
      ps: en fundation du anbefaler? 🙂

    4. Hei 🙂
      Kjempefint innlegg.
      Jeg lurte egentlig på noe helt annet. Jeg bestilte betakaroten fra din sidebanner her, den du har anbefalt.
      Det har gått ca. 2 uker siden jeg bestilte den, kanskje til og med litt mer. Jeg har ringt kundeservice, og de har sagt jeg er registert kunde.
      Hvor lang tid tok det deg før du fikk første pakke? Sender de kanskje ut alle samtidig, så jeg bare har vært uheldig med bestillingen?
      Jeg vet ikke om du kan svare på dette, men jeg spør likevel 😉

    5. Kjempefint! Du kledde det veldig 😀 Jeg bruker ikke rouge, men jeg bruker solpudder/bronzer for å definere kinnbeina litt. Synes ingen kler knallrøde eplekinn, ser jo helt unaturlig ut :p

    6. Sånn har jeg å men er det meningen den skal være sånn eller skal man knuse kulene? skjønner ikke det 😛

    7. M: Hei! Det skal ikke ta to uker så da ville jeg sendt dem en mail hvis jeg var deg og spurt hvor betakaroten tablettene har tatt veien! 🙂 Jeg tror de skal være tilgjengelige å greie å ta tak i via mail. Denne nettsiden “svindler” ingen, så det er nok bare oppstått en feil her 🙂 To uker skal det ihvertfall ikke ta! <3

    8. Pia: Hei Pia 🙂 Du finner et innlegg om all sminken jeg bruker i kategori “om meg” i sidemargen til høyre her på bloggen. Det skal være veldig lett å finne frem til i denne kategorien 🙂 Der finner du foundationen min også. Jeg har brukt denne i alle år og er kjempefornøyd <3

    9. Du legger det kjempefint på! Et tips er å bruke litt i pannen/helt øverst med hårfestet. Da får ansiktet enda mer form 🙂 Også kan du jo legge under leppa for å få de til å se større ut, og ved siden av nesen for å få den til å se malere ut, under kjeven for å få den enda mere markert. Rouge kan gjøre SÅ mye! 🙂

    10. Hei 😀 Jeg lurer på om du kan knuse de kulene sånn at det blir pulver for jeg har det sjøl, Eller skal jeg bare gjøre sånn som du gjør.? Men, du er KJEMPE! fin på ALLE! bildene 😀 <3 Hilsen meg 😛 <3

    11. Hei! Kjempefin rouge!
      Jeg lurte på om du er fornøyd med det nye kameraet ditt og om du kan skrive litt om det! Anbefaler du det? 🙂
      Elsker bloggen din!

    12. Herregud så utrolig nydelig du er, Marthe! Kunne virkelig gjort ALT for å få utseendet ditt, ååh.. Jeg er sjalu så det står etter! 😮 <3 Verdens peneste!

    13. Rouge bruker jeg hver eneste gang jeg påfører sminke. I tillegg til rouge på kinnbena påfører jeg en highlighter (en lysere farge som fremhever og gir en ekstra fin glød) over kinnbena og et contouringspudder (en mørkere farge som skal representere skygger i ansiktet) under. Dette former fjeset på en fin måte 🙂

    14. Du er så sykt pen! Jeg lurer på om du kan lage en video om hvordan du ordner øynebrynene dine? De er så fine! <3

    15. Så fint da! Ikke for å være frekk her, men øyenbrynene dine ødelegger hele ansikts formen din. Du er en aldeles nydelig jente, men de øyenbrynene ødelegger ganske mye! Har sett mange andre kommentarer med dette, og jeg håper du tar det til deg 🙂

    16. bruker ikke rouge, så har desvere ingen tips. men du var dødsfin og burde bare fortsette å påføre det slik 😀

    17. Jeg vil veldig gjerne anbefale rouge fra Make Up Store, der har de alle mulige farger. Så noe for enhver smak 🙂
      Jeg sverger til all sminke derfra så det er verdt å prøve!

    18. Katrine: Vel, det gjør jeg ikke. Som du sikkert ser så er det mange som liker brynene mine også og som vil ha tips til hvordan de kan tegne dem slik selv. Det er smak og behag og jeg liker dem akkurat slik 🙂

      Tusen takk for alle hyggelige kommentarer! Til dere som lurer på hvilken sminke jeg bruker så kan jeg informere om at det ligger et eget innlegg om dette i kategorien “om meg” i sidemargen til høyre her 🙂 Der finner dere alle sminkeproduktene jeg daglig bruker. Til dere som vil ha en “bryn oppskrift” også.. Jeg har desverre ingen fast rutine på dette. Jeg har aldri farget brynene, men jeg tegner dem med den ann lyseste fargen Chanel har i øyenbrynspenner. Veldig god penn å jobbe med og fargen holder seg supergodt! Koster 200kr på et parfymeri 🙂

    19. Nikoline: Jeg har kamera Canon 1000. Jeg er ikke så fan av det og kommer til å selge det på bloggen så fort jeg har fått kjøpt tilbake mitt gamle Nikon 😀 Så har dere lyst på det så må dere bare slå til 😀

    20. Så vanvittig vakker du er! Også har du utrolig pene øyne. De ser store ut, og da ser du så våken og opplagt ut 🙂 men det ble utrolig flott med rougen. Det kler deg virkelig. Jeg bruker rouge fra the balm og kan virkelig ikke bli mer fornøyd.
      Men nå er det snart tomt, og tenkte å prøve ut disse søte, små kulene fra the body shop. Har siklet etter den rougen lenge, så nå må jeg slå til føler jeg 🙂
      Men du ble flott med rougen, marthe! 🙂

    21. så fint å se deg med håret rett ned uten extension og tuppering osv 😀 kjeempe fint 🙂 kanskje du kunne vist et antrekk med håret rett ned for å vise at alt kan være naturlig?

    22. Marthe K: Tusen takk Marthe! Disse er ihvertfall kjempegode. Jeg hadde noe lignende fra h&m tidligere, men de sluttet å selge dem der så da jeg så kulene på Body shop måtte jeg bare slå til 😀
      anonym: My god…

    23. Det første bildet av deg var nyyydelig!
      Jeg har ikke lyst til å kritisere deg, for du virker som en fantastisk jente, men jeg anbefaler deg å gjøre noe med øyenbrynene dine! De passer ikke ansiktet ditt og ser falske ut. Synes det er litt dumt, når du eller er ei sånn nydelig jente 🙂

    24. De fra the balm er jo kjempe brae! jeg har hot mama, men hvis du ikke liker de rosa tonene, anbefaler jeg bama mama kanskje 🙂
      Kjempe fin blogg! du er kjempe pen:)

    25. Kan du teste flere sminkeprodukter som dette?<3 det var kjempebra og jeg fikk lyst til å kjøpe den!<3

    26. MAC har mange gode (vandlig, mineral, cream..) I bergen er det en MAC butikk, på kløverhuset (siden du skal dit neste helg)! 🙂

    27. Kan du ha et innlegg der du viser hva du gjør med lippene dine?
      For ikke å få de tørre, og hvordan du får de i en sånn hudfarget farge? 😀
      Du er så fiiin

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg