Fake vs Ekte Jeffrey Cambell

Okei. Her har jeg stilt opp fire par sko. To av dem er ekte Jeffrey Cambell, de to andre ligner men koster bare en tredjedel. Spørsmålet er om man ser veldig godt forskjell? Nå skal det jo sies at de “falske” ikke er så falske at det står Jeffrey Cambell inni skoen, men man ser jo etterligningen på selve modellen. Ingen av disse modellene er like, men jeg syntes det var litt gøy å sammenligne dem likevel!

To par er ekte.. To par er bare en etterligning. Hvilke er ekte?

Avsløringen, og min lille konklusjon kommer her! Spike skoene er selvsagt ekte, og det samme er de lys brune helt til venstre på bildet over. Dere som har fulgt godt med på bloggen visste nok dette fra før. Angående kvalitet og komfort kan jeg informere om at skoene får et poeng hver fra meg. De falske er desidert best å gå på ettersom de veier en kilo mindre enn de ekte. Det føles ihvertfall slik.

Etterligningene er nemlig svært lette, men samtidig like stødige og stabile for foten å både gå og løpe på. Ekte Jeffrey Cambells veier en del, men kvaliteten her er igjen bedre enn på de falske. Her er det jo blant annet ekte skinn og ordentlige stoffer som brukes. Så da er det jo opp til hver enkelt om man vil bruke 1500kr på veldig god kvalitet, eller bare 5-600kr og ta bedre vare på skoen.


De sorte helt til høyre er HERFRA, Spike skoene HERFRA, lys beige HERFRA og mørk beige fra DNA.

Så dere stor forskjell eller?

– Marthe <3

46 kommentarer
    1. Hun har jo skrevet hvilke av dem som er ekte da 😉 Men jeg hadde ikke sett hvilke som var ekte (bortsett fra spike-skoene) fordi jeg kjenner ikke til dette merket 🙂

    2. Den senepsgule og sorte spike er ekte. Sert ikke store forskjellen, men hælen og sålen kan man se forskjell på. Men det er ikke så stor forskjell, så de er veldig like, men er alltid noe men sjarmen på det som er ekte også, men får fint og ha falske, det må ikke være ekte. Penger spart. 🙂

    3. Nummer 1 og 3 fra venstre er ekte:-) men det vet jeg kun forde du har skrevet det på bloggen! Har ike så peiling at jeg hadde sett forskjell hadde jeg ikke vist det 🙂 For det er ikke store forskjellen det er må jeg si 🙂
      heh, kommentaren oppforbi “hvor er de andre kjøpt hen?”
      Det står i innlegget 😛

    4. Nr 2 ser litt ekte foranfra (vet de ikke er det), men når du ser bak ser du bare plastikk hælen. Det samme gjelder de falske, svarte til høyre også, de ser falske ut forfra og man ser at kvaliteten ikke er den samme. Har selv Jeffrey Campbell lita og synes det er litt teit med kopier, men sånn er det jo. Men jeg er for min egen del glad for at mine er ekte. 🙂

    5. Hvordan er de falske beige i størrelsen? Har du samme strl i JC som i de beige? Har selv de svarte lita skoene, men da måtte jeg opp 1 strl 🙂

    6. Jeg ser stor forskjell, og jeg er mest glad i de ekte Jeffrey Campbell skoene. Jeg syns egentlig ikke noe om de som skal etterligne hele tida. Da er det bedre å bruke litt mere penger på de ekte. Jeg har to par ekte og skal ha flere ekte 🙂

    7. Hei Marthe 🙂 de hvite Jeffrey Cambell skoene med åpen tå, hvor har du kjøpt disse? Foxy shoe om jeg ikke tar feil 🙂 fant de nemlig ikke på Nelly eller noe…

    8. Nei, det er ikke stor forskjell.. Selv har jeg et par ekte Jeffrey Campbell og jeg er veldig fornøyd med de! Så om mitt neste par blir ekte eller ikke får vi se. Syns i hvertfall alle fire var døds kule! Elsker den type sko!

    9. Det mørkeste brune paret er ekte, det litt lysere brunt er fake, de med spikes på er ekte og de med “rosa såle under” er fake:) Veldig likt, men ser forskjell:D

    10. Jeg har både ekte og “falske” JC. De ekte er definitivt best kvalitet på (i ekte skinn som du sier), men når det gjelder komfort synes jeg de stiller ganske likt.

    11. så ikke forskjell, nesten.. men visste hvilke som var falske og ekte pga du har jo lagt ut bilde osv før på bloggen 🙂

    12. jeg måtte tenke litt, men så fant jeg det ut. og det var riktig!
      fast lesere vet du, vi kan det meste, om vi bare husker tidligere innlegg!

    13. Som jeg skrev igår. Nå vet jeg jo hvem som er ekte og ikke fordi jeg har fulgt med her, men hadde jeg ikke visst det, så hadde jeg faktisk ikke sett forskjell 🙂

    14. Kan du legge ut bilde av deg uten sminke, og video eller bilder der du viser hvordan du sminker deg? 🙂

    15. Jeg har ett par ekte, og et par fra Nelly som bare er etterligninger, og jeg syns de ekte er desidert best å gå i! Jeg kjøpte etterligningene først og syns de var himmelske på foten- helt til jeg kjøpte de ekte. De var såå mye bedre!! Selv om man kanskje ikke ser så mye forskjell, syns jeg hvert fall det er verdt å kjøpe de ekte med tanke på kvaliteten og hvordan den føles på foten (min, hvert fall) 🙂

    16. christina: Ja det kommer nok litt ann på modell også 🙂 Spike skoene mine er veeldig tunge, men litaene tenker jeg er lettere igjen 🙂

      Marthe: Jeg har lagt ut sminkefrie bilder mange ganger før. En videoblogg med sminke får vi se om ikke jeg kan få til snart! 🙂

      Karoline: Jeg kjøpte dem på Nelly men de er utsolgt for dem akkurat nå. Men de får dem inn på DNA også ettehvert! 😀

      Malin: Ja jeg har samme størrelse i alle skoene. 37. Jeg synes de beige var bittelitt store i størrelsen men ikke noe sånn at jeg måtte bytte dem. Jeg liker når skoene er akkruat litt store slik at jeg ikke føler at det blir så trangt 🙂

    17. det er stor forskjell på hælene.. Jeg likte best de ekte, ettersom hælen var ”en del” av resten av skoen. På de fake såg det ut som de hadde funnet en hæl å bare limt på. visst du forstod? 🙂 elsker bloggen din forresten <3

    18. Har kun fake, så kan ikke si hvilke som er best. Ville heller kjøpt 2-3 par sko fake enn ett par ekte sko. Kunne jo vært greit med et ekte par også da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg