Moutfit – 20.04.12

Det er visst en “ingenting fungerer” fredag for min del i dag! – Og nå skal jeg liksom bake! Haha lurer på hvordan det resultatet blir! Jeg fikk bare så fryktelig lyst til å prøve meg på to helt nye oppskrifter av vanilje og sjokolade cupcakes! Håper der går bedre enn resultatet av dagens antrekk.

Dette er grunnen til at jeg ikke går med dongeribukser. De passer bare aller første gang jeg går med dem, så er det akkurat som de vokser i vaskemaskinen. Det er ihvertfall ikke jeg som blir slankere. Det kan jeg helt sikkert si! Flere som er kjent med dette problemet?


Bukse, jakke og topp fra Gina Tricot
Jeffrey Campbell fra Nelly

Ønsker alle sammen en GOD HELG!

– Marthe <3

112 kommentarer
    1. Du er nydelig uansett hva du har på deg du <3
      og JA! Jeg har det samme problemet, trodde det bare var meg jeg, haha. Vanligste er vel at buksene krymper? Men mine blir alltid større og det ser ut som jeg drukner i alle buksene mine...

    2. mylife: Tusen takk! Snill du er <3 Ja det er det jeg også har hørt. Buksene krymper i vask. Skulle gjerne hatt det slik, men her er det omvendt! Ihvertfall når det gjelder dongeri :/

    3. Jeg kjøper alltid dongribuksene mine litt for små, fordi de utvider seg som regel. Tror det er ganske vanlig. Det sier de ihvertfall i klesbutikker 🙂
      Syns outfitet ditt var kjempe fint foressten!

    4. Jeg har også det samme problemet. Kjempe fint antrekk Marthe, du er et stort forbilde for meg!
      Skal du på ferie snart forresten? elsker reiseinnleggene dine! 🙂

    5. Slik er det med meg også. Etter jeg har vaska dongeribuksa passer den perfekt, men andre dagen jeg skal bruke den så er den plutselig en størrelse større. Irriterende.
      Nydelig outfit, elsker stilen din! <3 Du er så pen!

    6. Ja, samme her! Kjenner til problemet om dongeribuksene som blir større etter vask! Derfor bruker eg nesten berre Levis sine dongeribukser. Modellen heiter Levis Demi Curve Skinny og er heilt fantastisk! Held seg like bra vask etter vask 🙂 Ligger på 800 kr og kan kjøpes på til dømes Carlings! Kanskje du alt har den? Kan i alle fall anbefalast 🙂

    7. Vet ikke om du bruker skyllemiddel/tøymykner når du vasker? Dette pleier å ødelegge stretchen i buksene, sånn at de vier seg ut. Men mange bukser er veldig dårlig. Jeg er enig med en over her om Levis sin bukse! holder kjempebra!

    8. Marthe da…. Vet du ikke at dongeribukser skal unngå vask? Da holder de seg kjempebra! Dessuten så blir jo dongeribukser nesten aldri skitne, og det er jo ikke meningen at man skal vaske dem etter engangs bruk 🙂

    9. om dongribuksa ikke blir skitten, kan du legge den i fryseren en stund i stedet for vaskemaskinen, for da holder den fasongen, men jeg føler at den er vasket fordi 🙂

    10. Synes faktisk at det antrekket var kjempesøtt og fint! Alt kler den smukke, er det ikke det de sier…? Heldiggris!

    11. Fint det var! Jeg har ikke det problemet, men jeg kjøper alltid buksene så stramme at jeg nesten ikke får de på meg 🙂 da utvider de seg ikke så veldig. Ellers kan jeg anbefale buksene fra Topshop hvis du noen gang er i et land med den butikken. De er fantastiske!

    12. Jeg skjønner godt det problemet! Uten å være helt sikker, så tror jeg at det kan ha noe å gjøre med at buksen er fra Gina Tricot. Har selv kjøpt flere bukser der opp igjennom årene, og de forandrer seg alltid i størrelsen etter noen gangers vask. I ettertid har jeg stortsett bare kjøpt bukser fra Bik Bok, og de holder seg like fint enda! 🙂

    13. Kjempefint antrekk, som alltid! 😀 Jaa, jeg har det samme problemet med bukser! jeg kjøpte mine bukser alt for små, men nå eg de plutselig blitt alt for store! 😛
      Fortsett med den gode bloggingen! 😀

    14. Du må ikke bruke skyllemiddel på jeans. Og hvis jeansene har en tendens til å utvide seg i stoffet, så kjøp en strl mindre enn det du pleier! Etter du har kjøpt de, gå med de inne i et par timer før du tar vekk prislappen for å være helt sikker på at de ikke ble altfor små/store. Mitt beste tips til jeans som har litt strech i seg 😉

    15. Du kan jo forsøkte å kjøpe buskene hakket for små. Da passer de kanskje når de utvider seg :p
      Ellers så merker man ekstremt forskjell på dongeribukser som er kjøpt i butikker som Cubus, Bikbok, H&M o.l. i forhold til noen gode Levis-bukser. De holder passformen mye bedre!

    16. Du er superfin !<3
      Tror at det med buksene er fordi du kjøper de litt for stor, kanskje. Det er jo sånn at når man kjøper bukser med stretch i skal man kjøpe de så trang at man nesten ikke får de på deg, eller? :))

    17. Hei, fin blogg. Men har sett på bildene dine i det siste og vil bare si at du har litt for mørke bryn til hunden og håret ditt. Det ser da veldig falskt ut.

    18. Du skal gjerne gå ned en str enn det du synes er behagelig på dongeribukser, og vaske dem sjelden. Likevel synes jeg buksa forstatt var fin på deg, får bare et lite boyfriend preg 😀

    19. hadde samme broblem med bukser før – strechen i buksa går litt ut og den utvides etter noen vasker, så jeg kjøper alltid e bukse som er akkuratt litt for liten 🙂 fint antrekk <3

    20. Har det samme problemet med buksene jeg også.. Irriterende!
      Men du er jo vanvittig pen uansett hva du har på deg da:) Fint antrekk i dag også.

    21. Jeg tror det er bare deg som liker at buksene skal være trangest mulig for at beina dine kommer best mulig ut ass! Olabuksene sitter dødsbra på deg, du ser flott ut i de, men det finnes forskjellige stiler bare! Vil du ha tightsbukser, må du gå i tightsbukser, eller tights! Olabukser blir litt annet. Sånn er’e bare! 🙂

    22. kjenner meg helt igjen på det med buksene,jeg må alltid kjøpe bukser slik at jeg må presse de på meg,for etter en uke er de for store! hater det ettersom jeg liker litt tighte bukser

    23. Den outfit’en var sinnsykt fin! Likte den kjempegodt, du ser så bra ut 🙂 Kos deg videre idag!

    24. Elsker toppen din! <3
      Fant den på gina etter å ha lest bloggen din, men syntes at den så så gjennomsiktig ut.. Har du noe under den(isåfall hva), eller er den bare ikke så gjennomsiktig på? :))
      Du har en fantastisk blogg, stå på!

    25. hvis ikke du allerede gjør det, så må du vaske buksene uten skyllemiddel/tøymykner 🙂 da vier de seg ikke ut i vask hvertfall 🙂

    26. Ting krymper ikke vanligvis i vask tror jeg men i tørketrommel! Er jo ikke sikker, men du kan jo prøve det. Eller så går de mer ut jo mer stretch er i dem. Jeg har opplevd at både Bikbok-buksene og GT-buksene går veldig mye ut. Men nå kjøpte jeg nettopp en på Vivikes (av alle steder) og den har ikke gått ut noe særlig enda. Kjøpte to og den ene har gått ut, men denne var det masse stretch i, og den andre som ikke ha gått ut, den var det lite stretch i, så tror det har noe å si 🙂

    27. Marthe! Du bare MÅ prøve Cheap Monday buksene, flott stretch slik at de holder seg fine lenge 🙂 tror de har en del på nelly, hvis ikke har revolve clothing.com noe 😉

    28. Du må ikkke bruke skyllemiddel eller tøymykner når du vasker jeans, for det ødelegger stretch-fibrene, da slepper stretch’n seg og den går aldri inn igjen når den først er ødelagt;)

    29. Har akkurat samme problemet med jeans. Men hvis jeg trenger jeans, så går jeg gjerne på en butikk jeg vet har kvalitetsjean, og så spør jeg de som jobber der hvilke bukser som holder seg best. De vet mye de som jobber i butikker av og til. Mange av de buksene sitter som et skudd enda. Men de koster gjerne litt mer enn en vanlig bukse på Gina eller H&M.
      Vakkert antrekk forresten 🙂

    30. Du burde vaske dongeribuksene så SJELDEN som mulig! KUN vask de når de er kjempeskitten 🙂 de utvider seg og blir ødelagt i vasken!

    31. Jeg har de samme jeansene som deg. Skjedde akkurat det samme med meg, ble for store etter å ha brukt dem en gang! Så jeg kastet dem i tørketrommelen, å nå sitter de helt greit 🙂

    32. Hei. Har et spørsmål som ikke har noe ang. dette innlegget! Vi er tre jenter på 17 år, som hadde tenkt å tatt dagstur fra Stavanger til Kristiandsand. Ca – 7 timer å bedrive tiden med. Har du noen tips til hva en kan gjøre i Kristiandsand? (ikke dyreparken!). Noen kjekke gater, butikker, strender, matplasser? Hadde evt. tenkt å campe på roligheden camping eller hamresanden, men forsatt usikker på om det er trygt, og om vi får lov. He-he

    33. Ja, det skjer alltid, og det eer så plagsomt!! Men det er fordi vi kjøper sånne billige bukser, ikke at gina tricot eller bikbok er veldig billige- 500kr for en bukse. Men det er helst sinnsykt dårlig kvalitet. Fort hull kommer det også!!

    34. Bruk litt mer penger på en bukse med bra kvalitet, det gjør jeg 🙂
      Levi’s er et bra alternativ, de sitter pent på hele den første dagen, og også alle de andre dagene 😀

    35. du sier dette er en dag der ingenting fungerer, skjønner ingenting jeg nå.. det der er kanskje noe av dt fineste du har vist på bloggen! dt var perfekt med den litt tøffe buksa og blondene, å perfekte sko! :))

    36. Anonym: Nei det tror jeg ikke.
      Elisabeth: Ja jeg må nok det! 🙂 Jeg har ikke visst hvor man får kjøpt Levi’s før i dag jeg!
      Silje: Hei! Så hyggelig! Jeg ville absolutt gått på shopping i sentrum og tatt enten middag eller bare en dessert ved fiskebrygga i Kristiansand. Skal dere hit om sommeren så er dere helt nødt til å besøke fiskebrygga! Hehe. Ellers har vi jo bystranda som er midt i byen om dere vil ha en dukkert og sole dere litt der. Så har vi jo Hamresanden som ligger nærmere dyreparken/sørlandsparken om dere vil ligge på vår aller mest kjente strand 🙂 Kjempeflott der, men veldig folksomt om sommeren. Dere må kose dere uansett hva dere velger! 🙂
      Camillaa: Det er oftest Jonas som tar antrekksbildene av meg. Han er så tålmodig og flink 😀
      Nina: Tusen takk! Jeg har ingenting under bortsett fra en beige bh. Da blir den ikke fullt så gjennomsiktig 🙂
      Tusen takk for alle fine kommentarer og tilbakemeldinger på bukseproblemet mitt. Blir så glad for slik hjelp fra dere! Mange som kom med gode forslag til hva man kan gjøre. Dere som har samme problem selv, ta gjerne en titt i kommentarfeltet her så finner dere minst tre løsninger! 😀
      Tusen takk alle sammen! <3 Dere er gode å ha.

    37. Mange bukser som blir sånn, og det er kjipt. Jobber selv i klesbutikk (Bik Bok) og vi anbefaler alle som kjøper jeans til å kjøpe den som sitter trangest på. Alle bukser vil bli større, og om man kjøper en som sitter perfekt da, vil den utvide seg… Så et lite tips er å presse på seg en trang bukse (du må kunne puste og bevege deg selvagt, haha) men da blir den perfekt til slutt 🙂

    38. Jeg lurer på hvordan du får håret ditt sånn, er det dine naturlige bølger/krøller ?
      Kunne du lage et innlegg om dette eller sende meg en melding til bloggen min? 🙂

    39. er det bukser med stretch i? da kan de bli større viss du bruker skyllemiddel eller viss du har de i tørketrommel. Da blir stretchen ødelagt

    40. kjempe kul bukse! :-))
      leser bloggen din hver dag, så kjekt om du ville kommentere tilbake? :-DD
      kjekt om du også ville bla litt lenger ned på bloggen og se om du liker det jeg blogger om:-DD

    41. Det der så like bra ut som vanlig! Jeg tror du kunne hatt på deg absolutt hva som helst uten å se rar ut!! Du har utrolig fint utseende og en utrolig fin stil! Skulle ønske jeg hadde klesskapet ditt for å si det sånn <3
      Rett og slett elsker bloggen din!

    42. Jeg har lik bukse!!!! 😀
      Kjøpte den for et par dager siden og har ikke brukt den enda, så jeg vet ikke, men mine jeans blir ikke utvidet i vask, nei.. 🙂
      ELSKER TOPPEN

    43. De utvider seg ikke i vask, men i bruk! kjøp de så trange du bare makter å skvise deg inn i, bruk de så lenge du orker før du vasker de! Anbefales faktisk å vente opp til 6 måneder, men det er vel kanskje litt drøyt.. 😉

    44. Enig med buksene, mine bukser er likedan men elsker jeans selvom.. Det er vel det jeg går i! MEN, for et flott antrekk! Det var veldig, veldig søtt. Som vanlig elsket jeg det og du så VELDIG uskyldig ut. Hoho 🙂 men om det var flott!? Oh yes!

    45. Det viktigste du gjør er å ikke bruke skyllemiddel på jeans. Egentlig burde ikke skyllemiddel brukes på noe, da det ødelegger klærne. Skyllemiddel ødelegger stretchen i en jeans som gjør at den mister formen og utvider seg fortere. Det kan også være lurt å vaske den med kun kaldt vann på en lav grad, 30 grader til eksempel. Om buksa ikke er forferdelig skitten. Også er det selvfølgelig det at man måå kjøpe jeans i en mindre størrelse enn hva man bruker. Om du får det samme problemet som meg da, at den blir for smal i livet, så kan du enten flytte på knappen eller kjøpe jeans med høyere liv. Eller så kan du ta på deg buksa når den er våt og gå litt rundt med den da;)

    46. Elsker at du ikke kjøper masse dyre merkeklær, men klær fra vanlige kjedebutikker, det får mange av oss her ute til å tenke at det faktisk er mye fint i disse andre butikkene også! Bortsett i fra Jeffrey Campbell skoene da, de må jo alle ha uansett hvor dyre de er 🙂
      BTW, jeg elsker bloggen din!

    47. Wow, kjempefint antrekk!
      Jeg har rimelig tynne bein selv og sliter med samme problem men buksene fra Bik Bok syns jeg er helt fantastiske, du burde prøve 😉

    48. De fleste bukser er sånn! Jeg bruker for det meste bare bukser fra bikbok og da har jeg blitt fortalt å kjøpe dem ganske trange fordi de går utover.. denne ene buksen var igrunn pinetrang når jeg kjøpte den, men den har gått utover og nå er den ikke engang like trang med en gang den er vasket..

    49. Ja, jeg jobber i klesbutikk så er ganske kjent med det problemet og får høre fortvilte kunder nevne det hele veien. Men tipset mitt er å ikke bruke tøymykner/skyllemiddel når du vasker jeans, fordi det ødelegger stretchen i tøyfibrene, om du ikke allerede visste det da.
      Synes alle antrekkene dine er fine jeg, du er utrolig inspirerende og en ordentlig humørspreder gjennom bloggen! 🙂

    50. Skyllemiddel og tørketrommel er verdens største FY når det kommer til vasking av jeans!!!!
      Vreng..
      30 grader (maks 40! Buksa blir da ikke sååå skitten)
      Vask den bare når nødvendig..
      ALDRI BRUK TØRKETROMMEL ELLER SKYLLEMIDDEL! Disse 2 pluss høy temperatur smelter bort stretchfibrene så de forsvinner.. Bikbok ansatt;)! Har fortsatt mine bukser fra 3-4 år tilbake så dette funker søta! 😉 da slipper du det problemet der, trust me!!!;)

    51. Og 2 tips til:
      – jo lysere jeans, jo mer bearbeidet er de = jo mer vil de “tilpasse seg”
      – inni buksa står det hvor mange % elastine det er i buksa., 2 % er normalt men mer enn det og buksa gå myyye ut;) kjøp den ååååle trang! Da sitter de alltid best etter den første ukomfortable dagen;)

    52. Hei! Jeg jobber på gina tricot og har endel erfaringer med jeans. Kjøp alltid buksene dine stramme! Sånn at du så vidt får de igjen. De fleste jeans vil alltid gå seg ut litt, eller forme seg mer etter din kroppsfasong. Noe som også kan være lurt er å se på lappen som er inne i buksen. Der står det hvor mye elastian som er i buksen. 2% vider seg litt ut, men ikke like mye som 3,4 osv. 🙂
      Håper det var litt til hjelp! Du bør prøve den lyseste Kristin zip jeansen. tror den hadde vært fin til deg. husk å kjøp den stram!

    53. Kjøpte en nydelig bukse som passa helt perfekt, men nå er den blitt alt for stor. Ganske deprimerende!

    54. Trodde det bare var meg jeg:) Jeg har det samme problmet-jeg trodde egentlig at buksen krymper-men det er vist ikke det. Jeg kjøpte meg en kjempefin doneribukse- og etter engangs bruk så ser det ut som om jeg har kjøpt en større størrelse!! Det er irriterende-men men livet går uansett:)

    55. du må ikke bruke skyllemiddel på dongeri, da blir stretchen ødelagt 🙂 vask på maks 40 grader!

    56. Prøv å kjøp en bukse med kvalitet en gang, så skal du se den sitter bedre 🙂 Skjønner ikke at du orker sløse penger utelukkende på klær av drittkvalitet…

    57. boksene går ut når man bruker dem. man skal derfor kjøpe boksa såpass trang at man akkurat får igjen knappen 🙂

    58. har det samme problemet, derfor kjøper jeg de slik de nesten er får små!:) så passer de perfekt etterhvert:)

    59. et superlurt tips når du kjøper dongeribukser: kjøp en størrelse hvor du AKKURATT klarer å få igjen knappen! ALLE jeans vider seg ut når du går med dem, men hvis du passer på at du kjøper en jeans som er litt for stram, kommer den til å passe perfekt etter første vask 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg