SVAR – DEL 2

Hvor lenge tror du at du blir til å blogge?
Så lenge jeg har lesere som legger igjen positive tilbakemeldinger hver dag. Det er det som motiverer enhver blogger. Uten dere er vi ingenting! Foreløpig stiger statistikken fra uke til uke, men en dag må det jo snu. Kan ikke si at jeg ser frem til den dagen. Det er så morro å blogge for dere! Å se at leserantallet bare stiger er kjempestas. Jeg hadde faktisk ny leserrekord med over 17 000 lesere på søndag! Juhuu!

Hvordan får du penger til å kjøpe nye klær nesten 3-4 ganger i uken?
Pengene kommer fra bloggen, men jeg handler ikke så dyre klær. Jeg hadde ikke hatt råd til å kjøpe ny Alexander Wang veske en gang i uken for å si det slik. Jeg handler klær for 100 til 300kr plagget og da har man jo råd til litt mer. Så bor jeg fremdeles hjemme uten bil og bensin/bom/bilforsikrings utgifter. Det eneste det går penger på her er noen få regninger, bsu sparing, og mat. Alt for mye går på mat. Fysj! Men nå skal jeg jo som sagt bli flinkere til å spare mer. MYE flinkere.

Hvor høy er du?
Målte meg faktisk for to uker siden og da var jeg 1.62,5cm. Hehe, jeg har vokst en halv centimeter!

Har du alltid vært slank eller var du kraftig som liten?
Jeg hadde bolleskinn til tusen og valker på armer og ben, men det har vel de fleste småbarn? Ellers startet jeg på turn da jeg gikk på barneskolen og forbrant mer kalorier i turnhallen enn jeg kanskje hadde godt av. Jeg hadde et vaskebrett av en mage og armmuskler som bar alt. Jeg var så liten og slank at legen anbefalte å pakke med søtsaker i skolenisten. Det ble lite populært hos læreren da klassekameratene stilte seg i kø forann pulten min for å få en smakebit av dagens sjokoladekjeks, men mamma fikk viljen sin, og jeg spiste! Da jeg ble syk med lungebetennelse og gikk ned noen kilo veide jeg som 6 åring like mye som en 3 åring skulle veie. Slik jeg husker det, spiste jeg mer enn barn flest, men når forbrenningen var så voldom forsvant alt igjen. Kiloene kom egentlig ikke før jeg flyttet til Kristiansand. I 8-9 klasse gikk jeg opp fra 37 til 45kg og i dag veier jeg mellom 48 og 50kg. Vi har faktisk ikke en eneste vekt i huset.

Opplever at du spiser veldig mye variert mat. Er det noe du absolutt ikke liker?
Hmm. Jeg spiser alt, men jeg liker ikke erter. Haha! Erter og løk er fysj fysj. Ellers trykker jeg ned alt! 

Har du det bra?
Jeg har det veldig bra. Det eneste jeg mangler er en leilighet og en jobb utenom bloggen. Jeg har fryktelig lyst på en deltidsjobb i en av favoritt klesbutikkene, men jeg vil finne ut hvor jeg skal bo før jeg sender inn søknaden. Vil gjerne bo nærmest mulig jobb ettersom jeg ikke har bil. Buss er egentlig mitt verste mareritt, men må man så må man!

Kjenner du noen topp bloggere?
Jeg kjenner Kristina Andersen. Ellers har jeg bare møtt Elise Bahia, Lene Orvik, Emlie (på en konsert) og noen andre fra blogg.no topplisten. Har egentlig ikke pratet med noen bortsett fra Lene.


Wææ! Et eldre bilde av oss.

Hva betyr affiliateslenker?
Når bloggerne skriver affiliateslenker bak en link så betyr det at hvis dere handler gjennom den linken, så får bloggeren noen prosenter av salget. Det er litt forskjellig fra side til side hvor mange prosent bloggeren får, men jeg kan ihvertfall si at for hvert kjøp dere har gjennom Nelly-linker får jeg 15% av salget. Når en blogger skriver reklame eller annonse under et innlegg, så betyr det at innlegget er betalt. Det betyr selvfølgelig ikke at meningene til bloggeren er betalte, men selve innlegget er betalt for. Hvor mye en blogger får for et annonse innlegg kommer selvsagt ann på antall lesere, men det er stort sett aldri billig for noen å annonsere seg verken gjennom en toppblogger eller en avis.

Er du ofte på byen eller er du mer en som er hjemme på en lørdags kveld?
Jeg er ikke på byen, men jeg går gjerne ut med jentene! Jeg fyller ikke 20 før i august så da blir det vors, en bakt potet og hjem til sengen. Stortrives med det foreløpig! Huff, jeg har ikke egentlig lyst til å fylle 20 jeg. Det er så gammelt.. Selvfølgelig koser jeg meg gjerne hjemme også om det heller skulle friste på en lørdags kveld. En filmkveld med god mat og Jonas slår aldri feil.

Hvordan ble det til at du og Jonas skal flytte sammen? Var det bare en naturlig prosess?
Jeg tror det var jeg som satte foten ned og sa NÅ flytter vi sammen. Jonas var gladelig med på den så lenge vi fant noe pent som vi begge hadde råd til. Nå skulle det jo vise seg at det var enklere sagt enn gjort.


2009


2010


2011


2012

Husker du navnet på butikken du kjøpte produktene du anbefalte for en stund siden?
Nei det var ingen butikk. Det var bare en disk midt i et shoppingsenter hvor noen menn sto med produktene sine og ville teste dem på alle som gikk forbi. De finnes helt sikkert i Praha enda og er de der så er de ikke vanskelige å få øye på. Vi har fått dette i Kristiansand også ved en av inngangene til Sørlandsenteret.



Kan du legge ut bilder fra da du gikk på ungdomskolen?
Hehe, jeg har ikke så mange, men jeg fant noen på klasseturen i 10 klasse! Vi dro til Polen. Bildene er litt små men dere ser ihvertfall hvordan jeg så ut på den tiden!  


Meg i hvit til venstre. Kjenner dere igjen Andrea og Annika eller?


Meg i midten helt fremst med mine to bestevenninner Marielle og Natalie. Vi kalte oss MNM. Haha!


Andrea og meg i en konsentrasjonsleir.


På shopping i Polen! Andrea og Annika på hjørnet der!


MNM på resturant. Hehe, vi var søte da!


Mine to beste <3

Hvis jeg linker til et innlegg på min blogg i kommentarfeltet ditt, og innlegget er om deg. Trykker du deg inn på bloggen min da?
Ja det gjør jeg. Jeg leser alltid omtalene dere skriver om meg så lenge jeg får vite om dem. Det er jo kjempehyggelig! Pleier også å legge igjen en takkekommentar på innlegget. Slikt setter jeg stor pris på.
 
Hvor mye kostet jeffrey campbellsene i butikken?
De som er heldekkende koster 1499kr og de sommermodellene/sandalene koster 1199kr om jeg husker riktig. Et par hundre kroner billigere enn på nett med andre ord.

Blir du ofte oppringt av lesere? Hva synes du om det?
Ja jeg gjør i grunn det. Jeg er livredd for hemmelige eller ukjente nummer så jeg pleier ikke å ta telefonen når noen ringer fra et nummer jeg ikke har sett før, men noen ganger har jeg gjort det og da er det stort sett alltid noen søte lesere. Det har vel hendt 7-8 ganger i år at jeg har tatt telefonen og da har jeg hatt noen alle tiders samtaler med fine lesere fra alle mulige deler av landet.

 
Hvorfor prater du aldri om faren din?
Jeg prater om han når jeg er med han. Nå jobber han annenhver måned i Norge så heretter skal vi ses mye mer! Pappa er en snill mann. Han smiler, men verken ler eller kjefter. Jeg tror aldri jeg har fått kjeft av han i hele mitt liv og jeg var virkelig ikke et drømmebarn da jeg var liten! Jeg var kanskje et drømmebarn hos mamma, men da jeg ankom pappas leilighet visste jeg at reglene ikke lengre eksisterte. Jeg gjorde akkurat som jeg ville og var den mest bortskjemte drittungen dere kan tenke dere. Hver eneste gang jeg skulle med pappa, inviterte jeg med ei venninne eller to og dro enten til badeland, på bowling, på tivoli eller på sirkus. Jeg fikk alltid den maten jeg ville ha (kinamat eller pizza fra pizzabakeren) og pappa serverte både meg og mine 10 klassekamerater som jeg hadde presset inn på det lille rommet mitt. Vi spilte fotball i gangene i blokka der han bodde, bråkte, rotet rundt og tok heisen fra første til femte etasje gang på gang bare for å irritere. Jeg var ordentlig frekk og likevel kjeftet han aldri. Dette har gjort at jeg har fått stor respekt for han i dag. Du er flink pappa! Jeg hadde aldri holdt ut med et barn som meg selv.

 
Hvilken mobil har du?
Jeg har Nokia Lumia mobilen.

Hvordan humor har du? Synes du f.eks artige.no er morsomt?
Jeg skulle ønske jeg lo mer! Jeg er glad og smiler mye, men jeg ler ikke så ofte. Jeg tror jeg har det fra pappa. Jeg har aldri hørt han le i hele mitt liv! Han er også en positiv mann som smiler mye, men han ler aldri. Farmor hørte han le for første gang da han var tre år gammel. Haha, er ikke det sykt? Han verken lo eller grein da han var liten og det tror jeg at jeg har fått fra han. Det er lite jeg synes er så morsomt at jeg ler ordentlig, men jeg skulle ønske det var annerledes. Latterkrampe har jeg sikkert ikke hatt på år. Synd, for det er jo så gøy å le! Jeg setter veldig stor pris på de menneskene som får meg til å le da. De er sjeldne og verdt å ta vare på. Atige.no synes jeg er gørrkjedelig. Kan være jeg bare aldri har kommet over noe bra, men der ler jeg aldri. Dagfinn Lyngbø derimot.. er morsom!


Utforsket spraytan..

Kan du skrive litt om ungdomstida di? Om du snek deg ut for å dra på fest feks?
Jeg kan ikke huske at jeg snek meg så mye ut. Jeg sa stort sett alltid hvor jeg skulle og fikk lov til å dra hvor som helst så lenge mamma fikk hente meg. Det var veldig lurt for da kunne jeg jo ikke drikke meg sørpefull og overnatte i en sump. Jeg kom meg alltid hjem fra fester og drakk med måte. Ihvertfall da jeg skulle bli hentet. Hehe! Jeg husker at jeg alltid gjemte ciderene i vinduskarmen bak gardinene på rommet og da mamma en dag fant dem sa hun dette: “Jeg fant drikka di i vinduskarmen jeg. La dem på kjølerommet så ikke de blir ødelagte i solen”. Gjett om jeg var lettet da? Jeg tror jeg oppførte meg rimelig bra som ungdom og gikk veldig sjeldent på en ordentlig alkoholsmell. Jeg var kanskje litt for glad i gutter, men ellers var jeg ikke så gal.


Jeg så galere ut enn jeg var tror jeg?

Nå ble det bare gamle bilder her! Jaja.  
Mer kommer..

– Marthe <3

64 kommentarer
    1. bare så du vet det så kommer du alltid til å ha en leser som kommer til å lese bloggen din. og det er meg! kommer aldri til å slutte å lese den med mindre du slutter. vet det ikke er gøy å blogge for en person med tipper det er dødsmange andre som har samme tankegang som meg 😀

    2. Bra svart! 🙂
      Lurte bare på hvor faren din jobber utenom Norge?
      Og hvor bodde du før du kom til Kristiansand? Hvor er du opprinnelig fra?

    3. Kjempe bra svar Marthe 😀 Jeg vet at spørsmålsrunden din egentlig er ferdig, men jeg bare lurte på ca. hvor gammel du var da du begynte å drikke? 🙂

    4. Veldig gode svar, tror det er mange som har lurt på disse spørsmålene så det er kjekt å se du har tatt deg tid til og svare ordentlig 🙂 !
      Jeg må si, jeg ble litt sjokkert da jeg så første bildet fra -09 av deg og jonas! Var såvidt jeg kjente igjen deg. Så du har nok forandret deg ja, veldig fine øyenbryn der og hårfarge, men vakker er du uansett!

    5. Kjekt med spørsmålsrunder! Syns du svarer bra på alle spørsmålene, så det blir utrolig gøy å lese! Jeg lo spesielt litt da jeg leste om hvordan du var som liten hos faren din. Husker godt de gangene jeg var med deg til han, og tenker på det når jeg går forbi blokka 🙂 Var utrolig gøy å springe frem og tilbake i alle gangen i blokka og ikke minst å spille ball 🙂

    6. Kjempe fine svar! Gleder meg til Del 3 😀
      Trist å høre at du ikke ler så mye.. Jeg ler hver dag og prøver å holde meg sammen med folk som virkelig får meg til å le. En god latterkrampe har jeg litt for ofte, og ofte når det helst ikke passer å ha det. haha. Du er jo en så utrolig smilende og gladjente at jeg syns det hørtes veldig rart ut.. men tror fortsatt at du er en positiv energisk jente fordet om 🙂

    7. Hei marthe jeg ville bare si at det går rundt et fake profil av deg ved navn ida marie hefre olsen.. var bilde av deg der og deg som profilbilde og skjønnte fort at dette ikke var deg siden jeg nå har følgt din blogg en stund. Ble veldig sjokkert da “du” (denne jenta) bare helt tifeldig la meg til som venn på face.. er noen som legger seg ut for å være kristina andersen..hmm ikke bra

    8. Hei! Elsker spørsmålsrunder, selv om jeg ikke pleier å spørre noen selv synes jeg det er underholdene å lese svarene for det. Haha, wierd, I know. Men jeg ville bare kommentere det du skrev om at det bare ble gamle bilder, det synes jeg faktisk er fint. Det er kjedelig å se på bilder som vi har sett flere ganger før, jeg husken noen få å ha sett før (har lest bloggen din litt for lenge, hehe.. Les: Fra da du blogget med hun andre, Kristine?) men ellers synes jeg det var supert. Du er en god blogger, Marthe, det skal du ha 🙂

    9. hei Marthe. Du virker som en helt fantastisk jente.. Jeg har lest bloggen din siden du startet, og du er helt fantastisk. Virker veldig jordnær og du er fantastisk mot leserne dine, fortsett sånn! Favoritt bloggen min fordi du ikke legger den fra deg, og du viser alltid hva leserne gjør mot deg :))

    10. Du virker som en utrolig person, er virkelig en grunn til at jeg klikker meg innom bloggen din vær dag! Du er hvertfall forbilde mitt !!

    11. liker at du legger ut gamle bilder, er spennende og se hvordan du har vært og hatt det 🙂 fortsett med det !

    12. wow! du var utrolig pen i 2009! synes du kledde litt farge i håret og du hadde helt klart finere øyenbryn! ikke frekt ment altså, men det var bare så sykt fint 🙂

    13. Hei Marthe! Jeg må bare få skrivd en kommentar på bloggen din og fortelle deg dette. Jeg har aldri i mitt liv hatt noe spesielt forbilde, har aldri funnet noen jeg virkelig ser opp til. Men jeg ser virkelig opp til deg, og du er et stort forbilde for meg. Ikke bare fordi du er pen og masse fint tøy og utrolig fin kropp, men fordi du virker/er så utrolig snill og hyggelig, virker som om du nesten aldri ser noe vondt i noen. Du virker heller ikke som ei som ser ned på personen bare fordi de er i “fjortis perioden” eller fordi de ikke har den fineste stilen. Jeg er fast leser av bloggen din og får mye inspirasjon. Du virker som om du har et perfekt liv, misunner deg ganske mye! Bor forresten også i Kristiansand, så deg for litt siden på Grim når du holdt på å ta outfit bilder.

    14. hei Marthe. Jeg er en jente på 17 år, jeg er 167 høy oh veier ca 52 kg, jeg syns jeg er feit, og sliter med dårlig selvbildet. Kan du si din mening? jeg er redd jeg skal bli syk, fordi jeg føler det konstante presse om at jeg må gå ned fler kilo..

    15. Jeg veide det samme som deg Tror jeg. Var sykt feit som baby, men i 2. Klasse ble jeg bare tynnere etter å ha hatt spysyken.. Nå går jeg i 9. Klasse, og har trent 3 ganger i uken i 4 måneder, så nå har jeg gått opp 4 kg, altså jeg veger 45 kg ca 🙂 er 1,62 m da, men vil helst gå opp litt til. Men så har jeg så rask forbrenning, så det er ikke så lett..
      Husker mamma sendte med meg og masse kjeks på barneskolen 😀

    16. Renate: Hehe! Ja men da vet du alt om hvordan det er 😀 Hehe!
      Hege: Åh, huff må jeg ta en titt? Haha, ja jeg må nok det! Wææ, hva er det nå du får meg med på!
      Pernille: Å så hyggelig! Tusen takk for en kjempefin kommentar 🙂 Her var det mye fine ord jeg satte pris på! Det kan nok stemme at jeg sto og tok outfit midt på grim forrige uke. Det var vel med den sorte kjolen det? 😀 Så morsomt! Håper du følger meg i lang tid fremover. Jeg skal ihvertafall gjøre mitt beste for å være inspirerende som aldri før 😀 Hehe!
      Renate: Ja det kan nok stemme. Hun var med med sin daværende kjæreste. Takk!
      Randi: Tusen takk for det 😀
      Anonym: Tusen tusen takk for det! Kjempehyggelig med silke tilbakemeldinger 🙂 Da vet jeg det. Det er ikke galt med litt gamle bilder også i blant! <3
      EMMA: Jeg drakk ikke i 10 klasse? Har ikke skrevet det? 🙂 Drikkingen min begynte ikke før i 1 klasse på videregående.
      Kristina Andersen: Hahaha, nei vi var så kjekke at! 😀
      Une: Hehe ikke sant! Savner den tiden. Ring på spring i blokka. Huff! Hehe <3

    17. Elsker å lese svar på spørsmål! =) Du virker jo bare helt herlig, og det at du sjelden ler er jo noe jeg ikke visste fra før av, til tross for at jeg har lest bloggen din i en evighet =)
      Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Min hverdag med mine interesser, og lidelsen anoreksi. Lizbethosnes.com

    18. hei! håper du ikke tar dette ille opp, men på det bilde av deg og jonas i speilet fra 2009 var du nyyydelig! det er spesielt øyenbryna dine jeg likte så godt, mye finere til ansiktet ditt enn den buen du har nå.. <-- dette du ikke må ta ille opp 😉 hilsen ei på 25 som daglig leser bloggen din ;D

    19. Du kledde de øyenbrynene på det første bilde med deg og Jonas på sykt godt! :O Utrolig fine, sånne burde du ha 😀 De passet deg

    20. hvordan orker du å pynte deg så mye? er du alltid likens som du er på outfitene hele dagen?:)

    21. Elise: Pynte meg og pynte meg. Hehe, jeg sminker meg hver dag men det gjør de fleste jenter gjør de ikke det da? 🙂 Ellers er det kun i helgene jeg orker å krølle håret. Jeg ser alltid ut som jeg er på antrekkene ja. Med mindre været skulle endre seg veldig 🙂
      loveit: Ja det har jeg 🙂 Bruker en portrettlinse til 999kr til. En 50mm med autofokus. <3
      Takk alle sammen!

    22. Hvor har du kjøpt de skoene som er på det øverste bildet, de svarte med reimer?
      RÅTØFFE 😀

    23. Så SINNSYKT fine øyebryn du hadde på det bildet av deg og Jonas i speilet fra 2009!! Det må jeg virkelig si Marthe! Utrolig fine 🙂 Ta det som konstruktiv kritikk! 🙂

    24. Jeg trodde jeg var den eneste som ville bli å kommentere dine sykt fine øyenbryn fra 2009-bildet! Men d var jeg altså ikke 😛 Kan du ikke bare prøøøve å ha de sånn igjen? Du kledde det så godt, rammet inn ansiktet ditt på en fin måte 🙂

    25. På det første bildet med Jonas var du virkelig heeelt nydelig! 🙂 Vet det har vært mye mas om de brynene dine, men der var de virkelig PERFEKT til ansiktet ditt! 😉 Klem til deg!

    26. shit, så fine bryn (og hår egentlig) du hadde i 2009!!! hadde de vært bittelitt tykkere, men med samme form så hadde det var driiiiitfint! det burde du få igjen!!! 😮

    27. DU HADDE SÅÅÅÅ FINE BRYN IFORHOLD TIL NÅ I 2009 :O
      du bør virkelig gå tilbake til øyenbryna du hadde i 2009(bare litt tykkere da), ansiktet ditt så mye finere ut da. øyenbryn er viktig for å forme og definere ansiktet, og de du har nå passer ikke ansiktet ditt. bare sånn for hjelp 🙂

    28. Kan du ta med det spørsmålet her neste gang? ;
      – Hvor masse penger tror du at du bruker på klær, sko, vesker, smykker ++ i løpet av et år? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg