SVAR – DEL 1

Hvilken skole/fag har du søkt på til høsten? Eller skal du ha et friår til?
Jeg søkte på skole for to dager siden faktisk! 1. Rettsvitenskap bachelor, 2. Tekst og medieanalyse årsstudium, 3. Opplevelsesbasert reiseliv. Alle tre valgene er på UIA, så vi får se hva jeg kommer inn på og hva jeg vil når denne tiden nærmer seg. Det kan fremdeles godt være at jeg tar et til friår hvis jeg heller føler for det. Spennende å se hva det blir til! 

Ser du ofte folk som peker, visker og kanskje snakker om deg når du er ute?
Egentlig ikke. Går jeg på shopping så går jeg ikke rundt og ser på menneskene rundt meg. Øynene mine er fullstendig fokusert og oppslukt i butikkene og alle de fristende klærene. Venninnene mine derimot legger ofte merke til dem og sier ifra til meg når noen fniser og peker litt. Hehe, da er det bare å smile. Noen kommer jo også bort og hilser på. Det er kjempehyggelig. Jeg fikk to supersøte lesere på døren for et par dager siden også! De ville se klesskapet mitt som ser slik ut for øyeblikket…


Jeg bare: Heh… HE! Velkommen inn. Skal rydde det i dag.


Ta gjerne en titt på bloggen til Helene.. www.helenekvanneid.blogg.no.

Har du noen reiseplaner for sommeren?
Jeg vil se litt hvordan sommeren blir i Norge før jeg eventuelt bestiller tur til varmere strøk. Blir det en sommer med 30 grader og stor sol her hjemme så har jeg ikke lyst til å kaste bort det heller. Da vil jeg ha båttur med familien til Jonas, piknik på piknik og mange sommermåltid på fiskebrygga i Kristiansand. Kanskje tar Jonas og jeg en tur til Bergen, og selvfølgelig drar jeg flere ganger til Stavanger. Jentene og jeg skal til London i begynnelsen av juni og handle inn sommergarderoben. Så vil jeg reise et sted med Jonas ettersom han i sommer endelig har krav på litt ferie! Eneste tur jeg foreløpig har bestilt er en tur til Rhodos med bestevenninnen Kristine. DET blir gøy det!

Trener du mye? og hvordan trener du?
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har trent siden før Mexico. Det føles ikke godt, men jeg har ingen motivasjon! Ingen tur og se frem til før i august og her er det ikke akkurat såpass med varmegrader at bikinisesongen er to uker unna. Kanskje jeg må gå til innkjøp av nytt treningstøy? Noen tips? Jeg må virkelig komme meg i gang igjen. Selv om ikke vekta viser heavy, så må man tenke på kroppens indre også. Jeg ser bare for meg blodårer proppet med fett om noen år.. Husk på det alle som er naturlige slanke der ute. Vi får alle konsekvenser av alt det usunne kroppen inntar. Ta vare på kroppens indre, tren og kjenn på forskjellen. Åh.. Nå fikk jeg motivasjonen tilbake! Haha.

I innlegget ditt ” den lille sorte” om kjolen. Siden det ikke går ann og bruke bh til kjolen. Hva er det du bruker istedenfor bh?
Akkurat der brukte jeg ingenting. Egentlig så synes jeg at slike åpen rygg kjoler sitter best på jenter med små bryst, men akkurat min kjole var såpass stram at den ville sittet pent på enhver bryststørrelse. Føler du at du overhode ikke kan gå uten noen ting så finnes det jo løsninger som på de to nederste bildene..

 

Fås kjøpt HER til 299kr. Finnes fra A cup til D cup. (affiliateslenke)

 
Hvordan går det med leilighetsjakten?
Vi har kun vært på to visninger og har ikke funnet noe aktuelt etter dette. Det er fryktelig vanskelig. Enten er leiligheten pen og alt for dyr, eller rimelig, men ikke bra nok. “Du kan ikke være så kresen”, sier alle venninnene mine. -Men jo, jeg er kresen og skal jeg trives et sted så må jeg ha plass og jeg må ha det pent. Finner vi noe som faktisk er rimelig OG pent så vil jo 100 andre også ha det og da er et ungt par som oss langt ifra førsteprioritet hos en huseier. -Men jeg har øynene åpne og håper at det perfekte snart dukker opp.

Hvilken dag ble du og Jonas sammen på?
28 oktober 2009 spurte Jonas om jeg ville være jenta hans. Hehe, søtt!

Liker du best å reise til storbyer, eller syden? Hva er dine reisemål i år?
Jeg må ha begge deler! Mine reisemål for hele året ser slik ut: Egypt, Mexico, Rhodos, London, Maldivene, Thailand, og Sør Afrika. De tre første kan krysses av. De fire neste skal krysses av. Skal jeg studere til høsten så begynner jeg å få dårlig tid! Hehe.

Har du prøvd betakaroten? Isåfall fungerte det?
Ja det har jeg. Jeg har prøvd tre ulike typer. To av dem uten spesielt resultat og en som jeg nylig gikk på i Mexico og som gav tidenes brunfarge! Fargen kom allerede etter en dag i solen og ble ordentlig gyllen. Jeg synes ikke disse grålige brunfargene er fine, men denne typen betakaroten gav meg en ordentlig frisk, gyllenbrun farge. Jeg fikk ingen bivirkninger og man trenger kun en tablett om dagen, noe jeg syntes var veldig fint. Når man må ta seks tabletter daglig for resultat så synes jeg vitsen er borte. En pakke betakaroten i Norge koster gjerne 200kr og med seks tabletter daglig blir jo pakken oppbrukt med en gang. Min type betakaroten finner dere i sidemargen til høyre her på bloggen. Der finner dere en liten firkant med en gul pakke betakaroten. Klikk på den for å komme til nettsiden. Første pakke koster kun 69kr, og jeg kan med hånden på hjertet fortelle at de fungerer!


Har skrevet et eget innlegg om dem HER.

  
 
 
Øverst – Etter en dag i Mexico. Midten – Etter en uke. Nederst – Fire dager før hjemreise.

Husker du førsteinntrykket ditt av Jonas?

Ja. Det var vel i 2005 eller 2006 tenker jeg. Ei venninne viste meg bilde av han på nettby og jeg syntes han var SÅ kjekk. Så gikk det flere år før jeg faktisk møtte han.

Hvilke tv program følger du med på nå?
Det eneste programmet jeg nærmest dør om jeg ikke får med meg er ungkaren. Det er så gøy! Får det søren ikke med meg i dag heller, for da er det kino igjen!

 
Hvordan steller du håret ditt om morgnen?
Enten så bruker jeg et minutt på å hive det i en hestehale eller en donut. Ellers bruker jeg to timer på å krølle det. Haha! Det tar ikke alltid så lang tid, men med det nye, tykke og lange extentionet så tar det lang tid. -Men det er alltid verdt det! Jeg føler meg mye mer vel med stelt hår.

Har du og Jonas pratet om å forlove dere?
Ja, vi har spøkt med det. Er det ikke alltid sånn når man får seg kjæreste og er superforelsket? “Om tre år så blir vi forlovet og om seks år så er vi gift”! Vi ble ihvertfall enige om at 28 oktober 2012 så skulle vi forlove oss. Slik blir det selvfølgelig ikke. Vi er kjærester, kanskje blir vi samboere og så får vi se om vi trives med det. Kan man ikke bo under et og samme tak så kan man selvfølgelig heller ikke forlove seg eller i det hele tatt tenke på å gifte seg.

Favorittplagg?
Hmm. Det er så vanskelig for et plagg alene er ingenting uten noe fint eller basic å style det med! Men disse tre er definitivt noen favoritter..


Bukse fra Pull and Bear. Blomster OG mint dere!


Genser fra Monki til 100kr. Kupp!


Og skjørt fra H&M. Går til alt!


 

Hva blir ditt nye JC par, hvordan skal de være?
Det aner jeg ikke. Jeg har lyst på alle!
 
Har du god selvtillit?
Jeg har helt passe selvtillit. Man skulle tro at alle bloggere har en helt enorm selvtillit med tanke på alle de flotte kommentarene som dukker opp i løpet av en dag. Å få høre at man er pen, og har pene klær 100 ganger daglig er så hyggelig at jeg ikke engang får beskrevet det riktig, men det forandrer ikke selvtilliten. Jeg har en mening om meg selv og den meningen er det kun jeg og mine aller nærmeste som kan forandre på. Får jeg en “anonym” kommentar på at buksa jeg går med var skrekkelig, så bryr det meg ingen verdens ting. Hvis jeg allerede har gjort opp en mening om at den buksa er nydelig så er den det også etter 50 kommentarer om at den er stygg. Det er noe annet å få høre at man ikke er bra nok fra de nærmeste. Heldigvis har jeg verken familie, venninner eller en kjæreste som kommer med nedlatende kommentarer angående klær, sminke eller hår. Har dere andre det, så prøv å kutt disse personene ut av livene deres. Ei venninne som stadig kommer med spydige kommentarer på håret ditt, hvordan du kunne sminket deg for å bli penere, eller kle deg for å passe mer inn, er vel ingen venninne? Slike mennesker gjør dere bare vondt.  
 
Hva ønsker du deg aller mest akkurat nå?
En leilighet. Ellers har jeg absolutt alt jeg trenger for å stortrives.

Anbefaler du å ta et friår etter videregående?
Hvis du greier å ta et friår og samle opp motivasjon til å studere videre så anbefaler jeg det på det sterkeste. Få igjen litt livsglede! Jobb, spar penger, reis og opplev før livet går videre på skolebenken igjen. Blir et friår til syv friår og null utdannelse så anbefaler jeg det selvfølgelig ikke. Man må kunne si stopp og starte studielivet  en gang, om det frister aldri så lite.

Hva heter det stedet du var i påsken?
Det heter Liaset. Ligger i eller ved Nesbyen. Kjempeflott sted både om sommeren og i vinterstider.

 
Hvorfor kaller du det moutfit isteden for outfit?
Et spørsmål som dukker opp hver gang. Hehe, det står for Marthes outfit. Noen tror det står for mitt outfit, og det er det samme for meg! Jeg ville egentlig bare ha noe å kalle det i stede for outfit jeg. Da ble det slik!
Hvilke butikker kjøper du mest klær på?
Akkurat nå har Gina tricot og H&M mest vår og sommerslig å tilby. Derfor er det disse butikkene jeg har handlet mest hos i det siste. Ellers handler jeg stort sett på Bikbok, h&m, gina tricot og Nelly. Nesten alle sko og kjoler kjøper jeg hos Nelly.

Har du silikon? Eller var gud gavmild da han ga deg DEN størrelsen på en aldeles slank kropp?
Hahaha! Jeg har ikke silikon, men en familie med store fordeler. Hehe! Det er bare gener og arv.

Klarer du å kjøre bil med høye hæler? Eller skifter du sko når du kjører?
Vet dere hva? Jeg greier nesten ikke å kjøre bil uten lengre. Jeg har korte ben og det er ikke alltid jeg får sete så langt frem at bena strekker ordentlig til pedalene. Der hjelper hælene meg kjempemye! Jeg er så vandt til å kjøre med hæler nå at noe annet er blitt uvanlig for min del. Pumps er ikke like lett å kjøre med, men det går fint det og. Vanesak! -Men er det forresten egentlig lov å kjøre med hæler? Haha.

Hvilken størrelse har du i Runwayshortsen?
Jeg har S. Men den er for stor. Kjøp i den størrelsen dere bruker til vanlig så passer den nok! Shortsen min var stor i størrelsen, men hadde jeg hatt en størrelse mindre så ville den vært perfekt. Disse shortsene skal være litt store.

Flere svar kommer!

– Marthe <3
36 kommentarer
    1. Så søte du og Jonas er som spøker om sånt, men det gjør vel alle 🙂 Dere virker hvert fall perfekte for hverandre! Ønsker dere lykke til på leilighetsjakten 🙂

    2. Eg er sjølv ei av dei som har stirra på deg, men det var i utgangspunktet fordi eg var så fascinert av skoa du hadde på deg. Først etterpå kom eg på at eg kjende deg igjen. Da stirra eg litt til.

    3. Åh æ har lagt sånn elsk på det mintgrønne skjørte ditt, og den toppen du har på dæ på den midterste raden av bilda, der du vise brunfargen din.
      Kor har du kjøpt det?
      Finn ikke på nett, og vet du om dæm enda har det der du kjøpte det?
      Her i byen har vi selvsagt ikke Zara, hvis æ huske rett.. men kanskje det går å ringe til dæm 🙂

    4. Bra svart, men en ting, hvor høy er du ?♥
      Er selv 1,62 og blir kalt lav pga. vennene mine er veldig høye (175+) ogsånn og da bare lurer jeg om alle bloggere er så høye?♥

    5. Jeg kunne gjort MYE for kroppen din, og generelt utseendet ditt, og selvfølgelig alle skoene dine og klesskapet. Haha!

    6. Marthe Eline: Tusen takk! 😀
      Anonym: Aw <3 Takk for det! Det er ikke så lett å holde styr og orden på det når det hoper seg opp slik 😀
      Pernille: Da er vi like høye. Jeg tror alle toppbloggerne er lave jeg. Hehe! Har ihvertfall forstått det slik at både jeg, ulrikke lund, lene orvik, livingdoll, Kristina andersen, nettenestea og cath in the city er lave. Fotballfruen vet jeg ikke med. 🙂 Men det er fort gjort å se høy ut med 14 centimeters hæler. Hehe!
      Anka: Det er fra Zara ja, men har du sjekket om de selger det på http://www.zara.com? Jeg kjøpte det i Mexico på Zara der så det kan hende de har litt forskjellig fra land til land, men det er ihvertfall verdt å ta en titt 🙂 Gleder meg til å bruke skjørtet mer når det bare blir litt varmere.

    7. Åh, du er så PEN! Vakreste dama på sørlandet 😉
      Reiseliv virker utrolig gøy å studere! Jeg kunen tenke meg å studere reiseliv på Hawaii, eller spank i Mexico……tror nok du passer å jobbe innen reiseliv ihvertfall! ;D
      Ha en superfin dag videre!

    8. Et spørsmål til neste gang (du trenger ikke å svare på det, hvid du synte det er for privat): Er du å Kristinabe blitt venner igjenn? Jeg ser dere har mange felles venner osv… 🙂

    9. Heeey! <3
      Idag orker jeg endelig å kommentere igjen 😛
      BAre så du er klar over det leser jeg bloggen din 24/7, du fortjener VIRKELIG å havne i 1 plass på blogglisten, og jeg tror du kommer til å gjøre det engang, med ditt talent.
      Du er et stort fobilde, og jeg er virkelig glad i bloggen din!
      Jeg har tro på deg, og at du kommer på 1 plass i blogg.no - topplisten!
      Blogg videre, å vi får se hvor det fører deg 😀
      Alberina, 12, dans og blogg 🙂

    10. Søte Marthe da… Da jeg sa dette for en liten stund siden til deg, svarte du med “hva slags liv er det du har…?” Har blitt bitt av basillen du og, kanskje? 🙂
      “Jeg ser bare for meg blodårer proppet med fett om noen år.. Husk på det alle som er naturlige slanke der ute. Vi får alle konsekvenser av alt det usunne kroppen inntar. Ta vare på kroppens indre, tren og kjenn på forskjellen. ”
      Du er nydelig, og jeg mente det på ingen måte vondt, kun som en liten oppvekker (som endelig har kommet? :))

    11. Så utrolig bra svart 🙂 så søtt at dere kan spøke litt. Selv er jeg forlovet og samboer, og trives med det 🙂 selfølgelig blir forholdet litt mer seriøst enn før – mitt beste tips er vel å være som dere har vært før dere ble samboere 🙂 kanskje det er litt vanskelig å tilpasse seg de første dagene, men det kommer seg! 🙂
      Til sist må jeg si at du skriver veldig utfyllende 🙂

    12. Nei så morro! Har selv søkt rettsvitenskap bachelor ved universitetet i Agder på første valg. Får håpe vi kommer inn 🙂 Det blir spennende!
      Kan jeg spørre om hvilket snitt du har? 🙂

    13. Sååå bra svar!!
      Kan du pliz vise bilder av alle skoene dine?
      I alle fall alle de med hæler.
      Du har så mange fine!
      Hva skags sko (med hæye hæler) anbefaler du meg å kjøpe, når jeg bare har enkle svarte pumps fra før? Hva bruker du mest??

    14. Bra svart!! Men var det ikke sånn at når du og Kristina blogget sammen kalte hun outfitene koutfit, og du moutfit? Trodde det var grunnen, jeg 🙂

    15. Du er så flink å skrive og svare for deg! 🙂 Misunner virkelig livsstilen din altså! Skal selv til Rhodos med jentegjengen i juli 😀 Gleder meg kjempe masse!
      Jeg stilte et spørsmål angående den sorte kjolen du kjøpte fra gina tricot på det innlegget du lå ut. Etter jeg så kjolen på deg måtte jeg rett og slett bestille kjolen med engang! 🙂 Jeg lurer bare på hvordan kjolen var i strl? Liten eller stor? Jeg er 1,59 og veier omtrent 52, og har bestilt XS. Lurer på om den ble for stor?
      Ha en fin dag! 🙂

    16. Susanne: Hei! Kjolen er ganske normal tror jeg. Jeg er 1.62 og veier 49-50kg så da tror jeg vi skal være ganske like. 🙂 Jeg tror ikke den blir for stor da <3 Ha en super dag!

    17. Kan jeg spørre hva snittet ditt er? I ordinær kvote da altså. Har søkt rettsvitenskap ved UiA selv, og vil gjerne vite hvordan jeg ligger an.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg