Ny Kérastase serie

De siste to ukene har jeg testet ut en helt ny serie med hårprodukter for det slitte håret mitt. Tidligere har favoritten av hårprodukter vært Absolut repair serien i merket Loreal, men ettersom jeg har brukt denne serien i snart fire år, skriker håret mitt nå etter en forandring. Det er viktig å ikke tviholde på en og samme shampo år etter år, ettersom håret trenger ulike midler til ulike tider av året. Varier produktene og sørg for at håret får i seg litt av alt det nødvendige for å kunne holde seg friskt og shiny!

Den nye serien min består av fire herlige, rosa produkter i Kérastase. Et merke jeg av erfaring visste var bra. Jeg har nemlig stadig gått til innkjøp av en spesiell hårkur i samme merke. Eneste årsak til at jeg ikke har brukt denne fast i flere år, er at den koster en del. Det gjør ikke denne nye serien og da er det jo også fullt mulig å ta seg råd! Håret er verdt å ta vare på dere!
 

 
1. To av produktene i min nye serie er to ulike shampoer. En shampo for tykt hår og en egen for tynt. Selv heller jeg mest mot tynt hår så da er det denne shampoen det har gått mest i her! Det fine med disse er at man ikke behøver å helle hele flaska over hodet for å få litt skum ut av det. Såpen er veldig sparsom og man behøver en minimal mengde per vask. En flaske på 250ml koster 195kr. Det synes jeg heller ikke er galt for en god shampo i et godt, kjent merke.

2. Etter vask, skal håret kures! Denne jobben er det et eget produkt som tar seg av. Kuren på bildet over lukter himmelsk og gjør håret silkemykt. Den fungerer som både balsam og kur i en og samme flaske og den skal skylles ut etter å ha sittet i håret i et par minutter. Produktet fremhever hårets naturlige skinn og får håret til å løfte seg i stede for å ligge klistret til hodet. DET er irriterende det. Det er faktisk årsaken til at nyvasket hår tidligere har vært mitt verste mareritt. Denne 200ml flasken koster 220kr.

3. Helt til slutt kommer oljen. Jeg er totalt avhengig av en slik olje i enhver hårserie. Denne skal masseres lett inn i slitte tupper og der skal den få bli. Oljen skal med andre ord ikke skylles ut. Denne lukter som balsamen, nydelig og varer i et helt år. Man skal nemlig kun ha en dråpe olje per behandling ettersom store mengder olje kan få håret til å se fett ut. Denne vidundersaken koster 260kr og er 200ml.

Flere som er fan av denne Kérastase serien?

– Marthe <3

            Annonse

25 kommentarer
    1. Elsker bloggen din, du er en av de eneste bloggerne som virkelig setter pris på leserne sine og viser hva de lager osv til deg. du fortjener virkelig å ligge på topplisten <3
      Har aldri prøvd Kerastase serien, men har egentlig litt lyst 😀

    2. Jeg burde sikkert kjøpe meg ordentlig hårproduketer selv også ! har alltid bare kjøpt det billige og ikke tenkt så mye over det. Det værste er ar jeg brukte faktisk ikke balsam før, for syntes håre mitt ble alt for glatt. ( har slik engle hår )

    3. Kult! Vil gjerne prøve det hvis du anbefaler det! ^^ Blir glad om noen stikker innom bloggen vår! starsintheuniverse.blogg.no 😉 Du er øverst på listen over mest aktive bloggere, og derfor synes jeg du fortjener å bli kalt den beste bloggeren siden du i tillegg er langt oppe på topplista!! 😀 Prøver å være aktive vi og, men det er ikke alltid like lett.. 🙁 Kos deg i påsken da! som sagt, stikk gjerne innom siden vår!
      – Lotte Borg

    4. Jeg elsker bloggen din Marthe! Du virker så jordnær, du blogger bra å du fenger virkelig leserne dine! Det virker som om du bryr deg! Ha en riktig fin påske 😀

    5. Denne vil jeg gjerne prøve! 🙂
      Funker en slik olje på tuppene, eller er det bare oppskryt? 🙂

    6. Har selv aldri prøvd kerastase men kusina mi var frisør før og hun anbefalte meg det merket. Det er en shampoo som er utrolig god for fett hår .. men kan ikke huske hva den heter 😛

    7. Marthe! Kan du lage en videoblogg en gang der du viser frem en outfit? Værsåsnill, det hadde vært dødskult! Elsker bloggen din, den er best! Og klesstilen din er helt RÅ! Stå på! Digger deg!

    8. anonym: Takk! 😀

      astudentway: Det er jeg også. Den oppdaget jeg først i januar og har brukt den og siden! 🙂

      Emma:) Tusen takk! Ja det kan jeg garantert få til 😀

      Marthe K Halvorsen: Jeg er veldig sikker på at de fungerer og gir veldig med fuktighet. Jeg har brukt slike oljer selv i fire år og er det en helg jeg er bortreist og har glemt oljen min så blir tuppene mine helt knusk tørre til jeg vasker håret med olje som avsluttning igjen. Hehe. Men mitt hår har gått gjennom mye også 🙂

      Therese: Det er jeg ikke helt sikker på men de fås kjøpt på frisørsalonger ihvertfall. De aller fleste frisørsalonger. Tusen tusen takk 🙂

      Jeanett simonsen: Aha! Ja jeg har også sånt tynt, veldig glatt hår, men med litt tuppering og hårspray blir det ikke så umulig likevel. Hehe! Men helt nyvasket hår uten styling er ikke så greit med mitt hår 😀

      anonym: Å<3 Tusen tusen takk. Jeg kan så absolutt ta en titt på bloggen deres etter den hyggelige tilbakemeldingen 🙂 Jeg visste ikke at jeg lå øverst på mest aktiv listen i dag jeg 😀

      Eiass: Mener du blogg innboksen? Den er så full at jeg ikke greier å holde styr på de meldingene. Det har blitt så mye med både den, facebook meldinger og to mailer så jeg setter stor pris på om du kan sende meg en mail på [email protected] i stedet. Da skal du få svar vet du : D

      Ellen Rise: Jeei! Tusen tusen takk for det! 😀

    9. Har man veldig slitt hår ville eg nok godt på noe som gav meir proteiner! Og tørt hår fuktighet! Men resten er veldig riktig!:) men passer best for et hår som ikkje er for behandla……

    10. Lotta: Å det vet jeg ikke helts ikkert men de holder nok en god stund de. Oljen holder nok aller lengst 🙂
      Jeg har forresten funnet ut av noen ting. Kérastase selges ikke i de aller fleste frisør-salonger. Kérastase er et selektivt varemerke og selges kun i 360 salonger ut av 6000 frisør salonger i hele Norge. Men det finnes en egen nettside som heter http://www.kerastasenorge.no hvor det finnes en salon-locator for å finne sin nærmeste salong.
      Litt mer informasjon: Cristalliste er nettopp utviklet til yngre kvinner for også å hjelpe med å rense hodebunnen slik at man unngår ?fet hodebunn? og at håret klistrer seg til hodebunnen. Dette skaper både volum fra hårrøttene og gjør det mer luftig. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg