KONY 2012

Tenk at takket være èn mann, har så mange som 30 000 barn fått livet sitt ødelagt. I Uganda har èn mann ved navn Joseph Kony fått 30 000 uskyldige barn kidnappet, torturert og voldtatt. Denne grusomme krigsherren lager soldater av guttebarn, og sexslaver av små jenter. Dette skjer fremdeles den dag i dag. Jeg ber dere om å sette av 30 små minutter til å se denne videoen og bli litt informert om hva som skjer utenfor vårt lille Norge. Det er så viktig at vi gjør det vi kan for å hjelpe!


HER kan dere vise deres støtte ved å gi en signatur. Dere er også til stor hjelp bare ved å dele denne videoen videre. Bruk facebook for alt det er verdt! Twitter.. Youtube..

Spre det vitkige budskapet!

– Marthe <3

37 kommentarer
    1. Disse 30 minuttene er verdt å se på. Jeg så filmen istad på en annen blogg, og jeg anbefaler alle å se den. Jeg har delt den på face.
      Filmen/klippet gir et bra BUDSKAP.

    2. Gjør alt i min makt for å få dette til å stoppe…Vi er så utrolig heldig som er født i Norge og det minste vi kan gjøre er å hjelpe de som ikke har det bra. Godt å se at du føler det samme 🙂

    3. æsj, jeb blir så kvalm! at det går ann å ha hjerte til å gjøre noe sånn mot små mennesker som just har starta på livet er helt sykt, han skulle blitt torturert og drept.. sånne mennesker provoserer meg så og jeg håper han blir tatt! stakkars barn sier jeg!

    4. hvilket budskap? at man ikke skal voldta småbarn? skjønte ikke helt, hva skal man gjøre med noe sånt som dette?:s

    5. Så den før idag, blir helt forskrekket! At en man kan sjøre at 30 000 barn blir kidnappet er helt utrolig!!

    6. Supert gjort Marthe!!=) Detta ska ikkje vara mye lengre nå asså, jo flerre så vett det, jo mer kan me gjør, og jo bedre e det!!

    7. Jeg er såå stolt av deg! 😀 Det er ikke mange av toppbloggerne son skriver om denne saken! Selv er jeg veldig engasjert og da jeg så at yndlingsbloggeren min faktisk hadde tatt seg bryet å skrive om det! Marthe! Du er fantastisk 🙂

    8. Har lagt ut på facebook! Får dessverre ikke lagt inn min signatur, får opp at det er error ??? Vil veldig gjerne signere og vise min støtte på alle vis jeg kan, så håper feilen retter seg opp snart,,

    9. det er helt sykt, så videoen rett før jeg kom inn på bloggen dinn.. ble helt sjokkert! det som også er helt sykt at jeg hadde ikke peiling på at dette skjedde før jeg så videon.. det burde ha blitt gjort noe med for lenge siden.
      Det er BRAA at du som toppblogger skriver det og sprer budskapet, og fortsett med bloggen din, den er best<3

    10. Jeg er så utrolig glad for at folk virkelig engasjerer seg for denne saken, og å se så mange som blogger om det er helt fantastisk. Håper denne saken når langt og at vi kan ta han, og han kan straffes for alt det han har gjort!

    11. Har sett videoen, og delt på både twitter og facebook! Glad for at du, som mange andre bloggere med såpass mange lesere, deler dette! :):)

    12. Så utrolig bra at du skriver om saker som dette Marthe! Dette er virkelig en av mange grunner til hvorfor du er en ekte blogger! Herlighet, så god du er Marthe. Og det er jo bare helt forferdelig at verden skal være slik som dette. At et eneste menneske har hjerte nok til dette! Gud, stakkarslige barn.. Jeg får vondt helt inn til hjerterota.. Skulle ønske verden kunne vært bedre enn dette. I hvert fall verdenen utenfor lille Norge!

    13. Det er helt sjukt! Bra at mange toppbloggere deler denne videoen, har selv blogget om det.
      Noen spørsmål:
      Hvem tar alle outfit-bildene dine? Og hvilket kamera bruker du? Og hvor redigerer du de(om du gjør det)? De er så sykt fine!!!

    14. Det er helt forferdelig at én mann kan gjøre dette mot 30 000 barn! Det er så utrolig urettferdig mot disse barna som opplever/har opplevd dette. Uff, jeg har ikke ord..

    15. Victoria og Hege: Okei, jeg vet ikke hvorfor det kommer opp hos dere, men det viktigste er ihvertfall å spre det! 🙂 Dele videoen der vi kan. Kjempeflott at så mange allerede har gjort det. <3
      Anonym: Det blir enklere å få slutt på dette når vi sprer informasjonen om hva som skjer, hvem denne mannen er og hvor mye vi ønsker å få slutt på det han driver med. 🙂 Make Kony famuos som de sier i videoen.

    16. det er helt sant at dette har skjedd, men kony ble arrestert for 10 år siden, det er helt sant! Læreren min sa det og han visste oss masse bevis på at Kony er arrestert! Så dere som gir penger til det gir penger til de som har lagd videoen og påstår at det er sant! fært, men sant..:(

    17. Takk for at du engasjerer deg Marthe! Vi trenger dere topp-bloggere til å være med på dette! Helt grusomt hvordan dette kan skje. Fatter det bare ikke!

    18. Flott at folk vil at dette skal slutte, men hvis man leser litt mer enn bare en film som blir delt på facebook, ser man andre siden av saken. De som har laget filmen vil tjene penger på dette, som de naturligvis gjør. Men den største inntekten går til de som har laget filmen og resten går til de Uganske styrkene, som er like korrupt, om ikke verre enn Kony.
      Så kommer spørsmålet, hvordan skal de ta han? Hvis han fremdeles har alle disse barnesoldatene(som det også spekuleres på) vil han bruke disse som skjold, og for å komme inn til Kony må de da drepe barnesoldatene. Hvordan skal dette hjelpe? Dette fører til mer krig, ikke fred. Dette er en mer komplisert sak enn vi kan klare å sette oss ordentlig inn i, derfor er det viktig å lese flere sider av saken enn å legge all sin tillit i en film man ikke vet stort om.

    19. Kjempebra at du tar dette opp på bloggen din Marthe! Det er helt forferdelig at en man kan være i stand til slik ondskap 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg