SVAR – DEL 2

Hvor lenge har du vært på topplista? 
Jeg har snart ligget der i et år og hei i dag er jeg på 6 plass! Fantastisk! Dere gode lesere gjør at statistikken peker oppover.

Kem e bestevennen din?
Kristine føler jeg at jeg har kjent hele livet. Jeg elsker å høre på de gale historiene hennes og ler meg ihjel hver gang hun har noe nytt på hjertet. Hun er kanskje den morsomste jeg kjenner og hun prøver ikke engang. Vi ble kjent nesten med en gang jeg flyttet til Kristiansand. Begge hadde fedrene boende i Stavanger og dermed møttes vi av og til på flyet fra Stavanger til Kristiansand. Vi var begge supersjenerte, men da vi begynte å ri på samme stall ble vi som knoll og tott ganske raskt. Andrea er en sånn venn som jeg gjerne ikke har sett på fem måneder, så ses vi igjen og alt er som før. Det er akkurat som vi ikke har vært fra hverandre et døgn. Denne jenta er nok det beste menneske jeg kjenner. Hun har aldri et eneste vondt ord å si om noen og skulle noen i en forsamling starte en “sladder-samtale” så er hun der for å avlede den med det samme. Nei Andrea ser virkelig det gode i alle og det beundrer jeg henne for! Annika er Annika.. Dere vet jo at jeg elsker Annika. Hun er en gladmons som prater og prater dag inn og dag ut. Det er ikke mulig å få et minutts stillhet med denne jenta. Møter hun et nytt menneske så vet de like mye om henne som jeg gjør etter en halvtimes babling. Haha, hun er rett og slett HERLIG. 


Haha.. Kristine du Kristine.



Kan du legge ut bilder at leligheten eller er dere ikke ferdige ennå?
Vi er enda ikke ferdige. Jeg har ikke lyst å legge ut bilde av den halvferdig, men det tar virkelig tid å få alt helt i skjønneste orden. Vi har enda noen skap i stua som ikke er ferdig monterte og soverommet til mamma ser ut som et bibliotek ettersom vi ikke har plass til alle bøkene våre. Men jeg har lovet at det vil komme..

Kan du legge ut bilder eller video fra når dere svømte med fiskene i Hurghada?
Ja fy skam deg Marthe! Jeg er så forferdelig treg. Videoen er på 40 minutt og den må redigeres til 2 minutt så det tar litt tid. Jeg regner ikke med at dere har lyst til å se en hel hau svenske og danske turister spise lunsj, bade og sole seg i 40 minutt? Hehe.

Kan du lage et innlegg om Sminken du har i sminkepungen din?
Ja det har jeg allerede gjort HER.

 



Spiser du mye av fast food?
Ikke akkurat nå. For tiden er jeg faktisk blitt veldig flink til å lage middag! -Men har jeg veldig lyst på en tur til bon appetit så er det ingenting som stopper meg.
 
Hvis jeg er 166 … syntes du det er for høyt til å gå med JC lita sko da?
Nei da er du jo nesten for lav til å gå med dem! Hehe, nei jeg tuller. Ingen er for høye til å gå med JC skoene eller høye hæler generelt om jeg får lov til å mene noe. Jeg er selv 1.62 og synes det er alle tiders med 15 cm ekstra ved hjelp av noen sko! Jeg er ihvertfall ikke skremt av høye mennesker. 
 
Hvordan har du det?
Oi, det var et koselig spørsmål! Jeg har det veldig fint om dagen. Nesten litt for fint og jeg håper det forblir slik en good stund fremover. Jeg har verdens beste venner, jeg har den snilleste gutten av en kjæreste og en fantastisk familie. Jeg har 13 000 positive mennesker som følger meg og hverdagen min hver eneste dag, og det går ikke èn dag uten at jeg smiler takket være de herlige tilbakemeldingene dere kommer med. Nei nå har jeg det så fint som jeg kan få det.

Hvordan går det med deg og Jonas?
Det går bare fint med oss!

Hva kan man gi til kjæresten dersom han har bursdag?
Et gavetips til han-innlegg finner du HER.

 


Har du noen tips til å holde gnisten oppe i forholdet?
Jeg har skrevet et ganske koselig innlegg HER om jeg får si det selv. Hoho. Dette er et innlegg om hva man kan finne på med kjæresten/daten. Mange idèer og bilder fra ting Jonas og jeg har funnet på gjennom tiden.
 

 
Har du et friår?
Ja det har jeg.
 
Hvilken størrelse bruker du i klær?
Jeg kan bruke alt fra 32 til 36. Har jeg lyst å ha en jakke eller en topp litt stor så kan jeg fint kjøpe den i 38 også. Skal jeg ha en tettsittende shorts foreksempel så må jeg ha 32 og en tettsittende genser 34. -Men jeg går aldri i tettsittende gensere, gjør jeg vel? Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste gang jeg har gått i en tettsittende genser. Jeg tror jeg foretrekker litt løsere topper/strikkegensre og fine skjorter.
 
Hvor gammel var du da du flyttet fra stavanger til kristiansand?
Jeg flyttet da jeg fylte 13år og jeg har nå bodd her i snart 7 år.
 
Hvilke barberings midler bruker du til ben, under armene og bikinilinje?
Vet dere hva? Jeg bruker ingenting! Jeg barberer meg i dusjen og det eneste jeg trenger da er vann. Det fungerer helt flott for meg! Etter barbering sørger jeg alltid for å smøre meg med en god bodylotion fra Body Shop. Jeg bruker en i lukt av mango. Det er det eneste “body butteret” i mangoduft de har. Kjempegod krem!

 
Hva syns du om pels?
Dette er et skummelt tema som man helst ikke bør si noe annet om enn at man HATER det. Det er mange ekte Canada Goose jakker som er produsert på en human måte uten at dyr har måttet bli misshandlet eller slaktet kun for pelsens skyld. MEN så har vi jo tusenvis av saker hvor nettopp dette er tilfelle. Jeg synes jakkene er flotte og jeg har selv kjent hvor utrolig varme de er, men likevel har jeg valgt og ikke kjøpe en. Både fordi jeg ikke vil støtte den Canada Goose produksjonen som øker prosenten av dyremisshandling, OG fordi jeg har ei venninne som ikke ville greid å se på meg igjen om jeg gikk med et dyr på kroppen. Humant slaktet eller ikke humant slaktet.
 
Bruker du jakke når du er ute? Du har ikke så ofte jakke på i outfitene?
Ja jeg bruker jakke om jeg skal gå rundt ute, men nå som det er storm og ufyselig vær annen hver dag så prøver jeg å ikke gå mer ute enn nødvendig. Skal jeg handle så foretrekker jeg å dra på sørlandssenteret og skal jeg ut på noe annet så er det heldigvis som regel bare til bilen jeg må gå ut til. Jeg har ikke like mange jakker som jeg har gensre, men jeg kan absolutt bli flinkere til å vise jakkene også i antrekkene mine!
 
Hva er det meste av lesere du har hatt?
Forrige søndag hadde jeg ny leserrekord på over 14 000. Jeg husker ikke nøyaktig, men det var ihvertfall veldig gøy.
 
Får du brukt alle kjolene dine?
Ja jeg gjør utrolig nok det. Man skulle jo ikke tro det ettersom jeg for tiden aldri er på noe fest, men så reiser jeg jo ofte til varmere strøk hvor jeg tar på en ny finkjole hveer kveld. Kjoler er nok ikke det jeg handler mest av heller så de blir brukt. Skoene mine derimot strever jeg mer med. Jeg har forferdelig mange som bare står ubrukte i skohylla til jeg blir lei dem.
 

 
Hvilke nettbutikker foretrekker du å handle i?
Jeg foretrekker Nelly fremfor alt. Nelly har jo alt så hva skal man med andre nettbutikker? Hehe! Nei sko og kjoler handler jeg alltid på Nelly. Ellers har jo Asos mye fint og nå er jeg totalt frelst av www.runwaydreamz.com også. FOR noen drømmeshortser!
 
Hvor er perle kleshengerne dine fra, og hvor mye koster de? Er desperat. 
De fås kjøpt HER til 39kr per stykk. Dyrt om man skal fylle hele klesskapet med dem, men de er jo så nydelige!

Hva synes dere om svarene?

– Marthe <3

50 kommentarer
    1. Marthe, du er så himla flott! Hver gang jeg kommer inn hit blir jeg inspirert, om humøret stiger flere hatt. Åh, fantastisk. Tusen hjertlig takk! Du er favorittbloggeren min, for du er virkelig et ordentlig forbilde og en god person. Skulle ønske jeg hadde klart å holde meg så blid og positiv som det virker til at du er, hihi.

    2. Supert! Du er ikke som alle andre bloggere som bare gir vage svar, du virkelig tar deg tid til det her 🙂 koselig!
      Når det kommer til barbering, så bare lurer jeg på en liten ting. Du har utrolig flotte legger og lår. Barberer du lårene dine også? Hehe 🙂

    3. Annika: Hehe, ja sant 😀 Det er ihvertfall ikke deg <3
      Silje: Tusen takk! 🙂 Nei jeg barberer faktisk ikke lårene i det hele tatt. Siden jeg reiser til syden og tar sol i ny og ne så blir de jo nesten usynlige 🙂
      Maria Sanni: Aww. 😀 Tusen takk søte deg <3
      Mika Josefine: Tusen tusen takk for det. Dette var hyggelig å lese! Så grei du er. 🙂
      yngviild: Takk! Kjempestas med nye lesere 😀

    4. Hehe det var litt gøy at du skrev du ikke kunne huske å ha gått i en stram topp, når bildet over var av deg i en stram topp:p

    5. dødsgøy å lese svarene dine 🙂 du svarer så bra og utfyllende og det blir så mye mer spennedne da 🙂 kommer det en runde til? gleder meg isåfall 🙂

    6. Herlighet så gøy å lese! Du er veldig flink til å skrive utfyllende svar! Og jeg likte også svaret ditt om Canada goose jakkene! Du er helt super Marthe! 🙂

    7. Jeg synes det er veldig bra at du tar deg tid til å svare på spørsmål fra leserne dine, det er det jo ikke alle toppbloggerne som gjør 🙂 Jeg hadde aldri lest bloggen din før inntil for ca en måned siden. Nå har jeg blitt avhengig av alle tipsene dine og jeg digger klesstilen din! Hver gang jeg leser den så får jeg lyst til å løpe ut i det (akkurat nå) fine været og ta masse bilder! Du skal vite at jeg får så masse inspirasjon ut av innleggene dine. Hadde aldri trodd at jeg skulle få det fra en på 19 når jeg selv blir 24 om et par måneder, men sånn er det nå en gang 🙂 Dette er riktignok første gangen jeg kommenterer, da.. Hehe 🙂 Stå på videre, du er flink!

    8. Du er virkelig helskjønn! Og at du får så mange positive tilbakemeldinger er absolutt ikke rart! Kjempe morsomt å lese bloggen din med så mange forskjellige innlegg og så mye inspirasjon. Du er nok et stort forbilde for mange:-)
      Ha en super helg! Stor klem fra meg

    9. du fortjener virkelig å være på førsteplassen på blogg.no! Du er så mye bedre enn therese, til å blogge. Du oppdaterer mye oftere, du har mange fine bilder, du skriver bra og reflekterte innlegg, du har superbra klesstil, du svarer på kommentarer, du gjør alt vi lesere kan be om :-)!
      – Hilsen fast leser!!

    10. Hei! Jeg lurte på en ting ang. kjæresteforhold osv. Jeg har avstandsforhold nå i et år, og lurte på om dette er noe du kunne klart?:-) Så du skrev at det kan være dere skal studere i forskjellige byer, så du kommer ikke til å reise der han skal kun på grunn av han? Mener selv at når vi er såpass unge så kan vi ikke la kjærestene styre, samtidig som det kan være vondt. Bare lurte på dine synspunkt rundt det:-)!

    11. Kjempebra svar! Din blogg er den jeg gleder meg mest til å lese av alle de mest kjente bloggene i Norge 🙂 du er så flink!!

    12. Du virker som en utrolig herlig jente Marthe. Elsker å lese bloggen din! Du er så flink til å oppdatere, og man får alltid et smil rundt munnen når man går inn på bloggen. Du stråler av glede hele tiden! blir så glad av å lese bloggen din <3
      hilsen fast leser!!

    13. Bra blogg, leser den hver dag! Hvis du er lei av skoene dine så kan jeg godt få dem 🙂 hint, hint , neida 😉

    14. Bettina: Jeg tror det kommer litt ann på hvor lenge dere har vært sammen. Når man har vært sammen i flere år så er det ikke bare å gjøre det slutt. Da tror jeg et forhold fint kan fungere på avstand. Vi er jo så heldige at vi har mobiltelefon, skype, og facebook. Hehe! Så er det ikke all verdens dyrt med en flybilett eller og da kan man jo besøke hverandre når man vil det 🙂
      Tusen tusen takk alle sammen! Alt det fine dere kan komme på å si. Blir helt sjeleglad jeg 😀

    15. Elsker bloggen din! Har lest den en god stund, men har vert litt slapp på og komentere! Du er så utrolig pen, skulle virkelig ønske jeg såg ut som deg!
      Bloggen din er den jeg leser hveer dag, flere ganger per dag!

    16. Jeg smilte meg igjennom hele innlegget, jeg! Du er så GOD! 🙂
      Klem fra Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Der du aldri riktig vet hva du får – bortsett fra flere daglige innlegg. Bloggen handler om min glade hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet, bloggtips, bokomtaler, tips i livet generelt – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. LIZBETHOSNES.COM

    17. Hehe, litt ironisk at du skriv at du ikke kan komme på en eneste gang du har brukt en tettsittende genser, også har du det på bilde rett over. :p

    18. Hei, Marthe! Har et spørsmål til deg. Kunne du legge ut et inlegg med alle kjolene dine? 🙂 med bilder hvor du har de på deg? det virker som du har så mange fine! Tenkte jeg skulle spørre om det samme når det gjaldt sko, men du har vel kanskje litt mange sko til det?:-) hehe!
      Forresten, elsker bloggen din. Spesielt det at jeg tror nok du er den mest ekte bloggeren av alle på topplista, virkelig! 🙂

    19. Jeg tenkte nå å legge igjen ett lite spor til deg Marthe fordi du er et fantastisk menneske. Jeg er utrolig dårlig på å kommentere men jeg vil bare si at jeg er her! hehe.
      Smilet ditt lyser opp dagen min, jeg går inn på bloggen din uansett om jeg var der for 1 minutt siden håper på at du har oppdatert. Jeg vedder på at over halvparten av sidevisningene dine er fra meg. Du er ett stort forbildet for meg og du virker som et utrolig fantastisk menneske. Jeg kan sitte flere timer å se igjennom alle kategoriene dine uansett om jeg har sett det før. Med engang jeg så bloggen din så falt jeg pladask, har lest den siden egypt turen 2011. Men jeg er sikker på at jeg har sett igjennom alle innleggene dine. Du inspirerer meg. Jeg leser alt du skriver på innleggene noe som jeg er utrolig dårlig på på andre blogger. Men du skriver utrolig bra! Du har fått meg til å lese bøker, jeg hatet bøker før. Men så var jeg nødt til å lese den ene boken du hadde anbefalt og etter det har jeg lest endel bøker! Hele deg er perfekt og jeg kunne gjort alt for å få utseende ditt. Du er så heldig som har 13.000 som ser opp til deg. Designet ditt er så rent iforhold til de andre bloggerne der det er mange html koder som er unødvendig å ha der. Men jeg vil bare si at du er en herlig jente og jeg håper at du aldri slutter å blogge because I am addicted of your blog. Elendig engelsk? Jeg vet. Men du får ihvertfall kose deg masse i Mexico for jeg tviler at jeg kommenterer mer etter dette.
      Med andre ord:
      JEG ELSKER BLOGGEN DIN OG DEG!
      ps: jeg stalker deg ikke. Du er bare så pen!

    20. kathrine: Jeg har faktisk tenkt det motsatte jeg! Hehe, jeg har mange sko men jeg tenkte jeg kunne stille de opp og lage en liten videosnutt av dem 😀 Det er en del som har spurt om det skjønner du 🙂 Tusen takk!
      Linda: Åå dette var tidenes kommentar! Herlighet så hyggelig det var å våkne opp til disse ordene 😀 Tusen takk skal du ha. Du må absolutt legge igjen flere kommentarer i fremtiden. Det motiverer til tusen å lese kommentarer som dette. 😀
      Tusen takk til alle som legger igjen gladkommentarer her! Herlig 😀

    21. Hei! Jeg synes du er en kjempe bra blogger, og det går ikke en dag uten at jeg ikke leser her.. Men jeg lurte på om du noen gang bruker klærne dine om igjen, du har så mange ulike klær, jeg har aldri sett dem omigjen. Haha ikke negativt ment assa! Jeg bare lurer ;-))

    22. På det siste bildet, med kleshengerene, hvor er jakkene fra ? <3 er heelt desperat, har lett og lett etter slike jakker, men finner de ingen steder...

    23. Hei du!
      Jeg skal på sånn disco så så jeg den blå kjolen din med paljetter, lurte derfor på hvem størrelse du har i den og om den sitter godt på? <3
      Også må jeg bare si at du er utrolig pen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg