NYTT LESESTOFF!

Jeg skulle egentlig ikke handle flere bøker før 28 februar da det er supersalg på bokhandlerbutikker da, men jeg kunne ikke dy meg! De kan jo ikke bli all verdens mye billigere enn 99kr? Jeg må ha masse lesestoff på de 11,5 timene jeg skal sitte på fly til Mexico og de 15 dagene jeg skal late meg på de hvite strendene der. Hihi, legg merke til hvordan jeg sneik med “hvite strender” inni her. Noen som er misunnelige? 😀 


Denne kjøpte jeg til tross for tykkelsen pga 100 anbefalinger.


Nå mangler jeg bare èn bok av Cecilia Samartin så har jeg hele samlingen. Jeei!

Nå kunne jeg virkelig trenge litt boktips fra dere?
Ønskelisten begynner nemlig å tømmes..

– Marthe <3

140 kommentarer
    1. Hvis du liker krim må du lese bøkene av Camilla Lackberg og Gunnar Staalesen!
      Andre gode bøker: Anne Franks dagbok og Regines bok

    2. øya er en veldig bra bok 🙂
      jeg vil anbefale shopoholiker serien av sophie kinsella de er veldig morsomme. 🙂
      Jeg elsker forresten bloggen din. Du har også kjempe bra stil. Hvor får du inspirasjon fra ? <3<3

    3. “Øya” ble for tunglest for meg, jeg må ha en bra start i boka for at jeg skal klare å lese ferdig. Men “Drømmehjertet” er derimot fantastisk!! GLED DEG!! Jeg tok til tårene av den boka, husker jeg. Fantastisk at du blogger om bøker og ferie, der fanger du meg 🙂 u go girl! Hvor kjøper du bøkene dine btw? Finner ikke salg noen plass 🙁

    4. Hvis du ikke har lest Idas dans enda, GJØR DET! Det må være den vakreste boken jeg noensinne har lest.. Også er Bienes hemmelige liv veldig fin.

    5. Elsker bloggen din Marthe! Du er utrolig flink og virker kjempehyggelig! Jeg anbefaler VIRKELIG dødslekene! Åå, elsker dem til 1000!

    6. Eg interissera meg veldig over bøker som har litt om samfunnsproblem, eller realisme i seg. Så eg anbefala deg Natascha Kampusch – 3096 Dager og Jeg tenker nok du skjønner det sjøl : historien om Christoffer – Jon Gangdal. To gripandes bøker! Dei neste bøkene eg skal lese er iallfall Steve J. Watson – Før Jeg Sovner og Chris Fabry – Maiblomst. Men boka Frognerfitter kunne eg også tenkt meg å lest.

    7. Herbjørg wassmo – ett glass melk takk
      Erlend Loe – Doppler
      Husker ikke forfatter – Anna, Hanna og Johanna
      Anne Franks dagbok
      Steig Larsson serien
      Vil definitivt sette Wassmos bok først. Vanvittig bra bok om menneskehandel.

    8. GLED DEG til Drømmehjerte! Den er såå fantastisk! Åh jeg har nesten ikke ord, slutten var bare helt RÅ, og jeg ønsket at jeg aldri kom til å lese den ut.. Jeg syns den er bedre enn Senor Peregrino som jeg også likte kjempegodt. Føler ikke engang disse ordene rettferdiggjør den! Gled deg, det er i hvert fall min yndlingsbok 🙂
      Øya er også utrolig fin!!

    9. Åå, Øya og Salvadorena er utroolig fine begge to 😀 Men du MÅ lese boken “Tilbake til Riverton”! Den er fantastisk bra 😀

    10. Boka “bare en datter” anbefales på det sterkeste! Lita og lettlest bok, så den blir du ferdig med på 1-2-3!
      god helg :))

    11. Hvis du liker bøker fra virkeligheten vil jeg anbefale Jag lever, Pappa og Regines bok. Samt Idas dans, som du sikkert kanskje har lest..
      Er ikke veldig lenge siden jeg la deg til på bloglovin og du lever virkelig opp til forventningene! keep up the good work! God helg:)

    12. HONNINGFELLEN av Unni Lindell! Den mest spennende boka jeg har lest! Du har sakt du ikke liker krim, men denne er virkelig verdt å lese. En spennende bok fra begynnelse til slutt.. Leste ut boka på en dag, klarte ikke stoppe! Blir helt stum bare av å tenke på historien!
      Masse god tur til Mexico! Gleder meg masse til å lese innlegg fra varme strøk igjen 🙂 <3

    13. Hvis du liker bøker med kjærlighet, vennskap, drama osv, så bør du finne frem Tusen biter serien!
      Jeg leser den hver sommer når jeg ligger å soler meg. Er en typisk ungdomserie så er ikke sanne sanne hendinger eller noe da.
      Høsten 2002 lanserte Gyldendal Tiden en splitter ny ungdomsserie med ektefølt romantikk og spenning på alle plan! Leserne kastes inn i unge menneskers dramatiske hverdag. Intensitet, tempo og action gjør det vanskelig å legge bøkene fra seg! Tirill går i 9. klasse på ungdomskolen, sammen med bestevenninnen Line. Hun er ikke av de som er mest frampå, men det er likevel noe helt spesielt ved henne. Lenge var hun avstandsforelsket i Gunnar, men så faller hun pladask for Leo – en ensom ulv som ofte havner i bråk. Og forelskelsen er ikke noen enkel affære. Lekende lett fletter Kjetil Johnsen sammen et imponerende stort persongalleri. Ved siden av Tirill, Line, Gunnar og Leo møter vi Vanessa som ustanselig skryter av puppene sine og fascinerer de fleste guttene, Julie som nettopp har kommet hjem fra USA, der hun har blitt mye tøffere og ‘farligere’ og den kjedelige og superstraighte storesøsteren til Tirill som bærer på en hemmelighet. Serien er lettlest og skildrer et tidvis røft miljø som mange unge nok kan kjenne seg igjen i. Forfatteren og seriens tilblivelse: Kjetil Johnsen har jobbet i ukepressen som journalist og redaktør i en årrekke. Blant annet har han jobbet i Topp, Vi og Gutta og 4U. Tusen biter startet som en serie i Viog Gutta, der den ble enormt populær – og disse bøkene er en bearbeidet og forlengelse av følgetong-serien. Målgruppe: 13 + [email protected]

    14. Gled deg til øya og salvadorena.. Er så utrolig nydelige:) har du forresten lest bienes hemmelige liv? Anbefales! Klem fra isabelle

    15. Du er heldig som har så mange bøker… jeg må bare låne fra biblioteket hele tida.. hehe 🙂 Kunne du ha laget en liste over bøker du anbefaler? Trenger virkelig tips…

    16. Fysøren! GLED DEG! Jeg har lest mange av bøkene, og de er så utrolig bra at det er ikke mulig! Drømmehjerte, Øya og Salvadoreña er nydelige. Du kommer til å elske dem 🙂

    17. “ØYA” er en helt utrolig bok,beste jeg noen gang har lest, gled deg.Du blir så oppslukt av den… Drømmehjerte er også helt nydelig!
      Elsker Bloggen!<3

    18. Drømmehjerte og Øya er blant de vakreste bøkene jeg har lest. Anbebaler også Bomerang,Biens hemmelige liv, Potensgiverne,Shantaram.

    19. the hunger games!
      Eller dødslekene hvis du vil lese den på norsk. Vet ikke om det er sånne type bøker du liker å lese da 😛 🙂

    20. har du strong eller sensetiv white one tannbleking? og kan du med hånden på hjertet si at det virkelig funket?:D vurderer å kjøpe det

    21. ååå, når du sa ordet hvite strender så jeg for meg hvordan det hadde vært å lugget rett ut på stranda og bare slikka sol hele dagen 🙂 men er alltid gøy med oppdateringer fra deg når du er på ferie, får nesten en følelse av at jeg er der selv da 🙂

    22. Har lest alle de og de er fantastisk fine 🙂
      MIn anbefalling er “Vindens skygge” av Carlos Ruiz Safone,jeg har lest den mange ganger og blir trollbundet hver gang 🙂

    23. Drømmehjertet er en helt herlig bok!!! Har lest den 3 ganger, og kommer til å lese den tusen ganger til(okda, kanskje ikke tusen…), men Cecilia Samartin er jo en gudinne for meg etter jeg leste den!

    24. Har absolutt ingen bok tips.
      Men vet du hva? Du kan ikke friste meg med syden tur lengre siden jeg nemlig skal til varmen selv i april ^^ Så hahaha : P

    25. Drømmehjerte er ikke noe bra, jeg leste den i sommer og det var en skikkelig nedtur fra Señor Peregrino, så ikke ha noen store forventninger..

    26. Hei,super bloggeren min!<3
      Du er tydligvis flink og glad i å lese!:) Heldig, det er nemlig ikke jeg..
      En ting: skjønner ikke hvorfor du ikke er nr.1 på blogg.no, du blogger så bra!
      ILU!;*<3

    27. Husker du den jeg snakket om i Egypt? Ikke uten min datter! Den er det virkelig verdt å lese! Begynte jo på en til der nede, Mustafa Can med Tett inntil dagene. Ikke ferdig, men elsker den så langt!
      Du gjorde rett i å kjøpe Øya! 😀 Lest bøkene til Unni Lindell? Spennende! 🙂 Hun som skrev Øya har kommet med en ny bok, men tror den bare er på engelsk enda. Dersom du trenger feelgood-bøker så anbefaler jeg Marian Keyes! Kjempemorsomme! 🙂 Ble plutselig veldig blank, men kan komme med mer dersom jeg husker!
      -Stine

    28. Djevelens Datter – Sara Hilal
      Solgt – Zana Muhsen
      Bare en datter – Sarita Skagnes
      Min drøm om frihet – Amal Aden
      Alle er sanne historier ! Anbefaler VIRKELIG!♥
      Har gitt deg anbefalinger på noen av bøkene før ;)) Men uanset så MÅ du lese de 4 bøkene! Alle er rørende og trist og helt fantatiske! Tror ikke du angrer på å kjøpe dem!:D

    29. Jeg tror “øya” boka er veldig bra! skal lese den jeg også, men akkurat nå driver jeg med vann til elefantene:-)

    30. jeg er så glad for at du har blogg.. 🙂
      du blogger FLERE ganger om dagen, og det gjør ikke de andre.
      <3

    31. gled deg til du skal lese drømmehjerte!! den er skikkelig bra, begynnte å gråte da jeg leste den… og når du først starter å lese den klarer du ikke å legge den fra deg! 😀

    32. Kanskje en engelske boken “True The Storm” av Lynn Spears, moren til Britany! Leser den nå, og så langt så er den veldig bra 🙂 Eller så er det jo også en bokserie som heter “I morgen da krigen kom”! 🙂

    33. les øya med en gang! kan være lurt å følge litt med på navn osv, måtte bla tilbake et par ganger! den og drømmehjerte er to av de fineste bøkene jeg vet om!

    34. Du MÅ lese Boktyven av Markus Zusak! Den er en av de BESTE og mest fantastiske bøkene jeg har lest, og jeg leser mye. Sterkt sterkt anbefalt:)

    35. Cecilia Samartin er en av to favoritt forfattere og Øya er helt fantastisk nydelig!!! Tårer bare jeg tenker på den boka.

    36. Burde man lese alle om man skal lese noen for å få med sammenhengen? Har veldig lyst å lese noen av dem, men er ikke så glad i å lese. Hvilken anbefaler du helst hvis det? 🙂 du er en stor inspirasjonskilde!

    37. 13 gode grunner, den MÅ leses! Den er så bra at du ikke kan legge den fra deg, skrevet av Jay Asher. Den har vært New York Times bestselger, og Publisher weekly skriver at den er umulig å legge fra seg.
      Den handler om Hanna Baker, og hennes historie bak sitt eget selvmord. Hun har da lagd 13 kassetter, og de personene som får kassettene er grunnene til at hun tok sitt eget liv.
      Jeg leste denne til en særoppgave, og er utrolig fornøyd. Så fornøyd at jeg kjøpte boka selv 🙂

    38. Anonym: Jeg har strong 🙂 Jeg kan med hånden på hjertet si at tannblekingen fungerte på meg. Jeg gjorde alt som jeg skulle og da fungerte det. Men jeg har fått melding av flere lesere som ikke får til å bruke tannblekingen ordentlig og at det dermed ikke fungerer på dem :/
      Kaja: Jeg drar 11 mars 😀 Juhuuu!
      Mari: Jeg vet faktisk ikke helt. tror det er den store boksalgdagen så jeg håpte alle bokbutikker skulle ha salg 😀
      Silje: Nei jeg hadde faktisk ikke lest mer enn 5 bøker i hele mitt liv frem til i fjor! Så fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle lese en Carries dagbok bok med sex and the city jentene og så var jeg helt lesefrelst gitt! Hehe.
      TUSEN TUSEN TAKK for alle boktips! Herlighet dette var fantastisk! Nå har jeg jo hundre nye bøker å sette på listen. Juhuu 😀 Takker og bukker alle sammen! Dette er heltopp. <3

    39. Slik jeg forstår smaken din ville jeg lest Jodi Picoult. Hun har blandt annet skrevet boken som “my sisters keepers” er basert på. Bøkene hennes tar alltid for seg veldig kontroversielle temaer, hvor du alltid ender opp med sympati for det bad guy. Utfordrer tankesett og verdier! Utrolig sterke fortellinger! Anbefaler amazon.co.uk, om du ikke har noe i mot engelsk. Da betaler du ca. 7 pund for en hardback når den ikke er på salg, det er gratis frakt og som du sikkert vet er det ikke toll eller moms på bøker 🙂 Det er bra for lommeboken!

    40. du kommer til å elske øya, virker som en typisk bok du leser.
      ellers leser jeg bøker fra Joy fielding særlig charlies web… den er mindfuck

    41. Jeg anbefaler virkelig en serie som heter Teppefall. Helt utrolig bra bøker som handler om en jente som begynner på teaterskolen og blir forelsket i en politimann som etterhvert viser seg å være en psykopat. Vi følger henne igjennom 14 bøker og det er utrolig mye som skjer 🙂 Aldri kjedelig!

    42. Saras nøkkel er en helt fantastisk bok! Den er både trist, søt og alt på en gang, den er veldig lettlest og helt klart min favorittbok! 🙂

    43. du bürde virkelig glede deg til drømmehjertet! den er enda bedre enn salvadorena, synes jeg da 🙂 drømmehjertet er faktisk en av de beste bøkene jeg har lest!

    44. Jeg liker en god del bøker fra Sidney Sheldon. Kan bli litt kjedeligt etter noen bøker fordi du kjenner igjen skrivemåten hans osv. Men jeg må alltid fullføre bøkene hans når jeg først har startet 🙂

    45. Kan love deg at du ikke kommer til å klare å legge fra deg ØYA!! Den er bare helt sjukt bra og rå!! Skal innrømme det, at jeg er en lesehest, men jeg leste den ut på hele 2 dager. Begynte en sen sommerkveld å lese den og ble revet med. Klarte ikke å legge den fra meg, så jeg satt oppe halve natta for å lese videre. Dagen etter gjorde jeg ikke annet enn å lese x) Jeg sier bare: GLED DEG!! 😀

    46. Det er mammutsalg på Libris som starter den 28. februar! Men hvis det er noen spesielle bøker du vil sikre deg, kan du gå inn på libris.no og forhåndsbestille også bare hente og betale i butikk når salget starter! Da blir ikke bøkene du ønsker deg utsolgt før du får kjøpt 😉

    47. Hvis du liker historier om huleboertiden er serien “Jordens barn” av Jean M Auel tror jeg d skrives kjempegenial:) første boka heter hulebjørnens klan, og det er en serie på 6 bøker. Bøkene handler i hovedsak om en jente ved navn Ayla som kommer bort fra familien sin og blir oppdratt av huleboere kalt neandlertalere. Og du får følge hennes ferd for å finne folk fra sin egen art. Det tok forfatteren 30 lr 40 år å lage serien tror jeg. Den ene boka leste jeg ut på ei uke, men tilsammen har d tatt meg ca 5 år på å lese hele serien og jeg har så vidt startet på siste boka:D men jeg leser ikke så mye som deg;) hehe men denne serien anbefales altså hvis du liker bøker med info om hvordan verden var for 30 000 år siden om ikke mer;)
      Liker forresten bloggen din kjempemye, spesielt det som har me Moutfits lr ferie å gjøre;)

    48. Shantaram!:) Anbefales virkelig. Er ikke lest ut enda, men den er sååååå bra!!!! Spennende samtidig kjærlighet å endel krim lignende.. Men mer ‘ekte’ er også basert på hans ekte om jeg husker riktig. (er ikke så utrolig glad i krim lignende selv men denne er BRA!!!) Nå er jo boken utrolig stor…. Men ikke mist håpet;) det går fort!
      Anbefaler også – Bare en datter. Utrolig sterk å ‘krevende’ bok å lese. En får vondt men medfølelse, så deb er grusom men samtidig litt fin!
      Anbefaler også -Morgen i jenin, water to elephants, barnepiken, onkel Toms hytte og Natascha 1338 dager…. Kos deg heldiggris som ikke lenge til skal til Mexico!!:-D
      Du er flott og en stor inspirasjon! Godt du liker Stvg, beste byen er jeg enig i 🙂
      Stor klem fra Stvg<3

    49. Øya er virkelig verdt å lese, den er utrolig fin 🙂
      Visst du ikke har lest “Orkideens hemmelighet” burde du lese den. Den er lang og “innviklet” men den er så rørende og slutter aldri å overraske.
      Flott blogg du har!

    50. Drømmehjertet er helt fantastisk. Det er jo litt sånn at du må være interessert i å lære litt, fordi at det er jo ganske sånn i historie i historien hvis du forstår. Men den er kjempe bra. Det var den som gjorde at jeg begynte å interessere meg for litt mer seriøse bøker enn bare shopoholiker osv 🙂

    51. Har lest alle bøkene, og alle er utrolig fine! Drømmehjerte må være min favorittbok i hele verden! Helt nydelig! Øya er også utrooolig fin! Har lest begge bøkene flere ganger, blir ikke lei!
      Andre boktips:
      – Morgen i Jenin
      – Tusen Strålende Soler
      – Drageløperen
      – Reisen hjem
      – Naken i Hijab
      Også MÅ du lese Solgt og Mitt løfte til Nadia, som er sanne bøker som handler om to engelske søstre, som blir solgt av sin egne far (Som er fra Yemen), og giftet bort. Helt grusomme. Tror ikke man får kjøpt de i en vanlig bokhandel, men er sikker på at det går an å kjøpe de på nettet 🙂

    52. Himmelfallen av Brian Selznick! Tykk bok, men halvparten av sidene er tegninger tegnet av forfatteren. Veldig interresant og fin! Oppfinnelsen av Hugo Cabret er også en bok av Brian Selznick! Begge bøkene er VELDIG brae synes jeg! 🙂

    53. Jeg anbefaler sterkt Jo Nesbø sine bøker om kriminalbetjenten Harry Hole:) Jeg er ikke en veldig flittig leser, men disse bøkene sluker jeg!

    54. Har også lest Øya, og den er nydelig! Har nettopp begynt på Salvadorena, og virker hittil som en bra historie. Må anbefale “Morgen i jenin”, en utrolig sterk bok som er fantastisk skrevet!

    55. Boka “øya” er en av de beste bøkene jeg har lest! Leste den ut på 2 dager, for jeg klarte ikke å legge den fra meg 🙂
      Vil og anbefale “Barnepiken”, den som er blitt laget film om, har ikke sett filmen, men boka er helt fantastisk!
      Kos deg :))

    56. Naken i Hijab av Gunn Marit Nisja,
      3096 dager av Natasha Kampush
      Over de hundre fjell
      Vi liker samme type bøker, håper du får lest disse, alle veldig gode bøker 🙂
      Elsker bloggen din<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg