Planer for Egypt..

Ikke førstkommende lørdag, men lørdag etter det er det faktisk reisetid! Tiden har flydd som bare det og nå er Egypt turen like rundt hjørnet. Vi er fire jenter som skal på tur til Sofitel hotell i Sharm el Sheik. Annika og jeg blir her i hele 15 dager, mens de andre to drar etter en uke. Ettersom vi blir en stund, har vi planer om å bli med på litt ulike utflukter og aktiviteter. Vi har blant annet forhåndsbestilt svømming med delfiner i redsel for å gå glipp av det. Ellers er dette noen av planene vi har for oppholdet..

1. Hesteridning langs stranden i solnedgang. Hotellet vårt har et ridesenter hvor de leier ut arabere så dette må vi benytte oss av. Noe så koselig! Dessuten var det nesten gratis.

2. Dagstur til Kairo. Med mindre det er kaos og opptøyer i Kairo på denne tiden, har vi fryktelig lyst til å ta en dagstur hit med buss. Det tar et par timer, men det tror jeg det er verdt. Vi har så lyst til å ta en titt på de eldgamle pyramidene når vi først er her. Man kan da ikke ha vært i Egypt uten å ha opplevd dette!

3. Svømming med delfiner. Det koster litt, men fy søren. Livet mitt vil aldri bli fullkomment om ikke jeg får svømme med delfiner. Det koster ca 1000kr for en halv time og det er det garantert verdt! Jeg gleder meg!

4. Ri på dromedarer i ørkenen. Enten det er en kamel eller en dromedar så skal jeg ha sittet på et vesen med pukkel når Egypt-turen er overstått. Å ta en ridetur på en dromedar i ørkenen må være fantastisk! 

5. Amatørdykking. Vi har ingen planer om å gå på dykkekurs, men jeg skal absolutt pakke både dykkermaska og snorkelen. Jeg har nemlig lovet 10 000 mennesker å vise frem undervannslivet til Egypt med mitt nye undervannskamera! Iha! Korallrev i rødehavet, here i come..

6. Slikke sol. Ja, så skal vi selvsagt bruke titalls timer på slikking av sol. Vi må da komme hjem med litt brunfarge etter to uker i varmen! Huden min skriker etter Egypt’s solstråler.. Litt strandsand mellom tærene skal heller ikke bli feil i juletider.

Hva mer kan man finne på i Egypt?
Noen forslag og ideèr til oss?

– Marthe <3

78 kommentarer
    1. åh, det virkelig helt topp 🙂 vil også svømme med delfiner.
      Jeg bare lurte på en liten ting, hvilket reiseselskap bruker dere? og er det fly og hotell alt i ett liksom? 🙂

    2. “Ri på dromedarer i ørkenen. Enten det er en kamel eller en dromedar så skal jeg ha sittet på et vesen med to pukkler når Egypt-turen er overstått. Å ta en ridetur på en dromedar i ørkenen må være fantastisk!”
      En dromedar har kun én pukkel 🙂

    3. Hei, Marthe! I agust var jeg og familien min i Sharm el Sheik også 🙂 En storartet tur, jeg vil anbefale å dra til to “by steder” om jeg kan kalle de det. Gå gater og lignende, buss og slikt går fra hotellet 😉 Kos deg i Egypt!! 😀

    4. åå,så heldig du er! 😀 men bilde av klesskapet? ikke meninga å mase altså, men er så nysgjerrig, haha!

    5. Gamlebyen er veldig fin og det er utrolig mye rart å se på. Slå deg ned på en Beduin-bar og røyk vannpipe og drikk te! Kjør ATV i ørkenen, dødsgøy! Dra ut på snorkeltur med båt. Det er helt fantastisk!
      Jeg var med på en fjelltur til Mount Sinai (der Moses angivelig mottok de ti bud) Vi gikk om natten og på toppen møtte vi en helt nydelig soloppgang.
      Tror dere skal holde dere unna Cairo, men hva med Luxor? Jeg var der tidligere i år og det var veldig spennende. Kongenes dal, Luxor Tempel, MYE interessant historie med andre ord.
      Masse god tur uansett hva du velger å gjøre. Egypt er herlig!

    6. Silje: Vi drar med amisol 🙂
      Elisabeth: hehe, det er endret nå 😀
      Henriette: Det kommer i morgen eller på torsdag! Elektrikeren kommer nemlig i morgen 😀

    7. Lyckligaingrid: Takk for tips! Da må ihvertfall gamlebyen besøkes 😀 Vi har også tenkt på sinai fjellet. Vi vet bare ikke så mye om disse utfluktene enda 🙂

      Dumt det er så mye styr i Cairo nå. Vi har så lyst til å ta en tur hit og se pyramidene, men skjønner at det blir umulig om det er så mye oppstyr. :/

      Tusen takk, vi gleder oss masse! 😀

    8. ser ut som om dere får en veldig fin tur! 🙂 du må kose deg masse i varmen mens du kan!
      så foressten at noen kommenterer brynene dine? de er jo sååå fine! 🙂 du skal ikke bry deg om sånne musunnelige småunger som bare er ute etter å knuse selvtillitten din! ha dem slik du vil! det er bedre å bestemme selv, enn å gå rundt med noe som er ”akseptert” som du ikke føler deg vel med!

    9. Sandra: Det kostet ca 7000kr for dette 5 stjerners hotellet. Frokost er inkludert 🙂
      Anonym: Jo, absolutt. Hoho!
      Crf: Tusen takk for det! Jeg får daglige kommentarer på dem, men jeg er veldig fornøyd med dem, så her skjer det ingen forandringer 🙂

    10. “hvor de leier ut arabere”
      haha, måtte lese den setningen et par ganger… høres ut som de leier ut egyptere! neida, skjønte hva du mente, men litt morsomt allikevel 🙂

    11. Å herreminn! Dere kommer til å få det fantastisk dere nede! Jeg skal også få min drøm om å svømme med delfiner oppfylt..drar 3 uker til malta på språkreise til sommeren, og har nå bestilt delfin svømming 😉

    12. Jeg ville ikke reist til kairo.. det er uro der igjen..
      Kunne tenkte med å dra til egypt selv men jeg er nok litt for redd for
      alt som skjer der nede..
      kos dere masse! Misunner dere snorkelingen!
      det er rått å snorkle!

    13. Delfinsvømming er helt sykt kult og fantastisk! Vil ha en delfin. Men du må beregne mye mer enn 1000,- 😉 Det er det du betaler FØRST – så er det alle de flotte “billige” bildene du ikke klarer å si nei til … 😉 Men du kommer til å kose deg glugg !

    14. hei!
      jeg skal til egypt med kjæresten min i januar, rett etter jul. da jeg fortalte dette til venninnen min ble hun veldig misunlig, så jeg bare lurer på om du kan linke til hotellet, nettsiden der dere bestilte liksom? 🙂 takk på forhånd.
      god tur, forresten. tiden kommer til å fly fremover.
      men jeg bare lurer på en ting.. skal du ikke snart få deg en jobb? det må da være veldig trasig å gå hjemme dagen lang. hva sier moren din til det? 🙂 det er ikke for å være frekk ellernoe, altså, lillebroren min er akkurat som deg 😛 haha.

    15. Gled deg! Har vært i Egypt selv i 15dager å det var utrooolig herlig! Det er som en VARM norsk sommer på disse tidene,altså ikke ALT for varmt eller kaldt!
      Vi fikk vite at det var veldig sjeldent at der var delfiner på den tiden vi var der(fra 3.desember) men det kan jo hende det er delfiner der. Det er veeeeldig gøy å dra på sitsing(?) i ørkenen på firehjuling,det må dere gjøre!! Få en firehjuling hver,kjør 3mil inn i ørkenen for å besøke beduiner å ri på dromedarer i solnedgangen,utrolig koslig!! Dere burde også dra på snorkling èn hel dag med båt,utrolig bra opplevelse!
      Kos dere masse :))

    16. Hei, hørtes deilig ut! Har vært der 6 ganger selv 🙂 Men tenkte det var litt greit å vite for deg/dere at det tar mye mer en 2 timer ca til Kairo?? Det tar omtrent 7 timer… Det er ca 56 mil 😛 hehe.. Ellers så har jeg også vært å ridd i ørkenen der, og det er ofte nesten best å ri på morgenen fordi da får dere soloppgangen og den er nesten finere, pluss at det ikke er så varmt for hestene da 🙂

    17. var i Egypt i februar 2010, og det var helt fantastisk! Angrer ikke et sekund! Vi skulle på delfindykking, og det var jo bare helt sykt! de hadde ikke sett delfiner på over 4 mnd. der, og når jeg var der kom de for første gang på så lenge! Det svømte 16-17 VILLE delfiner RETT under meg! Det er minne for livet jeg aldri glemmer! Og koralreva der er også helt fantastiske! Det er virkelig verdt pengene, det kan jeg love deg 🙂 Gled deg masse!

    18. Haha, nå ble jeg litt overrasket da jeg plutselig så bilde av meg og delfinen jeg svømte meg da jeg bodde i Mexico 🙂 Hvor fant du det bildet hen?

    19. Jeg har vært i egypt faktisk 4 ganger! Men da har jeg bare vært i kario, men har hørt at det er finere i byen som sharm el sheik. Men dere må gjerne ta en tur innom Kairo hvis det har roet seg ned for det er en flott by, med masse å se på!
      Hvis dere får muligheten til å dra til Kairo syntes jeg dere burde gå til et senter som heter City stars! Dere mååå få tatt en tur innom der, hvis dere er i Kairo. Ikke bare har de mange kafeer å velge mellom, men klesbutikker vi ikke har i norge engang!
      Kos deg i egypt, søta! 😀

    20. Heisann 🙂
      var i Egypt (sharm) i høstferien og dro da på dagstur til Kairo og så pyramidene, var en veldig fin tur men er ekstremt langt og kjøre, varmt og de holdt seg overhodet ikke til hva som stod på planen , vi bestilte igjennom reisebyrået, de dro oss med på steder de ville vi skulle kjøpe forskjellige ting fordi de selv fikk noen få prosent av det da, de fortalte ikke dette til oss da , men snakket senere med dem siden var mange som ikke var fornøyde! beduinene oppe i pyramidene er kjempe masete og lar deg ikke være i fred! er kjempeføy og ha sett pyramidene, angrer ikke , men sjekk hva opplegget er og hør rundt om de holder seg til det ! er heller ikke noe og være inne i pyramidene , det er omtrent ikke plass til og snu seg og er myyyye varmere og klamt der inne, er bare opp en liten trapp og ned igjenn 😛

    21. Kristina: Å, huff det tenkte jeg ikke på. Jaja, bilder må vi også ha! Koste hva det koste vil 🙂

      Elisabeth: Det går veldig fint. Nei nå skal jeg faktisk ligge på latsiden. Det er umulig å få jobb før jul når jeg reiser 3 av 4 uker i desember. I januar blir det derimot forhåpentligvis jobbing på meg. Link til hotellet vårt er her: http://www.finn.no/reise/pakkereiser/object?finnkode=53298456&collapseId=222601314

      Sofie: åå, herlighet! Det må vi få til 😀 Firehjuling i ørkenen må være dødsgøy!

      Cathrine: Høres helt herlig ut! Jeg gleder meg som en gal til å svømme med delfiner selv, selv om disse ikke er ville 🙂

      Maddi: Nei! Så morsomt. Haha, den tanken streifet meg ikke engang. Jeg bare googlet delfiner og svømming så dukket det bilde opp. Håper det er i orden! Herligfred, hva er sjansen for det 😀

      Mona og Maria: Tusen tusen takk for tilbakemeldinger og tips til hva vi burde gjøre og hva vi ikke burde finne på. Dette setter vi absolutt stor pris på 🙂 Alle tips skrives ned og huskes på!

    22. Må starte med å si at Egypt er det fineste landet jeg noen gang har besøkt! Jeg var i Hurghada for snart to år siden og det var tidenes beste tur. Anbefaler “buggy-bil” kjøring i ørkenen, kamel riding, besøke beduinleir (absolutt anbefalt om du får det til), undervannslivet er sinnsykt! Vi fikk med en film fra turen nettopp VI var på noe som gjore minnene mer ekte nå i ettertid. Anbefaler også å være ute i gatene på rolige resturanger på kveldstid (men vær forsiktig med tanke på at dere bare er jenter noe som er veldig populært der nede). Den gjestfriheten skal du lete lenge etter 🙂 God tur! Håper du får like gode minner og koser deg like mye som jeg gjorde da jeg var der. Skal tilbake i nærmeste fremtid, men ønsker ikke å besøke landet med all uroen de har i snakkende øyeblikk :/

    23. Åhh, misunner deg! Jeg har bestemt meg for at jeg også skal dra dit en gang, men det blir ikke før jeg har tid og penger:) Du har valgt noen utrolig fine utflukter og aktiviteter, mange av dem har jeg drømt om å få gjøre lenge!

    24. Har vært i Egypt selv, og det er omtrent seks timer med buss fra Kairo til Sharm-el-Sheik… Så tror dagstur blir litt vel travelt, hehe. 🙂

    25. Viss du skal til kairo pass deg for å ri på kamelen der, der kan det lure deg trill rundt. Uansett om det går i politiklær eller hva dem gjør. Dei seier en pris når du skal på, men når du skal av øker dem prisen mer og mer. Kan ver du må betale oppi tusenvis for å komme deg av.
      Anbefaler å reise med en sånn bil greier i safari, der du reiser på besøk til en leir, kan ri på kameler og bare springe så mye du orker i sanden. Du kan også kjøre 4-hjuling. Dra ut med en båt på dukking, delfinbading og ikke minst bare slappe av på det fine strendene<3
      har vert der selv 8 ganger men har vert i hurghada. Vi har bare vore i kairo og sett på pyramidene, reist til safari, tatt båt og dukka og ubåt greier.
      Gled deg. Jeg vil også til egypt igjen. Etter så mange ganger på samme hotel kjenner vi mange som jobber der, savner dem kjempe mye. Å dei er kjempe koselige.
      Men når du er ute i gatene er dei veldig masete, men vill du o
      Ikke hørre etter så bare gå å lat som du ikke "hørrer" så gjir dem seg!! 🙂
      Kos deg i Egypt <3

    26. du er utrolig heldig! Sharm el shake er en opplevelse, Var der i fjor. Men utrolig mange plagsome egyptere og ikke minst taxi folk, tuter seriøst hele tiden, men hey? det er jo syden. Jeg var i dyreparken og i akvarium land, kjempe morsomt.

    27. Håper du får en fantastisk tur =) Jeg og familien min tror jeg er de eneste som med hånden på hjertet kan si att vi aldri skal tilbake til Egypt. Rett og slett ett mareritt å være der, og jeg har aldri hvert så lettet av å reise fra ett land før…Alt for mange mennesker på turiststedene, frekke (og slemme) mennesker, inpåslitende selgere, fattige folk overalt, møkkete og ja, rett og slett en helt grusom tur…

    28. Å herregud Marthe! Du må virkelig kose deg masse! Jeg var i Sharm el Sheik i forfjor og koste meg masse! Når jeg var der gikk de faktisk å gjorde rent i gatene for de ville at turistene skulle kose seg mest mulig. Maten er alle tiders, og du vil spesielt like maten du som er så glad i mat (hehe) .. Jeg svømte også med disse nydelige delfinene. Og vet du hva? Jeg fikk danse med dem OG jeg fikk ikke bare et men fler kyss på både munn, nese og kinn av disse herlige dyrene.. GLED DEG! 🙂

    29. Oj oj, svømming med delfiner a gitt! Marthe, du må virkelig leve så lenge du kan i det øyeblikket..det er sikkert en helt sykt fantasisk opplevelse:) Kos dere masse, lev livet å lev i nuet! Klem fra meg:)

    30. Var i kairo i sommer, ikke noe å være redd for akkurat! Bussturen tar vel sånn ca 7 timer.. men vi tok fly da. Og det gikk kjempefint. Hadde leid privatsjåfør for en hel dag, for den fine sum av 500 kr. Vi besøkte pyramidene, det egyptiske museet, og det beste kjøpesenteret du kan tenke deg! City Stars mall elllernoe sånt.Ikke bekymre deg for noe opprør, sålenge du ikke oppsøker det, ser du heller ingen ting! 😉

    31. Så gøy! Jeg skal til Egypt, samme plass som deg i Februar! Gleder meg til å høre hvordan dere har hatt det, og kanskje få noen tips 😀

    32. Magnhild: Åh, Tusen takk for advarsel. Da vet vi hva vi må passe oss litt for! 🙂
      Tusen tusen takk alle sammen, for at dere deler opplevelsene deres med oss og tipser om utflukter og aktiviterer som er verdt å delta i. Dere er virkelig flotte! Takk 😀

    33. Hei 🙂
      Har også vært i sharm el sheik , er så utrolig fint der 🙂
      NOEN TIPS :
      -Når dere skal snorkle burde dere vurdere å ha med en instruktør .
      Jeg å vennina mi endte opp med å nesten bli angripe av sverdfisk , og instruktøren reddet oss .
      Vi trodde fiskestimen digget oss , men egentlig svømte de rundt oss får å angripe .
      Korallrev har også giftige ting , som vi turister ikke aner om .
      -Ellers ville jeg også tatt turen til utestedet La Dolce Vita .. Åpent ei gang i uka . tror det er onsdag , og en klubb med åpent tak , så du danser inn i natta med stjernehimmelen over deg 🙂 Drinkene koster like mye som i norge , men turen er verdt det !
      Kos dere , og håper ikke det er opptøyer så dere får sett pyramidene i Kairo .
      Er dere heldige ser dere de fra flyet også 🙂

    34. åse: Åh! Wææ. Sverdfisk!? Jeg hadde svimt av.. Jeg tror jeg skal holde med på grunna jeg for å si det sånn 😀 Tusen takk for tips. Utested er også noe vi ikke har peiling på. Vi vet i grunn bare om Pascha som skal være bra. 🙂

    35. åååååå det høres kjempe gøy ut skulle ønske det var meg.
      men så har jeg et tips også = dere MÅ dere på en koselig resturang på kvelden og knipse fine bilder å legge ut på bloggen;)

    36. Var der for to uker siden, men var der bare en uke så vi fikk ikke gjordt alt det dere skal. Men det var et nydelig sted! Fiskene og korallrevene er utrolige 🙂

    37. Du må kose deg masse! Jeg fikk Egypt tur av kjæresten min til 17års dagen min! Jeg anbefaler for deg som er shoppe gal å reise til namabay! Å resie opp til pyramidene tar det 6 timer med buss fra sharm el seik.
      Tips! spørr om priser før du gjør noe som helt, vi gikk på en smel. Vi så noen kameler på gata og de kom bort til oss å spurte om vi ville sitte på og det gjorde vi så klart, det var en liten tur på hver. Men når vi gikk av kamelen så hadde vi tenkt til å gi litt penger siden de var så snille.. men de krevde 300 kr av oss, og de følge oss helt til minibaken. Så fant vi ut at det kosta rund 300 kr for en dag med kamelene….. så pass på! og kos dere masse !:)

    38. GLED DEG! Egypt er varmt selv i desember:-) Vært veldig mye i syden, og Egypt er det beste i verden. Annbefaler å kjøpe sko der, elsker skoene der!!

    39. Ååh, kveldsshopping i Naama Bay!
      Vær forsiktig med hva dere spiser! Husk magetabletter og vaksine!
      Dagstur til Kairo er FANTASTISK! Håper dere får han egypteren som har vært i Norge i to år, og som kan snakke flytende norsk, som guide! Han er råååflink og det er utrolig spennende å høre på han 🙂
      Ha en fiin tur, og husk å ta med puta di da dere skal sitte på bussen ganske lenge! Klamt, trangt og FULLT på bussen! =)

    40. Hei! Har fulgt endel med på bloggen din, synes du er utrolig flink! Leste nå at du skal til Egypt, kom hjem for 2 uker siden jeg. Var i Hurghada da. STOR koste meg, ble så brun så jeg ikke trodde var mulig å bli.. Så hvis dere har mulighet vær mest mulig på sjøen- du blir brunere enn du trodde du kunne bli 😉 og du MÅ bare snorkle! Jeg torde egentlig ikke, men er såå glad jeg gjorde det nå. det var heeelt fantastisk- akkurat som å være i en nemo-film! Har selv hest, så vi red også på stranden- heeelt fanastisk <3 Så vil jeg bare gi deg noen tips- begynn å ta idoform reise, 2 uker helst før avreise og kjøp med deg antibac! Bruk antibac 24/7, i egypt " tørker de seg med venstra, og hilser med høyra" det er nok sant 😛 Jeg ville også gått på apoteke og kjøpt med meg noe mot akutt feriemage 🙂 Og husk å hold deg unna alt vann, puss tenner i kjøpevann og lukk munnen når du dusjer. Det var tips jeg fikk før vi reiste og det hjalp veldig. Jeg og typen min ble ikke syke, men flere av de vi reiste med ble, så godt med litt forhåndsinformasjon. Håper du kan ta nytte av det, og kos deg masse ! Gleder meg allerede till jeg skal ned igjen 🙂

    41. hei!:-)
      mamma og pappa var i sharm el sheik i høsteferien. tilfeldigvis valgte de et hotell som var veldig fint på bilder, men når de først kom dit, var det veldig urenslig og møkkete! men maten var kjempe god!! de derfor byttet hotell, der var det fint å rent, men maten var noe av det verste de hadde smakt, og fikk diare uker etter!
      håper du ikke kommer på et hotell der de serverer eddik-vin, ihjel kokte poteter og grønnsaker og ekkel kylling! hehe. også pass deg for de egypterne som drar deg inn i butikkene. tydlivis veldig masete folk!

    42. Ååååååh, heldig! Jeg kom hjem for to uker siden, helt utrolig herlig uke 🙂
      MEN, jeg må bare gi deg et tips! Jeg vet ikke om du har tatt en sprøyte før du drar dit, men om du ikke har gjort det burde du virkelig kjøpe med yoghurttabletter og være veldig obs på å bruke antibac før hvert måltid, etter dobesøk osvosv. Det er mange som har endt opp med skikkelig magesyke og ferien som skulle bli herlig har blitt ødelagt.. Vi har brukt yoghyrttabletter og rikelig med antibac hver gang og da har vi vært helt friske! Mens andre vi snakket med hadde ikke gjort det og de hadde ligget rett ut syke med diarè og spy.. Bare til et tips 🙂
      Du må kose deg masse der hvertfall, elsker Egypt!!! 🙂

    43. Tusen tusen takk for tips alle sammen! Dere er gode å ha altså <3 Vi skal ta masse bilder til dere så oppdatering blir det i massevis. Skal jeg til Egypt så skal dere til Egypt 😀

    44. Hvis middag ikke er inkludert på hotellet, bør du spise en restaurant kalt Little Buddha. Dyrere enn de andre restaurantene der, men billig i forhold til Norge likevel. Nydelig mat, moderne, men koselig lokale og hyggelige servitører. Eneste stedet i Sharm hvor det er trygt å spise sushi:-)

    45. Hei. Jeg var i egypt på ferie, og vi tok dagstur til kairo. Det tar veeeldig langt til å ta buss dit. Jeg vil anbefale å ta kontakt med et reisebyrå og ta fly dit. Det gjorde vi når vi var i sharm el sheik. Det koster ca 800kr per person. Dette inkluderer fly, billetter til pyramidene og det egyptiske museum, og minibuss med guide en hel dag. Jeg ville funnet selskaper lokalt, de gjør akkuratt det samme som star tour sine turer, men det er mye billigere.

    46. Vi var ikke i Sharm el seikh, men en annen plass som jeg ikke helt husker akkurat nå:
      Vi reiste til Kairo en tur og det var veldig gøy, selv om det var en lang busstur. Vi var også på dykketur en dag og var med på en båt. De stoppet på ei strand og to og flere ganger “midt på vannet”. Det var skikkelig gøy, og du fikkse mange kule fisker!:-D
      Det var ikke så veldig varmt når vi var der, men litt brun farge ble det alikevel!
      God tur:-)

    47. hvor skal dere reise fra? eller ta fly fra liksom? 🙂 tenkte bare på at det går jo ikke fly til egypt fra kr.sand? 🙂

    48. Jeg var i Sharm el sheikh for andre gang, for rundt 1,5 mnd siden 🙂
      Anbefaler deg virkelig å svømme med delfiner ja, er garantert et minne for livet! for noen faktastiske dyr 😀
      Har også vært på tur til Kairo(sett pyramidene,sfinxen,det egyptiske museumet osv ) turen tar nok mer enn et par timer, tar 6 timer hver vei! hehe, men det er det verdt, og dde arrangerer det sånn at man kjører om natten, så er dere heldige og kommer på en rimellig tom buss så er det jo fullt mulig å sove hele turen 🙂
      Ta med eget toalettpapir/lommetørkler, de har så og si ikke det langs veien på toalettene, er du heldig for du et par flak med papir. er jo så dyrt for dem, og kan tette rørene visst 🙂
      Åååh, GOD TUR ;D kos dere massemasse! Undervannsverdenen der er bare helt FANTASTISK !! 😀 gled dere!

    49. Du burde virkelig glede deg! 🙂 vi var i sharm for 2 mnd siden og hadde en veldig fin tur. Dere burde så absolutt dykke, eller det holder i massevis og snorkle! ser veldig mye. Båttur burde dere også få med dere.
      Ha en fin tur, dere kommer garantert til å få det fint 🙂

    50. Å sove med delfiner er VERDT det ! Gjorde det i Tyrkia for den prisen 🙂 Bildene de tok kostet jo MER en selve svømmingen da, noe som var litt kjipt.
      Hehe, du vet at bildet er av maddisin.blogg.no? :p

    51. Anbefaler at du som blogger bruker plattformen din og ser filmen “a fall
      From freedom” på YouTube før du reklamerer for delfin-svømming

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg