Nye pumps!

For halvannen uke siden, fikk jeg en engelsk mail fra dem som driver nettbutikken www.dash-style.com. Spørsmålet var om jeg ønsket å teste noen av varene fra dash-style. Da jeg klikket meg inn på siden deres, hoppet jeg i taket av glede, og jeg skal ærlig innrømme at jeg virkelig trodde det var ekte varer da jeg takket ja til et par sko. Ikke vet jeg hvor mye et ekte Yves saint laurent par koster? Etter å senere ha tatt en research på google, fant jeg ut at dash-style sender varene sine fra Kina og med det tror jeg heller ikke de er ekte. 

Kanskje dere har erfaring med denne nettsiden og kan fortelle oss andre om den? Uansett! Skoene jeg valgte meg ut, koster litt over 1000kr og fås kjøpt HER. Nå er ikke jeg den som bryr meg mest om ekte varer, men selvfølgelig hadde det vært stas med et YSL par i samlingen! Ekte eller ikke ekte.. NYDELIGE var dem uansett.


Jeg kommer nok til å travgå i dem uansett. Flotte var dem!


Så elsker jeg den sterke blåfargen inni og under skoen.

Hva tror dere?
Hvor mye koster disse pumpsene ekte?

– Marthe <3

               Skoene er sponset

51 kommentarer
    1. Disse e ikke ekte..
      Ekse YSL koster rundt 8000 norske kroner…jeg skulle kjøpe de men de var allt for dyre

    2. Det kan godt være de er fake, det har jeg ikke peiling på:D -men skulle bare hive med at det at varene er laget i kina ikke har noe med om varer er falske eller ikke^^ Kina er flinke produsenter 😀

    3. er du gal? selvfølgelig er ikke disse ekte. de koster omkring 8000! i tillegg så har ingen YSL sko BLÅ såle…

    4. ANNIKA: De er falske. 🙂 Nei, jeg vet. Det er bare så typisk. Hehe Kina produserer så mye falske varer at man ikke engang tror de har noe ekte, men det er klart de har det og 🙂

      SIRI: Hehe, du har visst ikke mer peiling enn meg. Flere av YSL skoene har blå såle frøken! 😛

    5. Trine: De er helt vanlige i størrelsen. Jeg var redd de skulle være små i størrelsen og valgte 37 noe som er litt stort for meg i pumps. -Men jeg bruker bare en sånn liten såle nederst så ordner det seg 🙂

    6. “Dem” er et pronomen som bare brukes foran en preposisjon. Bare sånn til neste gang 😉 Ellers fine sko 🙂

    7. Etter min mening burde du ikke sagt “ja” til dette, fordi da er du automatisk med på å gi støtte til at det produseres enda flere falske produkter. Noe jeg ikke syns noe om, for dette er med på å svekke originalen. Dette er min mening da.

    8. Helt enig med Sara, samt at jeg overhodet ikke syns noe om fake. Syns liksom det er så lite classy. Men hver sin smak! 🙂

    9. Akkurat de der koster ca 5600 ekte, så de er nok ikke ekte 🙂 Men de er jo knallfine uansett ! 🙂

    10. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke skrevet noe innlegg om dette, da du er med å støtte fakeindustrien. Jeg synes det er GALT å kopiere andres arbeid, og tjene penger på det. I tillegg, når du kjøper fakevare, er du med på å støtte pelsindustrien. Nå snakker jeg om den pelsindustrien der dyr avles, mishandles, og lever under forferdelige forhold for one purpose only – å bruke pelsen deres.
      Men dete er bare min mening da, vi mennesker er jo forskjellige.

    11. Må bare beklage Siri lenger opp her, for YSL har faktisk et (som jeg så langt vet om) et par sorte pumps med blå såle og blått skinn på innsiden. Flotte var de uansett, men jeg er av bundet av at jeg aldri kjøper en kopi når jeg kjenner merket som lagde orginalen 🙂

    12. Jeg synes du burde skrive veldig tydelig at de ikke er ekte, siden du fikk vite det.. men fine var de 🙂

    13. Hver sin smak som noen av dere sier her! JEG synes det er godt å høre at ikke alle er avhengig av å ha alt ekte. Dyremisshandling er èn ting! -Men hvordan dyr kan ha blitt misshandlet ved produseringen av disse skoene ser jeg ikke.

    14. hvis du ikke er opptatt av merker, hvorfor kjøpe fake da? da burde du heller kjøpe et par merkeløse pumps. da hadde du heller ikke støttet forfalskning og fakeindustrien.

    15. Hei!
      Jeg skjønner godt begeistringen din, hadde vært dritkult om du fikk ekte YSL gratis 🙂 Jeg har disse skoene selv (Tribtoo uten blått) som jeg kjøpte i YSL butikken i London, og med det må jeg nok dessverre skuffe deg med at de du har fått ikke er ekte. Men nå er jo skoene fra Asos ofte kopier også, og i forhold til de er disse nærmere ekte vare hvertfall 🙂
      Klem

    16. Man vet aldri om det som kommer fra Kina faktisk er ekte eller fake. Jeg var der i påska og vi fikk beskjed om at vi skulle være obs på at noe er fake og noe er ekte. 🙂

    17. Må nok dessverre skuffe deg men de er ikke ekte. Hadde de vært det så hadde de kostet 6000-8000 kr. Men fine var de og hadde jeg ikke fått høre hvor de var fra hadde jeg trodd de var ekte, for de var virkelig fine!
      Elsker bloggen din du virker som verdens kosligste jente, synes at det er fint at du viser hvordan man kan kle seg fint uten å bruke mye penger. Elsker også at du viser matoppskrifter, det er fint å se at en vakker jente som deg også elsker å spise. I dette samfunnet vi lever i er ikke det ofte å se. Fortsett å være den du er og å lage en så inspirerende blogg. Men jeg lurte på kan du lage en sånn “jule-kjolespesial” der du viser fram noen kjoler med tillbehør du mener er fine til jul? Keep up the good work Marthe<3

    18. Jeg så opp på siden til YSL, og da så jeg flere lignende par som kostet ca. 4500 NOK…
      Men dette er nok ikke ekte vare, nei 🙂
      MEN, de var jo helt sinnsykt kule!

    19. Du er ikke avhengig av ekte merker nei, bare noen fake som er prikk like.. Pga. bedre pris.. Selv om du vanligvis synes den prisen er MEGET stiv for et par sko?

    20. oda: hehe, det går veldig greit. De var så flotte uansett! 🙂 tusen tusen takk for en kjempe oppmuntrende kommentar. Dette var gøy å lese! Denne julekjolespesialen du etterlyser skal bli. Har tenkt på dette flere ganger i det siste så det skal ikke bli noe problem. Igjen, tusen takk for en herlig kommentar. Stor klem!

    21. piratkopi av slike merker er ulovlig. Blir man tatt for å ha kjøt f.eks en piratveske, må man betale dyrt. Ikke gøy, men heller ikke noe særlig kult å støtte falske merker..

    22. weee, de var superfin! 🙂
      Tror jeg må bestille noen selv og. Men bruker vanligvis 37 i pumps, ville du bestilt 37 da eller gått opp en strl? :):)

    23. heri marthe.
      hvordan var str i disse skoene? har lest på nette at de var veldig store i str fra noen andre som har bestilt derifra. vil veldig gjerne bestille med et par i christian louboutin men er så usikker.
      digger bloggen din, fast leser!
      🙂

    24. sandra: Hei! Jeg var redd de skulle være for små så jeg bestilte i en størrelse for stor, 37. De ble for store som forventet, men ikke så store at det ikke funker med en liten såle i slik jeg håpet. Jeg følte de var veldig normale i størrelsen, men hvis du sier flere har sagt de er store så er de ihvertfall heller det enn små 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg