Dyreparkbesøk!

Jeg har hatt en helt super dag! Jonas og jeg var som sagt i dyreparken for første gang i år. Like gøy hver gang etter min mening! Klokken tolv fikk vi se løvene få mat, og klokken et var det mating av villmarksdyr. Skal man i dyreparken så er det et must å få med seg slike ting. Lærerikt og ikke minst gøy! Høydepunktet med dagens besøk, tror jeg var da vi var i apejungelen og så Julius. Da jeg satte meg ned forann glasset hvor apeflokken befant seg, kom selveste Julius bort og lagde trutemunn mot meg. Haha, han så strålende fornøyd ut da han fikk trutemunn tilbake! Ah, hva jeg skulle gjort for å få jobbe med disse dyrene. Jeg fikk selvsagt knipset noen bilder underveis, så her får dere et lite innblikk i hva dyreparken har å by på!  


Giraffer er noen herlige vesner! Fy søren så morsomme de er å se på.


12.15 – Tid for løvemat.


Flotte, store dyr!


Sjefen over alle sjefer hengende fast i et hesteben..


Tror han likte denne hesten jeg.


Turen går videre..


Her er vi på kutoppen hvor det blant annet befant seg kuer og kaniner.


Dåhjort. Aww. Disse var helt nydelige.


I fuglehuset..


.. Og apehuset!


Her har vi fått øyekontakt gitt. Ser dere romantikken i bilde?


Haha. Dette var visst det beste bilde Jonas fikk av kysset vårt.. <3


Afrika, here i come! 4 desember..

Flere som har besøkt dyreparken før?

– Marthe <3

43 kommentarer
    1. var der i fjord sommer! jeg elsker dyreparker.. men kuleste tror jeg er det jeg har vært i i danmark.. Der man får kjøre rundt med egen bil på eget ansvar.. tigern gikk til angrep på bilen vår:O hehe var veldig gøy men ble drit redd!!!!

    2. utrolig fine bilder, og søtt bilde av deg og julius!
      kan ikke telle hvor mange ganger jeg har vært i dyreparken, har vært der alt for mange ganger. min pappa har jobba der i mange år nå, så har på en måte vokst opp i dyreparken, hehe 🙂 alltid like gøy og koselig der

    3. Kjempe kule bilder! Elsker også dyr, de er så søte og morsomme <3 Ja, hadde årskort der i 3 år så det har blitt noen turer på meg 😉 Men det er jo utrolig gøy!
      Ha en super dag videre! 🙂

    4. Helt sinnsykt flotte bilder av dyrene og dere 🙂 Fikk faktisk veldig lyst til å dra dit selv jeg da. Men jeg bor alt for langt unna. I Nord:p haha

    5. Så utrolig fine bilder…Løvebildene var helt …wow..
      Selvsagt har vi vært i dyreparken…Julian og jeg har vært der stort sett hvert år siden han var 3 år 🙂
      Skrev flere blogg innlegg om det i august 🙂
      Helt enig med deg…blir aldri lei den parken..
      Afrika 4 des…fortell!!!!
      …Jeg har og en reisehemmelighet i vinteferien <3

    6. jeg vart der noen ganger men det er en stund siden nå 😀
      jeg elsker dyr så jeg kunne også tengt meg å jobbe der 🙂 hadde tenkt å jobbe der på arbeidsuke men en jeg kjenner spurte og hun sa at de hadde sagt at hun ikke burde. det kom bare til å bli møkkejobbing 🙁
      elsker bloggen din 😀

    7. Først og fremst å vil jeg si at jeg bare Elsker stilen din! Du er så inspirerende:)
      Jeg begynte faktisk å lese bloggen din idag, jeg kjedet meg og tenkte jeg bare skulle klikke inn på blogg.no for å sjekke ut noen blogger. Så klikket jeg på bloggen din, og begynte å lese, jeg greide ikke å stoppe før enn jeg var helt ferdig med å lese den. Digger bloggen din virkerlig,Så nå får du en ny fast leser! Keep up the good work:)

    8. nei har desverre ikke vært der i og med at jeg bor i nord-norge.. men jeg SKAL dit en gang 😀 fine bilder!

    9. Så fine bilder!! men du tenkte bare å si det sånn at du får vite det ;)- Før leste jeg bloggen din 24/7 men nå orker jeg såvidt lese et helt innlegg fordi det tar så lang tid før bildene laster seg opp.. Det tok en halvtime får meg å lese dette innlegget fordi bildene brukte så langt tid, og jeg har en Macbook (ikke noe dritt pc altså), og den er suuuper rask på alle andre blogger, men på din blogg går det LAANG tid!! Så lurer på om det er noen andre som har det samme problemet ( at det tar langlang tid før bildene lastet opp), og om det er bloggen din eller dataen min som er problemet?? men ellers er bloggen din fortsatt best <3 uansett om jeg må bruke flere timer på å lese det ene innlegget ditt å er det vært det, fordi du skriver så innmari bra!!

    10. Marthe <3: Å så hyggelig 😀 Tusen takk for en super kommentar!
      Andrea: Det har vært et par som har nevnt dette faktisk. :/ Men jeg vet jammen ikke helt hva jeg kan gjøre for å få det til å gå raskere på noen dataer. Hvis du har en idè til hva jeg kan prøve ut, så må du gjerne komme med forslag. Eller noen andre som leser dette! 🙂 Kjempekjedelig å miste lesere pga lang opplastningstid, så vil selvsagt prøve å få gjort noe med det hvis jeg kan det! 🙂
      passion4lifeandtravel: Nei ikke sant! Super opplevelse hver gang 😀 Jeg skal til Egypt med noen venninner 4 desember. Kamelridning, varme, og svømming med delfiner. Ser frem til det 😀 Hehe!

    11. Var i Europas (?) største dyrepark i sommer 🙂 Også var jeg i kristiansand dyrepark når jeg var 4 år, tror jeg 😀
      Også vil jeg si at bloggen din er blitt utrolig treg, som Andrea litt oppe her sier, det tar kjempelang tid før den lastes opp og det har blitt sånn etter du har fått nytt design 😉 Men jeg digger bloggen din å må lese den uansett om det tar meg 2 timer! 😀 Stå på!

    12. Så gøy! Jeg har vært der for maaange år siden. Da var jeg nok litt for ung til å få med meg alt, skulle gjerne ha dratt dit en gang til! 🙂

    13. Sist jeg var på dyreparken, så hadde Julius faktisk sex eller noe. Når han så det var noen som så på, slengte han stigen på det glasset og ble dritasur! For en rar fyr.
      – Ida / pappskalla.blogg.no

    14. Jeg har årskort i dyreparken ( og badeland..) men har såvidt brukt det! :O
      Og så har jeg jobbet i dyreparken 6 ganger.. 😀 VAr på noe som heter dyreparkfestivalen, og da jobber man i den avdelingen man har meldt seg på i en hel dag 😉 Utrolig spennende og interessant!

    15. Det er faktisk bare å søke jobb som dyrepasser på dyreparken.no/jobb som sommerjobb, så er faktsik det alt du trenger å gjøre for å jobbe med de dyrene 🙂

    16. Anonym: Nja, det er nok ikke så lett. Jeg har lest på dyreparken.no angående jobb som all slags dyrepasser og det står at ingen stillinger er ledige og når de har en stilling ledig får de vanligvis over 100 søknader, så jeg vet ikke hvor stor sjansen er da heller.. 😛

    17. Anonym: Sommerjobb som dyrepasser er nok heller ikke SÅÅ lett. Jeg har søkt der de siste tre årene men havnet i kafe og tivoli istedet. Vanlig jobb som dyrepasser så ønsker de mer agronomer eller at du har studert biologi ihvertfall, men lykke til Marthe.

    18. Anonym: Ja, jeg har også søkt på sommerjobb som dyrepasser et år, men fikk heller ingenting annet enn cafè/resturant. Kjedelig at det skal være så umulig! :/ Tusen takk!

    19. Hvis det tar lang tid å laste opp bildene osv, så kan du skaffe deg bloglovin hvor du følger blogger. Der leser du kun ett og ett innlegg, og bildene lastes opp mye raskere. Hadde samme problemet før, men ikke nå lenger! Man kan følge så mange blogger man vil.
      Elsker bloggen din, Marthe, så kunne jo ikke slutte!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg