Jenter og uvaner..

Uvaner er et interessant tema. Ofte tenker man ikke over at man har uvaner, og da er det jammen ikke lett å gjøre noe med dem heller. Selv har jeg en rekke. Faktisk så mange at jeg fikk lyst til å remse dem opp på ei liste. Kanskje du kjenner deg igjen i noen av dem? Del gjerne dine uvaner med oss!

MINE UVANER:
1. Jeg knekker fingerledd.
2. Jeg legger fra meg ting over alt.
3. Jeg bruker for mye penger. Jeg shopper for mye, bruker for mye penger på reiser og eier ingen spareevne.
4. Jeg spiser for få måltid i døgnet, og når jeg først spiser, spiser jeg meg ihjel og tror magen skal sprekke hver gang.
5. Jeg sitter for mye på internett. Blogger jeg ikke så sitter jeg på facebook eller svarer på kommentarer og mail.

6. Etter at jeg har reist et sted tar det minst to uker før jeg får fingeren ut og tar reisesakene mine ut fra kofferten.
7. Jeg glemmer alt for ofte å fjerne sminken før jeg legger meg.
8. Jeg biter negler når jeg ser på film.
9. Jeg spiser godteri hver eneste dag, og ikke i en overkommelig mengde heller.
10. Jeg bruker ALT for mye penger på bon appetit. Ikke nødvendigvis på de store usunnhetene de har her, men på baguett, salat og wraps! Det er jo så enkelt og så godt!

Hvilke uvaner har du?

– Marthe <3

32 kommentarer
    1. Har en uvane med å spise forlite i døgnet, og stappe alt for mye i mg når jeg først spiser.
      Jeg trener alt for mye.
      Jeg er treig til å rydde ut fra kofferten min, hvis jeg har vært et sted.
      Jeg shopper alt for mye, enn jeg trenger!

    2. Haha! Kjenner meg igjen i mye.
      – jeg bruker bilen for mye. selv om det tar 5 minutter å gå til butikken kjører jeg uansett bort dit.
      – jeg drikker altfor mye cola… men det er så godt <3
      - jeg blir fort umotivert. får jeg en tanke om å utsette ting gjør jeg det.
      - Jeg spiser maks 2 ganger om dagen og da spiser jeg en del også.
      - Jeg legger alltid klær på gulvet og glemmer det tilslutt bort.

    3. Plutselig en dag er du smellfeit! x)
      Kjente meg ikke igjen i noen av punktene… mine uvaner er at jeg ikke takler rutiner! Ikke i over lang tid ihvertfall… Og så har jeg tendens til å overspise masse dritt i helgene. Og bare helgene, i uka er jeg plutselig superflink til å holde meg unna. Tror det er fordi jeg vet det er lov i helgen, haha.

    4. jeg må alltid sjekke ting to ganger. F.eks: når jeg låser døren, da må jeg sjekke enda en gang om den er låst. Sånn er det med mange ting 😛 Spiser for lite måltider, trener for lite(derfor blitt feit), ja.. Uvaner er så mangt, man legger ikke merke til dem helt selv alltid 🙂

    5. 1, 2, 3, 5 og 7 føler jeg virkelig med deg på! I tillegg kan jeg plutselig si noe fordi jeg tenker at noen har sagt noe.. Også roter jeg med en gang jeg har ryddet!

    6. jeg har en uvane og legge igjen litt mat når jeg spiser så det bare er en skorpe igjen. det er ikke sånn at jeg ikke orker mer, det er bare noe jeg er vant til og som har blitt en uvane 😀

    7. hehe, føler meg så kjent der! Jeg holder på å bli flinkere til å spare penger, men det er veldig vanskelig. Jeg kjøper alltid det jeg har lyst på og ja, dette er ett veldig interessant tema!

    8. 1.Bite negler .
      2.Knekke fingerledd eller hva det er .
      3.er litt for glad i jul .
      4.paranoid desverre …..
      5.og vere redd ting … ja … jeg er redd fluer .. haha
      6.gå og slepe bena i bakken spesielt i grus ..alle blir irriterte :))
      7.at jeg ikkje klarer og spise faste måltider grrr
      digger bloggen diiin <3>3<3<3<

    9. Jeg kjenner meg igjen i mye, var akkurat slik når jeg var 17-18, men da jeg flytta for meg selv var jeg nødt til å skjerpe meg på alt sammen så nå er jeg egentlig ganske fornøyd og flink! Jeg knekker fortsatt fingre, tar feil av klokkeslett når det gjelder avtaler osv..prøver så godt jeg kan å gjøre noe med det au! Vi er ingen perfekte her i verden, men hva er egentlig definisjonen på perfekt? ikke vet jeg!
      We are only human:)

    10. ikke for å være stygg med deg eller noe sånt. Det er bare de brynene dine, jeg liker de bare ikke. Syns det ser ut som to bøyde linjer med en rar start og slutt som ikke former fjeset ditt. Jeg syns du burde gjøre noe med de. Få ordnet noen bryn som former fjeset ditt bedre og kanskje også en litt mørkere farve sann så du får litt mer “liv” i brynene.
      Dette var bare min mening, men du kan gjøre hva du vill.
      Ha en fin dag videre :))

    11. Masse av dette jeg kjente meg igjen i! ;D
      Har en uvane som ikke du sa, som er helt forferdelig, at jeg peller/ drar av hard hud rundt neglene, slik at jeg får masse sår og vondt 🙁 morsomt at jeg ikke legger merke til at jeg gjør det før noen sier ifra eller at jeg ser at jeg blør 😛

    12. knekker tumlene mine, kneene, noen ganger albuene ;o trener kanskje for mye, men spiser også alt for mye, noe som henger med treningene, men føler jeg spiser mer enn nødvendig uansett! klikker for meg..

    13. Haha, kjempe morsomt å lese om uvanene deres! 😀 Det er godt det ikke bare er jeg som har dem!
      Lene Maria: Du skal få lov til å ha så mange meninger om brynene mine som du vil 🙂 ha en flott kveld!

    14. Må nesten signere dette med bryna dine…du er en nydelig jente med et vakkert utseende!! Men de øyebryna gir deg faktisk en klovneaktig look…du kommer vel til å se det selv en dag, men jeg sier bare nå så du kan gjøre noe med det…

    15. -jeg sitter å tvinner tuppene på håret mitt veldig mye
      -bruker å vente med å gjøre ting, helst når det absolutt må gjøres
      – under stress/press glemmer jeg hva jeg gjør
      – må sjekke blogger og facebook hver dag

    16. Hehe, så morsomt å lese at du er ei vanlig jente med vanlige uvaner. Tror de fleste av oss har det.. =)
      Noen av mine:
      Jeg bruker for mye tid på internett
      Jeg utsetter ting hele tiden
      jeg spiser for mye når jeg først har lagd noe godt
      Jeg er for glad i godteri
      Jeg har en tendens til å “isolere meg” og ikke snakke med vennene mine på et par uker før jeg plutselig kommer på at jeg har dem..
      =)

    17. Kjenner meg igjen i mange av disse, ja! Spesielt den om å ikke pakke ut av kofferten : p I tillegg peller jeg av neglelakk og biter negler når jeg er nervøs. Utrolig irriterende : /

    18. Jeg også har masse uvaner ! Jeg nevner bare de viktigste:
      1) Jeg roter utrolig masse på rommet mitt (kaster klær på gulvet)
      2) Jeg utsetter alt til siste liten
      3) Jeg fikler med håret mitt hele tiden
      4) Jeg biter på genseren min veldig masse (på armene og de snorene) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg