Hvorfor trene?

Det finnes mange der ute som har lyst til å trene, men som mangler den riktige motivasjonen. Kanskje dette innlegget kan hjelpe dere i gang! Her kommer 6 gode grunner til å starte treningen.

Tren fordi..
1. Trening hjelper deg å holde vekten i sjakk! Jo hardere du trener, jo flere kalorier forbrenner du. Prioriter treningen selv i en hektisk hverdag! Vi har 24 timer i et døgn.. Man har alltids èn time til overs og mer tid trenger du ikke! 

2. Trening gir deg godt humør! En liten økt på 30 minutt letter humøret etter en hard jobb eller skoledag. Fysisk aktivitet stimulerer flere kjemiske stoffer i hjernen som får deg til å føle deg både roligere og lykkeligere etterpå.

3. Trening gir energi! Fotballfrue sier det gang på gang. Det høres kanskje ikke logisk ut at man får mer energi av å slite seg ut på et treningssenter? -Men fysisk aktivitet gjør at oksygen og næringsstoff blir transportert rundt i kroppen, noe som hjelper kroppen å jobbe mer effektivt.

4. Trening forebygger kroniske sykdommer. Det er kanskje noe vi unge tenker alt for lite på. Fremtiden, og hvordan kroppene våre vil se ut om 30 år. Trening forebygger benskjørhet, hjertesykdommer, flere kreftformer, og diabetes type 2. Trening er også med på å kontrollere blodtrykk og kollestrolnivå. Tren! Det kan være en redning for mye.

5. Trening er nøkkelen til bedre søvn. En god natt søvn gir deg både bedre humør og bedre konsentrasjonsevne! Viktig, viktig, viktig.

6. Trening KAN faktisk være gøy! Vær kreativ og finn ut hva DU liker best? Er du av rutinetypen som liker systematisk trening, programmer og den slags? Eller foretrekker du dansekurs, eller yogatimer? Finn din favoritt og start der. Trening skal være morsomt! 

Er DU flink til å ta vare på kroppen din?

– Marthe <3

18 kommentarer
    1. Trener alt for lite, men jeg vil ikke slanke meg når jeg trener. Jeg vil bare komme i bedre form og få litt mer “muskler” for å si det sånn. 🙂

    2. Føler jeg passer bra på kroppen min. Spiser sunt, snop på lørdager. Trener kickboksing 3 ganger i uka, styrke og kondis på treningsenter 4 dager, og boksing en kveld 🙂

    3. Jeg er ikke flink nok til å ta vare på kroppen min, har lite energi, så burde jo gjort det, men orker aldri, haha. Ser forresten ut som du tisser i busken på headeren, hehe 😛

    4. Jeg var, men er kjempe dårlig nu. Grunnen til det er at jeg har spilt håndball i mange år, men så måtte jeg slutte fordi jeg har en kronisk fotskade. noe som gjør at jeg verken kan jogge eller springe utn at det gjør kjempe vondt. Så nå har jeg lagt på meg en del, rundt magen å benene. noe jeg ikke trives med. Så jeg lurte på om du kan skrive noen gode trenings tips for mage, rumpe å ben? 🙂

    5. Jeg er ikke flink til å ta vare på kroppen min. Men jeg er ennå ung så kroppen min forbrenner fett veldig fort, så jeg legger ikke på meg noe selv om jeg ikke trener(noe som egentlig er veldig bra!), men må vurdere å begynne for snart er vel den første bilringen der!:P

    6. Jeg går lange turer sånn ca. hver tredje dag, sykler til og fra skolen hver dag (10 min.), så spiser jeg veldig regelmessig og sunt. Jeg tenker det at, jeg skal ikke trene FOR mye, for det må være noe jeg kan fortsette med resten av livet og ikke bare for noen måneder. Jeg vil bare ikke trene beinhardt..
      Jeg kunne godt vært med på et eller annet sånn som karate, fotball, håndball osv.. for å bli mer sporty. Men jeg tørr ikke, alle folka som går på det her i området er så teite av seg. Føler så absolutt ikke at jeg passer inn :P!!!
      Bra tips du kom med :)!

    7. Er ikke vits i å trene hvis kostholdet er feil! men både kosthold og trening er høyt på min prioriteringsliste!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg