Svar – DEL 2

Hvor er bestevennene dine akkurat nå?
Hun ene er antagelig på skolen, hun andre i Danmark og resten sitter kanskje å planlegger hytteturen vi skal på til HELGEN! Jippi! Gleder meg.

Har du gått på butikken i pysjen?
Nei men jeg har spist frokost på bon appetitt i pysjen!

Har du noen gang brekt en kroppsdel?
Aldri! Jeg har vært kjempe heldig der. Men halebeinet mitt har gått på noen smell på snowboard og fingrene mine har vært forstuet et par ganger.

Det første du legger merke til hos det motsatte kjønn?
Klærene. Helt klart. Stilen først, så ansikt og hår. Angående ansikt legger jeg aldri merke til noe spesielt. Stor eller liten nese? Haha, hvem er det som legger merke til sånt? Har han et pent smil, så ser han som regel bra ut. 

På skolen, var du den som snakket mye, eller hvordan var du i forhold til andre?
Jeg var flink til å prate, men ikke om ting som var skolerelatert. Med andre ord heller ikke til læreren. Når det kom til leksehøring og den slags var jeg den som satt i hjørnet og latet som jeg skrev heftig i håp om å få slippe å høres. Ingen muntlig-aktiv elev!

Hvem fikk ditt første kyss?
En liten tass i barnehagen tenker jeg.

Hva ville du bli når du var liten?
Veterinær.

Nevn to ting du gleder deg til?
Å flytte inn i ny leilighet, kunne innrede den og kjøpe masse masse nytt. OG selvsagt Egyptturen i desember! Ååh, som jeg gleder meg.

Hva gjør du for jonas? Er du romantisk mot han?
Nei jeg er ikke spesielt romantisk av meg, og jeg ser helst at ikke han er det heller. Faktisk så foretrekker jeg at vi sitter på hver vår side av sofaen noen mandagskvelder. Høres kanskje rart ut, men jeg synes det er minst like hyggelig å se på film uten å sitte oppå hverandre. Jeg er ikke så glad i kliss. Det må jo være NOEN som er enige i dette også? Haha.
 
Hva er det fineste du har gitt til Jonas?
Hmm. Kanskje London turen han fikk til bursdagen i år? Det er så vanskelig å kjøpe gave til han. Enten så blir det klær eller så blir det en reise.. I hans tilfelle koster dette ca like mye så hvorfor ikke kjøpe en minnerik reise? Gutteklær er faktisk superdyrt om ikke man handler på h&m..


Det fine hotellet, den gode maten, gordon ramsey besøket, spaet, og shoppingen.. Minner! 

Jeg har veldig lyst på sånn stil som deg, digger den! men tørr ikke bruke det, redd for hva andre skal si! Hva gjør jeg?
Hvis du virkelig har lyst til å kle deg litt annerledes, skille deg ut og kanskje også inspirere andre.. Gjør det! Begynn i det små. Hva synes du er skummelt og nytt når det kommer til klesplagg? Er du en av dem som helst ikke beveger seg utenfor dongeribuksen? Kjøp deg noen stilige tights og begynn der! Eller er du kanskje en av dem som kun kler deg i sort, hvitt, brunt eller grått? Begynn å kle deg i farger! Når du føler deg komfortabel i dette, kan du gjerne kjøpe deg noen sorte strømper og et skjørt! Eksperimenter og kjenn på hva du føler deg komfortabel i. Etterhvert vil du kanskje til og med tørre å hive på en haremsbukse i sykadeliske mønstre. Prøv å gjøre deg uavhengi av hva andre synes. Alle kan aldri like den samme stilen. Lykke til!

Hvilket kamera har du?
Jeg bruker Nikon D3000

Hvilken bok leser du for tiden?
Jeg leser for tiden Vann til elefantene. Fantastisk bok! Gleder meg til å skrive om den.

Trener du mye?
I det siste har jeg jo ridd litt da. Jeg har vært så stiv at jeg ikke har kunnet bevege meg nærmest. Og i helgen skal vi jammen meg på fjelltur også så her er det vel litt trim og hente! Men treningssenteret har jeg ikke nærmet meg siden forrige uke.. Shame shame!

Hvor handler du mest?
I høst har jeg faktisk handlet mest hos h&m. Men jeg synes alle kleskjedene er flinke i høst!  

Jobber du?
Nei, men jeg har fått fingeren ut og søkt nå nettopp så jeg venter spent på svar!

Når legger du ut flere smoothie oppskrifter?
Det kommer til helgen! Jippi.

Kan du vise oss et bilde fra du var 15/16?
Ah. Det er godt å høre at dere aldri blir lei av bildene fra meg i denne aldreren. 15 års alderen er en fin tid med mye mascare, øyenskygge og eyeliner både under og over øynene. Ja og på øyenbrynene.. Øyenbrynspenn? Hva er det da?


Oh yes..


 
Hva er din verste uvane?
Hmm. Kanskje å legge fra meg ting over alt i huset. Akkurat nå sitter jeg å ser på extentionet som jeg har lagt fra meg i vinduskarmen, rettetangen som ligger foran verandadøren, neglelakk og leppestift på stuebordet og 4 magasiner midt på stuegulvet. Jeg er sikker på at mamma elsker rotet mitt!

Har du spilt et instrument?
Jeg har spilt piano i flere år. Elsket piano.. Alle i familien på pappa’s side spiller piano.

Hvor mye penger bruker du på klær og sko i måneden?
1000kr til 10 000kr. Det kommer ann på hvor mye jeg reiser og på hvor mange senterbesøk jeg får tatt i måneden. Jeg shopper mye, men billig.

Jeg skal begynne på videregående til neste år og jeg vurderer å søke på katta. Synes du det er en bra skole med flinke lærere og er det godt miljø der?
Det kommer nok ann på hvilken klasse man havner i. Èn klasse kan ha et fantastisk miljø, mens en annen er som å havne på barneskolen igjen med mobbing, latter og peking. Men slik er det vel over alt. Kommer du i klasse med de riktige menneskene så vil du nok oppleve et flott skolemiljø. Lærerne jeg fikk møte i løpet av tre år var litt 50/50. Noen lærere var virkelig fantastiske. Jeg lærte masse og det er mennesker jeg kommer til å huske i mange år fremover. Andre var ikke fullt så flinke til å lære bort ting igjen. En god lærer for meg er en blid lærer.. En som underviser på en måte som motiverer oss elever til å følge med og virkelig lære noe. For meg er det viktig at læreren ser ut til å like det han/hun driver med. Gjør personen ikke det, blir jeg demotivert med en gang.


Gamle medielæreren min. Jeg hadde prosjekt om han en gang i tiden.

De skoene du hadde på deg når du hadde dongribukse. Hvor er Office shoes?? er det på nettet? Er det lenge siden du kjøpte de? Pris?
De er kjøpt i Praha. Dette er en butikk jeg fant der nede og etter å ha googlet butikknavnet kan jeg dessverre ikke finne noen nettbutikk som selger skoene. Men skal dere til Praha så kan jeg fortelle dere at skoene finnes på flere kjøpesentre der nede!

Hvor mye tjener du på bloggen?
Nok til å kunne leve av den, men jeg er likevel i gang med å skaffe meg en deltids jobb! Jeg skal nemlig lære meg fenomenet å spare. Hehe.

Når skal du flytte for deg selv?
Når jeg begynner å studere.

Hva er klesstørrelsen din?
32, 34 og 36. Alle størrelser er forskjellige. I gensere passer 34 og 36 best, i bukser 32/34.

Heter du Marthe Karin?
Ja det gjør jeg! Oppkalt etter bestemor og oldermor.

Hva syns du om Justin bieber?
Han er søt, synger flott og er et stortalent hele gutten.

Følger mange i familien din med på bloggen?
Absolutt alle. Når store deler av familien holder til i Stavanger og Thailand er det flott å kunne følge med på hva som skjer i livet mitt gjennom bloggen. Alle besteforeldrene, tante, mamma og pappa leser bloggen og bestemor leser faktisk enhver kommentar! De vet alle sammen hva som skjer til enhver tid i livet mitt. 

Hva synes de mor om at du har blitt en så kjent blogger?
Hun synes det er kjempe stas og hjelper meg masse! Hvis Jonas maser om oppmerksomhet mens jeg sitter midt i et blogginnlegg kommer hun gjerne med et “hysj hun må jobbe”. Haha! Det er kjempe gøy at hun er så motivert som hun er for det motiverer meg også. Så kommer hun stadig med bloggtips, sponsortips til konkurranser og lignende. Hun er min blogg-assisent og passer på at alle pakker, gaver og den slags blir sendt av gårde!


 
Hvis du skulle jobbet i en butikk, hvilken ville du da valgt?
Jeg kunne tenke meg å jobbe både på Bikbok, h&m, Gina Tricot, Vila eller Cubus. Men dere som kjenner meg vet hvor drømmejobben går..

Hvordan er du når det kommer til sjalusi?
Jeg er ikke sjalu av meg. Der er jeg jammen meg heldig for det må være slitsomt. Både for en selv og for en eventuell kjæreste. Å ikke kunne få gå på byen pga kjæresten for eksempel. Eller å ikke kunne reise bort alene pga en sjalu kjæreste. Jeg er glad jeg ikke har opplevd noe slikt. I desember drar jeg og venninnene 2 uker til Egypt, mens Jonas drar til Gran Canaria. Ingen sure miner, ingen bekymringer.. Vi gleder oss!

Hva syns vennene dine om at du er med Jonas stort sett hver dag?
Jeg tar enhver sjanse jeg får til å gå med venninnene mine. Vi kan aldri gå sammen hver eneste dag, men kan alle jentene gå sammen en dag, kan Jonas og jeg ofre en planlagt kveld sammen uten at noen av oss får sure miner av den grunn. Vi har vært sammen såpass lenge nå at det ikke er noen grunn til å stresse. Vi vet hvor vi har hverandre og får nok av tid sammen uansett!

Kan du legge ut spotify spillelista de?
Hoho. Jeg har ingen.. Jeg hadde limewire en gang da..? Jeg kan ingenting om musikk, nedlastningsprogrammer, og den slags. Skal jeg høre på musikk så klikker jeg meg glad og fornøyd inn på youtube, hører sangen jeg vil høre på og ferdig med det.

Noe du MÅ gjøre før du dør?
Reise mer enn lommeboken tillater!

Bruker du solkrem når du er i syden?
Nei der må jeg nok gå i skammekroken litt, for dette er jeg dårlig på. Jeg bruker sololje med faktog 2,4,6 max 8 uansett hvor jeg er. Det kommer litt ann på varmen, men jeg blir aldri solbrent og da tror jeg at jeg kan bruke olje uansett hvor sterk sola måtte være. Desverre ødelegger jeg huden min innvendig på denne måten og som 40 åring kommer jeg til å få rynker i massevis om ikke jeg lærer meg å bruke solkrem. For ikke å snakke om hudkreft!

Er dere fornøyde med svarene?

– Marthe <3

28 kommentarer

Siste innlegg