Kjente ip-adresser..

Jeg finner det faktisk ganske morsomt at noen ALDRI gir seg! Dere som har blogg selv vet sikkert at det går ann å blokkere noen ip adresser. Det betyr at man kan sperre noen mennesker for å kommentere på bloggen i det hele tatt. For noen måneder siden sperret jeg fem kjente ip adresser fordi de daglig sendte inn stygge, og ikke minst meningsløse kommentarer. Nå i det siste har jeg lagt merke til at det nesten ikke har tikket inn en eneste “slem” kommentar og med det fikk jeg lyst til å slette alle sperrede ip adresser for å se hva som skjedde. -Som jeg trodde, begynte de da å tikke inn igjen. Er det ikke rart? At noen etter flere måneders prøving, enda sitter hjemme og krysser fingrene for at den stygge kommentaren skal komme gjennom og virkelig knuse meg. Huff. Stakkars mennesker. De skulle bare visst hvor mye tid de har brukt av livet sitt på ingen nytte.

Er du en av dem som stadig skriver stygge kommentarer og lurer på hvorfor de ikke kommer gjennom? Vel, nå vet du hvorfor! Til alle dere med blogg der ute som stadig blir plaget av stygge kommentarer. Les ip adressene! Ofte trengs det kun to stygge kommentarer til før du gjenkjenner adressen. Blokker den under “oppsett og kommentarer”. Det er ikke verre enn det. Du slipper å lese kommentaren og dagen din blir kanskje ti ganger bedre!


Tenk positivt.. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet!

Har du opplevd lignende?

– Marthe <3

76 kommentarer
    1. ja faktisk.. men heldigvis har det sluttet.. 🙂
      De dummingene som skriver stygge ting kommer ikke langt i livet… de er noen misunnelige dritt unger! Ikke bry deg om de ! 🙂

    2. nei, har ikke det, men det er utrolig kult at du ikke bryr deg og de stygge kommentarene, det er derfor du er en av forbildene mine! Du er nydelig!

    3. Haha, uff! De kan ikke ha mye liv as. Stakkars mennesker! Du fortjener ikke noe slemt, vakre, herlige deg 😀

    4. Er det bare meg eller er han Pål fra Idol ( var nå på fredag som var elns ) prikklik Jonas? Er de i slekt eller noe? Syns bare de ligner fælt jeg 😉

    5. helt ærlig skjønner ikke jeg hvorfor folk gidder og bruke tid å og kommentere dritt. de få minuttene de bruker på det, kunne de heller brukt på å være med venner eller gjøre noe annet. De som gjør det er bare misunnelig, og må si det anonymt over bloggen. tragisk sier bare jeg…
      går selv igjennom en ganske vansklig periode nå. dette handler ikke om blogg, men om rykter og masse dritt har kommet inn på formspringen min. kommer minst 20 dritt kommentarer eller spørsmål inn på formspringen min som jeg bare sletter fordi jeg ikke orker noe mere drama nå!

    6. Hadde en som prøvde seg en gang gjentatte ganger, og den har jeg blokkert. Har faktisk glemt det så jeg tok å fjernet den for noen uker siden, og plutselig tikket det inn en kommentar fra den ip-en fra en “vanlig hyggelig jente”.. Folk altså! :p

    7. Ja, vi fikk et par stygge kommentarer, men gav beskjed til den personen som det gjalt og så fikk vi en slutt på det ;D
      Håper på at ingen sender deg flere stygge ting da 😀

    8. Jeg fikk så og si bare stygge kommentarer før. Men jeg brydde meg ikke om de, så de slutta etterhvert 😉 Du har en kjempebra blogg og er sinnsykt pen så skjønner ikke at folk gidder, stå på videre søta !:)

    9. Det er virkelig noen der ute som er ganske så stusselige, så de må rakke ned på andre for å føle seg bedre.. Bare stå på ditt du! Du gjør en kjempe flott jobb med bloggen! Du inspirerer meg i alle fall!

    10. Bra du ikke lar deg knekke!
      Du er best Marthe! går ikke en dag uten å lese bloggen din 🙂
      Stå på!

    11. Siden jeg ikke har blogg har jeg ikke det, nei. Veldig trist at noen gjør slikt, men du lar deg heldigvis ikke knekke! (:

    12. Så teite folk, det er bare barnslig å bruke tiden sin på å skrive stygge kommentarer !
      Jeg liker positiviteten din ! Bra holdning stå på 😀
      Forsett sånn ! BTW elsker bloggen din !

    13. Haha, det kaller jeg eid! Bra observert Marthe.. Folk som slenger en drittkommentar er ikke mye bedre enn det de sier selv uansett 😉

    14. ekte nolifere som skriver det altså. haha, så tragiskt. Marthe, du er nydelig, uansett hva folk sier 🙂 Elsker stilen din! Du er min inspirasjonskilde 🙂

    15. Nei, har kanskje bare fått en eller to stygge kommentarer på bloggen min :p,
      Men har ikke vært samme person som har kommenter da :p 🙂
      <3

    16. Tusen takk alle sammen! Dere er jammen meg herlige! <3
      Maria: Hehe! Nei de er ikke i slekt tror jeg 😀 Så morsomt!
      Helene: Huff! Nei man må rett og slett bare prøve å overse det eller la kommentarene gli rett gjennom. Etter x antall kommentarer blir det heldigvis lettere og lettere 🙂

    17. Fysøren så barnslige folk er, er så glad for at du ikke bryr deg om kommentarene hvertfall! Du er en nyyyydelig jente og det virker som du har et herlig varmt hjerte!
      Ikke la noen bryte deg ned:)
      Stå på videre!
      Stor klem fra navnesøsteren din;)

    18. kan ikke du begynne å skrive hvor plaggene dine er fra? 😀 lurer alltid på det, elsker stilen din!
      Og bra du ikke lar “mobberne” vinne. Synes synd på dem som bruker energi på å ødelegge andre!

    19. Nei, har faktisk ikke det. Har aldri fått noen stygge kommentarer på bloggene jeg har hatt, eller den jeg har nå. Men kommer sikkert en dag det også:) Håper virkelig at de tufsene som skriver stygge kommentarer til deg får karma deretter. Forresten var det siste bilde der kjempe pent av deg!

    20. så utrolig teit og meningsløst. hahah huff jeg må bare le jeg.. av sånne tragiske og misunnelige jenter som gjør alt for å føle seg bedre.. det noen kanskje burde insett er at det lyser usikkerhet av dem. Bra du ikke tar det til deg hvertfall, men det er jo en grense på hva man kan tåle! så jo hva det gjorde me voe

    21. Haha, du er så smart Marthe ! 😀 Digger deg. Det er så bra at du snur negative kommentaren til noe positiv, selv om jeg skjønner at noen sårer deg. Det er så tankeløst og unødvendig. Klem 🙂

    22. Eg syns det er tragisk at det finst sånne folk. Du er et herlig menneske, og uten tvil min favorittblogger. For meg topper du Kristina Andersen og Fotballfrue 🙂 Takk for at du berre står på når du får dårlige tilbakemeldinger, det viser at du er eit sterkt menneske og eit godt forbilde 🙂

    23. Lurt! Veldig lurt faktisk. Ip-adresser er utrolig lurt å sjekke. Fikk en gang en skikkelig stygg kommentar og hadde ingen aning hvem det var. Så viste det seg å være venninna mi. Dårlig gjort og stakkars henne for å si det sånn, men det var vel mer synd i meg :p

    24. sykt teit at folk gidder å kommentere noe stygt! Helt meningsløst spør du meg;D
      du må ALDRI slutte å blogge:) digger deg, og du har SYKT fint hår! jeg skal klippe meg sånn!:D
      hilsen marthe:D
      Ps: vi har samme navn!<3

    25. Camilla: Jo jeg skal bli flinkere til det i fremtiden 🙂
      Tusen takk alle sammen! Herlighet. Dere skriver så mye fint <3 Hva skulle jeg gjort uten lesere som dere!

    26. det nederste bildet av deg er fantastisk fint:)
      Det er noen med fritidsproblemer og føler seg bedre ved å rakke ned på andre som faktisk får til ting her i livet!!:) drit i de det er det so irriterer de mest:D

    27. nei, jeg har aldri opplevd det siden jeg ikke har blogg…
      men det var lurt å sperre dem 🙂
      du skriver så utrolig bra! <3
      forresten: hvor er øredobbene på det siste bildet fra?
      digger dem 😀 og digger stilen din ellers og! 😉

    28. du har så utorlig mange fine outfit! hadde du giddet å skrive hvor genseren på det øverste bildet er fra? 🙂

    29. Folk er jo så utrolig barnslige! Kjempebra at du blokkerer dem, og ikke bryr deg alt for mye om dem! : )
      Liker bloggen din kjempegodt, og vil ikke at noen misunnelige sjeler der ute skal ødelegge den!
      og; du har utrolig bra stil! 🙂

    30. leser bloggen din hver dag! du er flink til å oppdatere.
      syns øyenbrynene dine så mye bedre ut på det bilde der du har blondt hår, kan du ikke prøve og ha de normal så får vi se? 😀

    31. Du er en utrooooolig person!! Ikke bry deg om de taperne som gidder å sitte bak en skjerm og lete etter feil som ikke finnes. Hvem vet hvilket liv de lever eller hvordan de selv er? Kanskje er det den kraftige damen bak kassa på rimi? Stå på, Marthe, dagen min er ikke komplett uten blogging fra deg!
      Forresten, elsket det øverste antrekket ditt! Du er nydelig <3

    32. Greit å blokkere bestemte IP adresser, men desverre er det enkelt å bytte, tar deg to minutter. Men siden dem som nå sitter å skriver stygge kommenterer neppe er så smarte, så funker det kanskje likevel^^,

    33. Jeg skjønner ikke at det er mulig at noen orker å bruke energien sin på å slenge dritt til andre mennesker. Har selv opplevd lignende maaaange ganger! Godt du tenker positivt og ikke tar slikt innover deg:D ha en flott dag

    34. Haha, deter jo helt fantastisk at det er mulig…Men du tror ikke at kommentarer som har blitt skrevet blir lagret og publiseres når du da “låser” opp ip adressen igjenn? Har bare vanskelig for å tro at det finnes så tragiske mennesker at de faktisk sitter så lenge å prøver å sende meningsløse kommentarer til fremmede mennesker.
      Selvom det burde jo strengt tatt ikke overaske, med tanke på standarend vi setter i dagens samfunn. Det er så tragisk at jeg har ikke ord!:P

    35. Haha, huff. Sånne mennesker er så utrolige latterlige! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha så lite liv at dem må virkelig sitte og vente og se om dem får skrevet inn en kommentar.
      Jeg visste ikke at det gikk ann og sperre ut ip adresser, men takk for at du sa hvordan man gjorde det! For dette skal jeg gjøre neste gang om jeg får noen stygge kommentarer fra en ip adresse!

    36. Det er stor forskjell på en kritisk, saklig kommentar og en kritisk, usaklig kommentar. Men jeg tror deg absolutt, for det finnes mer kritiske og usaklige kommentarer som er ute å går, enn førsnevnte. Når det er sagt; jeg kommenterer ikke stygt til folk, med mindre jeg er uenig i noe helt på trynet, de har skrevet. Det går an å irettesette folk etter egne meninger, uten å gå utover utseende, væremåten eller klesstilen til den man er uenig i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg