Fremtiden min..

Hver eneste dag tikker det inn minst èn kommentar med spørsmål om hva jeg skal gjøre i fremtiden. I steden for å svare i kommentarfeltet hele tiden, tenkte jeg å ta det her: Jeg vet jammen ikke helt jeg! Det eneste jeg er 100% sikker på er at jeg skal ha et velfortjent friår hvor jeg virkelig reiser og koser meg før jeg til høsten skal begynne å studere igjen. -Men HVA vet jeg søren ikke! Jeg synes det er så forferdelig vanskelig å velge. Jeg vet hva som interesserer meg, men enten så er lønna i yrket elendig, eller så strekker ikke karakterene til. 


Kanskje jeg bare skal bli maler?


Eller jobbe på et bilverksted!

Jeg har en gang i tiden hatt ønsker om å bli både politi, veterinær og tannlege. Førstnevnte tjener ikke nok og dere kjenner vel snittet som trengs for å studere de to sistnevnte. Jeg ville ikke ha kommet inn på disse studiene i Norge og å studere noe så vanskelig i utlandet kommer ikke på tale. Jeg trenger moralsk støtte for den slags. Haha. Ellers kunne jeg tenke meg å studere både jus og marinbiologi. Dette er både studier jeg gjerne ville kommet inn på, og yrker som tjener godt, men på den andre siden.. Jeg har verken hatt biologi, kjemi eller rettslære på videregående så sånn sett aner jeg ikke egentlig hva dette går ut på.


Kanskje jeg skal bli frisør?


Eller kjørelærer?


Eeller veterinær. Drømmejobben..


Nei nå har jeg det. BRANNMANN!?

Hvordan i alle dager skal man velge? Er det noe jeg ikke skal, så er det å studere noe jeg ikke vil få bruk for senere. SÅ gøy er det ikke å gå på skole. Huff. Jeg har ikke engang et år på meg, så litt hjelp ville vært veldig fint!

Hva tror dere jeg ville passet som? Nei, ikke kokk.

– Marthe <3

110 kommentarer
    1. harke peiling på hva du haddet passet som, kunne vært så masse 🙂
      men tror jeg ville tenkt på hva du ville trives mest med,i stedet for å tenke på penger:)

    2. Flyvertinne, økonomi og ledelse, når det kommer til økonomi kommer alle inn på BI omtrent, sykepleier eller kanskje psykolog? 🙂

    3. Det er vanskelig å finne ut hva man vil bli =/ Jeg er 22 snart og har fortsatt ingen aning om hva jeg ønsker å jobbe som. Er utdannet hundemassør og noe innen rehabilitering av hunder er vel drømmen, men med en senebetennelse som kommer såfort jeg anstrenger armen litt så er ikke dette noe som passer meg nå, dessverre =(

    4. Det er utrolig vanskelig å finne ut hva man vil!! Jeg går sisteåret på videregående nå, og har ikke peil på hva jeg skal gjøre til neste år!!! Blir så stressa av å tenke på det!!!

    5. Hvis drømmejobben din er veterinær, synes jeg du skal prøve deg på det! Hvis du skal gå på skole igjen kan du jo jobbe hardt med å øke karakterene dine, så kan det jo alltids være en mulighet! 🙂

    6. Gå for drømmejobben, søk i værtfall – du kan jo ikke si du ikke kommer inn før du har prøvd 🙂

    7. Gå etter drømmejobben som veterinær! 🙂 det du kan gjøre er å ta forsjellige fag som privatist nå, så får du sett på dem og finne ut om du vil satse på det. Som privatist så har du jo bare en eksamen å møte opp til, selv om det betyr mye jobbing hjemme da…

    8. synes det er dumt at du tenker så mye på hva du kommer til å tjene, det er virkelig ikke det viktigste. Det viktigste er at du faktisk liker hva du driver på med! 🙂

    9. Ta juss:) jeg studerer det og det er kjempegøy:)!
      Hadde ikke hatt rettslære jeg heller, men det gikk fint!
      Du kan ta første året av jussen på Treider. Så ser du om det er noe for deg! De følger opplegget til universitetet og du avlegger eksamen på universitet i Oslo:)
      Bare et tips!
      Klem 🙂

    10. Dere er jammen ikke dumme! Det er faktisk ikke et eneste forslag her som overhode ikke passer meg. Dere begynner visst å kjenne meg godt 😀
      Janett: Det er selvsagt viktig at man trives i jobben sin over lang sikt. Men det kommer nok litt ann på hvordan man er som person også. Jeg vet at jeg selv kunne lidd litt for et godt betalt yrke hvis dette gav meg drømmehuset, muligheten til å skjemme bort barna litt ekstra og god nok økonomi til å reise mye 🙂

    11. Politi er ikke den verst betalte jobbe, og hvis du tenker på at det faktisk er mye overtid og nattevakter er det faktisk en godt betalt jobb. Du trenger heller ikke ha ett bra snitt for å komme inn, det de ser mest på er det psykiske og fysiske testene. Og under intervjuet så kommer de mest sannsynlig til å sjekke facebook profilen din, og de søker deg opp på google 😉 Ikke så gale å bli politi egentlig 😉

    12. Silje: Ja jeg har undersøkt litt rundt det, men kom frem til at veldig få får jobb etter studietiden. Vet du noe om det? Jeg tror jeg leste en artikkel om at det kun var en liten prosent av alle elevene som fikk jobb senere. Det er jo kjedelig hvis dette er tilfelle :/

    13. Reiseguide ? Du er jo så glad i å reise ?
      Da kan du jo for eksempel bli reiseguide i ving, da er det turer rundt om i hele verden. Ellers kan du bli sånn som jobber på hoteller rundt om, da bor du 2-4 uker på et hotell helt til du bytter. Men med tanke på kjæresten din er kanskje ikke dette aktuelt? Eller så får han eventuellt slenge seg på !

    14. du burde bli flyvertinne! du har skikkelig utseende til det, du er pen, hyggelig og snill 🙂 også liker du jo å reise 🙂

    15. Gå for drømmejobben Marthe!
      Bruk litt tid på å forbedre karakterene, sett av et par år og ta opp fag. Så kan du jo jobbe og reise litt ved siden av;)
      Vil du det nok får du det til skal du se! Tror du hadde blitt en super veterninær 🙂

    16. M: Det frister max! Skal innrømme det. Men snittet er nærmere 6 og da må jeg jammen meg forbedre hver eneste karakter jeg har på kortet. Det er ikke så motiverende å tenke på gitt:/

    17. Tror du kunne blitt journalist, eller noe sånt 🙂 Du er flink til å skrive! Kanskje du burde skrive artikler i et motemagasin?

    18. jeg synes ikke du skal tenke på lønna. du får SÅ mye mer igjen for det om du har et yrke du VIRKELIG trives med! men det høres jo veldig ut som at du vil bli veterinær, så da ville jeg prøvd å kommet på det, en eller annen plassen, koste hva det koste vil hvis det virkelig er noe du brenner for:) kanskje du kjenner noen som ville ha gått det sammen med deg? moralsk støtte får du uansett av dine medstudenter vil jeg tro!:) følg drømmen din, lykke til 😀

    19. helt ærlig, så tror jeg faktisk du hadde passet til lærer! ikke at lærere tjener så bra, men føler liksom at du er en person som er flink til å lære bort ting 😀

    20. Hvis du virkelig drømmer om å bli veterinær, så go for it! Ta opp de fagene du evt. trenger å ta opp, eller sjekk hvilke snitt som trengs for slike studier f.eks. i Danmark eller Sverige. Det er land og språk som ikke er så langt fra hva du er vandt til. Mange tabber seg ut på ungdomsskolen, men livet deres er ikke avgjort av den grunn – mange får muligheten til å hente seg inn igjen! Ikke gi opp hvis du virkelig ønsker det, du klarer det! Stå på, les om det og motiver deg selv 🙂 Heier på deg.

    21. Hvis du virkelig vil bli veterinær så synes jeg du skal gå inn for det! Kanskje du hadde trivdes kjempe bra med å studere i utlandet? 🙂 Broren min dro til Polen for å bli tannlege uten å kjenne noen der. Han hadde 5 supre år med mange nye venner og et bra studentmiljø! Han har faktisk lyst til å dra tilbake for å spesialisere seg 🙂 Og han hadde virkelig ikke de beste karakterene, men klarte seg kjempe fint!
      Lykke til, Marthe! 🙂

    22. Ja der er utrolig vanskelig å finne ut hvilken utdanning man vil ha! Selv har jeg vært veldig heldig, gikk hjelpepleiern på vgs og hadde bestemt meg for å studere sykepleiern på universitetet. Men tilfeldighetene ville det anerledes. Sto som nr 1 (!) på ventelista til sykepleiern og begynte på tannpleiern fordi jeg ikke orket å sitte hjemme mens jeg ventet på at det skulle bli plass på sykepleiern (de mente jeg ville komme inn ila 2 uker), men plutselig var 3 år gått og jeg har drømmeyrket! Man tjener ikke fett, men har fri hver helg, slipper turnusjobbing og møter masse nydelige mennesker! Så dette er min anbefaling til deg 😉
      Og ang innlegget om tannbleking (svarer deg likgsågreit bare her :)), er godt mulig den typen du bruker ikke er spesielt skadelig men jeg synes likevell man skal ta sine forhåndsregler 🙂 Pasientene mine har ofte benyttet seg av bleking gel som de har i blekeskinne og sover med og dette er jo et annet type produkt enn hva du benytter deg av 🙂 Men, som den “fanatiske” tannpleieren jeg er så ville jeg aldri kjøpt tannhelseprodukter noen annen plass enn der jeg kan diskutere bruk/bivirkninger men autorisert personell 🙂 (Her ser jeg selvfølgelig bort fra både tannkrem, munnskyll og tannkoster;))
      Ha en flott søndag!

    23. syns det er mye vitigere og trives med jobben, enn at du tjener mye og gruer deg til og gå på jobb hver dag. Vi bor i Norge, så uansett åssen jobb du har så vil du ha nok råd til det du trenger og kanskje mer. Er selv kokk, men studerer på siden, og får alltid råd til alt.( Shopping også:D) Gjelder bare og prioritere riktig.
      Lykke til, du er enda ung, så du har tid på å finne ut hva du vil:)

    24. Du kan gå et år på en skole med linjen “motekonsulent” ! Innenfor det feltet er det urooolig mye du kan bli,og du er jo utrolig glad i klær og flink med klær ,utifra det jeg har sett på bloggen din 😀 I Bergen har vi en skole elns som heter utdanningshuset,og det har de flere andre steder i landet også er jeg ganske sikker på,som har denne “linjen” .

    25. Jeg syntes du burde gå for dørmmen som vetrinær, eller kanskje studere mote i utlandet! Du har jo så sinnsykt fint stil, så det ville nok passet deg perfekt! 😀
      – Kommenterer alltid tilbake! 🙂

    26. Det går jo an å prøve å søke på vetrinær, kommer du ikke inn, kommer du ikke inn. Ingenting å tape om du prøver, siden du alikevel er så sikker på det. Jeg syns du hadde passet som vetrinær eller helsesøster 😀 😀 IKKE POLITI. Kjenner mange som har gått på politihøgskolen, det er et altfor krevende arbeid med lite lønn. Det blir også til at det blir altfor mye kontor arbeid. Å da mener jeg ALTFOR mye.

    27. Kanskje du burde få deg en time hos en karriereveileder! Det er mange som får slik rådgivning og faktisk finner ut hva de vil bli 🙂
      Bare et lite tips =)

    28. Du virker som en hyggelig og ofte smilende person Marthe, så tror du hadde passet veldig bra til å jobber med mennesker!! Sykepleier osv.. 😀

    29. du kan utdanne deg slik at du kan søke jobb hos star tour eller lignende, slik at du kan skrive om ulike reisemål og derfor må du først reise til plassene 😀

    30. kan jo komma med mine fire mål da.
      1. drømmejobben min er vertfall makeup artist
      2. frisør
      3. journalist for eit moteblad (gode utdanning)
      4. bryllupplanleggar

    31. Sykepleier kanskje, for å bli sykepleier spiller det ingen rolle hvilke fag du hadde på videregående så lenge du har over 4 i snitt 🙂 Eller hvis du har veldig lyst til å bli veterinær kan du alltids ta opp fagene du trenger, selv om du da må få veldig bra karakterer for å kunne studere videre 🙂 Eller så brenner du jo veldig for mote, det kan du jo studere i New York! Eller kanskje du hadde passet som klærdesigner? 🙂

    32. Jobb med sånn .. hehe, vanskelig å forklare. Enn “guide” på en måte, i utlandet. Tar turistene med på utflukter og byens beste kjøpesenter osv. 🙂 REISEBYRÅ!!!! Hadde passet deg perfekt, men er jo litt slitsomt kanskje?

    33. hva med å studere mote? du hadde passet ypperlig til å bli designer, men tror ikke de har så god lønn med mindre du virkelig blir kjempe populær.. men hva med å studere mote/design, du har jo alle evnene som trengs virker det som 😀

    34. Det er jo ikke i veien for å ta enda et friår hvis du ikke klarer å bestemme deg? 🙂 bedre enn å begynne på et studie du ikke er sikker på, mener jeg da! Jeg har friår nå, og neste år skal jeg begynne på psykologistudiet i utlandet, helt alene. Hvis du bestemmer deg for å kunne studere utenlands, åpner du veldig mange dører altså.. Psykologi er drømmestudiet mitt, men jeg har ikke sjans i havet til å komme inn på studiet i Norge. Derfor må jeg rett og slett reise til Storbritannia for å gjøre det! Noen ganger må man ofre litt for å oppnå drømmene sine 🙂

    35. Jeg er også like usikker som deg, og blir nesten stressa hver gang noen spør meg. Alle har jo noen tanker om hva man ønsker å bli, men hvordan man skal komme seg dit og hva man skal starte med er neimen ikke lett.

    36. Hei!
      Jeg og Synne har veldig lyst til å få møtte deg. Idag så prøvde vi, men turde ikke helt. Vi har veldig veldig lyst til å møtte deg nå, nå som du bor så nærme oss. Så vis du har en dag fridd eller noen sånt kan vi få møtte deg da? 🙂
      -Svar så fort som du kan! 🙂

    37. Du kan jo jobbe som reiseleder imens du prøver å finne ut hva du vil bli? Da kan du jo velge mellom all verdens plasser å jobbe, og du trenger ikke utdanning!Og så tjener du jo penger imens du er der.. Du tar kun 1 eller 2 ukers kurs, og så er du reiseleder 😉 Sjekk på startour.no eller ving.no !

    38. HVORFOR IKKE KOKK??! hahaha, jeg ser det skikkelig for meg! Kokkeyrket er jo helt fantastisk, og av det inntrykket jeg har fått av bloggen din, ser jeg jo at du er både flink til å lage mat og liker å holde på med det! Lønna i yrket kommer jo helt an på hvor du får jobb – tenk å nå helt opp og bli gourmetkokk for store resturantkjeder?! Seriøst, VURDER det!! 😀

    39. Sandra: Av den enkle grunn at jeg ville spist meg trill rund 😀 Haha <3
      Dere er jammen meg flinke dere! Merker jeg fikk himla lyst til å hive meg på studie her nå. Plutselig fristet det å bli så forferdelig mange ting! Dere har virkelig åpnet mange dører for meg i dag 😀

    40. FLYVERTINNEEEEEE, du elsker jo å reise, right??
      hva med bibliotekar, siden du er så glad i bøker? <3

    41. herreguud! er du bekymret for at yrkene du har lust til å bli ikke tjener nok!?! Er vel bedre med et yrke som tjener rundt 200 000 kr i året og som du elsker, enn ett du hater hvor du tjener 800 000 kr? Du skal jo gifte deg også med en som (forhåpentligvis) tjener peng han også. Suns det bare er utrolig teit at lønna stopper deg!!

    42. linn: Du må jo tenke litt? Hvem har sagt at jeg vil ha et yrke som jeg hater? Folk er forskjellige! Jeg vet at JEG kunne ofret litt av trivselen på jobbfronten mot en økonomi som ville gitt meg alt jeg drømmer om. Nemlig muligheten for å reise, et flott hus, en stor og fin bil, og penger nok til å kunne gi barna mine mer enn mat og husly. Jeg vil kunne kjøpe det jeg vil, reise hvor jeg vil når jobben tillater det og jeg vil skjemme bort barna mine om jeg en gang får noen. For den slags trenger du mer enn 200 000. Det er ihvertfall helt sikkert!

    43. Jeg tror du hadde passet å vere designer eller vertfall noe innenfor mote, siden du er så flink til det!! Veterinær hadde også passet bra til deg, eller sykepleier eller lege.. 😉 Du finner sikkert ut av det, og jeg er sikker på at du kommer til å mestre det uansett! 🙂

    44. woow, den hesten der var prikk lik hesten min når jeg fikk den! herregud, men regner me det der ikke er 6-7 års siden så er vel ikke henne, haha, men skvatt litt der 🙂

    45. Hvis du går opp som privatist i flere fag til våren, kan du jo forbedre snittet ditt veldig! For du kan jo være med i timer og gjøre det veldig bra:) Fin måte å bruke friåret, i tillegg kan du komme inn på veterinærhøyskolen:)

    46. Du hadde passet som reiseleder eller flyvertinne! hver gang jeg er på bloggen din er du på reisefot en eller annen plass :- )

    47. Jeg tror du hadde passet som reiseleder! Det virker jo som at du elsker å reise, og historie, så hvorfor ikke? Man lærer om en ny kultur og historie, og du er i et annet nytt, spennende land. Og best av alt? Du får betalt for det! Og du er alltid med et smil om munnen! 🙂

    48. Du trenger så absolutt ikke å ha hatt rettslære på videregående for å gå jus:) TRO MEG! En venn av meg begynte på første året nå på UiO og han gikk tre år på musikklinje – avd. jazz og spilte piano i tre år på videregående og har ikke hatt rettslære eller noe som helst:) Dessuten fikk de beskjed om at alt de hadde lært på rettslære på vdg, skulle de bare glemme for det var visst ikke alt de gjorde likt:)

    49. Altså, moren min er 47 år gammel og har ingen spesiell utdanning. Hun har jobbet i trykkeri i mange år, og nå jobber hun i butikk. Hun har måttet ha to jobber for å få endene til å møte hverandre. Nå som hun har muligheten så tar hun opp alle fagene hun trenger fra videregående for å få generell studiekompetanse fordi hun vil ha en utdanning.
      Så jeg mener som jeg ser noen fler her har skrevet, at du skal gå inn for å bli akkurat det du har lyst til. Drømmeyrket, selv om det kanskje virker vanskelig. Folk tar opp fag i flere år for å komme inn på medisinstudiet så hvorfor ikke?

    50. Jeg er helt enig med deg, kunne også ofret litt trivsel for ekstra penger! Man skal ikke være avhengig av en mann som også tjener inn penger til familie, man må være såpass selvstendig at man klarer å forsørge seg aleine.
      Utenom det vil jeg bare si at jeg har akkurat samme problem. Veterinær er også drømmejobben for meg, men da må jeg ta opp nye fag og det å få 6 i dem i tillegg er søren ikke enkelt for en som ikke liker realfag. Huffhuff, det er så vanskelig å velge i denne alderen. Vi ender nok opp med et yrke ingen av oss vet hva er enda!

    51. Olja. Mye fri tid, 2 uker jobb og 4 uker fri. Tjener svært bra. 600 000 utbetalt visst ikke mer. Typen min jobber der ute. Får alt jeg peker på. Men passer vel ikke deg, men er ønsket flere kvinner der ute. Drømme jobben 😉

    52. de færreste som studerer juss har hatt rettslære, og de som har hatt det pleier å si at det ikke akkurat har gitt dem noe forsprang. juss er kjempespennende, men et relativt hardt studie dersom du ønsker å gjøre det bra i arbeidslivet- det er nemlig et ekstremt karakterpress. så dersom du velger juss må du belage deg på veldig veldig mange timer på lesesalen og i kollokvier 🙂 men det er så mye du kan bli! advokat, professor, jurist i bedrift, dommer, politiadvokat etc etc! lykke til!

    53. Jeg har akkurat samme problemet som deg! Jeg og en venninne skal reise rundt omkring i verden etter jul å oppleve ting før vi setter oss tilbake på skolebenken! 😀 Blir spennende!! Jeg tror man vokser ekstremt på å gjøre noe slikt!

    54. Motejournalist ? Eventplanner? make-up stylist? Eiendomsmegler?
      dette er de 4 yrkene det står mellom hos meg..

    55. motekonsulent 🙂
      jeg spekulerer også på hva jeg skal bli.. Jeg går 1 året på service og samferdsel, og blir stressa og sur av bare tanken på at jeg ikke ANER hva jeg skal bli?:/ å selge i en butikk er ikke akkuratt det jeg vil resten av livet f.eks…

    56. sykepleier tjener man godt på:-) også kan man itillegg jobbe overtider osv:) tenker å bli det når jeg blir stor!

    57. Hei, Marthe 🙂 Du kan jo bli flyvertinne eller reiseleder? Jeg har lest bloggen din en stund og det ser ut som at du liker og reise en del. Da kan jo dette passe deg? Man for oppleve store deler av verden, og lærer masse! Og man får billige reiser, STORT pluss 🙂

    58. Hei! synes selv det er vanskelig å velge, har friår nå og skal tilbake på skolebenken til høsten.. har tenkt lenge på dette, og for meg tror jeg det blir bachelor i eiendomsmegling og deretter bygge på til en master i økonomi og administrasjon. dersom jeg går på BI klarer jeg både en bachelor og master på 5 år, det er gode lønninger dersom du utdanner deg som økonom, og eiendomsmegler er ikke så værst det heller!

    59. du liker jo å reise, så hvorfor ikke utdanne deg til guide? flytte til for eksempel egypt, å være reiselivsguide der? 🙂 tror det hadde passet!

    60. Hei Marthe!
      Hvorfor ikke bli farmasøyt eller Bioingeniør? jobbfeber.no gir masse god informasjon! Godt betalte jobber, og muligheter for videreutdanning! Stor mangel på disse yrkene er det også.
      Selv skal jeg studere medisin i Slovakia. Hva med å google litt på det? krever masse jobbing, men er verdt det!(studiene er godkjent i Norge)
      Du virker som en sympatisk person, så tror du bør satse på en jobb med mye kommunikasjon. Da helst innen helsesektoren, siden de har mest mangel på folk! Go for it!

    61. Jeg synes du burte studere mote
      du er en kjempe mote trender.
      Og vis du noen gang skulle bli noe stort ut av det (som kommer til og skje viss du studerer mote) er jeg mer en vilig til og kjøpe de klærene;)

    62. Jeg hadde også veldig lyst til å bli veterinær før jeg oppdaget dyrepleier! Du trenger ikke ha så høyt snitt (tror det er veldig lett å komme inn i Danmark) og studiene tar 3 år + at du får grei lønn og får jobbe med dyr:-)

    63. Etter det jeg har lest om deg, syns jeg du hadde passet som vetrinær! hvis dette virkelig er drømmejobben din, syns jeg ikke du ska gi opp! =) det går an og ta fag på ny å få høyere snitt, ett og ett fag 🙂
      syns du skal satse på vetrinær og gjøre det du kan for å få dette til :D!

    64. du trenger ikke ha så utrolig høyt snitt for å bli veterinær om du søker deg inn i f.eks Praha eller Polen. Er selv inne på tanken da jeg har hester og dyr selv, men trenger virkelig et hopp på karakterene om jeg skal komme inn i Norge..(så utlandet står som back-up plan!) 🙂

    65. Jeg mener du ville passet bra som lærer på videregående innenfor en eller annen yrkesfaglig linje som design og tektstil. Du virker som ei kreativ jente med mange ideer. Eller kanskje lærer på reiseliv?

    66. VELDIG dumt av deg å henge deg opp i lønnen når du skal velge utdannelse. Politi har en relativt bra lønn i forhold til andre yrker, og det er til og med snakk om at lønnen skal øke. Jeg synes også du bør tenke deg litt om før du skriver at lønnen er for dårlig på bloggen, der ALLE kan lese det. Ikke så veldig kult å være politi etter at du har skrevet dette, kanskje? Men det er din blogg, så da er det du som velger hva du vil skrive:)

    67. Hvis du mener at vetrinær er drømmeyrket, så ta deg i håret, forbered karakterene og legg i en liten innsats for og komme inn på skole i Norge. Det tror jeg virkelig at du kommer til og klare!! Stå på Marthe 🙂

    68. hvorfor ikke kokk? du lager jo stadig noe mat, og sånn som jeg har forstått det så smaker det like godt hver gang. oppskriftene du deler med oss her på bloggen er god inspirasjon for mange, og jeg tror nok at du ville passet godt som kokk! kokken Marthe Borge 🙂

    69. Skjønner godt du er villig til å jobbe med noe som du ikke trives 100% med for å få bedre lønn. Hadde gjort akuratt det samme selv. Nå henger jeg veldig etter utdanningsmessig, men har en drøm om å bli jordmor. Det er liksom alle de årene med skole som er så demotiverende for meg, hehe. Men er nok ikke alene om det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg